Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Beerfest

"College"-komedie, som faktisk ikke handler om folk som går på college. Derimot handler den om en gjeng amerikaneren som bestemmer seg for å delta i en superhemmelig verdensmesterskap i øldrikking i tyskland.

Du tenker kanskje det samme som meg; Film om øl, med halvnakne damer og teit humor, det må jo være flott vorspiel-film/dagen-derpå-film. Akk, så feil kan man ta.

 

Jeg hadde egentlig håpet at den skulle være så dårlig at den var morsom. Den var faktisk så dårlig, men den var overhodet ikke morsomt. Det nærmeste man kommer morsomt er "pinlig", og det er jo ikke i nærheten i det store og hele.

Alle klisjeene man kan forvente er tilstede, og et par til. Det er masse øl, det er teit humor, det er nok pupper til at du må ikke kan telle de på hånden. Men alt bidrar bare til å gjøre det hele enda mer pinlig og teit.

 

Dette var rett og slett lavmål. Jeg er glad i øl, og film, men dette er et hån mot både øl og film. Fysj. Jeg velger å sprenge skalaen:

 

0.1/10

 

(Om klokken er 0500 og man er så full at man ikke ser forskjell på Michael Jackson og Mr. T så kan er det en bitteliten sjansen for at man kan synes denne filmen er morsom)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Prestige

 

Are you looking closely?

 

Etter å ha gledet meg til denne siden jeg så traileren i februar i fjor, hadde jeg rimelig høye forventninger - og den infridde så absolutt!

 

Herlig film man må tenke for å forstå. Mye lesing mellom linjene.

 

Til denne filmen passer taglinen til American Beauty: "...look closer"

 

10/10

 

Årets beste film så langt, uten tvil.

 

 

 

The Departed

 

Veldig god film med en overraskende twist.. Synd at alle.... ja.. nok om det....

Ikke helt der oppe med The Prestige, men en god film endog.

 

8/10

Endret av Fidel_Castro
Lenke til kommentar
Har mammaen din hørt om Pulp Fiction? Eller tanten din? Eller onkelungen din (hvis du har)? Eller søstern din?

7855075[/snapback]

Moren min har sett Pulp Fiction, men så har jeg litt kulere mor enn andre. Jeg fikk melding av henne da Chris Penn døde, fordi jeg var på pokerkveld. Det ble forresten ett minutts stillhet i hans ære.

Lenke til kommentar
Har mammaen din hørt om Pulp Fiction? Eller tanten din? Eller onkelungen din (hvis du har)? Eller søstern din?

7855075[/snapback]

Moren min har sett Pulp Fiction, men så har jeg litt kulere mor enn andre. Jeg fikk melding av henne da Chris Penn døde, fordi jeg var på pokerkveld. Det ble forresten ett minutts stillhet i hans ære.

7873433[/snapback]

Hehe. Poenget mitt her var (tror jeg) at jeg ville ha frem at flere har hørt om Lotr enn Pulp Fiction, selvom den ikke trenger å være bedre.

 

Men din mor ødela dette! :dontgetit:

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Extreme Ops

 

"Reklamemannen Jeffrey, regissøren Ian og fotografen Will er kjente for å levere alt hva deres rike klienter enn krever for å selge sine produkter bedre – uansett hvilken risiko det innebærer. De går derfor med på å lage en tilsynelatende umulig reklamefilm for et nytt digitalkamera. Oppdraget: Å vise tre skiløpere som unnslipper et snøras.

 

De drar til Alpene med sammen med Chloe samt de to våghalsene Kittie og Silo. Filmteamet setter opp basen sin i et uferdigbygd hotell på 4000 meters høyde, nær grensen til Jugoslavia. Men de er ikke ensomme. Den serbiske krigsforbryteren Pavle, som nylig tilrettela sin egen død, gjemmer seg i fjellene sammen med en gruppe terrorister og de er forberedt på å drepe alle som kommer i veien for dem.

 

Når Will tilfeldigvis tar opp film hvor Pavle kommer med, er den halsbrekkende reklamefilmen deres minste bekymring…"

 

Dette er noe av det dårligste jeg har sett av film. Jo, stuntene var utrolig bra, men filmen ellers var møkkverk. Humoren til skuespillerene var barnslig. Var så utrolig typisk "tøffe us students" stil de hadde. Hele tiden når noe skjedde, så kom det fram "Yeah", "What's up, bitches?" eller "you rock"! Tilogmed når de ble skutt på, så kom det fram ett gledesrop. Spessielt når de ble filmet når de kjørte ned fjellet, vær gang kameraet kom på en av skuespillerene, så kom det ett idiotisk gledesrop. Effektene var også ganske dårlig. Musikken ødela også mye.

 

Men for de som liker snowboard, så kan vel dette være en film. Hvis de virkelig vil pine seg gjennom dette.

 

Jeg gir den 2/10 fordi Werner Koenig døde av ett snøras, når han skulle finne ett fjell som var perfekt å spille inn filmen på. Han døde pågrunn av ett makkverk av en film. RIP

Endret av medlem-105082
Lenke til kommentar

Mange misforstår og tror at Gudfaren 3 er en dårlig film. Det er feil. Fakta er at Gudfaren 1 og 2 er så sinnsykt gode at 3'ern er dømt til å bli sett ned på fordi den ikke holder samme mesterlige klasse. Personlig mener jeg Al Pacino's innsats er verdt billetten alene, og Gudfaren 3 er absolutt blant mine 10 favorittfilmer i sjangeren.

Lenke til kommentar

Nå er det ikke til å unngå å se filmer i deres sammenheng, spesielt ikke når tittelen inneholder 3 (eller III i dette tilfellet). Det kuriøse er at jeg faktisk så Gudfaren 3 først og syns den var rimelig kjip. Etter å ha blitt litt eldre, sett de to forgjengerne og deretter blitt mentalt innstilt på å se treeren igjen, gjorde den intet mindre enn å skuffe nok en gang. På den annen side spiller Al Pacino godt, men ettersom en film må fungere på flere plan enn en skuespillerinnsats aleine for min del, faller filmen. Den faller hardt.

Lenke til kommentar

Gudfaren 2 er fantastisk. Spesielt av to grunner:

 

- Den viser hvordan Michael Corleone totalt har endret seg. Fra å være en ung, lovende krigshelt som tar avstand fra familiens kriminelle virksomheter, blir han i 2'ern en hevngjerrig, paranoid og ensom mafioso.

 

- Pluss vi ser Robert De Niro i hans aller beste rolle noensinne, nemlig som Vito Corleone som ung.

 

Når man ser slike skuespillerprestasjoner skjønner man hvorfor man er glad i film.

Lenke til kommentar

Gudfaren 2 er den mest komplette oppfølgeren jeg har sett. En så ukunstig fortsettelse av forgjengerfilmen (halvveis basert på romanen, et glimrende sjakktrekk) og en fullendt avslutning på fortellingen om Corleone-familiens rise and fall, med "fallet" fokusert på det introverte, hovedpersonen Michaels sørgelige forfall innvendig, mens det ytre blomstrer som aldri før. Forholdet mellom det ytre og det indre illustreres nærmest perfekt og tårene lar ikke vente på seg når vi ser tilbakeblikket til Don Vitos fødselsdag, før vi igjen ser Michael aleine. Han er fortapt, høstens siger sakte inn... Nydelig!

 

Så kom den forferdelige treeren. Hva faen er vitsen med den filmen?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...