Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Fordi en film har blitt oppskrytt i media og at derfor alle kjenner til den betyr ikke at det er verdens beste film.

7855194[/snapback]

Oppskrytt?! :!:

 

Og det er MIN mening.

Enig med Swome. Og når det kommer til å si at en film er tidenes beste, må det rett og slett grunngives. Du skal få lov til å mene det, men du må vise oss hva som gjør den til akkurat dette. Det er ikke en anmeldelse å kalle en film tidenes beste.

7855344[/snapback]

Joda, jeg burde kanskje det, men jeg gadd ikke akkurat da. Pluss at jeg er ikke noe særlig god til å skrive anmeldelser (som dere kanskje så). Så jeg forholdt meg til EN, og i mine øyne en perfekt setning.

 

The taste is like the ass.

Lenke til kommentar

Arg, diskusjonen har kommet ut av proporsjoner. Fortsett i Filmprat eller noe. Greit med litt digresjoner, kommentarer og smådiskusjoner her, men det får da være måte på. I tillegg preges denne diskusjonen tidvis av enveismeningsytringer uten noen spesiell sans for drøfting og refleksjon, noe som ikke gagner tråden noe særlig uansett. Continues in Filmprat ;)

Lenke til kommentar
Er det seriøst ingen som syntes Ringenes Herre kan måle seg som tidenes beste film?

Det er jo et mesterverk!

7856417[/snapback]

Likte filmene godt før, men nå som jeg har sett en del gode filmer de siste årene (som bl.a. de på ymdb top 20) kan lotr rett og slett ikke måle seg. Eneste bra med filmene forrige gang eg så de var lyden, spesielt i the fellowship of the ring.

Kanskje du rett og slett bør se litt flere filmer?

Lenke til kommentar
Er det seriøst ingen som syntes Ringenes Herre kan måle seg som tidenes beste film?

Det er jo et mesterverk!

7856417[/snapback]

Likte filmene godt før, men nå som jeg har sett en del gode filmer de siste årene (som bl.a. de på ymdb top 20) kan lotr rett og slett ikke måle seg. Eneste bra med filmene forrige gang eg så de var lyden, spesielt i the fellowship of the ring.

Kanskje du rett og slett bør se litt flere filmer?

7856473[/snapback]

Sorry cun, bare en siste post for å avslutte :)

 

Tror egentlig ikke det kan være problemet. Har sett masse filmer, og bare ett fåtall jeg ikke har sett av imdb's top 250 liste. Og det er masse gode filmer der ute, deriblandt nevnte Pulp Fiction, som på alle måter er en kjempefilm. Men den kan jo ikke sammenlignes med Ringenes Herre pga det er en HELT annen type film.

Andre filmer som Shawshank Redemption syntes jeg er en fantastisk filmoppleelse å se hver gang! Rett og slett en genial film, men den kan jo heller ikke sammenlignes med LOTR som er en helt annen type film. Shawshank ville også fått 10/10, helt klart.

Men LOTR er bare "bedre" fordi jeg kanskje liker den type film. Adventure, litt action, fantastisk historie. Pluss at den er en av de veeldig få bøkene jeg har lest. Det ga mye på opplevelsen.

Tror også en grunn til at jeg liker LOTR så bra er at jeg kommer fra en liten plass hvor alle gikk å prata om den. Alle leste bøkene, og alle pratet om hvordan filmen kom til å bli. Også måten filmen er bygd opp på liker jeg. Mye action til tider, morsomme kommenarer og en utrolig "magisk" følelse kostant hele tiden mens filmen går. Det sier seg selv at det skal mye til når man har sett en triolgi som varer i 9 timer 20-30 ganger.

 

Håper dette forklarte hvorfor jeg liker filmene.

Lenke til kommentar
Så akkurat Pulp Fiction, synes den var ganske morsom til tider men forstod lite av slutten. :hmm:

7858068[/snapback]

Greit nok at det er litt stress å plassere alt i rekkefølge når hver eneste scene hopper rundt. Men hva forstod du ikke med akkurat slutten?

7858090[/snapback]

Eneste jeg forstod var at jeg klarte å linke starten med slutten.

Lenke til kommentar

Så nettop Kiss Kiss Bang Bang. Laget en liten anmeldelse på bloggen min. Ser best ut der, med tanke på at jeg har et bilde der. Uansett.

 

As in the previous post, I’ve gotten some movies for the weekend. I’ve seen two movies tonight - Kiss Kiss Bang Bang and Pulp Fiction. I’m only going to blog about Kiss Kiss Bang Bang because the last mentioned is the only one I really understood, Pulp Fiction was too hard to understand for my part.

 

Well, this movie is about a guy is a thief that accidentally gets onto a movie acting trial while being chased by the police. He gets accepted, and soon enough he’s in the movie business. And then a murder happens, or is it really a murder? Well. I’m not going to ruin the story. They’ve mixed humour and a completely serious case in it. The main character in the film also makes funny comments now and then. They also implemented the scenes that’s suppose to make you sweat in the hands (see the picture). And as with every movie, it has it’s love scene and love part, but I guess they gotta do it just to get Average Joe to watch it. The movie has some really hilarious scenes, it’s just great. A guy is getting tortured but something really funny happens, I’m not gonna tell what. In the end, when the main character started talking again he said “And don’t worry, I’ve seen The Lord of the Rings. I’m not gonna let the movie end like 70 times.” that was so funny. When I’m done with it now, I have a pretty good impression about it. A good movie for a Friday night. I know I’m not any good of a reviewer, but I’m just giving it some  thoughts about what I think about it. That’s it for me, good night.

 

A scene from Kiss Kiss Bang Bang

 

Bilde her.

 

Here you see the main character being chased by gunmen, and he jumped off the highway as someone were about to run over him. Afterwards the gunman from the upper highway returned, and he snatched a gun that lied on the sign and he shot the gunman from the upper highway with one shot. Later on he killed three people from the lower highway and landed on a cars roof. Then he met his girlfriend again and there was a romantic scene. Oh, Hollywood. Such a surprise.

Lenke til kommentar

El Laberinto del Fauno

 

post-73595-1170460170_thumb.jpg

 

Så var det endelig min tur til å følge den spanske fascismen på 40-tallet, i denne fantasy-thrilleren fra Guillermo del Toro. Etter glimrende kritikk fra forumfolket, var naturligvis forventningene til stede i aller høyeste grad.

 

Filmen følger Ofelia og hennes gravide mor i et fascistpreget spansk samfunn. Morens nye ektemann, Capitán Vidal, er leder for en fascistgruppe, noe som gjør 12 år gamle Ofelia til tilskuer av et forferdelig regime. Etter å ha flyttet til denne Vidal, oppdager Ofelia en labyrint bak huset. Nysgjerrigheten seirer, og jenteungen ender opp et godt gjemt sted under bakken. Her treffer hun en faun, som enkelt og greit sier at hun er tronarving til et underjordisk rike. For å være sikker på at Ofelia er den tdligere prinsesse Moanna, gir faunen henne tre oppgaver. Naturligvis er det ikke ufarlig å utføre disse oppgavene. Hun har nå valget mellom å leve midt i krigssonen til fascistene og republikanerne, eller å leve som en prinsesse under jorden.

 

post-73595-1170461283_thumb.jpg

 

Filmen var ikke slik jeg trodde den var. Spenningsfaktoren var veldig varierende, og jeg lurte i starten av filmen på hvordan dette skulle gå. Heldigvis stabiliserte det seg litt etter hvert, og handligen ble mer og mer systematisert, og meget interessant. At dette har blitt karakterisert som fantasy-skrekk, har jeg litt vanskelig å skjønne, da den hadde ingen, om få, skrekkmomenter. Å kalle den en fantasy-thriller er etter min mening mer passende.

 

Det visuelle er det absolutt ingen verdens ting å si på. Den knuser det meste i vakre landskap, herlige karakterer, og ikke minst de ulike bildeutsnittene. Den eneste produksjonen jeg kommer på som kan måle seg med denne filmen på det aspektet, er "Lord of the Rings"-trilogien. Fantastisk!

 

At del Toro har fått til veldig mye i denne filmen, er fakta. Skuespillernes rolletolkninger bærer seg selv, og ingen kan sies å misse på en karakter. Som en ekstra pådriver til å øke filmens underholdningsverdi, tror jeg det kan være en fordel å ha bakgrunnsinformasjon om hvordan virkeligheten var på denne tiden. Å ikke vite for eksempel hva fascistene stod for, kan fort bli et slag i trynet.

 

Til tross for én fysisk umulighet i filmen, var dette en meget god film, som hadde fortjent mer omtale i media. At filmen er spanskspråklig, har absolutt ingen ting å si, for de som skulle være i tvil.

8/10.

Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Sphere

 

"På havets bunn, midt i Stillehavet, har det blitt oppdaget et romfartøy. Sannsynligvis har det ligget nedsunket og uberørt i nesten 300 år. En gruppe med vitenskapsfolk får i oppdrag å utforske romfartøyet fra en høyteknologisk undersjøisk base.

 

Inne i romskipet oppdager de en enorm lysende kule. En gåtefull kule som ser ut til å ha en slags uforklarlig og forførerisk intelligens. Men hva det enn er har kulen evnen til å trenge inn i besetningsmedlemmenes tanker. Den kjenner hver og en av mannskapets verste frykt. Snart sørger den for at deres underbevisste redsel blir til virkelighet. Samtidig kuttes forbindelsen med overflaten. Nå er de overlatt til seg selv i en klaustrofobisk bolig på havets dyp mens de må kjempe mot en ukjent terrorkraft - og hverandre."

 

Ganske så grei film. Synes den var ganske spennende til tider. I begynnelsen tror man at de monstrene finnes. Men egentlig så er det bare noe mannskapet frykter aller verst. Det ble mye "hvem skal jeg stole på" i begynnelsen. Men etterhvert når de fant ut sannheten så var det bare, ja..

 

Effektene var ikke så alt for bra. Dustin Hoffamn passer heller ikke inn i denne filmen. Ser på han som en komiker. Men Samuel L. Jackson derimot, han spilte fantastisk. Passet perfekt inn i rollen.

 

6/10

Lenke til kommentar

Jay And Silent Bob Strike Back i går.

 

Jay og Silent Bob finner ut at det blir lagd en film om tegneserien de har vært karakterer i. Og i og med at denne filmen skal bli lagd er det mange som snakker om den på internett, og dette liker ikke Jay og Silent Bob. De bestemmer seg derfor for å dra til Hollywood og stoppe filmen fra å bli lagd, slik at folk ikke skal snakke dritt om dem på internett. BOOONG!

 

Utrolig morsom film. Jay sier så utrolig mye bra, og gjør så utrolig mye dumt. En film man bør se hvis man liker filmene til Kevin Smith.

 

9/10

Lenke til kommentar

Wolf Creek

 

3 personer drar ut på tur til Wolf Creek nasjonalpark for å se på et meteorkrater. Når de skal hjem igjen, vil ikke bilen deres starte. Gjengen på 1 gutt og 2 jenter er strandet uti ødemarken, men om natten kommer en mann tilfeldigvis kjørende forbi. Han tilbyr de å taue bilen deres til verkstedet han har i nærheten. Gjengen går med på det, noe de snart skal angre på at de gjorde!

 

Filmen bygges opp sakte, kanskje litt for sakte. Det skjer egentlig ikke stort den første timen, før det så braker løs. Så er det hele over, og man sitter igjen med en følelse av at det gjerne skulle ha skjedd litt mer.

 

Noen vil kanskje sammenligne filmen med "Hostel", med tanke på noen av de makabre torturscenene som utspiller seg i filmen. Fingre kappes av, ryggrader "settes ut av ledd" osv. Ganske koslig i grunn.

 

Denne filmen ble ikke noe umiddelbar klassiker, men helt grei å slå ihjel 1t 35 minutter med.

 

5/10

 

 

Mortuary

 

En familie på mor, sønn og datter flytter til en gudsforlatt plass for at moren skal jobbe som patolog. Huset de skal bo i er merkelig nok plassert på en gravgård, og der skjer det så klart mye merkelig. Det viser seg nemlig at noe "bor" under huset deres, og at en gutt som bodde i huset før, som forøvrig er gravlagt på tomta, ikke er så død som man skulle tro! Oh, the horror!

 

Filmen er en typisk Hollywood C-film som oser av B, C og D skuespill. Den inneholder "skvette" momenter som man må være nervevrak for å skvette av, for de er dårlig bygget opp og forutsigbare. Handlingen i filmen er forferdelig, og den som stod for regisseringen burde skamme seg, rett og slett. Man merker fort hvorfor denne filmen gikk rett til DVD.

 

1/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...