Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg tror nok ikke det blir noen revolusjon i amerikaneres filmvaner som følge av at Hollywood har laget en ok remake av en (i noens øyne) bedre utenlandsk film.

 

Vi snakker her om folket som måtte ha remake av The Office (hvor til og med noen av de samme skuespillerne deltar) før de skjønte den.

Revolusjon? Nei det vet vi at ikke vil skje. Men en forrandring etter ca. 30 års tid? Kan hende.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest medlem-105082

Thirteen Days

 

"I oktober 1962 sto verden på randen av en ufattelig katastrofe. En altødeleggende atomkrig mellom USA og Sovjet var på nippet til å bryte ut, da amerikanerne via overvåkningsfly fant ut at Sovjet var i gang med å sette opp raketter på Cuba. I 13 dager arbeidet president John F. Kennedy og hans nærmeste rådgivere i Det Hvite Hus døgnet rundt for å finne en løsning på problemet og avverge krisen. Imens holdt hele verden pusten..."

 

Dette synes jeg var en uffatelig kjedelig film. Det var mye gram og tilbake, mye tull og vas, og rett og slett unødvendig lang.

 

Greit nok at det er basert på en sann historie, men det var så mye de kunne ta bort. Mange vil sikker mene at dette er en fantastisk film, men her så falt den ikke litt i smak.

 

4/10

Lenke til kommentar

Pan's labyrinth

 

 

En film om et krigsherjet Spania og hvordan en liten jente klarer å bruke fantasien sin for å slippe unna den grusomme realiteten som befinner seg rundt henne. Denne jenta er hovedpersonen i filmen, og filmen starter med at hun og hennes mor drar for å bo ved fjellet sammen med morens nye mann, en streng og voldelig kaptein i det spanske militæret.

 

Mora er gravid og jenta begynner å bruke sin egen fantasi for å slippe unna virkeligheten, som nevnt ovenfor. Mer detaljer orker jeg egentlig ikke å gå inn på. Det er ikke mangel på kreativitet i filmen, ei heller mangel på skuespillertalent, men filmen falt allikevel ikke i smak hos meg.

 

Jeg syntes simpelthen filmen var ganske kjedelig og kanskje litt for voldelig? Jeg trodde dette skulle være en fantasifilm, men uten mye vold. Dessuten synes jeg noen av figurene virket meget satanistiske, noe jeg personlig ikke syntes passet inn i filmen. Jeg ble litt deppa av å se filmen, rett og slett.

 

Smaken er som baken, delt i to, men jeg likte ikke filmen.

 

3/10

Lenke til kommentar

Egentlig ikke. Eller - jo. Den sier hvor grusomt oppskrytt den er. Med ordentlig gode filmer, som Pulp Fiction og Oldboy skriver folk faktisk en tekst om hvor bra den er - mens om filmer som LOTR kan man bare si at man bør gå og se den osv. Leste det faktisk i en anmeldelse i et eller annet blad en gang.

 

"LOTR 2: GÅ OG SE DEN!!"

Lenke til kommentar
Egentlig ikke. Eller - jo. Den sier hvor grusomt oppskrytt den er. Med ordentlig gode filmer, som Pulp Fiction og Oldboy skriver folk faktisk en tekst om hvor bra den er - mens om filmer som LOTR kan man bare si at man bør gå og se den osv. Leste det faktisk i en anmeldelse i et eller annet blad en gang.

 

"LOTR 2: GÅ OG SE DEN!!"

7852571[/snapback]

Ja, det er fordi det er sant. En film som LOTR trenger ingen lang omtale, som feks Pulp Fiction. Det er fordi alle vet hvor god LOTR er, mens bare noen vet hvor god Pulp Fiction er. Selv elsker jeg Pulp Fiction, men ingen film kan måle seg med LOTR :)

 

Men det er min mening.

Lenke til kommentar
Egentlig ikke. Eller - jo. Den sier hvor grusomt oppskrytt den er. Med ordentlig gode filmer, som Pulp Fiction og Oldboy skriver folk faktisk en tekst om hvor bra den er - mens om filmer som LOTR kan man bare si at man bør gå og se den osv. Leste det faktisk i en anmeldelse i et eller annet blad en gang.

 

"LOTR 2: GÅ OG SE DEN!!"

7852571[/snapback]

Ja, det er fordi det er sant. En film som LOTR trenger ingen lang omtale, som feks Pulp Fiction. Det er fordi alle vet hvor god LOTR er, mens bare noen vet hvor god Pulp Fiction er. Selv elsker jeg Pulp Fiction, men ingen film kan måle seg med LOTR :)

 

Men det er min mening.

7852601[/snapback]

 

Så hva er da vitsen med å poste en "anmeldelse" av filmen om alle vet at den er så bra? Som du sier, så vet "alle" hvor bra den er, og da er det lite vits i å komme med en sånn omtale, med mindre du har noe mer å si om filmen.

Lenke til kommentar
Ja, det er fordi det er sant. En film som LOTR trenger ingen lang omtale, som feks Pulp Fiction. Det er fordi alle vet hvor god LOTR er, mens bare noen vet hvor god Pulp Fiction er. Selv elsker jeg Pulp Fiction, men ingen film kan måle seg med LOTR :)

 

Men det er min mening.

7852601[/snapback]

Stemmer, Pulp Fiction er ikke så kjent. <_<

 

Endre: Du om det, at folk kommenterer det hver gang viser at du kanskje står alene.

Lenke til kommentar
Denne tråden er jo ikke en anmeldelses-tråd, når 70% av alle sidene BARE er krangling om den forrige anm. var bra eller ikke og hvem som ikke er enig med anmelder. Tror dere har mista sporet fullstendig.

7854160[/snapback]

70%? Jeg tror å si 5% ville vært å overdrive, og det er kun for å øke kvalitetene på postene. Vi lar ikke filmforumet forfalle til et sted hvor alles meninger er like mye verdt, her skal man stå for meningene og argumentere. Hvis du har en mening og du vil at folk skal respektere den, så får du begrunne den.

Lenke til kommentar

Jeg bare synes det går for langt når det brukes 1,5 side etter en kort anmeldelse for å sable ned fyren som sier "LOTR er kjempebra". Du vet jeg poster lengre anmeldelser (Lady Snowblood). Det holder vel at en sier fra, om ikke hele forumet skal skrive hvert sitt innlegg om hvorfor de ikke er enige.

Lenke til kommentar
Så hva er da vitsen med å poste en "anmeldelse" av filmen om alle vet at den er så bra? Som du sier, så vet "alle" hvor bra den er, og da er det lite vits i å komme med en sånn omtale, med mindre du har noe mer å si om filmen.

7853032[/snapback]

Det er bare for å påpeke min mening. Det er mange som ikke liker filmene også, så jeg måtte bare vise at jeg er en av dem som liker de :)

 

Pluss at hvis dere ser lengre bak i denne tråden finner dere maaange omtaler av filmer som er bare ett ord, en setning o.l.

Lenke til kommentar
Ja, det er fordi det er sant. En film som LOTR trenger ingen lang omtale, som feks Pulp Fiction. Det er fordi alle vet hvor god LOTR er, mens bare noen vet hvor god Pulp Fiction er. Selv elsker jeg Pulp Fiction, men ingen film kan måle seg med LOTR :)

 

Men det er min mening.

7852601[/snapback]

Stemmer, Pulp Fiction er ikke så kjent. <_<

 

Endre: Du om det, at folk kommenterer det hver gang viser at du kanskje står alene.

7853651[/snapback]

Har mammaen din hørt om Pulp Fiction? Eller tanten din? Eller onkelungen din (hvis du har)? Eller søstern din?

Lenke til kommentar
Ja, det er fordi det er sant. En film som LOTR trenger ingen lang omtale, som feks Pulp Fiction. Det er fordi alle vet hvor god LOTR er, mens bare noen vet hvor god Pulp Fiction er. Selv elsker jeg Pulp Fiction, men ingen film kan måle seg med LOTR :)

 

Men det er min mening.

7852601[/snapback]

Stemmer, Pulp Fiction er ikke så kjent. <_<

 

Endre: Du om det, at folk kommenterer det hver gang viser at du kanskje står alene.

7853651[/snapback]

Har mammaen din hørt om Pulp Fiction? Eller tanten din? Eller onkelungen din (hvis du har)? Eller søstern din?

7855075[/snapback]

Fordi en film har blitt oppskrytt i media og at derfor alle kjenner til den betyr ikke at det er verdens beste film.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...