Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Slipp Jimmy Fri

 

Fyyy Faaaaaen denne filmen var driiitrå, ass!  Rett og slett jææævlig morsom!

 

9/10

7814446[/snapback]

Seriøst? Det er noe galt når man gir Slipp Jimmy Fri 9/10, når man ser hvilke andre filmer som får slike karakterer. Prøv heller 5/10. Kanskje 6/10.

Lenke til kommentar

Jeg har heller aldri likt den filmen. Ser ikke hva som er så artig med den. Kanskje østlendingene synes den er uhorvelig artig fordi den inneholder "eksotiske dyr" som trøndere og samer. Det svarer forsåvidt på hvorfor jeg kanskje ikke synes den er noe spesielt. Jeg er av begge de to dyreartene. :hmm:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Superman Returns

 

Så denne filmen uten noen form for forventning, i grunn. Endte opp med å storkose meg. Irriterte meg over at Kevin Spacey rett og slett ikke var ond nok i rollen som Lex Luthor, men filmen var fantastisk. Brandon Routh gjør en, om noe tørr, god jobb. Kate Bosworth er en nydelig Lois Lane. Og meget mange hyllester til de første Supermann filmene.

 

"Its a bird"

"Its a plane"

"No its.."

"Hey you guys!"

 

:wee: 9/10

Lenke til kommentar

El Laberinto del Fauno / Pans Labyrinth (2006)

De 40 minuttene som var som traileren, med magi og fantastiske merkelige vesener fra sære eventyr får klare 10 av 10. De 4 timene med spansk borgerkrig var utrolig lite interessant. Jeg vet ikke om det var traileren som lurte meg eller bare forventningene, men dette var virkelig ikke noe for meg. Sannsynligvis vil jeg kjøpe den for å spole over det irrelevante og kun se scenen med denne jævelen en 4-5 ganger. Jeg har nok aldri opplevd at noen deler av en film har vært så utrolig spennende og underholdende mens andre deler ikke har interessert meg i det hele tatt.

Lenke til kommentar
Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Lot du deg ikke interessere for facerapen til fascistsjefen heller? :(

7837445[/snapback]

Klikk for å se/fjerne spoilerteksten nedenfor
Etter 6 sesonger med 24 er ikke tortur det helt store. Enten det var flaskedaskingen (som var hakket under Irreversible) eller munnen (Kakihara hadde på begge sider), så var det ikke noe jeg ikke hadde sett før. Oppgavene hennes ble unnagjort på under 10 minutter hver, mens borgerkrigen og Mercedes/broren-historien varte i godt over en time.
Lenke til kommentar
Men tenk på de foreldrene som tok meg seg barna sine på Pans Labyrint i god tro om at det var en barnefilm :wee:

7837507[/snapback]

 

Ja det er vel litt av "problemet" med filmen. Den er jo en slags eventyrfilm, men samtidig også ekkel horror. :)

 

Guillermo Del Toro er uansett en genial mann. Best er hans utsagn om Harry Potter. "Jeg håper jeg får tilbud om å regissere en HP-film igjen, så jeg kan få drept en av ungene i den." :D

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

The Departed

1159016.jpg

Helt klart en av de bedre remakene den siste tiden. Dessverre er den som 99% av alle de andre fullstendig unødvendig. Scorsese eller ikke, den er unødvendig. Skal ikke benekte at jeg så Infernal Affairs for noen år siden, og elsket den. Og hadde nesten bestemt meg på forhånd at The Departed ikke engang kom til å nå orginalen opp til knærne. Vel... Den hadde hvertfall forferdelige odds.

Men det finnes en mer objektiv side til saken i tillegg. Infernal Affairs er 4 år gammel, som gjør det forholdsvis pussig at noen skulle bestemme seg for å lage den på nytt? Er det ikke? Tenk deg at Steven Spielberg plutselig skulle remake Pirates of the Caribbean. Hør hvor patetisk det hørres ut. Men åja. Det er asiatere som har laget Infernal Affairs. Ja ja ja, nå faller alle brikkene på plass. De snakker jo kinesisk og folka ser helt like ut og har rare øyner og rare navn. Æsj. Asiatiske filmer klarer heller ikke å få den samme promoteringa som Hollywood klarer. Da er det ikke så mange som får sett den. Da er det jo helt greit å lage den på nytt.

NEI!

 

Infernal Affairs har allerede vært en kjempesuksess over hele verden (Riktignok ikke etter Hollywood standarer), og har vært annerkjent som en av de største filmene Kina har produsert de siste årene. Forskjellen på denne remaken, og alle de virkelig grusomme filmene som The Ring, The Grudge, The Texas Chainsaw Massacre etc. Er at i stedet for å bytte alt det intelligente, alt the spennende, hele særpreget i den orginale med kjedelig kommersielt piss som vi har sett ørten ganger. Så holder The Departed faktisk ca. samme nivå som Infernal Affairs. Men...? Hva i helvete er det Hollywood prøver på nå? Greit nok at de klarer å lure dumme 14 åringer vekk fra å utforske andre land. Men nå er de faen meg ute etter de virkelige filmelskerne også?

 

Heldigvis ser vi muligheter for at denne tendensen fungerer motsatt i lengden. Klart remakene gir god utkastning akkurat her og nå. Det viser seg naturligvis at flere og flere faktisk får opp øynene for de utenlandske filmene nettopp pga remakene. Infernal Affairs har nylig kommet opp på IMDb's top 250 liste. Kanskje Hollywood egentlig i lengden styrker utenlandske filmer ved å remake alt det positive de har.

 

Uansett forblir The Departed i seg selv en meningsløs film for meg. Hvorfor skal jeg se en ny Infernal Affairs med helt unødvendige forrandringer, når jeg faktisk kan se den orginale og fantastiske Infernal Affairs slik den skal være?

 

6/10 (Filmen var jo god på alle andre måter)

Lenke til kommentar

Jeg tror nok ikke det blir noen revolusjon i amerikaneres filmvaner som følge av at Hollywood har laget en ok remake av en (i noens øyne) bedre utenlandsk film.

 

Vi snakker her om folket som måtte ha remake av The Office (hvor til og med noen av de samme skuespillerne deltar) før de skjønte den.

Lenke til kommentar

Blood Diamond

 

Etter dokumentarfestivalen i Amsterdam har vært litt skeptisk til denne filmen. På programmet sto bla.a Empire of Africa, en dokumentar som omhandler borgerkrigen i nettopp Sierra Leone. I dokumentaren som klipper mellom intervjuer med ledere fra RUF og regjeringen i landet, får vi også se de jevligste videoklipp jeg noen gang har sett på film. Naturligvis stort lerrett og høy lyd bidrar til den nærmest kvalmende opplevelsen. Var nær ved å gå. Med Empire of Africa var jeg redd for mye av det samme, men heldigvis var ikke til sammenligning.

 

Absolutt spennende, god action og en del sjokkerende bilder. Spesielt bitene som involverer barnesoldater er virkelig sterke. Tror jeg aldri har sett en film om det før. Skulle likt en film kun basert på barnesoldater i stedet for det litt småcheesy plottet. Krigen i seg selv skulle vært i fokus. Krigen fungerer kun som et bakteppe for den virkelige historien; jakten på den forsvunnede diamanten. Litt for typisk Hollywood i mine øyne. Preges også av et litt dårlig manus, redigering som kunne vært bedre og et klønete filmspråk.

 

7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...