Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Ærlig talt. Syns du virkelig han gjør noen god jobb? Få av deg fanboy-dressen og se den en gang til. Han er virkelig dårlig; han har kun et stemmeleie. Får litt digresjoner til norsk films dialog og innlevelse. Mao grisedårlig.

7760351[/snapback]

Du mener vel assosiasjoner? Digresjon betyr avsporing fra emne. Syns forøvrig Dead Man's Chest var knakende god underholdning :thumbup:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

FILMEN ANDRE OMGANG

-----------------------------------

Hei!

Som dere sikkert alle har hørt/sett har det kommet en ny norsk stor film, nemlig "Andre Omgang".

Jeg hadde hørt mye bra om denne filmen, bra regi og skuespillere. Så jeg gledet meg ganske mye til denne filmen, var tilogmed med :blush: .

 

Så fredag kveld kvart over ni var jeg og seks kamerater spikra ned i sete ved den lokale Kino salen! Også startet filmen.....

 

Etter en halv time ønsket jeg at filmen skulle starte, men oisann filmen hadde startet!

Jeg orker ikke å ta opp alt med denne filmen. Men dette er den dårligste filmen jeg noensinne har sett i hele mitt liv.

Det beste iløpet av HELE filmen var når en kar slo til en liten pøbel på 12 år, fordi han hadde ripet opp litt av bilen.. Også var det en sak til, når en av hovedpersonen mistet Skeid skjerfet sitt under en liten biltur, så de måtte stoppe å hente det! Fy faen så lattis, det sier vell det meste, når det var det morsomste under HELE filmen!

 

Jeg satt å så på klokken kanskje 100 ganger iløpet av èn og en halv time!

 

Filmen har ingen sammenheng i det hele tatt, det ene tidspunktet er vi på et sykehus, også er vi plutselig på en bensin stasjon :blink:

 

Når vi er inne på sykehuset så var ALLE scenene det samme, at Kona ikke huska mannen sin. HVER ENESTE GANG!!!

 

Jeg anbefaler alle å holde seg hjemme å se tja... "POSEIDON", den var søren meg 100 ganger så bra som "Andre omgang", og for dem som har sett "Poseidon" så vet dere at den sugde MAX!!

Lenke til kommentar

Hehe, morsom anmeldelse. Har forøvrig knapt hørt om den filmen der. Så dette er nok en bauta i norsk filmhistorie som føyer seg inn i rekken til det gode selskap, sammen med Carl Gustav, gjengen og parkeringsbandittene og diverse andre audivisuelle mareritt fra det romerne burde ha kalt Helvetia når det kommer til film.

Lenke til kommentar
Ærlig talt. Syns du virkelig han gjør noen god jobb? Få av deg fanboy-dressen og se den en gang til. Han er virkelig dårlig; han har kun et stemmeleie. Får litt digresjoner til norsk films dialog og innlevelse. Mao grisedårlig.

 

Å dømme film etter forventninger er jo uungåelig. Hadde jeg visst at denne hadde 3.1 i rating på imdb så hadde jeg venta meg noe helt annet. Derimot så er den blitt hyllet som en knakandes god adventurefilm og at den er inne på top250 bør tilsi at dette er en god film. Det må jeg virkelig si at den ikke er. Kjedelig historie, kjedelig action (som igjen er filmet på en kjip måte) og en hysterisk dårlig Bloom. Ellers grei popcornunderholdning som sagt, men dette er absolutt en veldig average adventurefilm.

 

Komedie? Heller adventurefilm med vitser sprinklet over det hele

7760351[/snapback]

Kanskje Bloom spilte dårlig, vet ikke. Skal ikke si noe mer om filmen annet enn at jeg lo gjennom hele Dead Man's Chest, og 3/4 av enern.

 

:)

Endret av Ilsaldur
Lenke til kommentar

snip

 

 

Jeg anbefaler alle å holde seg hjemme å se tja... "POSEIDON", den var søren meg 100 ganger så bra som "Andre omgang", og for dem som har sett "Poseidon" så vet dere at den sugde MAX!!

7760387[/snapback]

 

:nei: Poseidon er underholdene..

7760577[/snapback]

Underholdende som at den var utrolig dårlig håper jeg da!

 

btw Underholdende ikke underholdene :tease:

Lenke til kommentar

SaintsAndSoldiers_sm.jpg

 

Vel vitende (ifølge coveret) om at den hadde stukket av med en lengre rekke internasjonale 'independent awards-priser' gikk jeg til innkjøp av denne filmen. Basert på en sann historie om en gruppe amerikanere som klarer å rømme fra Malmedy-massakren i Ardennene i 1944.

 

For å begynne så kan vi si at dette er en av de svakeste krigsfilmene (som prøver å være seriøs) jeg har sett. Bare Windtalkers er verre. Den starter med å vise hva som var resultatet av massakren begått av tyskerne (70 falne om jeg ikke husker feil). Så går vi 3 uker tilbake i tid da det hele skjedde. Vi overværer slaktet hvor også 5 soldater klarer å flykte unna. Man merker tidlig at dette kommer til å bli cheesy. Den ene amerikanern som rømmer, nekter å skyte en tysker som de møter; de snille amerikanerne som aldri gjør noe moralsk slemt. Cheesy dialog med de klassiske "hva skal vi gjøre når vi kommer hjem?" og "se på dama mi, vi skal ha unge om noen måneder". Enda mer spy for min del når den ene tyskern som de 5 allierte tar til fange kjenner den ene amerikaneren. Amaigad! Hva er sjansen?! Lite engasjerende og følelsesladd. Kunne ikke gitt mer faen i om de døde eller ei. Greie actionsekvenser er vel mitt eneste pluss.

 

Visuelt minner den en del om Saving Private Ryan og Band of Brothers. Dvs. saturerte farger og håndholdt kamera preger den visuelle biten. Dessverre så slutter likhetene der, kanskje foruten et svakt plot.

 

Min raske oppsummering av filmen:

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor
Rømmer-finner et gevær-går-gjemmer seg-går-gjemmer seg-går-liten-shoot-out-får flere våpen-går-shoot-out-går-shoot-out-daue

 

DVD'en er nå til salgs for 40kr. PM me. Garantert bare sett en gang :p

 

3/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

The Passion of the Christ (2004)

 

Denne filmen fikk mye omtale i media da den kom, og jeg ble nysgjerrig på hva dette var for noe. Nå kom jeg meg aldri på kino, men da jeg så den på tilbud i en butikk her i byen plukket jeg den med meg. Så. Jeg hadde vel egentlig ikke rare forventningene. En film om Jesus' siste timer, det må vel nødvendigvis inneholde fangenskap og korsfestelse. Sånn sett følte jeg at jeg hadde sett filmen før den i det hele tatt hadde begynt, men det er nå så.

 

Handlingen foregår på latin og hebraisk, noe som gjør at øynene er festet til underteksten stort sett hele tiden. I tillegg følte jeg at fortellerstilen var "famlende", enkelte deler tok lang tid før jeg skjønte hva var. F.eks. er djevelen portrettert flere ganger, men jeg satt og lurte på "hva er det for en fyr?"..

 

En annen ting som overrasket meg var mengden vold. Det slo meg plutselig hvordan vi lærte om dette på skolen, "Jesus måtte bære korset sitt opp til Golgata hvor han ble korsfestet og døde". Høres ganske enkelt og greit ut, sant? No big deal. Regissør Gibson velger å skambanke Jesus gjennom en drøy time av filmen, og vi som seere får se hver bloddråpe. Jeg ble seriøst kvalm da filmen nådde klimaks og soldatene banka naglene gjennom hendene til Jesus. Dette ble intenst.

 

Dessverre blir handlingen borte i all voldsbruken. Filmen handler i bunn og grunn om en uskyldig kar som blir banka hinsides all fornuft, og jeg kjedet meg ganske godt midtveis. Jeg syns egentlig historie er interessant, men dette ble for dårlig fortalt.

 

Terningkast 3.

Lenke til kommentar

Some like it hot (1959)

Noen filmer kan være revolusjonerende i sin tid, og selv etter å bli kåret til en av verdens beste/morsomste filmer trosse alle forventninger og virkelig få en til å gapskratte, selv 48 senere. Dette er ikke en sånn film. Søt nok, Marilyn Monroe er herlig og Lemmon/Curtis har en unektelig kjemi, men dette ble for utdatert. Jeg nekter å kalle den overvurdert fordi den mest sannsynlig var alt den sies å være for de som så den for 40 eller 30 eller 20 år siden, evt som var født 50 eller 40 eller 30 år siden, men for denne 19-åringen i 2007 var dette tamme greier.

 

L.A. Confidential (1997)

Stjernespekket, spennende og stilfull, en fargenoirkrim som absolutt levde opp til hypen og som inneholdt det beste jeg har sett fra Crowe (selv ABM og The Insider må se seg tapt). Knallgod historie, en solid slutt og veldig få kjedelige øyeblikk. Jeg kommer nok til å se denne igjen om ikke så lenge før jeg kommer med en endelige karakter, da jeg føler det var mye å ta tak i, men absolutt verdt plassen i DVD-hylla.

Lenke til kommentar

The Crow (1994)

 

Dette er en av de beste filmene jeg noen gang har sett. Jeg har sett den før, men da var jeg ikke gamle pjokken, så den gjorde ikke noe spesielt inntrykk på meg. Denne gangen var det annerledes. Plottet er kanskje ikke av den mest originale sorten, men som det funker! Atmosfæren er til å ta og føle på, mørk, dyster og gotisk (Tenk Underworld og Queen of the Damned, som forøvrig er fantastiske filmer). Man føler virkelig sympati for hovedpersonen, som overbeviser i rollen som "hevneren" Eric Draven. Filmen inneholder også en av de beste scenene jeg noensinne har sett, uten at jeg skal avsløre for mye. La oss bare si at den inneholder en bil og en "uheldig" person. Det er heller ikke mangel på gjennomførte action sekvenser i filmen.

 

Filmen har et par minus-sider, men ikke noe som gjør at det ødelegger helhetsinntrykket. Noen scener kunne med fordel vært kuttet eller gjort annerledes, men dette blir småpirk og er ikke noe man henger seg opp i.

 

Jeg vil anbefale denne filmen til alle som er ute etter en litt annerledes kjærlighetshistorie, noe filmen først og fremst er. Jeg nøt hvert sekund av den, og håper andre som ser den gjør det samme.

 

Karakter: 10/10

Lenke til kommentar

Identity

 

10 fremmede havner på grunn av uvær på samme hotell, og starter å henrettes av uviss grunn og gjerningsmann i tur og orden. Sammen må de finne ut av hva som foregår før det er deres egen tur.

 

Uten å spoile for mye, har filmen en voldsom vending mot slutten, og drar den kanskje litt for langt med denne etter min mening.

 

Men alt i alt en fornøyelig film, med gode skuespillerprestasjoner fra bl.a. John Cusack, Amanda Peet og John Hawkes.

 

7/10.

Lenke til kommentar

Perfume:The Story of a Murderer

 

Hadde ikke lest boka først, så hadde ikke så stor peiling på hva den handlet om.

Fant fort ut hovedpersonen hadde en utmerket nese, skapt for å lage parfymer. Hvilket han gjør, men på noen brutale måter.

 

Filmen var utrolig bra, anbefales!

Eneste var at jeg ikke likte hvordan den sluttet, men den hadde jo en bok å forholde seg til.

 

9/10

Lenke til kommentar

12 Angry Men

 

Denne filmen forventet jeg mye av. nr. 15 på IMDb, og attpåtil et plot som så interessant ut etter min smak. Og den levde virkelig opp til forventningene (i motsetning til endel andre klassikere).

 

Filmen handler om en jury med 12 personer i et rom som prøver å bli enige om en påstått morder er skyldig eller ikke. Det er alt. Er dette spennende og underholdende? Ja! Et glimrende manus og overbevisende skuespillerprestasjoner sørger for at man virkelig blir fengslet av denne filmen (så lenge man ikke halvsover, dette er ikke en "dagen-derpå-film"). Dette er klassikeren som danker ut både Casablanca og Citizen Kane, etter min ydmyke mening. 12 Angry Men må ses av alle filminteresserte, og alle som liker god film. ;)

 

10/10

 

 

 

Og så en liten gjennomgang av diverse andre filmer jeg har sett den siste tida:

 

 

Rashômon

De som liker 12 Angry Men vil nok like denne også. Et mesterverk signert Kurosawa. 9/10

 

Modern Times (gjensyn)

En av de aller beste Chaplin-filmene, og det sier ikke lite. 9/10

 

Bride of Frankenstein

Bedre enn den første Frankenstein-filmen, som jeg ikke likte særlig godt. Har respekt for denne skrekk-klassikeren fra 1935, men nå i dag er den ikke mer enn en helt grei/nokså god film. 6/10

 

The Hitchhiker's Guide to the Galaxy

Ingen fantastisk filmopplevelse, men en artig komedie. Den er vel bare en liten smakebit av boka, jeg har ikke lest den, men den er helt sikkert genial. 6/10

Endret av Endre
Lenke til kommentar
Derailed

 

Thriller fra i fjor med Jennifer Aniston og Clive Oven i hovedrollene. Jeg hadde lyst til å se denne på kino da den kom ut, men omtalene av filmen var ikke noe å skrive hjem om. Etter å ha sett filmen kan jeg ikke skjønne og forstå hvordan noen kan gi den så dårlig kritikk. Jeg syntes filmen var dødsbra, og en av de beste filmene jeg har sett på lenge. Du får se en Jennifer Aniston du absolutt ikke er vant til å se, og Clive Owen storspiller. Xzibit har også en rolle i filmen. Du skylder deg selv å se denne filmen! Klimakset ga meg gåsehud...

 

9/10.

6876907[/snapback]

 

 

Ikke for å drite på anmeldelsen din, men J. Aniston spiller jo ikke annet enn slut i mange av de filmene jeg har sett henne i. Litt rart egentlig. "The Good Girl", "Rumor Has it...", osv.

Lenke til kommentar

Chinatown

 

Oppskrytt, men likevel en forholdsvis god film-noir klassiker fra 1974 som mangler et eller annet. Til tross for at alt fra regi til skuespill sitter godt, hindrer det ikke filmen i å bli noe annet enn et forholdsvis ordinært krim-drama satt til 30-tallets Los Angeles. Men jeg velger og la tvilen gå til Polanski's gode, for Chinatown har nok kvaliteter til å aldri bli kjedelig.

 

 

:thumbup:

 

Murder By Numbers

 

Ettersom vi vet hvem som står bak drapene allerede fra begynnelsen, ligger den eneste spenninga i hvordan etterforskerne klarer å komme seg frem til svaret. Med tanke på hvor mange kriminalserier som faktisk finnes på tv i dag, er denne filmen totalt unødvendig. Legg til et kjedelig sub-plot og middelmådige skuespillerprestasjoner så har du en thriller som til og med sliter å engasjere en bakfull søndag.

 

:thumbdown:

 

 

Blade Runner

 

Selv om filmmakerne virkelig har bommet på sine fremtidsspådommer, velger jeg å overse deres fantasifulle visjoner. Blade Runner er en visuell nytelse innpakket i en spennende historie og en dystopisk atmosfære. Den beste filmen jeg har sett i 2007.

 

:thumbup:

Endret av AngryPolarBear
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...