xkharonx Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 El Laberinto del Fauno / Pans Labyrinth (2006) Tenk at jeg allerede kanskje har sett årets beste film. Dette er ren og skjær magi. Jeg satt med gåsehud gjennom hele filmen. Perfeksjon. 10/10 7653308[/snapback] Den filmen skal sees på mandag når jeg har kommet meg tilbake til Bergen. Gleder meg som en unge. Tror ikke jeg har lest en dårlig anmeldese om filmen. Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 The Untouchables Hadde forventninger til filmen etter å ha lest litt på forumet og sett på hvilke skuespillere som var med. Jeg ble, for å være ærlig, litt skuffet. Hadde sett for meg en klar 5'er kandidat og masse geniale scener. Jeg likte slutten da han ba om å få bytte jury, men ellers ga den meg ikke den helt store opplevelsen. Allikevel var det litt sjarm over den, så jeg klarer ikke gå gi den mindre enn 4. 4 Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 (endret) Enig. The Untouchables er ingen dårlig film, men jeg må si at den skuffet litt. Vanskelig å peke på akkurat hva, men den klarte ikke gi meg noe spesielt. Filmen ble rett og slett litt for anonym i forhold til andre gangsterfilmer som har noe spesielt ved seg. Endret 5. januar 2007 av Foregangsmannen Lenke til kommentar
dimiles Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Enig. The Untouchables er ingen dårlig film, men jeg må si at den skuffet litt. Vanskelig å peke på akkurat hva, men den klarte ikke gi meg noe spesielt. Filmen ble rett og slett litt for anonym i forhold til andre gangsterfilmer som har noe spesielt ved seg. 7653754[/snapback] Det var som om mine tanker ble dine ord. For all del ingen dårlig film, men den når på en måte ikke helt opp. Uten at jeg klarer å sette fingern på hva. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 5. januar 2007 Del Skrevet 5. januar 2007 Hos meg var det omvendt. Jeg ELSKER bare den filmen, jeg. Det mange andre gangsterfilmer ofte ikke kan gi - nemlig skikkelig tøff action - er det Untouchables nettopp er suveren på! Lenke til kommentar
shizz kebab Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hos meg var det omvendt. Jeg ELSKER bare den filmen, jeg. Det mange andre gangsterfilmer ofte ikke kan gi - nemlig skikkelig tøff action - er det Untouchables nettopp er suveren på! 7653808[/snapback] 'nuff said. Kunne ikke vært mer enig. Lenke til kommentar
kaiern Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Hos meg var det omvendt. Jeg ELSKER bare den filmen, jeg. Det mange andre gangsterfilmer ofte ikke kan gi - nemlig skikkelig tøff action - er det Untouchables nettopp er suveren på! 7653808[/snapback] Aye. The Untouchables er en fantastisk film. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Rocky Balboa Handling: Vår kjære gamle Rocky Balboa entrer i denne sjette filmen i rekken igjen ringen for å dekke to av sine mest grunnleggende behov: Ta knekken på sin indre uro og vise han og alle andre at han fortsatt kan. At mannen er blitt gammel, men på langt nær skral, stopper han ikke. Hans lyst til å bokse igjen blir vekket når en stor TV-kanal setter opp en computer, programmert til å simulere en virtuell boksekamp mellom den tidligere og nåværende tungvekstmesteren. Lysten vekkes til live og Rocky bestemmer seg for å delta i små regionale boksekamper, men slik går det aldri til. Det tar ikke lange tiden før manageren til Mason "The Line" Dixon, den nåværende tungvektsmesteren, utfordrer legenden Balboa til en høyprofilert oppvisningskamp. Tøff som Rocky er stiller han naturligvis opp. Deathies dom: Når det kommer til filmen er den nok dessverre ikke like tøff som Rocky. Det er helt klart at dette er en film laget for nostalgikerne der ute som virkelig fryder seg over denne serien med filmer. Når man kommer til den sjette filmen i serien er det lett for at man roter seg inn på et spor man har vært før og ikke uventet skjer det i dette tilfellet. Forutsigbarheten kommer krypende jo lenger ut i filmen man beveger seg. Jeg hadde håpet på nye nytt, noe nytt vann og liv til denne visnende serien. Gode anmeldelser har det vært flere av, men filmen levde for min del ikke opp til dem. Akkurat dette har jeg vel sett før, tenkte jeg – mannen har eldet, men filmen den samme. Den store Rockyfan’en kan jeg ikke skryte meg på å være, noe som helt sikkert har innvirkning på at filmen ikke treffer meg like godt som flere andre her på forumet, men til tross for dette skal det sies at jeg synes dette er den nest beste i rekken, med orginalen på topp, noe som virkelig er en prestasjon fra Stallones side! En middelmådig avslutning på en middelmådig filmserie. 5,5/10 Endret 13. januar 2007 av Deathie Lenke til kommentar
Snorre Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Slettet en hel del poster som gikk på oppsettet til Deathies post. Har fikset på BB-koden slik at teksten blir normal. Da burde det fungere for alle. Når oppsettet på innlegget ikke er et problem lenger er det ikke noe poeng i å diskutere dette videre, så kom dere onn-topic. Snorre Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Serpico Drama fra 1973 om historien om Frank Serpico som bekjempet korrupsjon i NYPD. En litt skuffende og samtidig litt imponerende film egentlig. Ja, den er realistisk, velspilt og troverdig, men handlingen mangler litt driv. Dette er en film som egentlig står på stedet hvil fra start til slutt, selv om det hjelper mye at Pacino storspiller som vanlig. Kampen mot korrupte purker har nok blitt gjort bedre og mer engasjerende i andre filmer, selv om dette dramaet absolutt funker hvis du kommer med rette forventninger 7/10 Good Night, and Good Luck Historisk drama fra 2005, med David Strathairn og George Clooney. Oscarnominert drama i svart-hvitt om hvordan CBS-programlederen Edward Murrow utfordret den kommunistjaktende senatoren McCarty på 1950-tallet. Sikkert råkjedelig for mange, men midt i blinken for oss som liker denne typen film. En fokusert og vellagd liten greie som heldigvis aldri sporer av. Regissøren, manusforfatteren og skuespilleren Clooney kan med andre ord sakene sine. 8/10 Endret 6. januar 2007 av Foregangsmannen Lenke til kommentar
Peefy Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Kin-dza-dza Dette er en russisk sci-fi/satire fra 1986. Hvordan denne kom seg forbi Soviets strenge sensurregler skjønner jeg ikke. Det er en svært morsom film som handler om to folk som blir sendt til en planet i galaksen Kin-dza-dza. Filmen handler om hvordan de prøver å komme seg tilbake. Filmen er morsom, smart, og har noen herlige karakterer. Den var litt lang (over 2 timer), men det merker man egentlig ikke, siden det hele tiden skjer noe nytt og overaskende. Vil definitivt anbefale denne til alle. Kommer egentlig ikke på mye negativt å si, annet enn at tekstingen ikke var særlig god (som egentlig ikke kan forventes, siden det ikke finnes offisiell teksting). Synd at DVDen bare ble utgitt i Russland, og der uten engelske tekster. Wikipedia link IMDB link Du kan se den på Google video. Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Saw 3 (http://www.imdb.com/title/tt0489270/) Grei underhaldning, men har mista det litt mystiske, "skjulte" som var i dei to forige - og då spesielt einaren. Mista litt av si nyskapande rolle, med andre ord. Litt for mykje fokus på det visuelle enn sjølve handlinga og mystikken i forhold til spesielt Saw1. Likevel ein grei film som handlingsmessig hang saman med dei to forige filmane, noko som er med på å trekke opp litt. Det gjer at (nokre av) karakterane får litt meir meining, iallefall. Karakter 6.5/10 Endret 6. januar 2007 av Arve Systad Lenke til kommentar
Venerable Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 (endret) Går det å se Terkel i Knipe med norske stemmer? Eller er den orginale danske mye bedre? Edit: Hvorfor klarer jeg alltid å blande denne tråden med Filmprat tråden? Endret 6. januar 2007 av Scarface^ Lenke til kommentar
Arve Systad Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Synest den med norske stemmer er knallbra, iallefall Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Den norske er så absolutt verdt å se! Absolutt bedre enn mye annet man kan finne av lignende "dubbinger". Lenke til kommentar
Manx Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Er vel den eneste filmen som jeg har sett frivillig som er dubbet de siste 15 årene og sikkert den siste også Aksel Hennie har gjort en kjempe jobb med stemmene i filmen... Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 6. januar 2007 Del Skrevet 6. januar 2007 Crank Handling: Jason Statham spiller Chev Chelios, en leiemorder for en av de organiserte bandene på vest kysten i L.A. En morgen våkner han opp og finner ut at inni ham flyter en gift fra asia i blodet som gjør at han dør hvis hjerterytmen blir for lav. Chelios må derfor holde adrenalinet oppe samtidig som han må finne mannen bak giften. Det stopper ikke der, dø vil han selvsagt ikke og derfor må han også finne motgiften på samme tid. Vurdering: Det hele ender opp i en ganske underholdende film. Det er opptil flere vittige scener som får en til å trekke på smilebåndet. Det er nemlig mange måter å få opp adrenalinet på og flere av dem får man erfare under denne filmen, noe som ender opp i både flauser og andre humoristiske situasjoner. Statham gjør den vanlige jobben sin, slik han har gjort i et mangfold filmer nå. Hans kjæreste på lerretet Eve, spilt av Amy Smart gjør en søt rolle som kjæreste, men er det noe hun absolutt ikke kan er det å spille livredd. Hylene ble falske og replikkene lite engasjerende. Til slutt skal det nevnes at det ikke er lett å gi en slik film god karakter med et så syltynt plot. Filmen underholder, men ikke mer. Likt med Manx gir jeg den 6,5/10 Lenke til kommentar
Azagrath Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Saw III Ennå en Saw film, og flere skal det bli... Jeg er stor fan av de to første filmene, og denne skuffet heller ikke. For min del forventet jeg ikke en film som oppfant kruttet på nytt, noe den heller ikke gjorde. Det den derimot tok for seg, med litt backstory og "behind the scenes" funket bra, og holdt ihvertfall meg interessert. Vi fikk også noen nye og meget smertefulle torturmetoder, og selv om ikke alle var like oppfinnsomme så syntes jeg filmen leverte en fin mengde blod og gørr... alltid koslig det hehe. Blir spennede og se hvor de tar konseptet med film nr. 4 8/10 Lenke til kommentar
Gjest member-101642 Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 Walk the Line Jeg hadde store forventninger til denne filmen. Alle mine bekjente roser den langt opp i himmelen, men jeg var skeptisk. De har en tendens til å skryte av alt mulig. Filmen ble satt i dvd-spilleren og jeg tok på mine kritiske filmbriller. Allerede etter noen få minutter ble jeg betatt. Introen var utrolig bra, men ville det holde gjennom hele filmen? Ja, det gjorde det. Vi følger Johnny Cash gjennom godt og vondt. Kvinneproblem, dopproblem og alt annet som måtte prege en "rockestjerne". Stemningen i filmen er flott, like så er skuespillet. Jeg må si jeg ble litt forelsket i Reese Witherspoon. Hun gjør en fantastisk rolle i denne filmen, samtidig som hun ser fantastisk ut. Alt i alt en film som er verdt å se. 9/10 Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 7. januar 2007 Del Skrevet 7. januar 2007 United 93 Handling 11. september 2001 rammet to fly Word Trade Center, ett fly rammet Pentagon. Flighten "United 93" nådde aldri sitt antatte mål, Det hvite hus. Handlingen i filmen foregår i tidsrommet fra like før flyet tar av til det "lander" igjen. Regissøren har brukt alt faktamateriale tilgjengelig og basert sin film på dette. Deathie fornøyd? Frustrasjonen både i flyet og på bakken er utrolig bra skildret. At terrorister er så geniale er virkelig skremmende. Basert på en sann i historie som den er gir det meg virkelig frysninger når jeg tenker på når noe slikt skal skje igjen. Genialiteten til terroristene vises så absolutt i denne filmen. Gjennomtenkt og planlagt som det hele er gjør at amerikanerne bare kan sitte å se på at alt går til helvete. I rollene er det ingen kjente fjes og takk for det. I en film som dette trenger man ukjente mennesker som allikevel klarer å gjøre en god jobb. Klarer man å oppnå noe slikt er det suksess noe det så absolutt er i denne filmen. Til slutt vil jeg bare spørre om det bare var meg som heiet på terroristene? Jeg håpte på det mest fatale utfallet som kunne skje. Ikke vet jeg om regissøren prøvde på dette, men mine venner synes akkurat det samme. Uansett absolutt en av 2006s beste filmer. 9/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå