Manx Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Blir nok en god stund til jeg kjører Lotr maraton, men det skal et lite Michael Mann maraton i gang om ikke alt for lenge vet jeg Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Har Nesten Akkuratt hatt Lotr Maraton.Skal ha The Naked Gun Maraton inkl Serien. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 leser lotr bøkene nå(seff på engelsk) blir ferdig med fellowship i dag tenker jeg og når jeg har lest ferdig bøkene skal det bli lotr maraton Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Ehm, litt usikker faktisk. For jeg ble overtalt av en annen i jula til å se dem, så det var liksom ikke det første jeg spurte om. Er det stor forskjell? Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 ja, er det, lotr filmer er kjempe fine i vanlig form, men har man sett extended går man aldri tilbake. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 Extended-versjonene er vel en halvtime +/- lenger, og inneholder derfor flere og forbedrede (?) scener. Extended-versjonene har også DTS-lyd (Digital Theather System), som har en mye høyere bitrate enn vanlig Dolby Digital. Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 28. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 28. desember 2006 (endret) Får vel anmelde noen av de andre filmene jeg har sett i jula: Shaft (2000) Bortsett fra en glimrende Christian Bale, en tøff Samuel L. Jackson og en ugjennkjennelig god Jeffrey Wright, har ikke middelmådige Shaft noe særlig å stille opp med. Dette er et grei nok action-drama, med det hele blir litt masende og for stereotypisk til å kunne heve seg opp til en god karakter. 6/10 Love Actually (2003) Dramakomedier er vel egentlig ikke helt min greie, men Love Actually er faktisk en film som har mye å fare med. Ikke bare har man samlet en hel rekke gode skuespillere, men man har klart å gjøre historien både sjarmerende og småmorsom. Ja, man drar det hele litt for langt til tider, men noe annet hadde jeg vel aldri ventet. 7/10 Snakes On A Plane (2006) Dette er egentlig en litt vanskelig film å anmelde. Man kan ikke si at den er god, fordi det er jo en dårlig b-film. Men samtidig kan jeg ikke si at den er ræva, fordi det er jo meningen at den skal være dårlig på en god måte. Personlig ble jeg litt skuffet. Filmen har absolutt sine morsomme øyeblikk, men jeg synes man burde dratt det hele enda lengre når man hadde muligheten. 6/10 Endret 28. desember 2006 av Foregangsmannen Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Shortbus (2006) Det særeste jeg har sett på kino noengang. Om det er positivt eller negativt vet jeg ikke, det kommer vel av at jeg stort sett har prioritert mer mainstream når jeg punger ut for en kinobillett. Filmen følger tre forhold, og hvordan de involverte opplever frustrasjoner rundt det å ikke oppfylle den "normalen" samfunnet setter for seksualitet. "Shortbus" er utestedet hvor alles liv (og underliv) møtes, hvor samfunnets normer ikke eksisterer. Filmen heller klart mot det man vil kalle "kunst" istedenfor "underholdning", og allerede her er det klart at dette er en film mange vil enten elske eller hate. Den sympatiserer ikke med noen av karakterene, eller forteller historien fra noens synspunkt, men gir heller et voyeuristisk innblikk i deres liv og situasjoner. Anmeldelser lover og advarer mot en masse nakenhet og sjokkerende elementer, og mht nakenhet innfridde den. Det er absolutt ingen film man burde se hvis man lett blir støtt av homsesex, pisking eller andre ting som er uvanlig iforhold til det man blir servert på vanlige filmer med 18-års grense. Hvorfor sladden fremdeles består, skjønner jeg ikke. Karakter: 4/10 Jeg innrømmer gladelig at det sikkert er elementer med filmen jeg sikkert ikke har skjønt, men jeg fant filmen som en blanding av interresant og langtekkelig. Jeg ble ikke så "sjokkert" som anmeldelsene lovet (knapt nok i det hele tatt), der gjorde "Caligula" en langt bedre jobb, men det kan ha noe med forventningene mine til filmen før jeg gikk inn i kinosalen. Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Fellowship Of The Ring: 178 min / 208 min The Two Towers: 179 min / 223 min The Return Of The King: 201 min / 251 min Jeg synes ikke eneren eller toeren ble noe særlig bedre av å se den i extended utgave, men treeren var merkbarkt bedre. Ettersom ekstramaterialet på special extended utgavene er himmelsk, er det verdt å kjøpe alle sammen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 vel boromir karakteren blir mye bedre i extended av eneren da Lenke til kommentar
Dimitrij Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Fellowship Of The Ring: 178 min / 208 min The Two Towers: 179 min / 223 min The Return Of The King: 201 min / 251 min Jeg synes ikke eneren eller toeren ble noe særlig bedre av å se den i extended utgave, men treeren var merkbarkt bedre. Ettersom ekstramaterialet på special extended utgavene er himmelsk, er det verdt å kjøpe alle sammen 7601128[/snapback] Syns det er omvendt jeg. Fellowship og Two Towers syns jeg var mye bedre i Extended, mens Return Of The King egentlig bare blei for lang, med noen unødvendige scener. Lenke til kommentar
GtReBra Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 (endret) Så akkurat The Hill fra 1965 på TCM Trooper Joe Roberts spilt av Sean Connery blir plassert i en britisk leir for avstraffelser av ulydigheter i militære. Leieren er i libya, midt i leieren er det laget en høy topp av sand. Denne blir brukt som avstraffelse, løpe opp og ned i stekende hete. De 4 andre + Sean Connery blir tatt hånd om av den makt syke Staf Sgt. Williams. Imo er dette det beste jeg har sett Sean Connery spill. Veldig bra film som er spennende helt til slutten. Likte slutten veldig bra. 9/10 Har lest meg til på nette at den kommer på dvd i 2007 får håpe dette er sant Endret 29. desember 2006 av GtReBra Lenke til kommentar
Xtra Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Gunfreak19: Jo såklart, det tenkte jeg ikke på. En stund siden jeg har kjørt et special extended lotr maraton. Det skal ihvertfall gjøres i 2007, hvis ikke før Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Event Horizon Filmne drar på åra neste år er det 10 år siden den kom men effektene er gode enda mer enn bra nok, men denne filmen er jo egentlig en skrekk film kamuflert som sci-fi og det funker veldig godt jeg liker vanligvis ikke skrekk filmer da jeg finner de kjedelige og dumme, men denne er fin med en ganske creepy feel over det hele. med gode skuespillere over hele fjøla. eneste som ødelegger litt er techno greie som kommer under rulleteksten og fjerne deg helt fra stemnigen. 7/10 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 29. desember 2006 Event Horizon er noe av det rareste jeg har vært borti av filmer, husker jeg forgudet den etter første gang jeg så den som ca. 18 år, men ikke kunne fatte at jeg hadde klart å leve meg inn i den andre gang, 6-7 år etterpå. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Slutten på Event Horizon var bare sug-dårlig. Den skulle tatt av mye mer, og gjerne vært 20min lenger. Ble for dumt at alt det der skulle skje, så plutselig var det ferdig fordi budsjettet tok slutt elns. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 The Big Lebowski Dette var vel fjerde gang jeg så den. Dette er nok min favoritt blant alle komedier. Det er bare å se på størrelsen på quotes-sida på IMdb, så ser man hvor mange gullkorn det er i denne filmen. Den beste av Coen-filmene jeg har sett (Lebowski, Fargo, O Brother, Miller's Crossing og Blood Simple.), men Fargo er ikke så veldig langt bak. 10/10, selvsagt Chocolat Denne dramakomedien, som IMdb kaller den (den er litt dramatisk, men ikke særlig morsom, så jeg vet ikke ...) var bedre enn jeg hadde forventet. En "koselig" film, når den var ferdig satt jeg igjen med godt humør. Den er ikke akkurat i samme klasse som Amelié, men en riktig så god film. En litt svak 8/10 Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Deja Vu Jeg gikk for å se denne filmen i går sammen med dama og kompiser. Jeg forventet ikke stort og ble heller positivt overrasket! Denne filmen har fantastiske effekter, en helt grei historie og bra skuespillere. Det var også morsomt å se Val Kilmer i filmen. Det skjedde mye jeg ikke forventet skulle skje, noe som bare gjorde filmen mer underholdende og spennende. Absolutt verdt å få med seg! 8/10. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Slutten på Event Horizon var bare sug-dårlig. Den skulle tatt av mye mer, og gjerne vært 20min lenger. Ble for dumt at alt det der skulle skje, så plutselig var det ferdig fordi budsjettet tok slutt elns. 7603288[/snapback] skal jo i følge rykter være 20 min med blod og gørr som ble klippet vekk Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 30. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 30. desember 2006 Slutten på Event Horizon var bare sug-dårlig. Den skulle tatt av mye mer, og gjerne vært 20min lenger. Ble for dumt at alt det der skulle skje, så plutselig var det ferdig fordi budsjettet tok slutt elns. 7603288[/snapback] skal jo i følge rykter være 20 min med blod og gørr som ble klippet vekk 7605719[/snapback] At de ikke kunne trykke dette inn på Visions of Hell versjonen er og blir et spørsmål. Det er samme filmen i et utrolig festlig cover. Kommer vel en Visions of Hell Extreme Unholy Edition i framtiden en gang, med all gladvolden tilbake. Det er ihvertfall lov å håpe. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå