Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

183-f.jpg

Dette var min første helaftens Buster Keaton-film, og det er lenge siden jeg hadde sett noen kortfilmer, så jeg var en smule skeptisk. Jeg fryktet en film som var "bra for å være laget i 1927", men som ikke holdt samme standard idag. Det var en helt ubegrunnet frykt, da filmen var ikke bare tvers igjennom hysterisk, men også overraskende god. Jeg har sett mange filmer som kom ut etter denne som ikke har sett like bra ut, hatt like bra rytme eller vært i nærheten av like originale. Lydsporet til Joe Hisaishi er helt fantastisk, og jeg har vanskelig for å forestille meg at filmen kunne blitt bedre av en av de andre lydsporene som er å finne der ute.

Jeg kan trygt anbefale den til alle som trenger en latter og ikke er redd for eldre filmer.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Pursuit Of Happyness - Veldig veldig overrasket av denne filmen. For min del er dette klart Will Smith sin beste film noensinne og ellers en veldig veldig god og fin film.. Er en typ feelgood film som du bare koser deg igjennom hele! Gir den en _sterk_ 5 utav 6. Anbefales!

- hsds

Lenke til kommentar
http://www.filmogs.com/images/filmcover/183-f.jpg

Dette var min første helaftens Buster Keaton-film, og det er lenge siden jeg hadde sett noen kortfilmer, så jeg var en smule skeptisk. Jeg fryktet en film som var "bra for å være laget i 1927", men som ikke holdt samme standard idag. Det var en helt ubegrunnet frykt, da filmen var ikke bare tvers igjennom hysterisk, men også overraskende god. Jeg har sett mange filmer som kom ut etter denne som ikke har sett like bra ut, hatt like bra rytme eller vært i nærheten av like originale. Lydsporet til Joe Hisaishi er helt fantastisk, og jeg har vanskelig for å forestille meg at filmen kunne blitt bedre av en av de andre lydsporene som er å finne der ute.

Jeg kan trygt anbefale den til alle som trenger en latter og ikke er redd for eldre filmer.

7556902[/snapback]

Den er jo SÅ festlig!

http://www.blahdvd.com/blah/DVD_Product.as...DVD-CCD30262-J0

Kjøper du den så har du til sammen hans 4 beste. Mange hysteriske øyeblikk.

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Pearl Harbor

Historieforfalskning, tidenes kanskje dårligste filmromanse og grenseløs glorifisering av alt og alle i dette årtusenets kanskje dårligste krigsfilm. Ben Affleck og Josh Hartnett er to barndomsvenner som blir piloter, og filmen følger deres historie ettersom begge forelsker seg i Kate Beckinsdale mens resten av verden er opptatt med andre verdenskrig. Det er noen år siden jeg sist så denne, og jeg hater ikke filmen så mye nå som jeg gjorde da. Hadde ingen forventninger til den denne gangen, skulle bare være noen timers tidtrøyte, kanskje det hadde noe med saken å gjøre. Jeg syns ikke skuespillerne gjør en dårlig jobb, bare irriterende skikkelig midt på treet. Det som plager mest, er at når man tar faktisk historie, tygger den og spytter den ut, vrir og vrenger den slik at man kan gjøre hva man vil med den, så klarer de allikevel ikke få en bedre film utav det hele! Når nesten alt er oppdiktet bør man klare å lage en spennende og engasjerende historie, denne filmen virker som om den er basert på skolestilen til en 5. klassing, dette mener jeg unnskylder skuespillerne en hel del.

Mesteparten av filmen veksler mellom ufrivillig komisk og generell flauhet, med unntak av japanernes bombing av Pearl Harbor. Ikke bare er det filmens beste øyeblikk, det er fordømt bra action (hvis man klarer å se på det som en actionfilm, og ikke som en feilaktig dokumentasjon av verdenshistorien), uansett hvilke andre filmer man sammenligner med. Etter dette går filmen tilbake til å være en kjedelig middelmådighet. Tidligere nevnte 5. klassing burde avsluttet stilen sin med "og plutselig våknet jeg, og alt sammen var bare en drøm", slik vi andre avsluttet stiler vi ikke visste hvordan vi skulle ende. Filmen hadde da blitt velfortjent kortet ned, noe den sårt trenger, og selv med en så usannsynlig slutt ville jeg gitt den bedre karakter.

4/10 - Filmens skildring av bombingen av Pearl Harbor trekker høyt opp

EDIT: Trykkleif

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

Kunne umulig vært mer enig. Selve action-sekvensene er knallgodt forseggjort, men det kjærlighetsplottet er meningsløst og kvalmt.

Klikk for å se/fjerne innholdet nedenfor

1: Gutt 1 forelsker seg med ei jente.

2: Gutt 1 dør (ikke egentlig).

3: Gutt 2, som er gutt 1's beste venn, roter med jenta rett etter gutt 1 har dødd.

4: Gutt 1 kommer tilbake, tydeligvis ikke død.

5: Gutt 1 finner ut om ugjerningen og blir veldig sint.

6: Gutt 2 dør (egentlig).

7: Gutt 1 tilgir gutt 2, og blir sammen med jenta igjen, som han også tilgir.

Tragisk er ikke en god nok beskrivelse.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Gjest medlem-105082

Getting There (2002)

<Taylor og Kylie Hunter er seksten år gamle og har nettopp tatt lappen. Bli med i deres klassiske Ford Mustang kabriolet når de legger ut på sin aller første langtur - til vinterlekene i staten Utah. Underveis blir det massevis av søte klær og enda søtere gutter. De møter alle slags venner, men også omkjøringer av olympiske proporsjoner. Vil de noen gang komme frem til silkeføret i løypene, til det eksklusive høyfjellshotellet og til den store snowboardkonkurransen? Rekker de vinterlekene?>

Høres denne filmen i det hele tatt noe bra ut? Det er den dårligste filmen jeg noen gang har sett.. Ja, jeg skjønte jo det med engang filmen begynte, men hva annet kan man gjøre på en fyllesjuk dag? Noe som irriterte meg gjennom hele filmen var en gutt som reiste sammen med Olsens twins, som hele tiden var sulten. Uansett hvor han var så snakket han bare om mat, og han hadde en oppførsel som småbarn har. Og det blir ikke noe bedre når man hører navnet hans; "Toast"...

Men tross alt så er det to nogenlunde søte jenter med.. 2/10

Lenke til kommentar

Deja Vu:

Det er ikke fryktlig mye jeg kan si om denne filmen uten av jeg nevner en eller annen spoiler for å si det pent, så det skal jeg la være. Det er en Tony Scott film det ser man lang vei for å si det pent, men han har tonet ned stillen som han har brukt på de siste filmene sine (Man on Fire og Domino), det ser ikke ut som om filmen er klippet i meget høy speed rus :)

Denzel Washington og resten av gjengen leverer varene som de pleier så det er ingen skuffelser der i gåren.

Og til slutt en lite tips før man går og ser filmen, gå og se filmen med et åpent sinn så vil dere få mye mer ut av filmen enn om dere sitter og dømmer den nord og ned...

7,5/10

Edit: Ville kanskje også unngå og lese anmeldelsen i vg siden de nevner så og si alle "overraskelsene"... :nei:

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Da har jeg endelig karret meg til å se de to første LOTR-filmene. Fantasy er virkelig ikke min sjanger og jeg har derfor unngått denne trilogien. De få førsøkene jeg har hatt har endt i dyp søvn og høylytt snorking. Men i jula klarte jeg til slutt å komme meg jeg gjennom både 1'ern og 2'ern. Her er mine korte omtaler:

LOTR: Fellowship Of The Ring

Dette var virkelig en vellagd og sjarmerende film. Jeg ble faktisk overrasket over at jeg likte 1'ern såpass godt. Historien er fra starten veldig engasjerende, og man følger starten på brorskapets spennende reise.

Ja, hobbitene kan fort bli litt irriterende og humoren sitter ikke alltid så godt, men bortsett fra det klaffer det aller meste her. Denne kan jeg absolutt anbefale.

En sterk 8/10!

LOTR: Two Towers

Oppfølgeren er desverre ikke like god. Selv om filmen er en fryd når man følger de tre proffe kara og slagscenene er meget vellagde, synes jeg altfor mye av fokuset lå på de to idiotiske hobbitene og entene. Disse scenene ble altfor langdryge og ødela litt for filmens gode og intense tempo.

7/10

Jeg trodde jeg aldri skulle si dette, men jeg gleder meg faktisk til å se The Return Of The King. Og denne gangen skal jeg absolutt ikke ha på norsk tekst. Der var det nemlig en del mildt sagt dårlige oversettelser.

Endret av Foregangsmannen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...