Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Jeg trodde absolutt ikke dette skulle være min type film, men jeg ble veldig positivt overrasket. En herlig og orginal historie, glimrende spilt av hovedsaklig Kate Winslet og Jim Carrey. Jeg har nå åpnet en dør for en tidligere forhatt sjanger: romantisk drama.

8/10.

Die Hard

Og nå var jeg i julestemning. Yippee-ki-yay, motherfucker! :xmas:

10/10.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Eternal Sunshine of the Spotless Mind

Jeg trodde absolutt ikke dette skulle være min type film, men jeg ble veldig positivt overrasket. En herlig og orginal historie, glimrende spilt av hovedsaklig Kate Winslet og Jim Carrey. Jeg har nå åpnet en dør for en tidligere forhatt sjanger: romantisk drama.

8/10.

Har sett denne før å syntes ikke noe om den. Syntes faktisk den var gruelig kjedelig. Men kanskje jeg burde revurdere filmen og se den på nytt. Etter imdb og din anmeldelse. :wee:

Lenke til kommentar

Det er bare til å søke på "eternal" i denne tråden, og du vil se at det er flere enn meg som gir den gode karakterer. Jeg tror det er viktig og virkelig sette seg inn i en film som dette, ellers så tror jeg det fort kan bli kjedelig. Jeg synes du bør gi filmen en ny mulighet. :)

Jeg ser btw at du er fra Laukvik. Kjenner du Gullik? ;)

Lenke til kommentar
Det er bare til å søke på "eternal" i denne tråden, og du vil se at det er flere enn meg som gir den gode karakterer. Jeg tror det er viktig og virkelig sette seg inn i en film som dette, ellers så tror jeg det fort kan bli kjedelig. Jeg synes du bør gi filmen en ny mulighet. :)

Jeg ser btw at du er fra Laukvik. Kjenner du Gullik? ;)

7539205[/snapback]

Jepp, tror jegf skal se den på nytt :)

Hehehe, ja jeg kjenner han! Hvordan kjenner du han? :)

Btw.. Utrolig at vi møtes på et forum som dette. Laukvik har 300 innbyggere elsn :p

Lenke til kommentar

Familien har hus ikke langt i fra Laukvik (nærmere bestemt rett før du kommer til Sandsletta når du kjører fra Svolvær), så jeg er ganske kjent der oppe. Gullik kjenner jeg fordi jeg har vært ute og fiska med han x antall ganger. ;)

Og for at denne posten ikke skal være totalt meningsløs, slenger jeg inn en anmeldelse av en kortfilm jeg nettopp så:

For the Birds

A group of snooty birds roosting on a telephone wire get their just desserts when a goofy bird drops in.

Dette er en artig liten sak. Den vant Oscar i 2002, og må være den beste kortfilmen jeg har sett.

9/10.

Lenke til kommentar
Familien har hus ikke langt i fra Laukvik (nærmere bestemt rett før du kommer til Sandsletta når du kjører fra Svolvær), så jeg er ganske kjent der oppe. Gullik kjenner jeg fordi jeg har vært ute og fiska med han x antall ganger. ;)

Og for at denne posten ikke skal være totalt meningsløs, slenger jeg inn en anmeldelse av en kortfilm jeg nettopp så:

For the Birds

A group of snooty birds roosting on a telephone wire get their just desserts when a goofy bird drops in.

Dette er en artig liten sak. Den vant Oscar i 2002, og må være den beste kortfilmen jeg har sett.

9/10.

7539577[/snapback]

Hehe, morsomt! :)

Lenke til kommentar

Hot Shots

Dette er noe av det yperste innen humor, med folk som setter seg på små hunder til brennende maver. Lloyd Bridges er som vanlig hysterisk. og filmen har de beste og mest naturtro fly sekvenskene i film historien, dette er også den eneste filmen som handler om fly, der man kan se bison

8/10

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Behind Enemy Lines: Axis of Evil

Jeg likte den første, og håpet at denne skulle være litt i samme gata. Jeg håpet for mye...

Dette er en b-film, en skikkelig dårlig b-film. Skuespillerne er dårlige, filmingen er håpløs (NEI, action-scener blir IKKE bedre av å riste ustanselig på kameraet), historien er helt grei, men de tar altfor lett på den.

Enkelte ting i filmer er så latterlige at jeg nesten ikke orket å presse meg igjennom hele filmen.

(sett inn en tilfeldig negativ kommentar her for å fullføre minianmeldelsen)

2/10 (Jeg gav 2 pga at en av skuespillerne faktisk er en god skuespiller om du ser bort i fra denne møkkafilmen)

Endret av T-Solberg
Lenke til kommentar
Behind Enemy Lines: Axis of Evil

Jeg likte den første, og håpet at denne skulle være litt i samme gata. Jeg håpet for mye...

Dette er en b-film, en skikkelig dårlig b-film. Skuespillerne er dårlige, filmingen er håpløs (NEI, action-scener blir IKKE bedre av å riste ustanselig på kameraet), historien er helt grei, men de tar altfor lett på den.

Enkelte ting i filmer er så latterlige at jeg nesten ikke orket å presse meg igjennom hele filmen.

(sett inn en tilfeldig negativ kommentar her for å fullføre minianmeldelsen)

2/10 (Jeg gav 2 pga at en av skuespillerne faktisk er en god skuespiller om du ser bort i fra denne møkkafilmen)

7544798[/snapback]

Er litt unenig i deg her (men ikke mye). Filmen var jo forsåvidt grei den. Historien var bra, og skuespillerne var bra. Kanskje du hatt gitt den et hakk bedre hvis den ikke het "Behind Enemy Lines 2"? Den hadde jo ikke en eneste likhetstrekk med forgjengeren.

Jeg er også enig med deg i at den ustanselige ristingen på kameraet var dårlig, og noen ganger rett å slett irriterende.

Men flashbackene syntes jeg var bra, og slutten var jo obvious men nokså bra.

Jeg ville gitt den 4-5/10

Lenke til kommentar

Goodfellas

Hadde aldri sett denne filmen før, og så derfor frem til enda et mesterverk fra Scorsese. Den første timen av filmen satt jeg trollbundet og ble imponert over hvor fantastisk denne filmen var. Henry, Tommy og Jimmy gjorde filmen til en sykt spennende film. Den tapte seg minimalt mot slutten, selvom den første timen var best. Allikevel er det definitivt en av de bedre filmene jeg har sett. Humoren, manuset, musikken og filmingen var i beste Scorsese-stil noe jeg definitivt liker. :D

5+ / 6

Lenke til kommentar
Children of men

En film satt i en fremtid hvor mennesket har mistet evnen til å få barn, allikevel er det ingen elementer i filmen jeg forbinder med sci-fi. Filmens handling er lagt til hvordan verden forholder seg til global infertilitet, hvordan menneskeheten forholder seg til sin egen eksistens når alt de foretar seg vil være forgjæves og bortkastet når eksisterende generasjoner er gått bort. Religiøs fanatisme, facsisme og annen ekstremisme blir sett på som løsningen på problemet av forskjellige grupperinger, noe som gir filmen et meget dagsaktuellt preg. Filmen har sine komiske øyeblikk innimellom en god del action (Michael Caine som spiller luftgitar er verdt kinobilletten alene), men det er dramaet og thrilleraspeketet som gjør filmen til det den er. Jeg er glad jeg satt i en nesten tom kinosal, det er flaut å gråte offentlig, selv om dette sannsynligvis er årets film.

9,5/10

7537263[/snapback]

Bra vi er forskjellige. Jeg pleier å like denne typen filmer, men denne var helt fryktelig. Rett før jeg sovnet flere ganger. Mulig det var dagformen som ikke passet til filmen men.......

Gir den terningkast 2/6

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Hot Shots Part Deux

Dette er den sanne historien om hvordan Charlie Sheen redder Rowan Atkinson fra Saddam Hussein. Filmen har har de beste effektene sett på film, med råe action sener og blodbad, dette er den blodigste filmen EVER og de dreper 300 folk on screen. Realismen er slående med sterke sener. Ikke anbefalt for de under 21.

8/10

Lenke til kommentar

10m.jpg

Rocky Balboa

Når jeg først leste om at Sylvester skulle lage enda en Rocky ristet jeg bare på hodet. Hadde absolutt ingen tro på at dette skulle bli noe bra. Etter å ha sett den nå, må jeg si at jeg er posetivt overrasket. Filmen er faktisk veldig bra. Kanskje ikke så bra som 1'eren å 2'eren, men klart bedre en resten. Koste meg faktisk skikkelig under denne filmen :)

Terningkast: veldig sterk 4'er av 6

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...