Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis du virkelig hadde syns at Montana var en grusom karakter som irriterte deg grenseløst, hadde det ikke overrasket meg om du ikke likte filmen. Montana er jo i nesten hver eneste scene.

Jeg hater folka i La Haine så mye at alt positivt i filmen legger jeg ikke engang merke til. Satt bare og var irritert over å se dem oppføre seg som idioter.

PS: Er forresten ikke særlig stor Scarface fan selv, nicket mitt er tullete internhumor jeg og en kompis hadde for 8 år siden, har spurt HW.no om å bytte nick flere ganger men de svarer aldri.

Endret av Scarface^
Lenke til kommentar

Edmond

William H. Macy

Julia Stiles

Denne filmen er mørk, dyster og tankefull. Den er et slags psycho-drama, om du vil. Filmen tar deg med på en emosjonell berg- og dalbane der der de fleste bergene er borte, og du står igjen kun med dalene.

William H. Macy er en av mine favorittskuespillere og overbeviste meg nok en gang at han hører hjemme i toppsjiktet. Han fremstiller Edmond på en uovertruffen måte fra begynnelse til slutt.

Edmond er en fyr som tydeligvis bærer på et utrolig stort lass med hat, noe som blir mer og mer tydelig etter hvert som historien fortelles. Edmond er en person med en mange sider, og måten Macy får frem alle sammen er en nytelse å se.

9/10 Kremfilm!

Lenke til kommentar
La Haine

Klarer bare ikke filmer om idiotiske voksne folk som oppfører seg som 5 åringer. Løper rundt og tror de er tøffe og skal banke alle som ikke viser respekt og syns det er kult å sloss. Jævla barnslige drittfolk. Dominant male monkey mother fuckers.

4/10

7525961[/snapback]

Hva tror du er grunnen til denne oppførselen? Kanskje filmen forsøker å peke på det. Araberen og negeren oppførte seg da ikke utelukkende som du påstår? Negeren syns det ikke var kult å slåss, forsåvidt ikke araberen heller. Sov du?

Lenke til kommentar

Det finnes ingen grunn god nok til slik oppførsel.

Negeren var klart den beste av dem, men fremdeles en drittsekk. Araberen også. Stod ved togstasjonen og kalte en vanlig fyr som gikk forbi for rasist, og hadde evig lyst at han skulle si noe tilbake slik at de kunne 'tatt' han. Og når de klikket fullstendig inne på den resturanten eller hva det var. Patetisk. Ekstra irriterende var negeren fordi han minnet litt om slik jeg pleide å være. Jeg skulle alltid roe ned situasjonen og prøve å få idiotvennene mine til å slutte å oppføre seg som hjernedøde neandertalere. Men det eneste som skjedde var at kvelden min blir helt jævlig. Så når vennene mine begynner med slik tull, da stikker jeg bare. Så kan de havne på sykehuset for alt jeg bryr meg. Filmen minner meg om de drittkveldene og hvor mye jeg hater slik oppførsel.

Lenke til kommentar

Heathers

Tja, grei nok komedie/drama fra Winona Ryders pre-kleptomane dager. Etter å ha kjedet seg i hjel i sin inngrodde high-school-rolle, blir hun litt for lett overtalt til å bli med på den ene "rampestreken" etter den andre av byens rebell og outsider, spilt av Christian Slater. Etterhvert skalerer det hele ut av proporsjon, og godjenta finner tilbake til sitt ekte jeg. Sånn gjennomsnittlig.

5/10.

The Chumbscrubber

Komedie/drama om familier i et nybyggerfelt, hvor foreldre er distansert fra barnas virkelighet, og stort sett alle ungdommer går på og/eller langer ulovlige piller.

Det samfunnskritiske elementet i filmen blir litt for platt i mine øyne, alt er ekstremt overdrevet (til en viss grad for å oppnå komedie såklart).

Rollelisten er spekket av kjente navn, jeg kan se for meg at denne filmen ble introdusert som "storbudsjett med indie-feel", noe alle skuespillere som vil realisere seg selv gjerne ukritisk hopper på.

Godt forsøk, men når ikke helt opp, blir litt for sytende. Er på nippet til en 7'er, men det ender nok opp på...

6/10.

Little Children

Historien om to hjemmeværende foreldre som i hverdagens kjedsommelighet søker spenning i hverandre. Helt ok romantisk drama, men ikke noe spesielt minneverdig heller. Kate Winslet gjør nok en god jobb. En slags Lost in Translation for husmødre.

6/10.

When Harry Met Sally

Standard amerikansk romantisk komedie. To "opposites" finner hverandre etter mye om og men. Helt ok, og Meg Ryan var jaggu pen på den tida, og spiller den ene rollen hun kan: søt og distré koseklump. Var for øvrig morsomt å se Carrie Fisher i en seriøs dramarolle.

6/10.

Lenke til kommentar

Talledega Nights

Referat av filmen finner dere en post eller 20 tilbake.

Min oppfatning av filmen: Litt obvious om hva som skulle skje, og til tider nokså kjedelig. Men ellers en helt vanvittig morsom film. Will Ferrell er konge/mongo i hovedrollen som NASCAR-sjåføren Ricky Bobby, og opptil mange ganger lo jeg høyt for meg selv!

En must see film

8/10

Lenke til kommentar

Slipknot - Voliminal: Inside the Nine

Herlig dokumentar som gutta i Slipknot i stor del står for selv. "Hovedfilmen" er til tider noe uforståelig og lite sammenhengende, men viser en hel rekke klipp fra den 28 måneder lange "turneen" med konsertene de holdt. I bonusmaterialet finner du avkledde intervjuer der du kommer nærmere Slipknot-gutta enn noen gang og for første gang har alle gitt intervjuer til kamera uten maskene og med seriøse temaer knyttet til det hele.

Generelt sett en gave til fansen. Men uten at du er stor fan finner du mye ganske unødvendig og kjedelig. Bra at jeg er en fan.

7/10

Lenke til kommentar
La Haine

Klarer bare ikke filmer om idiotiske voksne folk som oppfører seg som 5 åringer. Løper rundt og tror de er tøffe og skal banke alle som ikke viser respekt og syns det er kult å sloss. Jævla barnslige drittfolk. Dominant male monkey mother fuckers.

4/10

7525961[/snapback]

Hørtes egentlig ut som om du "hatet" filmen. Men jeg regner med du anbefaler andre å se den? :wee:

Lenke til kommentar

Children of men

En film satt i en fremtid hvor mennesket har mistet evnen til å få barn, allikevel er det ingen elementer i filmen jeg forbinder med sci-fi. Filmens handling er lagt til hvordan verden forholder seg til global infertilitet, hvordan menneskeheten forholder seg til sin egen eksistens når alt de foretar seg vil være forgjæves og bortkastet når eksisterende generasjoner er gått bort. Religiøs fanatisme, facsisme og annen ekstremisme blir sett på som løsningen på problemet av forskjellige grupperinger, noe som gir filmen et meget dagsaktuellt preg. Filmen har sine komiske øyeblikk innimellom en god del action (Michael Caine som spiller luftgitar er verdt kinobilletten alene), men det er dramaet og thrilleraspeketet som gjør filmen til det den er. Jeg er glad jeg satt i en nesten tom kinosal, det er flaut å gråte offentlig, selv om dette sannsynligvis er årets film.

9,5/10

Lenke til kommentar

48m.jpg

First Blood

Etter å ha fått boka First Blood i posten fra USA igår ( Endte opp med å bestille den på engelsk. Ikke like glad i alle oversettelser) ble det til at jeg ikke klarte å legge den fra meg igjen. Ble sittende i halve natt å lese den ferdig. Ikke ofte jeg blir så hektet. Uansett, er lenge siden jeg har sett filmen First Blood, så tok turen i DVD hylla mi å fant den fra. Er akkurat ferdig med den nå. Må si jeg liker filmen veldig godt, men satan å mye bedre den hadde blitt hvis de fulgte boka litt nøyere. Ifølge komentarsporet på DVD'en, så ble det hvis gjort masse forandringer, for å ikke få filmen så mørk som boken. Hadde foretrekt å ha filmen helt mørk jeg. Filmen er en typisk heltefilm. Helten blir presset for hardt, å ender opp å sloss mot overmakten. For all del, vi liker vel alle sånne filmer, men i filmen gjør han alt for å ikke gjøre mer skade enn nødvendig, altså drepe minst mulig. Eneste han dreper er egentlig han som faller fra helikopteret. I motsetning, vil han heller ikke drepe noen i boka, men når de presser han for hardt, så "klikker" han. Mannen er ustabil etter krigen, å det tar som sagt helt av når de presser han for langt. Ender opp med ett tall over 20 på folk han tar knekken på på forskjellige måter. Nå kunne de fint lagd sånn en film, men skjønner at det kanskje var litt for brutalt i 1982. Uansett, synes det er en kjempefilm, å anbefaler folk å se den. Men for Guds skyld. Styr unna 2'eren å 3'eren. De er ren søppel. Til dere som har sett filmen, å likte den. Kjøp dere boka. Har dere en 4 - 5 timer med knallblad underholding foran dere. Dette ble vel like mye en review av boka som filmen, men pytt pytt, dere får bare takle det :)

Uten å si for mye om slutten på filmen eller boka for den saks skyld, kan legge til de er vidt forskjellige. Legger ut en alternativ slutt av filmen jeg fant på nett nå istad. Enjoy dere som har sett filmen. Dere andre, styr unna å skaff dere filmen. Eller enda bedre filmen å boka :)

Gir filmen terningkast 4 av 6, å boka får en sterk 5'er.

Alternativ Ending ( First Blood)

Endret av JimRamse
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...