Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gwoemul (The Host)

 

Ikke en typisk monster-film. Jeg likte hvordan plottet utviklet seg, og karakterene var interessante. Skuespillerprestasjonene var dessverre ikke så veldig bra, og det trekker ned en del. Slutten irriterte meg noe voldsomt.

 

Alt i alt god underholdning som er verdt å få med seg.

 

4/6

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Sting (1973)

 

Ocean's 11 kan legge seg. Confidence kan legge seg. The Italian Job er fortsatt god, men herrekristus som The Sting rocket. Jeg har aldri i mine 19 år blitt så underholdt som med denne filmen. Robert Redford er sjarmerende, Paul Newman er hysterisk og manuset er uten tvil det beste jeg har vært borti. Musikken, stemningen, dialogen, alt var perfekt. Jeg levde ikke på 30-tallet, men hvis alle var like kule som i denne filmen, så vurderer jeg å besøke.

 

Jeg anbefaler denne filmen til samtlige mennesker på jorden, og hvis du ikke lar deg underholde av denne, så er jeg ikke interessert i å være vennen din.

 

10/10.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar
[Musikken, stemningen, dialogen, alt var perfekt.

Likte du virkelig musikken og stemningen? Filmen er fantastisk, no doubt about that. 8-9/10 Og når man kom inn i den fantastiske historien brydde jeg meg heldigvis ikke særlig om de andre problemene. Men i begynnelsen gjorde det nesten vondt å se på den ekle stemningen med de ekle fargene og å høre den grusomt kjedelige musikken.

 

Hadde det vært slik musikk (Django Reinhard), eller noe lignende. Og fikset litt på stemningen kunne filmen også kommet opp til 10/10 hos meg.

Lenke til kommentar
The Sting (1973)

 

Ocean's 11 kan legge seg. Confidence kan legge seg. The Italian Job er fortsatt god, men herrekristus som The Sting rocket. Jeg har aldri i mine 19 år blitt så underholdt som med denne filmen. Robert Redford er sjarmerende, Paul Newman er hysterisk og manuset er uten tvil det beste jeg har vært borti. Musikken, stemningen, dialogen, alt var perfekt. Jeg levde ikke på 30-tallet, men hvis alle var like kule som i denne filmen, så vurderer jeg å besøke.

 

Jeg anbefaler denne filmen til samtlige mennesker på jorden, og hvis du ikke lar deg underholde av denne, så er jeg ikke interessert i å være vennen din.

 

10/10.

7499870[/snapback]

 

Har sett den filmen en to syv ganger. lenge siden sist, må vel nesten kjøpe den på dvd

Lenke til kommentar
[Musikken, stemningen, dialogen, alt var perfekt.

Likte du virkelig musikken og stemningen? Filmen er fantastisk, no doubt about that. 8-9/10 Og når man kom inn i den fantastiske historien brydde jeg meg heldigvis ikke særlig om de andre problemene. Men i begynnelsen gjorde det nesten vondt å se på den ekle stemningen med de ekle fargene og å høre den grusomt kjedelige musikken.

 

Hadde det vært slik musikk (Django Reinhard), eller noe lignende. Og fikset litt på stemningen kunne filmen også kommet opp til 10/10 hos meg.

7500603[/snapback]

Vel, Django-klippet rocket veldig hardt, men den pianospillingen og fargene og hele stemningen traff meg virkelig, da spesielt overgangene. Jeg fikk en skikkelig gammeldagsfølelse, uten at kvaliteten måtte lide.

 

Dette får vel stå som en smakssak, men jeg er glad for at jeg likte den, for det gjorde virkelig filmen til en herlig opplevelse.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Infernal Affairs (2002)

 

Årets storfilm The Departed har jeg enda ikke hatt tid til å presse inn i mitt travle tidsskjema, men jeg var ikke vanskelig å be da NRK2 bestemte å sende den kinesiske "orginalen" i kveld. Jeg digger plottet, og jeg skal jammen meg ikke klage på utførelsen heller.

 

Denne thrilleren nerve, og man blir slukt inn i enkelte av de nydelige scenene. Karakterene var absolutt ikke anonyme og skuespillerne gjorde en god jobb i å skildre deres utrolige vanskelige valg. Litt uheldig musikkbruk til tross, Infernal Affairs oser av kvalitet filmen igjennom.

 

8/10

Endret av Foregangsmannen
Lenke til kommentar

The Illusionist :

The_Illusionist_103638c.jpg

 

Et nydelig stykke film rett og slett. En fryd for øye og Edward Norton, som en av mine favorittskuespillere imponerer meg sterkt igjen. Paul Giamatti spiller politiinspektøren, en litt mere seriøs og uvant rolle iallefall i de filmene man tidligere har sett han, og han levere varene, så til de grader.

Eneste jeg syns trakk ned på filmen var språket, greit at man har prøvd å gi filmen et gammelt preg og prate gammel og dannet engelsk, men det virker ikke naturlig på skuespillerne syns jeg i det hele tatt og dialogen kan til tider virke fremtvungen.

Det er den klassiske storyen om forbudt kjærlighet som har blitt brukt og missbrukt igjennom tidenes løp, men denne er litt uten om det vanlige og fortjener en kveld i en kinosal og jeg lot meg forføre.

 

8/10

Lenke til kommentar

Cheaper by the dozen 2

Cheaper_by_the_Dozen_91140c.jpg

 

Oppfølgeren gir oss denne gangen familien med de tolv barn på ferie, hvor de møter familien som er erkerivalene. Dette blir Steve Martin vs. Eugene Levy.

Tom Welling, Carmen Elektra, Hilary Duff og Bonnie Hunt spiller også.

 

Bra film. Døm meg ei for å like denne her, jeg er tobarnsfar og blir dermed rørt og ler av slike filmer. Det er en bieffekt av å ha unger.

 

6/10

Lenke til kommentar
The Sting (1973)

 

Ocean's 11 kan legge seg. Confidence kan legge seg. The Italian Job er fortsatt god, men herrekristus som The Sting rocket. Jeg har aldri i mine 19 år blitt så underholdt som med denne filmen. Robert Redford er sjarmerende, Paul Newman er hysterisk og manuset er uten tvil det beste jeg har vært borti. Musikken, stemningen, dialogen, alt var perfekt. Jeg levde ikke på 30-tallet, men hvis alle var like kule som i denne filmen, så vurderer jeg å besøke.

 

Jeg anbefaler denne filmen til samtlige mennesker på jorden, og hvis du ikke lar deg underholde av denne, så er jeg ikke interessert i å være vennen din.

 

10/10.

7499870[/snapback]

 

 

The Sting er fantastisk og er og alttid vil være kongen av fimer i den kategorien. Så den ikke for alt for mange måndene siden og den er enda bedre den dag i dag enn når jeg så den for første gangen for 15-16 år siden og har sett den ørten ganger siden den gang også og kommert til å se den ørten ganger til i fremtiden :yes:

Lenke til kommentar

Clerks 2

 

Jeg kan ikke si at jeg ble direkte imponert. Den hadde sine øyeblikk, spesielt Randal sine "rants" om f eks Ringenes Herre og livet til Dante, og den hadde en viss sjarm. Likevel mangler den alt som gjorde den originale til en knallfilm, og bestod for det meste av en uinteressant love triangle. Den har et overraskende høyt snitt på IMDb, men jeg kan dessverre ikke gi den høy karakter. Jeg ser for meg at den hadde vært mye bedre hvis litt av handlingen forsvant til fordel for det som gjorde originalen god, nemlig diskusjonen om hvorvidt det var etisk forsvarlig å sprenge Death Star for andre gang.

 

6/10

Lenke til kommentar

PotC2: DMC

 

Del to i triologien om piratene fra Karibien har fått en del kritikk for ikke å være på høyde med eneren, men den innholder action fra begynnelse til slutt. Jeg mener triologien kan bli på høyde med Indiana Jones-triologien, hvis ikke treeren skuffer noe voldsomt. Dead man's chest gjør ihvertfall ikke skam på den, selv om den kunne hatt en mer definert slutt.

 

8/10

Lenke til kommentar

Blade Runner - Directors cut.

 

 

Denne gamle perlen er fortsatt god underholdning den dag i dag. Ridley Scott er en mester til å skape stemning og får frem det beste i skuespillerne. Musikken av Vangelis er som skapt for denne filmen her, om Blade Runneren som må jakte på fire menneskelagde mennesker (i mangel på bedre forklaring). Historien er middelmådig, men alt annet er topp i denne filmen fra begynnelsen av 80' tallet. Kanskje litt vel dyster, er ikke vanlig å se en film hvor Harrison Ford ikke har en halvittig kommentar på lager. De fleste har mye å lære av Scott og hans detaljerike filmer.

 

8/10

 

(og nå venter jeg på at LarsP kommer løpende og er i harnisk over hvorfor den ikke fikk 10)

Lenke til kommentar

Den var ikke direkte kjip, den hadde jo sine øyeblikk. Det var mange scener som så veldig bra ut, og selvfølgelig en del som så veldig amatørmessig ut, grunnet digitalicious-stilen til Mann. Det som forundret meg var egentlig hvordan ingen av forholdene utviklet seg; Crocket og Tubbs virket såvidt som de tålte trynet på hverandre, jeg trodde de var bestisser i serien?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...