Dotten Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 Det jeg får for å rette på en moderators feil? Hmm. Nå var ikke denne en standard skrivefeil – den var både uthevet, understreket, samt du siterer et egennavn feil. Og ikke på toppen av det hele var den grovere enn skrivefeil flest. Når slike feil gjøres, føler jeg det som forummedlem på dette forumet å påpeke noe slikt! 7453859[/snapback] Slikt tar du på pm om du føler for det. Og ja, den beskjeden ville du fått enten du prøvde å rette på en bruker eller en brukermoderator. Det er flott at folk ønsker å holde forumet fri for skrivefeil, men ta det på riktig måte. I anledningen kan jeg anbefale Språk for fjols og klagemuren. Fra netiketten; Husk at en aldri skal rase ut i tråden med kritikk av skrivefeil eller grammatiske feil. https://www.diskusjon.no/index.php?act=boardrules#tid Og reaksjon på moderering gjøres som alltid på pm og ikke i tråden som blir moderert. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 Hva med at du bare kunne sendt hele det innlegget i PM til meg, om du føler for det Dotten? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 Hva med at du bare kunne sendt hele det innlegget i PM til meg, om du føler for det Dotten? 7455667[/snapback] Fordi det er av allmenn interesse. Fremfor at kun du får dette med deg så får alle som leser tråden det med seg. Enkelt og greit. Å rette på skrivefeil er et ganske stort problem på dette forumet og fremfor å sende dusinvis av pm så får folk det med seg lettere på denne måten. Lenke til kommentar
Chakl Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) A Chinese Ghost Story/Sinnui yauwan Trilogi (1987) (1990) (1991) Regi: Ching Siu-tung Produsent: Tsui Hark Språk: Kantonesisk/Mandarin Genre: Action / Skrekk / Romantikk / Komik Den første kinesiske yndlingsfilmen min, så den for mange mange år siden på tv og fant den endelig igjen nå. Nå tar jeg bare for meg den første filmen av de tre, men vurderer utifra hele trilogien. Ning Tsai-Shen, en beskjeden skattefut, ankommer en småby for å gjøre det en fut skal gjøre. Ikke uventet får han problemer med å skaffe seg husly og ender opp med å overnatte i det hjemsøkte Lan Ro tempelet. Her møter han sverdmannen Yen Che-Hsia som avdvarer ham mot å rote seg bort i trøbbel og den vakre Nieh Hsiao-Tsing som han forelsker seg i. Uheldigvis er Hsiao-Tsing et spøkelse, fordømt i all evighet av en grusom tre-ånd. Ning Tsai-Shen lover å hjelpe Hsiao-Tsing ut av tre-ånden og sammen med Yen Che-Hsia havner de i trøbbel med de onde. Denne filmen er full av raske kampscener og er nydelig klippet, effektene er litt overdrevet men passer glimrende fordeom. Musikken/soundtrack er kjempe flott og ikke minst grasiøs. Det som trekke litt ned er A Chinese Ghost Story III, fordi to av hovedpersonene ikke er der lenger og litt rotete plassering av roller. Men trilogien fortjener uansett det beste. 9+/10 Endret 8. desember 2006 av Chakl Lenke til kommentar
elismid Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 siste ej såg va Sin city den va bra ! Lenke til kommentar
CCola Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 siste ej såg va Sin city den va bra ! 7457053[/snapback] Har ikke sett den. Litt omtale kanskje? Et terningkast hadde vært flott Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 Bip jip / 9-iron / Tomme Hus Vår, sommer, høst, vinter... og vår er en av mine yndlingsfilmer, og det er nærmest utelukkende pga stemningen. Den gjorde meg glad, men på en måte som henger igjen noen dager senere. Jeg hadde åpenbart høye forventninger til Bin jip, som skulle visstnok være like god. Filmen er ganske annerledes i handling, men identisk i stil. Stemningen er der fra første scene, og kulminerer i de herligste siste 10 minuttene jeg noengang har sett. Jeg skal ikke avsløre noe nå, men bare det siste øyeblikket før rulleteksten var nok til å gi meg frysninger. Det har ikke gått nok tid siden jeg så den til at jeg kan få bestemt meg hvor på topp 20-listen min denne ender opp, men den er omtrent på nivå med tidligere nevnte "vår, sommer...". Jeg ble faktisk litt satt ut av hvor herlig den var, og hvor mye som kan formidles gjennom handling, uten dialog. Jeg så den med norske undertekster, men jeg har ikke noe problem med å anbefale at folk ser den uten undertekster i det hele tatt. Replikkene er kun der for å skille mellom folkene, og prestasjonene (spesielt Lee Seung-Yeon) inneholdt så mye rå emosjon at ordene blir langt ifra tilstrekkelige i forhold. En ny yndlingsfilm. Lenke til kommentar
Manx Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 siste ej såg va Sin city den va bra ! 7457053[/snapback] Denne var jo nesten på høyde med denne... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 Eddie Izzard's Circle Definite article Dress to Kill Glorious Eddie Izzard er en selvproklamert "action transvestite" stand up-komiker. Jeg var tilfeldigvis innom Outland i Oslo da de viste et av showene hans på en tv. Jeg ble stående og kikke, og etter noen minutter lo jeg så tårene rant. Det hele endte med at jeg kjøpte noen av showene hans. Denne fyren er råmorsom, han er kledd i litt feminine klær, han har sminke, og han har høyhelte sko. Ja, jeg vet det høres sprøtt ut, men det er definitivt verdt å sjekke. Prøv å søke på youtube etter noen av klippene fra showene hans for å få en liten forsmak. Anbefales 10/10 for fantastisk humor og fremtroning. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 (endret) Masters of Horror - Sesong 2, episode 6: Dario Argentos "Pelts" Plot: Et par fangstmenn fanger vaskebjørner på hellig grunn. Alle som er nær pelsen til dyrene dør en fryktelig død. Onkel Pedersens vurdering: Å herregud, Dario Argento er et geni. Denne filmen er fantastisk. Ikke bare får vi se Meat Loaf som skruppelløs pelsforhandler, vi får også se noen av de flotteste kvinnekroppene som noensinne har blitt vist på TV. Musikken som går gjennom hele episoden lager en stemning jeg ikke har sett maken til på flere år. Filmen er makaber samtidlig som den er nydelig, et par av scenene fikk det til å gå kaldt nedover ryggen på meg. Dette er filmkunst på høyt plan og definitivt en av de beste MoH-episodene per dags dato. / Endret 8. desember 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 Superman Retruns Må først i at jeg ble veldig veldig glad da orginal musikken fra de første superman filmene ble brukt, fikk meg i ûber stemnig. de første 90min skjer det liksom ikke så mye, man ser superman gjøre det superman gjør men først en og en halv time ut i filmen kommer man inn på hoved historien som er nesten litt overdrevet. Men effektene var jo kjempe fine og som sagt man kommer i god stemning som varer filmen ut. PS. Kevin Spacey uten hår linger litt på Patric Stewart. 7/10 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 8. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 8. desember 2006 Superman Returns ble faktisk hakket bedre for meg etter å ha lest dette intervjuet; Den spirituelle delen av Superman Returns. Er faktisk enormt mange små detaljer i filmen som nesten bare må oppdages etterhvert. Singer har lekt seg mye. Men den beste biten er utvilsomt biljardbordet ombord i båten til Luthor. Hvor genialt sinnsyk må ikke den mannen være? Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 9. desember 2006 Forfatter Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Eddie Izzard'sCircle Definite article Dress to Kill Glorious Eddie Izzard er en selvproklamert "action transvestite" stand up-komiker. Jeg var tilfeldigvis innom Outland i Oslo da de viste et av showene hans på en tv. Jeg ble stående og kikke, og etter noen minutter lo jeg så tårene rant. Det hele endte med at jeg kjøpte noen av showene hans. Denne fyren er råmorsom, han er kledd i litt feminine klær, han har sminke, og han har høyhelte sko. Ja, jeg vet det høres sprøtt ut, men det er definitivt verdt å sjekke. Prøv å søke på youtube etter noen av klippene fra showene hans for å få en liten forsmak. Anbefales 10/10 for fantastisk humor og fremtroning. 7457963[/snapback] Izzard har vært min favoritt-standup komiker i årevis ved siden av Bill Hicks. De utrolige digresjonene, avsporingene, måten forteller historiene sine på, og spontanitet er det vel få som slår. Han har tapt seg de senere årene menneh. Glorius er så ufattelig bra! Endret 9. desember 2006 av tjalla Lenke til kommentar
ttd Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Chinesisches Roulette Fassbinder er en sær tysker som liker å leke seg med glass, speil, og rare kameravinkler. All kameraføring er så detaljert og planlagt at det nesten blir slitsomt i lengden. Ellers var ikke filmen interessant annet enn i et historisk perspektiv. Halvbra drama. 6/10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 (endret) Snip. Oj, har de begynt på en ny sesong med MoH? MoH skuffet litt i første omgang synes jeg, men argento og miikes tilskudd til serien var mange hakk bedre enn de andre. Deer Woman var til å gråte av Ettersom dette er en anmeldelsestråd blir jeg vel nødt til å slenge inn en anmeldelse av den forrige filmen jeg så også. Dead or Alive (det er snakk om Takashi Miikes film) Filmen starter greit, med en lang og snodig introscene, før vi blir slengt inn i Shinjukus undergrund. Vi får se en yakuzakrig utfolde seg fra både politiet og yakuzaens side, og sakte men sikkert blir vi kjent med hovedpersonene og deres personlige dilemmaer. Filmen har en veldig god karakteroppbygning, en god historie og en noen heseblesende skytescener, selv om det er langt mellom de sistnevnte. De siste 2 minuttene ca sprenger dog alle grenser, og inneholder en av tidenes shootouter, hvis du greier å tenke deg til hvordan denne filmen slutter fortjener du en pris av en eller annen sort. Det eneste nevneverdige negative jeg ahr å si om denne filmen er egentlig at den går for treigt framover. Min endelige karakter blir derfor 7/10 Endret 9. desember 2006 av Slettet-dUuoCe48tm Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Avslutning på Dead or Alive er den beste som noensinne har blitt laget. Den som sier noe annet tar feil. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Avslutning på Dead or Alive er den beste som noensinne har blitt laget. Den som sier noe annet tar feil. 7460895[/snapback] I second that, det er kanskje tidenes avslutning noensinne. Den gjorde egentlig hele filmen for min del, ettersom plottet før de siste seksti sekundene eller så, til tider var ganske uengasjerende. Lenke til kommentar
kjetil_b Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Children of Men Jeg var på premieren på Children of Men(Menneskenes barn) i går, og jeg ble blåst helt overende. En fantastisk film som setter et spor i deg. Passer perfekt i disse "miljøtider". Min første tanke var at dette kom til å bli sært: "Året er 2027", den har vi hørt før, og det fristet ikke. Men bare vent å se! Mer troverdig framtidsfilm skal du lete svært lenge etter. Filmatisk sett er den bare utrolig bra, og et godt manus og gode skuespillere gjør at det er lite å sette fingeren på. Se den! Lenke til kommentar
edds Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Avslutning på Dead or Alive er den beste som noensinne har blitt laget. Den som sier noe annet tar feil. 7460895[/snapback] Hva med avslutningen på Silent Hill? Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 9. desember 2006 Rapporter Del Skrevet 9. desember 2006 Live And Let Die (1973) Roger Moore's første film er jeg litt usikker på om er god eller dårlig. Nå skal det sies at jeg var ganske så trøtt når jeg så den, men jeg klarte ikke helt å bli engasjert av handlingen til tross for at filmen absolutt var sjarmerende. Live And Let Die's handling foregår mye i svarte miljøer, som Harlem, New Orleans og en karibisk øy, og denne gangen må Bond bekjempe en narkotikakonge som samarbeider med en despotisk statsleder. Moore gjør absolutt en brukbar innsats og er en veldig typisk overklasse-brite med sjarm og humor som erstatter en røffere Sean Connery. Og filmen introduserer også for en av seriens beste "henchmen", nemlig den lattermilde krokmannen Tee Hee. Men Live and Let Die's regissøren tok noeen unødvendige valg og plottet ble litt for mye frem og tilbake. Filmen får en 7/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå