Gå til innhold
Presidentvalget i USA 2024 ×

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Så The Italien Job (1969) nå. Uten tvil en god film og biljakt med Morris Mini må man jo bare elske. :love:

Til tross for endel uklarheter som jeg ikke skjønte (blant annet sluttkommentaren) var det en god film med mye artige kommentarer, spennende scener og skuespillerprestasjoner (Michael Caine). Jeg gleder meg til å se den nye versjonen av filmen. :)

4+ / 6

Endret av dimiles
Lenke til kommentar
Så The Italien Job (1969) nå. Uten tvil en god film og biljakt med Morris Mini må man jo bare elske. :love:

Til tross for endel uklarheter som jeg ikke skjønte ( :/ ) var det en god film og jeg gleder meg til å se den nye versjonen av filmen. :)

4+ / 6

Husk **fjernet link** hvis du kommer tilbake og sier at remaken er bedre!

edit: fjernet link til bilde som kan virke støtende

Endret av macfjott
Lenke til kommentar
Til tider var den creepy, og jeg skvatt en hel del ganger filmen igjennom. Men  etterhvert utviklet det seg til mer en actionorgie (en underholdende sådan), og da forsvant litt av den herlige stemningen og mystikken fra 1'ern.

7444218[/snapback]

Syns det var en forfriskende vending, i motsetning til det som ellers ville vært en kopi av forgjengeren. Tror dette stilskiftet splitter en del, men jeg likte det blant helheten i alle fall. Filmen er jo tross alt blant mine topp 20 favoritter.

Lenke til kommentar

Til tross for endel uklarheter som jeg ikke skjønte ( :/ ) var det en god film og jeg gleder meg til å se den nye versjonen av filmen. :)

4+ / 6

Husk **fjernet link** hvis du kommer tilbake og sier at remaken er bedre!

edit: fjernet link til bilde som kan virke støtende

7444224[/snapback]

Haha, nå er jeg jævli spent på hva det var bilde av. :p

Nå skal det legges til at det er flere svært gode skuespillere i den nye versjonen. Mark Wahlberg (The Departed :love: ), Charlize Theron, Jason Statham og Edward Norton blant annet.. :)

Lenke til kommentar
[Haha, nå er jeg jævli spent på hva det var bilde av. :p

Nå skal det legges til at det er flere svært gode skuespillere i den nye versjonen. Mark Wahlberg (The Departed :love: ), Charlize Theron, Jason Statham og Edward Norton blant annet.. :)

7444240[/snapback]

Det skal også legges til at nyinnspillingen er helt streit søndags-underholdning, men absolutt ikke noe mer.

Lenke til kommentar

The Departed

Årets film. Jack Nicholson er uber alles og Leonardo overasket meg skikkelig i denne filmen her. Glemte faktisk helt at jeg ikke liker fyren. Filmen er perfeksjonisme fra start til slutt. Sjeldent har en film hatt bedre rollebesetning enn denne her og jeg ble lettere opphisset av å se denne filmen. For de som vil vite handlingen og se trailer, klikk her.

8/10

Snakes on a Plane

Jeg skal aldri fly igjen.

7/10

Lenke til kommentar

The Manchurian Candidate

Konseptet er spennende, Denzel er god og det er alltid artig å se hvordan nyinnspillinger klarer å tilpasse seg nye tider. Men likevel føles denne remaken av klassikeren fra 1962 som veldig unødvendig. Her har man byttet ut kommunisme og Korea-krigen medmultinasjonale selskaper og post-Golf Krig syndromer. Og personlig ble jeg ikke altfor imponert.

For det første drar de hele greia litt for langt ut. Det blir litt mye hypnose, hjerne-operasjoner og skumle menn i kulissene. Dessuten mangler The Manchurian Candidate det alle gode konspirasjons-filmer burde ha, nemlig en velskrevet historie med overraskende vendinger og vrier. Så for meg ble dette en heller middels opplevelse til tross for at både DVD'en var billig og Denzel frontet coveret.

5/10

Lenke til kommentar

Det jeg får for å rette på en moderators feil? Hmm. Nå var ikke denne en standard skrivefeil – den var både uthevet, understreket, samt du siterer et egennavn feil. Og ikke på toppen av det hele var den grovere enn skrivefeil flest. Når slike feil gjøres, føler jeg det som forummedlem på dette forumet å påpeke noe slikt!

Og for at dette ikke skal bli en helt bortkastet post, så kan jeg vel kommentere anmeldelsen din også. Da halve anmeldelsen inneholder ordene ”Vel..jeg vet ikke helt hva jeg skal si egentlig”, så synes jeg det blir litt tafatt.

Beklager om dette hørtes krasst ut, men denne måtte ut i det åpne – moderator eller ei.

Lenke til kommentar
Beklager om dette hørtes krasst ut, men denne måtte ut i det åpne – moderator eller ei.

7453859[/snapback]

Rettferdig kritikk, vi har kommentert sånt før, og vi vil fortsette med det; for trådens beste.

--

Min siste var 28 days later.. Jeg ble litt satt ut av å se den på nytt, jeg hadde husket den som god, men ikke så god. Jeg var så oppslukt i historien første gang at jeg ikke fikk satt ordentlig pris på hvor utrolig bra den faktisk var, men det er utrolig mange sterke øyeblikk.

Det hadde vært veldig interessant å se hvordan London-filmingen foregikk, jeg kan forestille meg at det må ha vært rimelig hektisk.

Lenke til kommentar

Ja, jeg tror ikke bare de brukte sånne billige-kameraer fordi det føles mye mer realistisk med et slikt bilde. Det tar jo mye kortere tid å sette opp og pakke ned sånt utstyr. Men ja, filmen er knallgod.

Forresten vil jeg si meg litt uenig i den kritikken der. Skal man klage på b-real sin anmeldelse, så må man faen meg sette i gang å klage på alle de latterlige "JA"- og "NEI"-omtalene, da disse er så meningsløse som det går an å få det (Shame. On. Them).

Lenke til kommentar
Ja, jeg tror ikke bare de brukte sånne billige-kameraer fordi det føles mye mer realistisk med et slikt bilde. Det tar jo mye kortere tid å sette opp og pakke ned sånt utstyr. Men ja, filmen er knallgod.

Forresten vil jeg si meg litt uenig i den kritikken der. Skal man klage på b-real sin anmeldelse, så må man faen meg sette i gang å klage på alle de latterlige "JA"- og "NEI"-omtalene, da disse er så meningsløse som det går an å få det (Shame. On. Them).

7454024[/snapback]

Den ble for det meste filmet digitalt, hvis jeg ikke husker feil. Veldig stilig effekt, ihvertfall!

JA/NEI-anmeldelsene var en kritikk av tidligere korte/meningsløse anmeldelser. Det er ingen vits i å slå ned på dem, de er selv ment for å slå ned på folk som ikke tar seg tid til å skrive noe interessant.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...