CCola Skrevet 28. november 2006 Del Skrevet 28. november 2006 Why can't we just all get along Noen liker filmen å serien å andre ikke. Sånn er det bare. 7380457[/snapback] Såå enig, så enig. Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Why can't we just all get along Noen liker filmen å serien å andre ikke. Sånn er det bare. 7380457[/snapback] Såå enig, så enig. 7381870[/snapback] La nå folk diskutere på et diskusjonsforum. Hadde alle vært enige ville verden vært et kjedelig sted. You Only Live Twice Etter fire gode filmer så kom den første Bond-skuffelsen. You Only Live Twice største problem er at plottet rett og slett er litt kjedelig, uengasjerende og urealistisk. Filmen handler igjen om den onde SPECTRE-orginasjonen, som denne gangen prøver å starte en krig mellom Sovjet og USA ved å stjele romskipene deres. Nå har aldri romfart og teknologi appelert så mye til meg, så det kan være noe av årsaken, men selve manuset føles litt i tynneste laget. Dessuten var birollene fylt av kjedelige karakterer og middelmådige skuespillere. You Only Live Twice's beste deler er riktignok nok når Bond farter rundt i det japanske samfunnet og møter sumo-brytere, drikker Sake og trener med ninjaer. Desverre er ikke det nok til å heve filmen noe særlig høyere enn til en middelmådig karakter. 5/10 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Mitt liv som hund Koselig svensk film fra 1985 om den minste av to brødre, som på grunn av morens dårlige helse og psyke må flytte til slektninger på landet og vokse opp i deres lille landsbysamfunn, hvor hovedtema utvikler seg til å bli Ingemars forhold til jenter. Rørende film med fantastisk gode barneskuespillere, en fryd å se på. 8/10 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg har sett både Firefly og Serenity og kan konkludere med at begge to er Joss Whedons forsøk på å gjenskape Mighty Morphin' Power Rangers. Makan til tullball skal man lete lenge etter. De får faktisk Lost in Space til å fremstå som en god film! 7379576[/snapback] Skal nevnes at jeg ikke har sett hverken Firefly eller Serenity. Men INGENTING kan få Lost in Space til å fremstå som en god film. Fyfaen så den suger. Lenke til kommentar
co2 Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 One Flew Over The Cuckoo's Nest Skammelig at jeg ikke har fått sett filmen før nå, men bedre sent enn aldri. Filmen var bedre enn hva jeg hadde forventet. Den byr på morsomt å mer alvorlige temaer og jeg må si at Jack Nicholson utfører rollen sin hysterisk morsomt. Gidder ikke skrive så mye, ikke nødvendig. Løp å se! 10/10! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Jeg har sett både Firefly og Serenity og kan konkludere med at begge to er Joss Whedons forsøk på å gjenskape Mighty Morphin' Power Rangers. Makan til tullball skal man lete lenge etter. De får faktisk Lost in Space til å fremstå som en god film! 7379576[/snapback] Skal nevnes at jeg ikke har sett hverken Firefly eller Serenity. Men INGENTING kan få Lost in Space til å fremstå som en god film. Fyfaen så den suger. 7382568[/snapback] Nei der skal jeg være enig. Du tok nok litt for hardt i der, Lars. Lost In Space er en tragisk film. Verre Sci-fi skal du leete lenge etter. Kanskje "The Tribe" er verre. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Clerks 2 Vi møter Dante og Randal Gud vet hvor mange år etter (10?). Som de fleste andre oppfølgere som prøver å klenge seg til originalkonseptet, er Clerks 2 litt mindre forfriskende annerledes, litt mindre morsom, litt mindre spennede, du tar tegninga fort, kort sagt litt mindre av alt. Den første filmen ble først og fremst populær på grunn av mye og god "ekte" dialog. I oppfølgeren lar høydepunktene vente på seg, etter å ha sett en og en halv time film er det stort sett én scene jeg kommer til å huske (LOTR-parodien). Det er ikke bra nok. 4.5/10. Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Saftis: Kommer du til å huske én scene fra filmen? Rystende... Ett ord: Donkeysex Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 (endret) Raging Bull Sort/hvitt-film fra 1980 med Robert de Niro i hovedrollen som Jack la Motta. Godt skuespill og interessant film. 8.5/10 Endret 29. november 2006 av atsjoo Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Sharpe's Challenge Supermannen Sharpe er tilbake og må dra til India for å redde sin trofaste venn Harper og i prossesen redder han en hel hær. De har økt volden to, tre hakk før så man bare en blodig leppe, men nå spruter det blod både hær og der. med sverd som blr presset gjennom hele kroppen, avkuttete hoder og ikke minst store spikere som blir preset for hånd ned i skallen på fanger. med andre ord sund familie underholding. bør jo se de 14 første filmene før man ser denne da. 7/10 Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 29. november 2006 Del Skrevet 29. november 2006 Sharpe's Challenge 7388441[/snapback] Har sett de første 14 episodene å likte de veldig godt. Trodde egentlig det var slutt der jeg. Konge at det kommer flere. Er det bare denne, eller vet du om det kommer flere også etterhvert? Uansett, denne skal bestilles ASAP Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 vet egentlig ikke, vet ikke om det er flere bøker å lage filmer av. tror de er brukt opp. men kan jo hende, da forfateren sikkert kommer til å skrive flere bøker Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 BloodRayne 2005 Uwe Boll Ben Kingsley Kristanna Loken Michael Madsen Jeg har sett mye dritt opp igjennom årene som filmfantast, men dette slår nesten alt. Her klarer Uwe Boll å trøkke ut de dårligste skuespillerprestasjoner jeg har sett noensinne av alle hovedrolleinnehaverne. Til og med store Ben Kinglsey spiller som dritt i denne filmen. Jeg kan ikke fatte og begripe hvordan en stor skuespiller som Ben Kinglsey kan være med på et sånt makkverk. Michael Madsen er også i sin aller dårligste rolle noensinne. Konklusjon: Elendig skuespill fra veletablerte skuespillere. Så til filmen... Den er et teknisk makkverk. Alt er faktisk dårlig, absolutt alt. Jeg vil trekke frem en spesiell scene likevel. Det er scenen der Rayne er inne i klosteret og henter noe. HVA FAEN TENKER DU MED UWE!?! Scenen er jo rett og slett så dårlig at man får lyst til å ta sitt eget liv for å slippe mer tortur fra deg! Hollywoodskuespillerne flokker seg rundt denne, denne antikrist av en regissør, og nærmest slåss om å få spille i filmene hans. HVORFOR? Alt denne mannen tar i blir til dritt, noe også denne filmen beviser fra absolutt første sekund. Uwe Boll, gå ut i skogen og bli påkjørt av en elg! Jeg orker ikke mer tortur fra deg! -10 på en skala fra 1 til 10. Du skylder faktisk poeng Uwe! Lenke til kommentar
Manx Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Kan jo trekke fra -2 poeng for at han fikk Kristina Loken til å kle av seg, et poeng for hver pupp :!: Jeg så den som nr. 3 etter at jeg hadde sett House of the dead og Alone in the dark og lurte på om det kunne bli noe verre og tydelighvis så kunne det det... Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Når sex-scenen kommer så skjønner man at man ser en Uwe Boll film Lenke til kommentar
tjalla Skrevet 30. november 2006 Forfatter Del Skrevet 30. november 2006 Children of Men Bra plot og eeeekstremt kult foto. Den har noen forykende lange krigssceneshot som virkelig får kjeven til å gleppe. 8/10 The Black Dahlia Kanskje årets kalkun. Ufattelig dårlig manus. Filmen er jo bare et komplett virrvarr, den gir ingen mening og man sitter ikke igjen med et "aha" på slutten som man gjerne gjør med krimfilmer. Nei, dette er muligens den dårligste "storfilmen" i år. Dårlig skuespill også. Hartnett kan bare gå og legge seg, han er en døfødt skuespiller. 1/10 Babel Se denne. Utrolig vakker lekkerbisk, visuelt sett og stemningsmessig. 10/10 Little Miss Sunshine Knallsøt liten komedie og god satire på den amerikanske familien og "beauty contests" for unge. Anbefales 9/10 Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Munich Denne brutale og realistiske spion- og konspirasjonsfilmen tar for seg den sanne historien om massakren (utført av terror-gruppen "Svart September") av det israelske OL-landslaget under OL i München, 1972, og senere jakten som den israelske etteretningen begynner for å finne de ansvarlige. Filmen er som sagt veldig realistisk og brutal. Spesielt scenene hvor vi ser det israelske OL-laget bli slaktet er veldig sterke. "Guds Vrede", gruppen som israelittene sendte ut for å finne de ansvarlige for massakren, er veldig menneskelige. De er ingen James Bond eller Codename 47. De gjør feil, og de er veldig klomsete i sitt arbeide. Dette hjelper mye på troverdigheten. Eric Bana styrker troverdigheten, med en sterk rolletolkning - som vanlig. Noe som er veldig flott, er at Spielberg prøver å ikke legge skyld på noen. Muslimene er ikke bare onde jævler, og det er heller israelittene. Det er bare at noe underveis ikke gikk helt rett. Musikken er noe annet jeg vil trekke frem. John Williams har sjelden laget et musikk-score som er mindre enn et mesterverk (Star Wars, Indiana Jones, Saving Private Ryan), men musikken i denne filmen er kanskje nesten enda et hakk høyere. Williams har alltid laget god musikk, og den har alltid hatt en viss stil. Musikken i München har den samme stilen, men han har lagt til en del nye elementer, som gjør alt utrolig mye sterkere og mer påvirkende. Absolutt et pluss i margen. Han får massaker-scenen til å virke dobbelt så brutal og trist. Noe negativt med filmen er at den mangler konklusjoner. Nå har kanskje ikke historien så mange konklusjoner (historier om spionasje har vel skjelden det), men jeg synes Spielberg kunne vært litt kreativ her, og "diktet opp noe". Uansett, en kjempesterk og knakende god film som alle som liker filmer om spionasje burde få med seg... egentlig, du burde bare få med deg filmen uansett hva slags filmsmak du har. Munich er dette tusenårs beste Spielberg-film. Endelig har Spielberg kommet seg opp på "Spielberg-nivået" igjen. 9/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Munich Denne brutale og realistiske spion- og konspirasjonsfilmen tar for seg den sanne historien om massakren (utført av terror-gruppen "Svart September") av det israelske OL-landslaget under OL i München, 1972, og senere jakten som den israelske etteretningen begynner for å finne de ansvarlige. Filmen er som sagt veldig realistisk og brutal. Spesielt scenene hvor vi ser det israelske OL-laget bli slaktet er veldig sterke. "Guds Vrede", gruppen som israelittene sendte ut for å finne de ansvarlige for massakren, er veldig menneskelige. De er ingen James Bond eller Codename 47. De gjør feil, og de er veldig klomsete i sitt arbeide. Dette hjelper mye på troverdigheten. Eric Bana styrker troverdigheten, med en sterk rolletolkning - som vanlig. Noe som er veldig flott, er at Spielberg prøver å ikke legge skyld på noen. Muslimene er ikke bare onde jævler, og det er heller israelittene. Det er bare at noe underveis ikke gikk helt rett. Musikken er noe annet jeg vil trekke frem. John Williams har sjelden laget et musikk-score som er mindre enn et mesterverk (Star Wars, Indiana Jones, Saving Private Ryan), men musikken i denne filmen er kanskje nesten enda et hakk høyere. Williams har alltid laget god musikk, og den har alltid hatt en viss stil. Musikken i München har den samme stilen, men han har lagt til en del nye elementer, som gjør alt utrolig mye sterkere og mer påvirkende. Absolutt et pluss i margen. Han får massaker-scenen til å virke dobbelt så brutal og trist. Noe negativt med filmen er at den mangler konklusjoner. Nå har kanskje ikke historien så mange konklusjoner (historier om spionasje har vel skjelden det), men jeg synes Spielberg kunne vært litt kreativ her, og "diktet opp noe". Uansett, en kjempesterk og knakende god film som alle som liker filmer om spionasje burde få med seg... egentlig, du burde bare få med deg filmen uansett hva slags filmsmak du har. Munich er dette tusenårs beste Spielberg-film. Endelig har Spielberg kommet seg opp på "Spielberg-nivået" igjen. 9/10 7393885[/snapback] Veldig enig i dette, eneste jeg hadde likt var litt mer "Micheal Mann esk" skyte sener. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 The Pink Panther (2006) He he. ganske passlig festlig film der ALLe snakker med "outrageous french accent" Men Steve Martin er ingen Peter Sellers. men helt klart et bra tidsfordriv i 90min 6/10 Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 30. november 2006 Del Skrevet 30. november 2006 Proof En slags kopi av A Beatiful Mind, men med en liten kjærlighetshistorie puttet inn for massene. Alt i alt en helt ok, men ubetydelig underholdningsfilm som jeg kommer til å glemme om en uke eller to. Ville vel egentlig gitt den 5/10, men siden jeg fikk glane på GP i en og en halv time, blir det vel... 6/10. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå