Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Han klikker da ikke? Det må da for fanken være lov å være uenig. Dette er et diskusjonsforum, ikke en nikkedukkesal.

 

EDIT: Jeg er forresten enig i alle ulogiskhetene i filmen som du nevner der. At jenta plutselig blir helt hyper... Jeg sa "hva i helvete?" høyt for meg selv da det skjedde. Jeg synes nesten det er litt rart at jeg så hele filmen.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Meg du refererer til Jenssen? Jeg skrev "kikke" ikke "klikke" :)

Og ja, er enig i at folk får lov til å være uenige, men blir litt småprovosert når fanboys mener jeg ikke likte filmen "fordi jeg ikke har sett serien", når filmen i seg selv så åpenbart byr meg imot på så mange måter.

 

For min del blir det litt som å si at jeg ikke likte "Karl & Co" fordi jeg ikke har sett mye på "Mot i brøstet". Jeg får en god følelse av hvilken sjanger serien ligger i etter å ha sett filmen, og jeg liker ikke det jeg ser.

 

Og ja, er overrasket over at jeg gadd å se den ferdig selv, måtte faktisk ty til 1 dags pause midt i :)

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
Han klikker da ikke? Det må da for fanken være lov å være uenig. Dette er et diskusjonsforum, ikke en nikkedukkesal.

 

EDIT: Jeg er forresten enig i alle ulogiskhetene i filmen som du nevner der. At jenta plutselig blir helt hyper... Jeg sa "hva i helvete?" høyt for meg selv da det skjedde. Jeg synes nesten det er litt rart at jeg så hele filmen.

7376645[/snapback]

 

alt dette er forklart i serien,

Lenke til kommentar
hvis man ikke har sett Ep 4 og 5 av star wars suger ep 6 noe ininhelvete da, teddy bjørner som løper rund og drepe plasikk soldater! for faen.

7376787[/snapback]

 

Men disse er jo oppfølgere! Filmer! Kan ikke sammenlignes. Dessuten har disse filmene i det minste samme navn som hverandre, så en skjønner at de er en fortsettelse på noe... :roll:

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Dette er ikke plassen for å diskutere anmeldelser. Skal dere gjøre det så kan dere ta det i filmprat-threaden og ikke her.

7378370[/snapback]

Hvorfor skal man ikke kunne diskutere anmeldelser? For det første står det at tråden er ment for å ha litt diskusjon:

Vil gjerne at det skal diskuteres litt om filma som dukker opp slik at det ikke blir en typisk hw-tråd  :roll:

2482274[/snapback]

For det andre, kan vi ikke forvente at alle som legger inn en anmeldelse her leser Filmprat-tråden.

Lenke til kommentar
Oppfølgerfilmer er noe helt annet enn en film basert på en tv-serie. En film basert på en tv-serie skal klare å så på egne bein. Hvis den ikke gjør det, har de mislykkes.

7376929[/snapback]

Filmen er ikke basert på tv serien. Den er en fortsettelse.

Det virker i hvert fall ikke som filmen er laget for de som ikke har sett serien. Som du sier så står den ikke på egne ben. Masse som ikke blir forklart i filmen som er helt klinkende klart for seerne av serien. På meg så virker det som filmen er 90% for fansen, slik at alle de løse trådene fra serien blir samlet opp etter den altfor tidlige slutten.

Derfor synes jeg det er litt teit å slakte denne filmen hvis du ikke har sett serien, eller kun bare en episode eller to.

 

Designet på filmen/serien er ganske spesiell, men gi serien en sjanse og den vil bli knallbra etter noen episoder. Jeg likte ikke serien etter 2-3 episoder, men etter det ble jeg helt hekta :)

 

btw, sorry b-real men trådstarter har ytret ønsker om debattering ;)

Endret av Uderzo
Lenke til kommentar
"Filmen er ikke basert på tv serien. Den er en fortsettelse."

 

Vel, nå er det minimale forskjeller i akkurat det da.

7379270[/snapback]

Nei, vil ikke si det. Hvis en film er basert på en serie behøver den ikke nødvendigvis ha det samme plottet som serien. Mens Serenity følger den samme plotlinjen som serien. Fortsetter der serien slapp.

Lenke til kommentar
Derfor synes jeg det er litt teit å slakte denne filmen hvis du ikke har sett serien, eller kun bare en episode eller to.

 

Designet på filmen/serien er ganske spesiell, men gi serien en sjanse og den vil bli knallbra etter noen episoder. Jeg likte ikke serien etter 2-3 episoder, men etter det ble jeg helt hekta :)

Og jeg synes det "blir litt teit" når folk ikke kan godta at andre faktisk *kan* synes denne filmen stinker på andre grunnlag enn at jeg "ikke vet hvilke tråder den nøster opp".

 

For å quote meg selv fra forrige post:

Og ja, er enig i at folk får lov til å være uenige, men blir litt småprovosert når fanboys mener jeg ikke likte filmen "fordi jeg ikke har sett serien", når filmen i seg selv så åpenbart byr meg imot på så mange måter.

 

For min del blir det litt som å si at jeg ikke liker humoren i "Karl & Co" fordi jeg ikke har sett alle referansene til "Mot i brøstet". Jeg får en god følelse av hvilken sjanger serien ligger i etter å ha sett filmen, og jeg liker ikke det jeg ser.

Da tror jeg at denne filmen er ferdigdiskutert for min del, med mindre det kommer noe voldsom flamebait :)

Endret av Saftis
Lenke til kommentar
"Filmen er ikke basert på tv serien. Den er en fortsettelse."

 

Vel, nå er det minimale forskjeller i akkurat det da.

7379270[/snapback]

Nei, vil ikke si det. Hvis en film er basert på en serie behøver den ikke nødvendigvis ha det samme plottet som serien. Mens Serenity følger den samme plotlinjen som serien. Fortsetter der serien slapp.

7379307[/snapback]

 

Det er da ingen god unnskyldning for at filmen skal mangle så mye forklaring som den gjør.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...