Hr. Jenssen Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Han klikker da ikke? Det må da for fanken være lov å være uenig. Dette er et diskusjonsforum, ikke en nikkedukkesal. EDIT: Jeg er forresten enig i alle ulogiskhetene i filmen som du nevner der. At jenta plutselig blir helt hyper... Jeg sa "hva i helvete?" høyt for meg selv da det skjedde. Jeg synes nesten det er litt rart at jeg så hele filmen. Endret 28. november 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Dr. Mobius Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Kan dere ikke ta denne diskusjonen her? Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Meg du refererer til Jenssen? Jeg skrev "kikke" ikke "klikke" Og ja, er enig i at folk får lov til å være uenige, men blir litt småprovosert når fanboys mener jeg ikke likte filmen "fordi jeg ikke har sett serien", når filmen i seg selv så åpenbart byr meg imot på så mange måter. For min del blir det litt som å si at jeg ikke likte "Karl & Co" fordi jeg ikke har sett mye på "Mot i brøstet". Jeg får en god følelse av hvilken sjanger serien ligger i etter å ha sett filmen, og jeg liker ikke det jeg ser. Og ja, er overrasket over at jeg gadd å se den ferdig selv, måtte faktisk ty til 1 dags pause midt i Endret 28. november 2006 av Saftis Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Han klikker da ikke? Det må da for fanken være lov å være uenig. Dette er et diskusjonsforum, ikke en nikkedukkesal. EDIT: Jeg er forresten enig i alle ulogiskhetene i filmen som du nevner der. At jenta plutselig blir helt hyper... Jeg sa "hva i helvete?" høyt for meg selv da det skjedde. Jeg synes nesten det er litt rart at jeg så hele filmen. 7376645[/snapback] alt dette er forklart i serien, Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Men igjen, det kan ikke kreves at en skal måtte se noe annet for å synes at en film er god. Det blir bare latterlig langt bak mål. EDIT: Helsikes skrivefeil. Endret 28. november 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 hvis man ikke har sett Ep 4 og 5 av star wars suger ep 6 noe ininhelvete da, teddy bjørner som løper rund og drepe plasikk soldater! for faen. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) hvis man ikke har sett Ep 4 og 5 av star wars suger ep 6 noe ininhelvete da, teddy bjørner som løper rund og drepe plasikk soldater! for faen. 7376787[/snapback] Men disse er jo oppfølgere! Filmer! Kan ikke sammenlignes. Dessuten har disse filmene i det minste samme navn som hverandre, så en skjønner at de er en fortsettelse på noe... Endret 28. november 2006 av Hr. Jenssen Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Oppfølgerfilmer er noe helt annet enn en film basert på en tv-serie. En film basert på en tv-serie skal klare å så på egne bein. Hvis den ikke gjør det, har de mislykkes. Lenke til kommentar
Panic Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Blir nok nødt til å se Serenity etter å ha lest gjennom denne diskusjonen Rart nok har jeg visst kjøpt den på dvd for lenge sia også Endret 28. november 2006 av Mobilfriken Lenke til kommentar
b-real Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Dette er ikke plassen for å diskutere anmeldelser. Skal dere gjøre det så kan dere ta det i filmprat-threaden og ikke her. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Dette er ikke plassen for å diskutere anmeldelser. Skal dere gjøre det så kan dere ta det i filmprat-threaden og ikke her. 7378370[/snapback] Hvorfor skal man ikke kunne diskutere anmeldelser? For det første står det at tråden er ment for å ha litt diskusjon: Vil gjerne at det skal diskuteres litt om filma som dukker opp slik at det ikke blir en typisk hw-tråd 2482274[/snapback] For det andre, kan vi ikke forvente at alle som legger inn en anmeldelse her leser Filmprat-tråden. Lenke til kommentar
atsjoo Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 The good, the bad and the ugly - SMASK! Utrolig fet film. Varer i nesten tre timer, men oppleves ikke så lang. Har ikke tenkt å utfordre dens posisjon som tidenes beste western Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Oppfølgerfilmer er noe helt annet enn en film basert på en tv-serie. En film basert på en tv-serie skal klare å så på egne bein. Hvis den ikke gjør det, har de mislykkes. 7376929[/snapback] Filmen er ikke basert på tv serien. Den er en fortsettelse. Det virker i hvert fall ikke som filmen er laget for de som ikke har sett serien. Som du sier så står den ikke på egne ben. Masse som ikke blir forklart i filmen som er helt klinkende klart for seerne av serien. På meg så virker det som filmen er 90% for fansen, slik at alle de løse trådene fra serien blir samlet opp etter den altfor tidlige slutten. Derfor synes jeg det er litt teit å slakte denne filmen hvis du ikke har sett serien, eller kun bare en episode eller to. Designet på filmen/serien er ganske spesiell, men gi serien en sjanse og den vil bli knallbra etter noen episoder. Jeg likte ikke serien etter 2-3 episoder, men etter det ble jeg helt hekta btw, sorry b-real men trådstarter har ytret ønsker om debattering Endret 28. november 2006 av Uderzo Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 "Filmen er ikke basert på tv serien. Den er en fortsettelse." Vel, nå er det minimale forskjeller i akkurat det da. Lenke til kommentar
Uderzo Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 "Filmen er ikke basert på tv serien. Den er en fortsettelse." Vel, nå er det minimale forskjeller i akkurat det da. 7379270[/snapback] Nei, vil ikke si det. Hvis en film er basert på en serie behøver den ikke nødvendigvis ha det samme plottet som serien. Mens Serenity følger den samme plotlinjen som serien. Fortsetter der serien slapp. Lenke til kommentar
Saftis Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 (endret) Derfor synes jeg det er litt teit å slakte denne filmen hvis du ikke har sett serien, eller kun bare en episode eller to. Designet på filmen/serien er ganske spesiell, men gi serien en sjanse og den vil bli knallbra etter noen episoder. Jeg likte ikke serien etter 2-3 episoder, men etter det ble jeg helt hekta Og jeg synes det "blir litt teit" når folk ikke kan godta at andre faktisk *kan* synes denne filmen stinker på andre grunnlag enn at jeg "ikke vet hvilke tråder den nøster opp". For å quote meg selv fra forrige post: Og ja, er enig i at folk får lov til å være uenige, men blir litt småprovosert når fanboys mener jeg ikke likte filmen "fordi jeg ikke har sett serien", når filmen i seg selv så åpenbart byr meg imot på så mange måter. For min del blir det litt som å si at jeg ikke liker humoren i "Karl & Co" fordi jeg ikke har sett alle referansene til "Mot i brøstet". Jeg får en god følelse av hvilken sjanger serien ligger i etter å ha sett filmen, og jeg liker ikke det jeg ser. Da tror jeg at denne filmen er ferdigdiskutert for min del, med mindre det kommer noe voldsom flamebait Endret 28. november 2006 av Saftis Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Jeg har sett både Firefly og Serenity og kan konkludere med at begge to er Joss Whedons forsøk på å gjenskape Mighty Morphin' Power Rangers. Makan til tullball skal man lete lenge etter. De får faktisk Lost in Space til å fremstå som en god film! Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 "Filmen er ikke basert på tv serien. Den er en fortsettelse." Vel, nå er det minimale forskjeller i akkurat det da. 7379270[/snapback] Nei, vil ikke si det. Hvis en film er basert på en serie behøver den ikke nødvendigvis ha det samme plottet som serien. Mens Serenity følger den samme plotlinjen som serien. Fortsetter der serien slapp. 7379307[/snapback] Det er da ingen god unnskyldning for at filmen skal mangle så mye forklaring som den gjør. Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Why can't we just all get along Noen liker filmen å serien å andre ikke. Sånn er det bare. Lenke til kommentar
Endre Skrevet 28. november 2006 Rapporter Del Skrevet 28. november 2006 Så nettopp Serenity, og må bare slenge meg på de som mener den er møkk, uten at jeg gidder å utdype mer. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå