Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Don't be a Menace

 

tror jeg er for gammel for slike filmer. Trakk på smile båndet en gang på de 86 minutene filmen varer. men den var ikke direkte kjedelig jeg hadde det bare ikke det så morro av å se på den. Husker vennene mine så den da de var 12 år og like den godt, så det er vel det som er riktig alder for en slik film.

 

4/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

True Romance

 

Tittelen kan fort forveksles med en sippete romantisk jentekomedie, men med en gang man ser at Quentin Tarantino har skrevet manuset skjønner man at dette virkelig er noe helt annet. Kort fortalt handler filmen om et nyforelsket par som stjeler en koffert med kokain og drar til LA for å selge det og begynne et nytt liv. Men det blir fort problematisk med en gjeng gangstere og arrestkåte politfolk i hælene.

 

Med en ekstremt imponerende rolleliste, god dialog, stilige karakterer og noen virkelig herlige scener er det duket for en flott affære. Spesielt Hopper vs Walken sekvensen er uforglemmelig og viser vel at de gamle fortsatt er best. Jeg vil nok tippe at True Romance kunne vært hakket enda bedre hvis Tarantino hadde sittet i regissør-stolen, men han solgte visst manuset for å få råd til å lage Resevoir Dogs. Så da er det kanskje like greit.

 

8/10

Lenke til kommentar

The Man in the Iron Mask

 

Jeg tror jeg er en av veldig få som liker denne filmen og jeg liker den godt.

Jeremy Irons, John Malkovich og Gabriel Byrne er tre av mine favoritt skuespillere og alle gjør en veldig god jobb i denne filmen Leonardo DiCaprio gjør også sin beste rolle noen sinne. Musikken er veldig bra men ikke like minneverdig som Braveheart eller Galdiatoren.

 

8/10

Lenke til kommentar
True Romance

 

Tittelen kan fort forveksles med en sippete romantisk jentekomedie, men med en gang man ser at Quentin Tarantino har skrevet manuset skjønner man at dette virkelig er noe helt annet. Kort fortalt handler filmen om et nyforelsket par som stjeler en koffert med kokain og drar til LA for å selge det og begynne et nytt liv. Men det blir fort problematisk med en gjeng gangstere og arrestkåte politfolk i hælene.

 

Med en ekstremt imponerende rolleliste, god dialog, stilige karakterer og noen virkelig herlige scener er det duket for en flott affære. Spesielt Hopper vs Walken sekvensen er uforglemmelig og viser vel at de gamle fortsatt er best. Jeg vil nok tippe at True Romance kunne vært hakket enda bedre hvis Tarantino hadde sittet i regissør-stolen, men han solgte visst manuset for å få råd til å lage Resevoir Dogs. Så da er det kanskje like greit.

 

8/10

7258980[/snapback]

 

Men den som lagde musikken burde stilles opp å skytes

Lenke til kommentar

Har aldri spilt spillet og jeg digger filmen, Christophe Gans har laget en meget bra film, med en stemning som ikke ligner grisen...

 

Little Man:

Hadde mine tvil til denne filmen når jeg fikk se dette qouet på baksiden av coveret:

 

"100% funny! I haven't laughed as hard or as loud since 'White Chicks'" :ermm:

 

Men denne er mye bedre for å si det pent. Se for dere cgi effektene som de brukte på hobbitene i Lotr filmen bare brukt på en liten kjeltring som har stjålet en diamant og må leke et spebarn/småunge i store deler av filmen for å få den tilbake. Masse bra cameos i filmen som gjør den meget morsom til tider Molly Shannon er vel høydepunket i hele filmen (sammen med Brittany Daniel :dribble: )

 

Mye av humoren er til tider forutsigbar men det funker stort sett meget bra, så overse alle White Chicks referansene på coveret og ha det moro i 90 minutter :)

 

6,5/10

 

PS!

Det kan hende at det hjalp at forventningene ikke var de helt store etter å ha sett White Chicks, så det kan jo hende at den ikke er like morsom neste gang jeg ser den...

 

Edit: Bare overse snittet den har på imdb :D

Endret av Manx
Lenke til kommentar

Poseidon (2006)

 

Handling:

Det er nyttårskvelden ombord på luksuscruiseskipet "Poseidon" i Nord-Atlanteren og festen er i gang. Like etter at passasjerene har skålt for det nye året, bryter katastrofen løs i form av en monsterbølge. Kampen for livet er igang!

 

post-53511-1163282091_thumb.jpg

 

Filmen begynner ganske så idyllisk som det ofte gjør i katastrofefilmer, men det tar ikke lange tida før spenningen er igang (og da varer det til dels filmen ut.) Problemet er at jeg synes filmen ble både nervepirrende og kjedelig samtidig. Det samme skjer flere ganger, og da blir det verken spennende eller underholdende. Filmen blir lite engasjerende og til slutt gir du blaffen i om de kommer seg levende ut av skipet eller ikke(selv om du vet noen vil gjøre det uansett)

Joda, de flotte effektene er der, men når resten av filmen bare er delvis vellyket blir dette ikke annet enn en OK katastrofefilm. Det kunne vert verre, men det kunne også vært mye bedre.

 

Karakter

5/10

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar

The Great Escape

Gamle klassikere er alltid spennende å ta en titt på. Spesielt for å finne ut filmene fortsatt leverer varene såpass mange år senere. Mye har jo forandret seg i årenes gang, blant annet skuespillet, det visuelle og bruken av musikk. Det er betryggende å si at The Great Escape holder definitivt fortsatt mål.

 

Filmen er basert på sanne hendelser og handler om hele 250 krigsfanger som prøver å rømme fra en tysk fangeleir. Og dette gjør de ikke bare for sin egen personlige frihet, men for å binde opp flest mulige tyske ressurser i jakten på dem i en tid hvor krigen gikk sin fulle gang på alle fronter.

 

The Great Escape er fylt med fiffige og snedige løsninger, mye humor og en del vellagde spenningsscener. Selv om man innimellom setter spørsmålstegn på om enkelte hendelser faktisk hendte, går det aldri på filmens troverdighet løs. Det er dessuten en lang film, men den føles aldri som om regissøren har lagt til scener som er unødvendige. Gode karakterskildringer og gamle stjerner som Steve McQueen og Charles Bronson er dessuten med på å heve filmen.

 

Alt i alt en god og spennende film fra det glade 60-tall.

8/10

Endret av Foregangsmannen
Lenke til kommentar

Borat: Cultural Learnings of America for Make Benefit Glorious Nation of Kazakhstan (2006)

 

Selv i bakrus var dette en høydare. Han drar det alltid så ekstremt langt, at man sitter og ser på med en blanding av skadefryd og pinlig fornemmelse. Selv om jeg var litt i tvil om konseptet ville funke som en hel film, hadde de sydd sammen stuntsa greit til en historie.

 

En mann på ~30 år som får kvinner fra velstående familier bli med seg på do for å lære han hvordan han tørker seg bak, har forstått ett og annet om hvordan man kan utnytte sosiale kodekser for å skape pinlige situasjoner.

 

Min eneste innvending er at det kanskje ble littegrann for langt, men det kan like så godt ha med min egen form den dagen å gjøre.

 

9/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...