Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Hostel

Handlingen og hendelsesforløpet i filmen var faktisk overraskende bra. Mye gørr og blod her, og det som bedre er, er at regissøren som faktisk er selveste Tarantino, ikke roter seg helt bort med effektene... Verre er det med skuespillet som ikke alltid er helt med; det er forøvrig heller ingen kjente skuespillere med her. Men uansett, alt i alt en bra grøsser, med en noe bisarr feel-good ending. Ganske bra dette her og kan trygt anbefales videre til andre.

4 /6

7180346[/snapback]

Uuuuh.... Tarantino regisserte Hostel, er det det du sier? Vel, det er så langt bak mål som en kan komme. Han hadde så vidt noe å gjøre med filmen, og det var ikke regi eller manus, i allefall (han var vel produsent, pengebøsse).

Forøvrig kan jeg ikke si meg helt enig i at "handlingen er overraskende bra". Jeg synes den var tragisk. Bakhistorien er patetisk og mildt sagt lite troverdig. Karakterene er flate og kjedelige, og man gleder seg til de dør. Menmen. Smak og behag.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Hva mener du med "undervurdert"? Bare fordi den ikke ligger på imdb topp 250? Filmen vant en Oscar, andre utmerkelser, har fått gode kritikker og var en kommersiell suksess. Undervurdert er et mye misbrukt ord på dette forumet.

Nei, mener ikke at selv om den ikke er på top 250 i iMDB så er den automatisk undervurdert, ikke missforstå. Filmen er kanskje stillt i skyggen og kanskje det er en film som går fort i glemmeboken? Det jeg mener er at det er en film man bør ha fått med seg, slik man får med seg andre filmer. Jeg brukte ordet ''undervurdet'' uten så mye tanke bak det, det kan jeg si, og jeg beklager. :)

- Men nå har jeg sagt det. Filmen fortjener en plass i DVD-sammlingen også. :)

Lenke til kommentar

V for Vendetta

- 7 / 10

Artig konsept om en mulig fremtid. Maskemannen er kul i Hugo Weavings imponerende framståling. Natalie Portman er som vanlig en god skuespiller. Litt vanskelig å bli engasjert i deler av filmen, men den har virkelig sine øyeblikk. Stilige effekter.

Lenke til kommentar

Shawshank Redemption

Fremdeles min nr 3 film. Fantastisk historie om en mann som blir satt inn i Shawshank fengsel ved en feil. Mannen er regnskapsfører, og "trenges" av direktøren i fengselet, og jaa.. SE DEN. Fantastisk av Morgan Freeman og Tim Robbins, i en fantastisk film.. Noen som ikke har sett den, burde se den fort som MULIG.

10/10

Lenke til kommentar
På bakgrunn av denne og flere andre anmeldelser, synes jeg du skal gå for jobben Kulturo etterlyser. :)

7169710[/snapback]

Takk, men jeg tror ikke den type jobb er noe for meg :)

Så flott! Men se den igjen, kompis. Jeg vil du skal elske denne. Det gjør jeg. Intenst. Neorealismen er en fin bil. Mye tilfredsstillende å hente derfra.

7173308[/snapback]

Det frister å se den igjen, så det er ikke umulig at jeg ser den igjen.

Lenke til kommentar
Ladri di biciclette

Italiensk neorealisme. Denne filmen var fet. Realistisk setting og en handling som drives av tilfeldigheter er med på å understreke det samfunnspolitiske budskapet. Italia framstilles som et land som sliter med funksjonalitet og sosiale institusjoner. Selv om filmen tidvis er morsom og underholdende, er det klart at et slikt alvorlig tema er underliggende. Usedvanlig frustrerende situasjoner leder seeren til forståelse for det hovedpersonen gjør til slutt. Nei, en finfin gammel film som kan anbefales.

7169460[/snapback]

Så flott! Men se den igjen, kompis. Jeg vil du skal elske denne. Det gjør jeg. Intenst. Neorealismen er en fin bil. Mye tilfredsstillende å hente derfra.

7173308[/snapback]

Ja, Sykkeltyvene er utvilsomt et mesterverk. Kan også anbefale Umberto D. I samme pathos-gate om vi kan kalle det det.

Lenke til kommentar

Texax Chainsaw Massacre (orginale)

Gjesp, den var kjedelig den, etter ca. 10 min greide jeg ikke sitte spille lenger og begynte å skjekke forumet etter ting å lese, etter 20 min begynnte jeg å spille dark messiah og etter 50 min ble jeg så lei at jeg slo den av.

filmer jeg syns er så kjedelige at jeg ikke orker å se dem ferdige får automatisk 1

1/10

Lenke til kommentar
Texax Chainsaw Massacre (orginale)

Gjesp, den var kjedelig den, etter ca. 10 min greide jeg ikke sitte spille lenger og begynte å skjekke forumet etter ting å lese, etter 20 min begynnte jeg å spille dark messiah og etter 50 min ble jeg så lei at jeg slo den av.

filmer jeg syns er så kjedelige at jeg ikke orker å se dem ferdige får automatisk 1

1/10

7192863[/snapback]

Kanskje hvis du ikke hadde sjekket forumet etter 10minutter, og begynte å spille Dark Messiah etter 20minutter, kanskje hadde filmen vært bra da? Kan ikke si at en film er dårlig etter 10 minutter.. Syntes den bra ok/bra jeg..

Lenke til kommentar

Saa nettopp Fargo. Hoert veldig mye bra om filmen fra folk som bor utenfor North Dakota, og veldig mye dritt om den her i North Dakota.

Handlingen er bra, og skuespillere som Steve Buscemi og William H. Macy gjoer en fantastisk jobb. Men det blir helt fullstendig latterlig naar det kommer til dialogene. De klarer paa en eller annen maate aa faa en helt forvrengt dialekt som hoeres ut som om du blander en Amerikaner og en kraake. Folk i North Dakota snakker saa langt vekk fra dette som du over hode kan tenke deg. Og scenene der den kvinnlige politibetjenten sier: "Jaaah, you betcha" mens de to bartenderene var bare saa ekstremt latterlig.

Alt i alt

3/6

Lenke til kommentar
Saa nettopp Fargo. Hoert veldig mye bra om filmen fra folk som bor utenfor North Dakota, og veldig mye dritt om den her i North Dakota.

Handlingen er bra, og skuespillere som Steve Buscemi og William H. Macy gjoer en fantastisk jobb. Men det blir helt fullstendig latterlig naar det kommer til dialogene. De klarer paa en eller annen maate aa faa en helt forvrengt dialekt som hoeres ut som om du blander en Amerikaner og en kraake. Folk i North Dakota snakker saa langt vekk fra dette som du over hode kan tenke deg. Og scenene der den kvinnlige politibetjenten sier: "Jaaah, you betcha" mens de to bartenderene var bare saa ekstremt latterlig.

Alt i alt

3/6

7195817[/snapback]

Å herregud, ikke begynn du også. :-\

Lenke til kommentar

jeg har ingen problemer med å gjøre flere ting på en gang, og fikk med meg alt, frem til jeg slo av, jeg syns rett og slett kjedelig, den var ikke skummel, og ikke interessant. og fikk mye mer lyst til å se på Simpsons sesong 8 med komentator spor, og det var et godt valg da Kelsey Grammer var med på en av dem.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...