Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Jerry Maguire

Tom Cruise spiller en sportsagent som får industriens kynisme i halsen med de konsekvenser at han begynner for seg selv. Han sliter med manglende signeringer, bare en mann har tiltro til ham, den glimrende Guba Gooding Jr. Samtidig begynner han å komme nærmere alenemoren spilt av Renèe Zellweger. Filmen er godt spilt, aldri kjedelig, men er litt for mye søtsuppe for min smak. Ting blir litt for framtvunget på en måte. Cuba Gooding Jr. er fantastisk, resten er OK eller litt bedre.

6/10

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

World Trade Center

Filmen handler i hovedsak om de to politimennene John McLoughlin og Will Jimeno som ble gravd ut av ruinene av World Trade Center etter 11.september 2001! Filmen følger deres kamp for å holde seg i live samtidig som vi opplever familienes håp og smerte!

Oliver Stone klarer virkelig å beskrive katastrofe og frykt i denne filmen! Gode skuespillerprestasjoner gjør også filmen enda mer realistisk! Likte det meste ved denne filmen og sovna aldri av de lange dialogene!

Har ikke sett United 93 så kan ikke sammeligne noe med denne.Ingen politisk film, men en god film verdt å få med seg!

8/10

40 Year Old Vigin

Tittelen sier det meste om hva filmen handler om så gidder ikke skrive så mye om det! Hadde ikke noen forhåpninger om en god komedie siden det er så mange idiotiske "komedier" der ute! Men jeg ble overraska, for dette er en film full av moro! Hva mer kan jeg si :!: Se den!

7,5/10

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
Jeg syntes Gladiator blir for sentimental på slutten, for mye sippefilm

7061971[/snapback]

Og det er ikke Patrioten?

7071684[/snapback]

Tja, ikke på slutten. Gibson dør jo ikke der. Likevel synes jeg ikke akkurat Patrioten er noen hysterisk god film, jeg heller. Den føles ut som en rip-off av Braveheart, bare at den er laget for å appelere mer for det amerikanske publikumet.

Lenke til kommentar
40 Year Old Vigin

Tittelen sier det meste om hva filmen handler om så gidder ikke skrive så mye om det! Hadde ikke noen forhåpninger om en god komedie siden det er så mange idiotiske "komedier" der ute! Men jeg ble overraska, for dette er en film full av moro! Hva mer kan jeg si :!: Se den!

7,5/10

7082076[/snapback]

Jeg skjønner seriøst fortsatt ikke hvordan folk kan like den filmen. Den er blant de verste oppgulp av elendige og humorløse klisjeer jeg noensinne har vært vitne til. Den er blitt referansefilmen i kameratgjengen når det gjelder drittfilmer. Terningkast 1 film, seriøst.

Lenke til kommentar

Jeg skjønner seriøst fortsatt ikke hvordan folk kan like den filmen. Den er blant de verste oppgulp av elendige og humorløse klisjeer jeg noensinne har vært vitne til. Den er blitt referansefilmen i kameratgjengen når det gjelder drittfilmer. Terningkast 1 film, seriøst.

7092102[/snapback]

Synes faktisk ikke den er så ille. Faktisk en nokså god komedie. Bortsett fra de siste 15 minuttene er det en fornøyelig komedie som absolutt hever seg over gjennomsnittet av amerikanske komedier.

Lenke til kommentar
40 Year Old Vigin

7,5/10

7082076[/snapback]

7092102[/snapback]

Har du sett den, altså? Om jeg skulle gi en anmeldelse på den filmen før jeg så den (uansett hvor dumt det måtte høres ut), så ville jeg gitt den en dårlig karakter, jeg også. Den virker i utgangspunktet som en "just another teen movie" (nei, jeg tenker ikke på filmen "NOT another...", selv om at den går under samme klubb).

Uansett, denne filmen synes jeg er hysterisk morsom. Jeg synes det stikk motsatte av det du sier der. Den har en bisarr men god humor, og den er ikke en av de filmene som er redd for å si "bæsj og tiss" uten å bli stemplet som "barnslig". På sin egen syke måte, så føler jeg faktisk at denne filmen er ganske så realistisk også! :ohmy:

egeulf: FY! Fyldig anmeldelse PLIX! Nå får du ikke mer respekt fra meg! HAH! Nå tenker jeg du er lei deg, nå! MOHAA!

Men ja, jeg er enig. Jeg har bare sett fem minutter, og jeg er helt enig. den er hundebæsj. Kan ha noe med at jeg syntes de andre var møkk-dårlige (vel, jeg har ikke sett hele 2'ern heller, bare 1'ern, av en eller annen grunn). Synes dog du er litt snill. Den første filmen fortjener en sterk 2'er, men de to andre er knapt gode nok til å få en svak 1.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Kill Bill Vol.1

Først av alt.. Jeg VET jeg er treig, men hadde ventet lenge til å se denne filmen. Og hadde store forventninger til den, men må vell si at jeg ble skuffet.. Filmen var rett og slett kjedelig, og helt utrolig at Quentin lager blodet SÅÅ overdrevet (jaja, jeg vet det er "hans stil" osv). Historien var vell god, ingenting å si om den, og må vell se 2'ern nå, men ingen genial film altså. Ellers, gjør Uma Thurman og Lucy Lou en god jobb, såe blir enn middelmådig film :)

5/10

Lenke til kommentar
egeulf: FY! Fyldig anmeldelse PLIX! Nå får du ikke mer respekt fra meg! HAH! Nå tenker jeg du er lei deg, nå! MOHAA!

Err. Skrive en fyldig anmeldels om FF: Tokyo Drift? "Filmen startet. Så kjørte de litt rundt og tullet. Etter det sluttet den."

Forøvrig uenig i din slakt av Fast and the Furious. Helt grei popcornunderholdning. Vin Diesel gir meg ereksjon. 5/10

Lenke til kommentar
40 Year Old Vigin

7,5/10

7082076[/snapback]

7092102[/snapback]

Vel smaken er som baken!

Synes den hever seg et stykke over American Pie-filmene, Eurotrip og mange andre filmer i den sjangeren. Men jeg trodde ikke det før jeg så den!

Lenke til kommentar

Lord Of War

Jeg hadde også til denne filmen store forventninger, og denne infridde, men på enn litt annen måte enn jeg hadde "forberedt".. Filmen var en good historie, og Nicholas Cage gjør nok en gang en fantastisk jobb. Filmen var også bra regissert, og ble rett og slett en over middels god film :)

En sterk 7'er

7/10

Endret av Ilsaldur
Lenke til kommentar
40 Year Old Vigin

7,5/10

7082076[/snapback]

7092102[/snapback]

Vel smaken er som baken!

7094536[/snapback]

Som dermed gjør det unødvendig at alle skal kommentere denne anmeldelsen.

Lenke til kommentar

"Smaken er som baken" - "Dette er et diskusjonsforum"-diskusjonen igjen? Den har vi bare hatt en milliard forbanna ganger, gutter. Vi vet alle at smaken er som baken (den er delt, og min er bedre enn din), dette er et diskusjonsforum (og "Nehei - Joho - Nehei" kvalifiserer visstnok til diskusjon), så hva med at vi bare kommer med anmeldelser?

--

It's a Wonderful Life

Beste julestemningfilmen noensinne, og til tross for at den føles veldig gammel ut, så er det relevanse i den den dag idag. Anbefales hvis du kan sette deg inn i filmen og trenger litt julestemning. Kosefilm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...