Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Hollow Man 2

Det stemmer, drittfilmen fikk en oppfølger.

7030489[/snapback]

Drittfilmen? Penisen til Kevin Bacon sett gjennom et varmefilter er alene god nok grunn til å elske den.

7031146[/snapback]

Du finner virkelig det beste i filmer.

7034930[/snapback]

Tror ikke Bacon's penis er det beste med den filmen. Jeg vet ikke hva som er best, eller rettere sagt: Hva som er bra i det hele tatt med denne filmen, men jeg tviler på at det er tissemannen til Kevin Bacon... :ermm:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Så nettopp "The 8th Plague" (IMDB).....Akkurat like dårlig som en splatter skal være. Det eneste som fanget interessen min var denne vakre damen:

Som jeg mente å ha sett i en mer avkledd versjon før: Hollis Zemany eller Zoe som hun og kaller seg her.

Nuff Said.

3 av 10

Og det kun for underholdningen med å gjennkjenne Rookiebabe Zoe :cool:

hehe.

Lenke til kommentar

Blazing Saddles (1974)

Kort og godt: En genial komedie satt i 1874, altså Ville Vesten på det desidert villeste.

Alle som har sett en Mel Brooks-film før, vet at "absurd" og "ulogisk" bare er forsmaken i filmene hans. Blazing Saddles er absolutt ingen uortodoks Brooks-film. Den følger det samme mønsteret - eller rettere sagt, de andre filmene hans følger mønsteret til Blazing Saddles, ettersom den var en av de første storfilmene hans.

Jeg har ikke akkurat noe bevis for følgende påstand, men jeg velger å uttale den likevel: Denne filmen MÅ være en revolusjon for filmindustrien - når det gjelder komedie. Dette er slapstick og prompehumor på sitt aller beste, og den parodierer alle de "gode gamle" western-filmene på en brilliant måte. Jeg tviler på at filmer som Scary Movie og lignende spoof-filmer ville eksistert i dag om ikke Brooks hadde gått frem så tidlig med sitt gode eksempel.

9/10

Lenke til kommentar

United 93

En film som vet å kunne presse frem en klump i halsen på de fleste. Denne tar på en overbevisende måte for seg ondskapen som rammet 9/11. Den får frem hvordan kaprerne gjør dette i hellig overbevisning om at det er en god handling og den får ikke minst med seg desperasjonen til passasjerene og kaoset som eksisterte på bakken. Engelske Paul Greengrass har filmatisert denne tragedien veldig bra og til tider er det veldig vanskelig å se på det som skjer på lerretet.

8/10 - Veldig bra.

Lenke til kommentar

Click

Innimellom kræsjlander i utgangspunktet gode filmer. Click er en av disse. Nå er jeg riktignok aldri vært noe stor Adam Sandler-fan, men det er tross alt ikke han som ødelegger denne potensielt gode komedien.

Sandler spiller i Click den forholdsvis suksesfulle familiefaren og arkitekten Michael Newman. En dag går han i anskaffelse av en merkelig fjernkontrol og vips så er tilværelsen snudd på hodet. Det viser seg nemlig at kontrollen kan styre hele livet hans, og plutselig kan Michael spole forbi kjedelige sekvenser og skru ned lyden når kona maser.

Click starter som en ganske morsom film om hverdagslige trivielle ting som nå endrer seg. Men et eller annet sted i filmen bestemmer manusforfatterne å ødelegge hele komedien. Man drar den allerede tynne historien såpass langt ut at Click slutter å være morsom. Man prakker på en del unødvendig sentimentalt kliss og pøser på med vitser man ikke smiler av.

Litt synd, for den startet absolutt bra.

4/10

Endret av Foregangsmannen
Lenke til kommentar

Poseidon

Et cruiseskip kantrer og en flokk med overlevende må bevege seg gjennom skipet som flyter opp ned for å finne en vei ut. Fra første scene i filmen skjønner man at regissøren av en eller annen grunn prøver å leke Michael Bay. Du leker rett og slett ikke Bay, selv om man heter Wolfgang Petersen. Han hadde tjent på å kjøre sin egen stil.

Dette ender opp som en klisjepreget mølje av reprisescener man har sett alt for mange ganger før. Gamle avdankede storheter som Kurt Russel og Richard Dreyfuss hjelper lite for denne filmen her. Anbefaler heller å se Independence Day, Armageddon eller Titanic for 10. gang. Men har man sett få/ingen katastrofefilmer før så kan denne filmen bli underholdende. Men for de erfarne vet man i løpet av fem minutter hvem som kommer til å overleve og hvem som kommer til å dø.

Dette er intet annet enn plagiat av Armageddon, med en annen setting. Synd, da den gamle Das Boot regissøren i utgangspunktet virket som den perfekte mann til en slik film.

3/10 - Dårlig

Lenke til kommentar

Nacho Libre

Hva kan en si? Filmen er til tider nokså morsom og er i sin helhet lett underholdning. Den prøver aldri å være noe annet og lykkes dermed i sin sak. Hvordan filmen lykkes kan beskrives slik: Den har enkelte episoder og rollefigurer som er utrolig morsomme. F.eks. den hysteriske makkeren til Jack Black. Hvis filmen kun hadde bestått av usammenhengende morsomme episoder, ville ikke seeren fått samme tilfredshet. Bindeleddet er den klisjéfylte historien om drømmer, nedgang og til slutt seier (ikke lat som om det var en spoiler). Dette er lagt opp på en solid måte, ikke for langt eller ikke for fokusert, noe som gjør at filmen redder seg unna kjedelig. Hadde den vart i en halvtime til, hadde jeg nok ikke bare gått glipp av det siste kvarteret som jeg gjorde ved første visning.

4 (av 6, ja)

Stella Dallas

Jeg satt og jamra da vignetten til denne filmen kom. Kjedelig løkkeskrift med overdreven symfonimusikk (som stort sett går gjennom hele filmen). Men jeg bestemte meg for å se videre, i håp om at verden ikke bare er ond og jævlig. Skuespillet er til tider teatralsk, men mulig det var sånn piffen var på 30-tallet? Historien og rollefigurene er egentlig ganske reflektert. Filmen gir ingen lettvinte løsninger til konflikter, og den har ingen skurk. Det nærmeste filmen kommer en skurk er en mann man får forakt og sympati for, og ikke helt veit hva man skal gjøre med. Filmen er også en god samfunnskritikk, som kritiserer de øverste lag for falskhet og forakt overfor de som ikke er som alle andre. Hovedrollens offer er ganske trist, og jeg satt faktisk igjen med en klump i halsen ved filmens slutt. John Boles er litt av en hunk!

4+

Lenke til kommentar

I går kveld fikk jeg endelig sett...

The 40 Year Old Virgin

Denne filmen tok meg helt på senga (bokstavelig talt). Joda, den har jo en skyhøy karakter på IMDB, og filk her på forumet har anbefalt den... men jeg trodde likevel ikke den var så mye mer enn Euro Trip og alle de andre rass-dårlige ungdomsfilmene der ute. Denne filmen er ikke sånn. Denne filmen er skitten. Den er VELDIG skitten! Jeg er nok ingen 40 år gammel jomfru, men jeg skal vedde på at den, på sin egen syke måte, faktisk er ganske realistisk! Litt vanskelig å forklare hva som gjør den så bra, men det har sikkert mye å gjøre med at den er så skitten at jeg til tider ler så hardt at kjaka mi ramler ut av ledd. Det er for eksempel lite som slår de to inderne på elektro-butikken.

Uansett, en utrolig god (og enda mer utrolig skitten) komedie som jeg anbefaler at alle ser. Ikke gjør samme feil som meg, å unngå den fordi du tror den er en av de vanlige ungdomsfilmene. Se den så snart du klarer!

8/10

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Miami Vice

Husker ikke så mye fra filmen, 14 dager siden jeg så den, men den var god! Fikk frysninger i begynnelsen når de spilt "Encore" med Linking Park, noe som passet utmerket til den starten filmen fikk.

Filmen fortsatte å være spennende, men kjedelig til tider, lange samtaler osv..

Men som en stor tilhenger av Colin Farrell og dels Jamie Foxx, utgjør disse det perfekte paret i denne filmen. En absolutt helt grei film.

7/10

Click

Click starter utrolig bra, familiefar med lita tid, ser frem til "promotion" på jobben osv.. Typisk komifilm start. Å den fortsatte ganske greit også, noen tendenser til kjærlighetsroman enkelte ganger ble det, men det passet så bra med humoren i filmen, noe som alltid liger "typisk" Adam Sandler humor. Men jeg lo godt gjennom hele filmen, og absolutt en morsom film, som burde sees av alle:)

8/10

Over Hekken

Denne filmen hadde jeg for store forventninger til, og noen av forventningene intraff. Enkelte scener lo jeg meg seriøst nestn skakk ihjel, mens det til tider ble nermere 10min uten ett lite smil i munnviken.. Men alt i alt en helt grei film, og anbefales!:)

6/10

Jeg er ett kino-menneske og venter spent på neste film! Som er?

Endret av Ilsaldur
Lenke til kommentar

White Noise

Jonathan Rivers (Michael Keaton) mister kona si i en bilulykke. Etter en tid blir han oppsøkt av en mann som hevder å ha kona hans på bånd, via såkalt Electronic Voice Phenomenon. Beskjeder fra "den andre siden", altså. Rivers blir svært fascinert av dette, men alle spøkelser er ikke like greie å ha med å gjøre.

Tja. Hva skal man si. Jeg liker skrekk og gru, men dette ble ikke særlig skremmende greier. Første gangen jeg så filmen forsto jeg heller ikke hva som skjedde avslutningsvis, men å se filmen igjen med kommentarer fra regissøren hjalp.

Som bonusmateriale på dvd'en følger det med noen dokumentarer om dette "EVP"-opplegget, og dette var langt mer spennende enn filmen. Nå vet jo ikke jeg hvor mye som er trikset med, klipt vekk og lagt til, men på dokumentaren ser du hvertfall to mennesker med båndopptaker i et rom, det er HELT stille, og de overfører materiale til pc og skrur opp lyden så ER det noe/-n som sier ting.

Scary. Men filmen var døll. 5/10.

World Trade Center

Alle vet vel hva som skjedde 11.september 2001, så handlingsresymé tror jeg vi kan spare oss. Filmen fokuserer på et team med politifolk fra havnepolitiet, med Nicholas Cage i spissen som teamleder.

Ja, det var nok et ubeskrivelig helvete å sitte fastklemt under masse ruiner i timevis. Men det visste jeg før jeg gikk på kino! Syns hele greia ble langtekkelig. Antakelig må du være amerikaner for å få fullt utbytte av denne. Det er sterke saker å se folk som er mer døde enn levende, men..nei. Du skjønner egentlig hvordan det kommer til å slutte også, lenge før filmen er over.

Nei, spar pengene og vent på at Discovery eller BBC lager en skikkelig dokumentar. Mye mer spennende det. En ny 5/10.

Lenke til kommentar

Gudfaren

Hærlig mafiafilm som oser kvalitet i de fleste ledd. Det mest imponerende er utvilsomt skuespillerprestasjonene som gir filmen en ny dimensjon. Mafiahistorien er imponerende og haster ikke avgårde, her får man tid til å nyte kvaliteten man blir servert. Det eneste lille minus er at sorgen og tragediene som utspiller seg ikke blir trekt mer frem. Francis Ford kunne fint presset frem tårevåte øyeblikk men har valgt å ha fokusen på andre aspekter.

9/10 Legendarisk

Lenke til kommentar

Behind Enemy Lines 2

Ikke akkurat den oppfølgeren folk hadde sett mest frem til kanskje? Ingen connection med første filmen heller, så man får ta den for det den er, altså en veldig gjennomsnittlig standard actionthriller

4/10

Revolver

Ganske så fornøyelig film, signert Guy Ritchie, som prøver sitt beste på å fucke med hodet ditt. Jason Statham og Ray Liotta spiller meget bra her, og denne kan dermed anbefales

8.5/10

Five Fingers

Ryan Phillippe og Laurence Fishburne i en film om terror og tortur. Høres kanskje spennende nok ut, desverre tok denne aldri helt av. Likevel, helt grei underholdning så lenge den varte.

6/10

Lenke til kommentar
Gudfaren

Hærlig mafiafilm som oser kvalitet i de fleste ledd. Det mest imponerende er utvilsomt skuespillerprestasjonene som gir filmen en ny dimensjon. Mafiahistorien er imponerende og haster ikke avgårde, her får man tid til å nyte kvaliteten man blir servert. Det eneste lille minus er at sorgen og tragediene som utspiller seg ikke blir trekt mer frem. Francis Ford kunne fint presset frem tårevåte øyeblikk men har valgt å ha fokusen på andre aspekter.

9/10 Legendarisk

7050360[/snapback]

Hvis Gudfaren scorer 9/10 og det er legendarisk, hva er nivået over? og tør jeg spørre hvor mange som scorer 10/10? :)

Endret av Xtra
Lenke til kommentar
jeg har jo sett den, som du kan se her i tråden ;)

Men er det absolutt ingen som har sett den? Syns den ikke var så verst, jeg. Ja, Stefanus, jeg syns du bør se den. Filmer var "ordentlige" da også

7050862[/snapback]

Det var egentlig rettet mot en evt anmeldelse du hadde fått i oppgave. :p

Det er ikke så rart at ingen har sett den (utenom Njål, på kino), når verken du eller jeg hadde hørt om den for en måned siden. Jeg ser den nok til slutt, men den prioriteres ikke akkurat nå.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...