Trazzer Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Den siste filmen jeg så var "Deer Hunter" tror jeg Orker ikke skrive så masse Kan bare sjekke IMDB viss man vil vite litt om den! Ganske lang film, men utrolig bra! Anbefales! Kul Film 8/10 Lenke til kommentar
Mala Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Batman: The Movie 1966 Denne filmen har mye å by på,rett og slett herlig. Den har bla. den mest minneverdige hai-scenen noengang,pirater på flygende jetparaplyer,kostymer fra hellvette og den råeste Batman låta ever. Dette er underholdning fra ende til annen.Anbefales virkelig! EDIT: Glemte å si at filmen inneholder tidenes forsøk på å løse ei gåte, og den lykkes. 10/10 Endret 20. august 2006 av Mala Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Den siste filmen jeg så var "Deer Hunter" tror jeg Orker ikke skrive så masse Kan bare sjekke IMDB viss man vil vite litt om den! Ganske lang film, men utrolig bra! Anbefales! Kul Film 8/10 6711412[/snapback] ...bra anmeldelse. 10/10 Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) The Transporter: Filmens handling: Spenn fast sikkerhetsbeltet, her kommer en "vill ferd der knyttnevene og kulene flyr" som gir ”det ene opphissende adrenalinkicket etter det andre!” Frank Martin er den beste til det han gjør: Å frakte farlig eller ulovlig gods uten å stille spørsmål. Men denne lasten, en vakker, ung kvinne som er kidnappet av internasjonale slavehandlere, vikler ham inn i livsfarlige komplikasjoner. Nå må Frank sette inn høygiret, i en ustoppelig actionspekket kamp til siste slutt, for å redde sin dyrebare last... og sitt eget liv. Min mening: Denne filmen er rett og slett helt konge. Den har alt fra action fylte biljakter til heftige kamp scener. 9/10 Endret 20. august 2006 av mafiaman Lenke til kommentar
Njål Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Batman: The Movie 1966 Denne filmen har mye å by på,rett og slett herlig. Den har bla. den mest minneverdige hai-scenen noengang,pirater på flygende jetparaplyer,kostymer fra hellvette og den råeste Batman låta ever. Dette er underholdning fra ende til annen.Anbefales virkelig! EDIT: Glemte å si at filmen inneholder tidenes forsøk på å løse ei gåte, og den lykkes. 10/10 6711790[/snapback] Som sagt tidligere (tror det var LarsP som også ga den full score), det er ett problem med å gi Batman: The Movie 10/10: TV-serien er veldig mye bedre enn filmen, så hva gir du den? Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Dette er jo alltid et problem med å gi makspoeng da. Man ser en film, elsker den, gir den 10/10, så ser man en film som er dobbelt så bra etterpå. Hva gir man den da? 15/10? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Har vel ingenting å si om showet er bedre? Om en likte Do Androids Dream... bedre enn Blade Runner, så må en fortsatt kunne hylle BR for å være en fantastisk film. Forskjellige format kan ikke sammenlignes. Lenke til kommentar
Njål Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Forskjellen er at Batman: The Movie er en fortsettelse av serien, og henger sammen med den. Det er ikke vurderingen av filmen som god, men at 10/10 ikke gir plass til å markere at serien er (til dels mye) bedre. Og formatet er ikke veldig forskjellig; Filmen er ikke veldig forskjellig fra hva en lang episode trolig ville vært. Uansett, jeg postet mest (som da LarsP(?) anmeldte B:tM tidligere) for å markere at filmen er festlig, serien er enda bedre. Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Uro Filmen handler om HP (Cleve Borch) sin kamp om å holde seg innenfor sine grenser som jobb i et organ av Politiet som tar for seg narkotika. HP merker fort at forandringene er store. Han sliter med å holde seg på riktig side av loven og hans valg ser alltid ut til å gå utover flere enn bare han selv. Anne Dahl Torp gjør en meget troverdig rolle i filmen. Min mening etter å ha sett filmen er hovedsaklig positiv. Kanskje til tider litt cheesy. Du merker at den er inspirert av amerikansk film, men det overskygger heller ikke "budskapet" eller tanken bak filmen. I norsk standard er dette en meget god film, en av de bedre jeg har sett. Vet ikke helt om den i forhold til de tyngste om mest merriterte internasjonale produksjonene når helt opp, men absolutt en film som er verdig å se. Cleve Borch, Dahl Torp og spesielt Floberg gjør sine roller MEGET bra. 7.5/10 Lenke til kommentar
Svankmajer Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 (endret) Forskjellen er at Batman: The Movie er en fortsettelse av serien, og henger sammen med den.Det er ikke vurderingen av filmen som god, men at 10/10 ikke gir plass til å markere at serien er (til dels mye) bedre. Og formatet er ikke veldig forskjellig; Filmen er ikke veldig forskjellig fra hva en lang episode trolig ville vært. Jøss.. Ikke ta det ille opp, Njål.. men det er akkurat som du krever at din mening skal være mulig å tilpasse i andre folks karakterer. Tja... S, Endret 20. august 2006 av Svankmajer Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Turkish Star Wars / Dünyayi kurtaran adam (1982) Ehm... vet ikke hva jeg skal si om denne filmen. "Uhyre morsom skitfilm" summerer vel opp det meste. Videoklipp forteller mer enn noen lusne ord: Turkish Star Wars - slåssescene med Indiana Jones-theme i bakgrunnen Turkish Starwars - Stock footage-helvete fra Star Wars Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Den siste filmen jeg så var "Deer Hunter" tror jeg Kul Film 8/10 6711412[/snapback] Kjempekul Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Robin Hood: prince of thiefs en ganske fin film, men der er noe som ødlegger dem velig, det er Sherif karakteren, han er ALT ALT for komisk i forhold til resten av filmen, faktisk er den like komisk som parodien av han i men in tights. det er som at denne ene karaktren har sniket seg inn på filmen og spiller egentlig noe helt annet. dette fjerner ilusonen av resten av filmen og gjør at man ikke kan nyte den. 6/10 Lenke til kommentar
edds Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Til Gunfreak; hvilken Robin Hood film er det igjen, spiller Erol Flynn hovedrollen? I så fall er jeg enig med deg. Lenke til kommentar
NightKeeper Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Til Gunfreak; hvilken Robin Hood film er det igjen, spiller Erol Flynn hovedrollen? I så fall er jeg enig med deg. 6714346[/snapback] Den med Eroll Flynn er jo fra 30-tallet (?) Han mener den med Costner, Rickman & Freeman. En av mine yndlinger, digget den da jeg var mindre. Lenke til kommentar
Hr. Jenssen Skrevet 20. august 2006 Del Skrevet 20. august 2006 Heh, akkurat det samme her. Den var en yngling hos meg også da jeg var mindre. Den er faktisk nesten like god nå som før. Den er ikke akkurat veldig "historisk korrekt" eller noe slik, men den er bare hele veien over en veldig koselig film å se. Rickman's noe komiske rolle synes jeg faktisk er litt grei, jeg. Det blir det samme som Christian Bale's rolle som psycho-morder i 'American Psycho'. Det er veldig komisk å se alt det rare han gjør, men det er på en måte bare positivt. Da får man virkelig inntrykk av hvor gal han faktisk er, siden han rett og slett nyter det å drepe uskyldige mennesker. Jeg ville gitt filmen 7/10, kanskje til og med 8/10, jeg. Lenke til kommentar
H4ngm4N Skrevet 21. august 2006 Del Skrevet 21. august 2006 Lange Flate Ballær Svakt skuespill. Forutsigbar historie. Klisjé. Men allikevel veldig morsom. Når du ser denne må du for all del ikke ta den særiøst. Ikke tenk over det horible skuespillet, ikke tenk på alt du vet kommer til å skje, drit i at den er usansynlig og at det som skjer i denne filmen har skjedd i tusen andre. Hvis du gjør dette så er det verdt tiden det tar å se den. Det hjelper muligens litt å være glad i fotball. 6/10 Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 22. august 2006 Del Skrevet 22. august 2006 The Transporter: Filmens handling: Spenn fast sikkerhetsbeltet, her kommer en "vill ferd der knyttnevene og kulene flyr" som gir ”det ene opphissende adrenalinkicket etter det andre!” Frank Martin er den beste til det han gjør: Å frakte farlig eller ulovlig gods uten å stille spørsmål. Men denne lasten, en vakker, ung kvinne som er kidnappet av internasjonale slavehandlere, vikler ham inn i livsfarlige komplikasjoner. Nå må Frank sette inn høygiret, i en ustoppelig actionspekket kamp til siste slutt, for å redde sin dyrebare last... og sitt eget liv. Min mening: Denne filmen er rett og slett helt konge. Den har alt fra action fylte biljakter til heftige kamp scener. 9/10 6711947[/snapback] gidder ikke og skrive min egen andmeldese for jeg er helt enig bare jeg syntes 8/10 Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 (endret) Miami Vice: Filmens handling: James Crockett (Farrell) og Ricardo Tubbs (Foxx) fra sedelighedspolitiet går til krig mot Floridas narkoverden i Michael Manns "Miami Vice". De to politispanerne Crockett og Tubbs blir satt på et farlig oppdrag etter at en lekkasje på høyt nivå har ført til at to føderale agenter og familien til en informant er blitt brutalt drept. Min mening: Eg må si at eg vart litt skuffet av denne filmen. Fordi eg hadde høge forventninger til den. Det var noe tom rom og det gjore filmem til tider noe kjedlig, men for all del. Den var ikkje elendig, men bare sånn midt på treet. 5/10 Endret 23. august 2006 av mafiaman Lenke til kommentar
Foregangsmannen Skrevet 23. august 2006 Del Skrevet 23. august 2006 Spider-Man Etter å ha sett den fabelaktige Batman Begins tidligere denne uka, bestemte jeg meg for å ta en nærmere titt på superhelt-sjangeren. Derfor passet det fint at TV3 sendte Spider-Man på søndag, en film som handler om den beskjedne, men intelligente Peter, som en dag blir bitt av en genetisk modifsert edderkopp. Dette medfører at han får edderkopp-liknende egenskaper, noe som gjør han til nærmest uslåelig i kampen mot byens kriminelle avskum. Selv om Spider-Man absolutt er greit som lett pop-corn underholdning på en søndagskveld, må jeg si at filmen skuffet mye. Den blir aldri direkte dårlig (bortsett fra den latterlige erke-fienden Green Goblin), men klarer heller aldri å løfte seg i samme klasse som Batman Begins. Skuespillet er greit, effektene streite og kjærlighetshistorien er forholdsvis uinteressant. Og hvis ikke regissøren har mer å fare med enn det, sier det seg selv at resultatet blir heller middelmådig. 5/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå