Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Jeg ser på den som en dokumentar à la Forgotten Silver. Ikke akkurat hentet 100% fra virkeligheten, men likevel utrolig artig.

 

Ermm.. Har du faktisk sett Forgotten Silver?

Den er like seriøs som This Is Spinal Tap eller Blair Witch Project. En mockumentary(en falsk dokumentar). Vil ikke tro at selv den argeste motstander av Michael Moore ville gått såååå langt, og du sammenligner de for å beskytte Fahrenheit 9/11?

 

Ellers tror jeg Moore haterne ville latt mannen få vært i fred i evig tid om de hadde sett Dylan Avery sin Loose Change. :)

 

S,

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Her støtter jeg Steffy fullt ut. Jeg ble veldig skuffet over Fahrenheit. Bowling for columbine brukte tvilsomme metoder for å oppnå målet om en underholdende dokumentar, Fahrenheit detter helt ut. Finnes mange underholdende konspirasjonsteorianimasjoner på nettet om dere vil se mer i samme stil som det mølet. Jeg VAR en veldig fant av Michael Moore, det fikk seg en knekk gitt.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Jeg så "Final Destination 2" i går på TV2-Zebra. En av de mest tragiske filmene jeg har sett i hele mitt liv. Hele opplegget er så overdrevent at filmen burde gått under kategorien "Humor", istedet for "Grøsser".

Men jeg kan nevne at den som lagde filmen skal ha hatt god fantasi for å finne på så mange "ulykker" som kan ta livet av folk...

 

Jeg gir den 4/10

Lenke til kommentar

I går så jeg mini-filmen Battlestar Galatica.

Filmen handler kort og godt om utryddelsen av menneskene i de tolv koloniene. Menneskene blir drept av "cylonene" (cyborger).

Uansett filmen er veldig bra, selv om det virker som om skuespillerene kunne gitt mer sjel i filmen. Spesialeffektene var faktisk ganske gode, de virket ikke fake eller kunstige.

 

Jeg må si at dette var en god film, en av de bedre jeg har sett i mine 14 år på denne kloden.

 

Bedøming:

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

7/10

 

Edit: leif

Endret av SasaB
Lenke til kommentar
Jeg ser på den som en dokumentar à la Forgotten Silver. Ikke akkurat hentet 100% fra virkeligheten, men likevel utrolig artig.

 

Ermm.. Har du faktisk sett Forgotten Silver?

Den er like seriøs som This Is Spinal Tap eller Blair Witch Project. En mockumentary(en falsk dokumentar). Vil ikke tro at selv den argeste motstander av Michael Moore ville gått såååå langt, og du sammenligner de for å beskytte Fahrenheit 9/11?

6690645[/snapback]

 

Poenget mitt er at Forgotten Silver er basert på hokus-pokus. Fahrenheit 9/11 er også ganske mye "oppfunnet" (siden den er så blind og èndimensjonell). Ja, jeg har sett Forgotten Silver. Kan ikke skjønne at han ble så forhatt bare for å lage filmen, og så etter premieren selv avsløre at den var en fake.

Lenke til kommentar
Jeg sammenligner dem ikke, jeg bare nevnte den siden den også er fake (dog i større grad enn Fahrenheit).

 

I større grad!? Forgotten Silver er 100% fake!

 

Fahrenheit 9/11 er en politisk dokumentar om basert på fakta(all informasjon filmen er bygget på er rensjekket flere ganger før utgivelse), humor og særlig sterke meninger i en salig kontroversiell miks. Ingenting som Forgotten Silver. Forskjellen ligger i at Michael Moore tror på sin film, mens Peter Jackson bevisst bare køddet.

 

S,

Lenke til kommentar

Svankmejer: Problemet er ikke at det han sier er feil, problemet er at når man bevisst utelater informasjon, så blir det som å lyve. Det blir som blikket den ene senatoren gir til Moore da han blir spurt om å sende ungene sine til krig; Moore har direkte unnlatt å nevne at mannen ikke har noen barn å sende til Irak. Det blir løgn i mine øyne.

 

I tillegg er en del av statistikken i filmene hans regnet for å være enten løs, utdatert eller misvisende.

Lenke til kommentar
Jeg så "Final Destination 2" i går på TV2-Zebra. En av de mest tragiske filmene jeg har sett i hele mitt liv. Hele opplegget er så overdrevent at filmen burde gått under kategorien "Humor", istedet for "Grøsser".

Men jeg kan nevne at den som lagde filmen skal ha hatt god fantasi for å finne på så mange "ulykker" som kan ta livet av folk...

 

Jeg gir den 4/10

6690911[/snapback]

 

Overdrevet? De fleste grøssere er vel på et eller annet tidspunkt overdrevet. Hva kan du vel forvente deg av en film der Døden herjer vilt og dreper på oppfinnsomme måter? Trodde du det kom til å bli realistisk?

Lenke til kommentar

Det er vel den han tenker på ja. Jeg liker den godt jeg. Samme F om den er sann eller ikke, så er den på en måte spennende. :)

 

Angående Fahrenheit, selvsagt mente jeg det slik som Steffy skrev det. Jeg er bare for lat og dum til å klare å forklare noe som helst. Fahrenheit er basert på fakta, men jeg vil se på den mer som en underholdningsfilm enn en dokumentar, da den på en måte er veldig misvisende.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Det er vel den han tenker på ja. Jeg liker den godt jeg. Samme F om den er sann eller ikke, så er den på en måte spennende. :)

 

Angående Fahrenheit, selvsagt mente jeg det slik som Steffy skrev det. Jeg er bare for lat og dum til å klare å forklare noe som helst. Fahrenheit er basert på fakta, men jeg vil se på den mer som en underholdningsfilm enn en dokumentar, da den på en måte er veldig misvisende.

6694729[/snapback]

 

Den er ikke sann... vent litt så skal jeg finne en link til den artiklen som avviser påstandene i Loose Change... :p

 

Men den var godt laget og intressant synes jeg.

 

9/11 - Debunking the myths

 

qouter noe fra et annet forum:

 

The points made by conspiracy believers and in the videos you have posted are refuted including:

- the claim of no plain wreckage at Pentagon

- the crashing of building 7 (why the windows were crashing when in collapsed)

- the theory of the two towers being demolished by bombs

- why planes were not scrambled

- and the list goes on

 

This is an article from one of the worlds most renowned science magazines, and it was based on 9 reporters working full time for 5 months, interviewing hundreds of experts and collecting facts and images from the crash sites.

Endret av Xtra
Lenke til kommentar

Jurassic Park 3

 

 

Ja da blei det ikkje Sophie Scholl i kveld, men Jurassic Park 3 faktisk :)

 

Etter mye om og men begav eg meg utpå siste Jurassic Park filmen, som eg har prøvd å se 2 ganger før,og sovnet begger. Det var med senket hode eg satte filmen i,bare får å ha sett igjenn JP pakken. Men faktisk, den var bedre denne gangen, heldigvis :)

 

Det som er så utrolig bra,uansett JP film er musikken og kor fantastisk den glir inn i de ulike scenene, eg får gåsehud hver bidige gang.Det er rett og slett ikkje til å unngå. Effektene er selvfølgelig på sin plass, men de ser egentlig ikkje så utrolig mye bdre ut enn det vi fikk servert i første filmen. Men dinosaurene er mye meir integrert i settingen, meir som skjer samtidig kan ein si. Alle filmene ser uansett fantastiske bra ut, men er selvfølgelig mest imponert over første filmen, at effektene holder såpass bra mål den dag i dag. Ein film som virkelig var forut for sin tid effektmessig.

 

Alt i alt er eg egentlig glad eg valgte å se denne i kveld, selv om eg vegret meg jævlig idet eg satte filmen i spilleren. Heilt grein underholdning med god fart igjennom heile filmen,og heldigvis er guttungen i filmen så fremtredende/irriterende som i det andre filmene. Ellers er det likevel noe som mangler ved filmen, savner spesielt Malcolm karakteren.

 

6/7 av 10

Lenke til kommentar
Svankmejer: Problemet er ikke at det han sier er feil, problemet er at når man bevisst utelater informasjon, så blir det som å lyve. Det blir som blikket den ene senatoren gir til Moore da han blir spurt om å sende ungene sine til krig; Moore har direkte unnlatt å nevne at mannen ikke har noen barn å sende til Irak. Det blir løgn i mine øyne.

 

I tillegg er en del av statistikken i filmene hans regnet for å være enten løs, utdatert eller misvisende.

 

Stuffybey: Meningen var for all del ikke å starte en debatt om Moore, men å vise til absurditeten ved å sammenligne filmen med Forgotten Silver.

 

Kan du vise til informasjon Moore har utelatt fra Fahrenheit 9/11 som er så vital at det kan kalles løgn? Dette med senatoren ser jeg ikke på som et problem siden det var et hypotetisk spørsmål. Moore har jo heller ingen barn, man han svarer jo spørsmålet.

(Hvis dette blir for off-topic så kan ikke en mod bare sakse ut en egen tråd av dette?)

 

Xtra:

Linken din er en henvisning til Dylan Avery sin dokumentar. Ikke Michael Moore... :)

 

S,

Lenke til kommentar

For tusenogåttitredje gang, jeg sammenligner ikke Forgotten Silver med Fahrenheit. Forgotten Silver er en dokumentar som er basert på tullball og usannhet. Fahrenheit utgir seg for å være sann, men egentlig så baserer den på en måte seg på like mye oppdiktede saker. Den er alt for blind til å bli brukt som noe referat for en som skal gå til angrep på Bush.

 

Xtra la ut linken fordi Loose Change også ble nevnt i denne tråden. Det han sa, hadde ikke noe med Fahrenheit å gjøre. ;)

Lenke til kommentar
For tusenogåttitredje gang, jeg sammenligner ikke Forgotten Silver med Fahrenheit. Forgotten Silver er en dokumentar som er basert på tullball og usannhet. Fahrenheit utgir seg for å være sann, men egentlig så baserer den på en måte seg på like mye oppdiktede saker. Den er alt for blind til å bli brukt som noe referat for en som skal gå til angrep på Bush.

 

Det å manipulere ting til å få Bush til å se ut som en dust, kontra å "dikte opp saker" er uansett forskjellige ting. Med mindre du kan påvise oppdiktede saker i Fahrenheit 9/11 da.

Det er en subjektiv dokumentar.

 

Xtra la ut linken fordi Loose Change også ble nevnt i denne tråden. Det han sa, hadde ikke noe med Fahrenheit å gjøre. ;)

 

Jepp. Han svarte et Fahrenheit sitat med at den ikke er sann, og påviser en side som går igjennom ting som skjer i Loose Change.

 

Edit: Så ikke Dotten sin post før jeg postet. Hvis det er denne det er snakk om, så handler vel den mer om Bowling For Columbine.

 

S,

Endret av Svankmajer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...