Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Requiem for a Dream

 

Vi følger fire mennesker og ser hvordan drømmene deres svinner hen idet de blir avhengige av narkotika. Det hele er laget på en meget bra måte, bra filmet med troverdige skuespillere. En veldig sterk film (som nok hadde skremt vettet av alle fjortissene der ute som kunne tenke seg å eksprimentere med dop). De som ikke har sett den enda, SE DEN!

 

9/10

6682791[/snapback]

 

Nydelig film. Den og Trainspotting er ene og alene på toppen om å være de helt klart beste filmene som omhandler dop etter min mening vertfall :)

6682864[/snapback]

 

Thou shall see the movieth calleth "Requiem for A Dream".

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Fahrenheit 9/11

helt tragisk

6674864[/snapback]

Må vel nesten støtte den. BfC var en ting, jeg liker generelt dårlig propagandaklipping og lignende, men F9/11 var bare helt enestående. Spiller på gråtende mødre, spør barnløse senatorer om de var villige til å sende barna sine til krig, det hele var bare kvalmende. Jeg forlot kinosalen da han først valgte å ikke inkludere opptak fra 9/11, men ikke hadde noe imot å inkludere blødende eller døde irakiske barn.

Lenke til kommentar

Star Trek Enterprise sesong 4

 

Denne sesongen var rett og slett kjedelig, sesong 3 var faktisk ganske kul og spenende, men på nesten alle episoder av sesong 4, etter bare 10 min fant jeg meg, lei og satt meg ved pc'n og surfa på nett, mens episoden bare sto på i bakgrunnen uten at jeg fulgte med. eneste episoden jeg likte var siste. og det er bare pga. at flere TNG karakterer var med og at man fikk se Enterprise D i CGI.

Lenke til kommentar
Fahrenheit 9/11

helt tragisk

6674864[/snapback]

Må vel nesten støtte den. BfC var en ting, jeg liker generelt dårlig propagandaklipping og lignende, men F9/11 var bare helt enestående. Spiller på gråtende mødre, spør barnløse senatorer om de var villige til å sende barna sine til krig, det hele var bare kvalmende. Jeg forlot kinosalen da han først valgte å ikke inkludere opptak fra 9/11, men ikke hadde noe imot å inkludere blødende eller døde irakiske barn.

6684566[/snapback]

 

Du tar feil (angående Freeman84's tolkning). Han syntes filmen var bra, men at Bush-administrasjonen er tragisk. Han sa det selv tidligere i tråden.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Fahrenheit 9/11

helt tragisk

6674864[/snapback]

Må vel nesten støtte den. BfC var en ting, jeg liker generelt dårlig propagandaklipping og lignende, men F9/11 var bare helt enestående. Spiller på gråtende mødre, spør barnløse senatorer om de var villige til å sende barna sine til krig, det hele var bare kvalmende. Jeg forlot kinosalen da han først valgte å ikke inkludere opptak fra 9/11, men ikke hadde noe imot å inkludere blødende eller døde irakiske barn.

6684566[/snapback]

 

Er egentlig ganske enig. Filmen er så "blind" og vinklet, at det hele virker mot sin hensikt.

Lenke til kommentar
Fahrenheit 9/11

helt tragisk

6674864[/snapback]

Må vel nesten støtte den. BfC var en ting, jeg liker generelt dårlig propagandaklipping og lignende, men F9/11 var bare helt enestående. Spiller på gråtende mødre, spør barnløse senatorer om de var villige til å sende barna sine til krig, det hele var bare kvalmende. Jeg forlot kinosalen da han først valgte å ikke inkludere opptak fra 9/11, men ikke hadde noe imot å inkludere blødende eller døde irakiske barn.

6684566[/snapback]

 

Er egentlig ganske enig. Filmen er så "blind" og vinklet, at det hele virker mot sin hensikt.

6687258[/snapback]

Likte ganske godt Bowling for Columbine selv (med unntak av i overkant sentimentale/ufordragelige scener, som når han jager Heston med bildet av den døde jenta). Men ja, Fahrenheit 9/11 var ikke noe særlig.

Lenke til kommentar
James bond:Daimonds forever

En herlig bond film.vet egentlig ikke hva jeg skal skrive her husker ikke så mye(fikk meg en go latter av alle de tåpelige ideene og skuespille spesielt når de blir skutt)men de tåpelige ideene er jo grunnen for at jeg liker det..

6/10

 

Mr.Deeds

Handler om en som bor i en liten bygd også arver han mange penger som heter longway eller noe sånt også kommer en journalist og begynner og ødelegge livet hans men han vet ikke at det er en journalist..

6/10'

 

The Italian Job(1969)

De skal stjele 4000000$ det skal bli 20århundres kupp med hjelp av tre mini copper/morres la stjelinga begynne.en go gameldags kjøre og stjele film

7/10

6687495[/snapback]

Lenke til kommentar

Finding Neverland

 

Filmen, som har Johnny Depp og Kate Winslet i hovedrollene, handler om J.M. Barrie's unviers og familien som var grunnlaget for historien Peter Pan. Her er det ikke bare de store stjernene som gjør sitt intog, dog Depp gjør en av sine helt klart beste roller på lerretet, også Freddie Highmore som spiller en av Kate Winslet sønner gjør rollen utrolig bra, og er til tider på toppen av Depp. Mye av historien, uten å røpe for mye, handler om evnen til å oppdage sin egen fantasi.

 

En fantastisk fortelling som regissør Foster har gjennomført på vidunderlig måte. Virkelig en av mine favoritt filmer, og blant de helt, helt beste i sin sjanger. En film som er verdt å bruke kvelden sin på, gjerne med noen man er glad i :love:

 

9/10

Lenke til kommentar
Finding Neverland

 

Filmen, som har Johnny Depp og Kate Winslet i hovedrollene, handler om J.M. Barrie's unviers og familien som var grunnlaget for historien Peter Pan. Her er det ikke bare de store stjernene som gjør sitt intog, dog Depp gjør en av sine helt klart beste roller på lerretet, også Freddie Highmore som spiller en av Kate Winslet sønner gjør rollen utrolig bra, og er til tider på toppen av Depp. Mye av historien, uten å røpe for mye, handler om evnen til å oppdage sin egen fantasi.

 

En fantastisk fortelling som regissør Foster har gjennomført på vidunderlig måte. Virkelig en av mine favoritt filmer, og blant de helt, helt beste i sin sjanger. En film som er verdt å bruke kvelden sin på, gjerne med noen man er glad i :love:

 

9/10

6688135[/snapback]

 

Har hatt lyst å sjå den lenge no! Men ingen av kioskane i bygda har den inne!

 

Får vel kjøpa den også da! Hehe

Lenke til kommentar
Fahrenheit 9/11

helt tragisk

6674864[/snapback]

Må vel nesten støtte den. BfC var en ting, jeg liker generelt dårlig propagandaklipping og lignende, men F9/11 var bare helt enestående. Spiller på gråtende mødre, spør barnløse senatorer om de var villige til å sende barna sine til krig, det hele var bare kvalmende. Jeg forlot kinosalen da han først valgte å ikke inkludere opptak fra 9/11, men ikke hadde noe imot å inkludere blødende eller døde irakiske barn.

6684566[/snapback]

 

Du tar feil (angående Freeman84's tolkning). Han syntes filmen var bra, men at Bush-administrasjonen er tragisk. Han sa det selv tidligere i tråden.

6687149[/snapback]

Jeg er fullt klar over hva Herr Freeman mente, dette var nok et eksempel av den sarkasmen man må anta at jeg tar i bruk, selv om den ikke er lett å lukte hver gang. Det overrasker meg forresten ikke i det minste at Freeman anmelder Bush-administrasjonen og ikke filmen, for det er tydeligvis ikke poenget heller. Det er tydeligvis nok for de fleste at dokumentaristen er kritisk, da slipper man selv å være det.

Lenke til kommentar

Fabelaktig? Jeg kan forstå at den er underholdende fra det ståstedet at man får meningene sine bekreftet (hvis man først er enig), men uansett hvor objektiv jeg forsøker å være, så klarer jeg ikke å se hva som gjør den dokumentaren god.

 

Støtt Bush, hat Bush, gi faen i Bush, men ikke fortell meg at F9/11 kan regnes som noe annet enn enkel underholdning.

Lenke til kommentar

Sett i dag:

post-70240-1155769355_thumb.jpg

Final Destination 2

Mye av det samme som i 1'eren. Masse rare måter å dø på, men mer blodig. Har sett den før, men hadde ikke noe bedre å finne på.

Synes løsningen og slutten blir litt rar, i og med at de ikke tar opp hovedproblemet til "Døden".

Uansett, grei underholdning og gir den:

 

4/10

Lenke til kommentar
Fabelaktig? Jeg kan forstå at den er underholdende fra det ståstedet at man får meningene sine bekreftet (hvis man først er enig), men uansett hvor objektiv jeg forsøker å være, så klarer jeg ikke å se hva som gjør den dokumentaren god.

 

Støtt Bush, hat Bush, gi faen i Bush, men ikke fortell meg at F9/11 kan regnes som noe annet enn enkel underholdning.

6690051[/snapback]

 

Siden når var ikke utrolig gode underholdningsfilmer regnet som fabelaktige filmer? Jeg lo så jeg gråt flere ganger under filmen, så jeg synes den er kjempebra. Jeg gir blanke i Bush. Jeg verken liker eller hater ham. Så lenge han ikke påvirker meg, er det greit. Jeg ser på den som en dokumentar à la Forgotten Silver. Ikke akkurat hentet 100% fra virkeligheten, men likevel utrolig artig. Som en underholdningsfilm er den fabelaktig, ja, det mener jeg. Du bør dog merke deg at jeg ikke ser på denne filmen som noe politisk propaganda. Jeg blir ikke så mye påvirket av denne filmen, da jeg har alt og ingen ting mot/for USA og deres måter å gjøre ting på.

 

EDIT: Deathie, jeg liker i allefall ikke Final Destination filmene. Jeg har riktignok ikke sett 3'ern, men det tviler jeg på at jeg kommer til å gjøre, ettersom jeg synes 1'ern og 2'ern suger hardt. Smak og behag. :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...