Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Silent Hill (2006)

 

De har virkelig klart å få med seg stemningen fra spillserien, men dette blir ødelagt av en oppdiktet historie som har veldig lite med spillet/ene å gjøre (ja de har ikke bare blandet inn ting fra 1'eren) Men det er ingen dårlig film av den grunn. Den har et par minneverdige scener og du kan oppleve å skvette et par ganger. Alikevel føler jeg ikke at filmen har nok sammenheng med spillet. Får håpe 2'eren blir enda bedre. Å være den beste filmen basert på et spill kan den iallefall skryte av :thumbup::p

 

7/10

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Brokeback Mountain

 

Veldig bra film med god handlig og skuespillerprestasjon på topp.

Vanligvis liker jeg ikke kjærlighetshistorier og drama-filmer.

Denne filmen er et untak! Var veldig skeptisk til denne filmen, men det var ikke så gale likevel. Veldig bra film for en søndagskveld hvor man trenger en film man ikke trenger å tenke så mye når man ser den. Trodde homsescenene ville bli litt ekkelt på en måte, men det var ikke så gale som jeg trodde.

 

Karakter

8/10

Lenke til kommentar
Brokeback Mountain

 

Veldig bra film med god handlig og skuespillerprestasjon på topp.

Vanligvis liker jeg ikke kjærlighetshistorier og drama-filmer.

Denne filmen er et untak! Var veldig skeptisk til denne filmen, men det var ikke så gale likevel. Veldig bra film for en søndagskveld hvor man trenger en film man ikke trenger å tenke så mye når man ser den. Trodde homsescenene ville bli litt ekkelt på en måte, men det var ikke så gale som jeg trodde.

 

Karakter

8/10

6669471[/snapback]

 

Ser jo lovende ut.

:hmm:

Lenke til kommentar
Uff, enda en som henger seg opp i hva filmen baserer seg på fremfor å vurdere filmen som et enkeltstående stykke kunst.

 

Blade Runner suger fordi den inneholder noen elementer som ikke er med i Do Androids Dream of Electric Sheep?  :no:

6669455[/snapback]

 

Jaja men slik er det når man har spilt spillet. Man forventer seg ikke en nesten helt ny historie.

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar

Så du mener at filmen egentlig skulle være akkurat likt spillet? Haha, nå har jeg hørt det også. Da hadde du jo bare klaget på at filmskaperne er så ukreative at de ikke gadd å lage en ny historie!

 

Jeg har ikke sett filmen, så jeg skal ikke uttale meg om den, men det må da bare være fint å ha en ny historie, så lenge den er bra, og i det minste har en liten relevans til spillserien (i motsetning til Boll-filmene). :)

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar
Så du mener at filmen egentlig skulle være akkurat likt spillet? Haha, nå har jeg hørt det også. Da hadde du jo bare klaget på at filmskaperne er så ukreative at de ikke gadd å lage en ny historie!

 

Jeg har ikke sett filmen, så jeg skal ikke uttale meg om den, men det må da bare være fint å ha en ny historie, så lenge den er bra, og i det minste har en liten relevans til spillserien (i motsetning til Boll-filmene). :)

6669562[/snapback]

 

Mener absolutt ikke at den må være identisk, men det er jo akkurat historien og stemningen fra spillene som er så bra, hvorfor kan de ikke bygge litt mer på den. Min mening bare! :whistle:

Lenke til kommentar

The 40 Year Old Virgin

 

For det første. Herlig å se en skikkelig amerikansk komedie som ikke gjør seg bort i dumme vitser og latterlige påfunn. Den er gjennomgående morsom. Mer kan du ikke forvente av en romantisk komedie. Nummer to er at Steve Carell gjør rollen så fantastisk bra. Det er så bra spilt. Du ler så mange ganger bare av hans reaksjoner. Genial film å se med vennegjengen og absolutt å anbefale

 

8/10

Lenke til kommentar
Mener absolutt ikke at den må være identisk, men det er jo akkurat historien og stemningen fra spillene som er så bra, hvorfor kan de ikke bygge litt mer på den. Min mening bare! :whistle:

Syntes mye er fra spillet jeg, ca alle monstrene, musikken, forvandlingen(darkness), kameravinkler, småting som radioen, dahlia osv.

Historien er faktisk ganske lik som i spillet på en måte, kun hovedpersonene som er byttet ut, så kan se på den som en del av silent hill universet.

 

Stemningen var bra syntes jeg, men spillene overgår filmen såklart. Historien er jo litt forenklet her, men det må den jo være, da spillene holder på i litt mer enn 2timer.

 

8/10 som en helhets-karakter og 9/10 i spill til film karakter.

Minusene mine er: ikke helt 100 på cgi og likte ikke helt fortellingsdelen mot slutten av filmen, da jeg liker å sitte igjen med litt mer spørsmål og tanker som i spillene.

Endret av mushi
Lenke til kommentar
The 40 Year Old Virgin

 

For det første. Herlig å se en skikkelig amerikansk komedie som ikke gjør seg bort i dumme vitser og latterlige påfunn. Den er gjennomgående morsom. Mer kan du ikke forvente av en romantisk komedie. Nummer to er at Steve Carell gjør rollen så fantastisk bra. Det er så bra spilt. Du ler så mange ganger bare av hans reaksjoner. Genial film å se med vennegjengen og absolutt å anbefale

 

8/10

6670182[/snapback]

 

etter den anmeldensen så har hatt enda mer lyst på den

Lenke til kommentar

March of the Penguins

 

Hvorfor skulle jeg like en dokumentar om pengviner? Finnes det noen grunn til det i det hele tatt? Nei. Men makan til vakkert skal du lete lenge etter. Nydelige bilder. Vakker historie. Måten Luc Jacquet har fanget livet deres er fantastisk på. Om de skaper et helt og troverdig bilde av hva de gjør på i løpet av et år er det nesten bare han som vet, men jeg velger å stole på han. Morgan Freeman er på mange måter den perfekte fortellerstemme, den småslitte mørke røsten hans får deg til å lytte med alle sanser. Nydelig dokumentar. Og denne flyr enkelt og greit opp som min favoritt dokumentar gjennom tidene.

9.5/10

Lenke til kommentar
Pingviner er det kuleste dyret noensinne.

6671824[/snapback]

Rettelse: Delfiner er det kuleste dyret. Beklager OT.

6671834[/snapback]

 

Nei, delfiner er onde skapninger, som leker uskyldige og snille når mennesker er i nærheten. Når vi ikke er der til å se, dreper de stakkarslige pingviner, småbarn og andre små skapninger som ikke kan forsvare seg uten noen form for sympati. Jeg tror nok ikke Matt Groening og co. lagde den Simpsons-episoden, hvor delfinene tar over verden, bare fordi den skulle være artig. Han vet hva delfinene gjør. Det var et forvarsel, akkurat slik Matrix er et forvarsel om at kunstig intelligens kommer til å ta over jorden. Så blir det en kamp mellom delfinene og robotene helt til den ene rasen er utslettet.

 

Beklager fortsettelse av OT med bare enda mer OT.

Endret av Hr. Jenssen
Lenke til kommentar

Igår så jeg tre filmer, jeg kan lage en mini-anmeldelse av alle:

 

Først så jeg "Miami Vice" på kino:

 

Med michael mann som regissør, visste jeg godt hva jeg ville se. Heftige action-scener med fantastisk realisme. Gode talk-to-business scener og ikke minst gode skuespillere. Det fikk jeg se. Action scenene fengte meg, jeg var med 100%. Essensen i filmen, kvaliteten og filmingen var bare helt utrolig.

Michael mann er min favoritt regissør, fordi han lager filmen med ekte krutt og realisme andre bare kan drømme om å få til.

 

Jeg gir filmen en 5/6, masse action. God realisme og knall spenning. Trekker ned på unødvendig sex-scener.

 

Deretter så jeg "Hostel" hjemme på pc'n:

 

Denne filmen, lagd av Eli Roth (Cabin Fever) og Quentin Tarantino (Kill bill 1/2) handler om amerikanske kamerater som drar på backpacking tur rundt omkring.

Til slutt ender dem opp i slovakia på et hotel som heter hostel, der dem finner seg tilrette med tre deilige damer første kvelden. Men for vær natt blir en og en av kameratene sporløst borte, og tilslutt finner sistemann ut at alle (inkludert han) har blitt lurt til en torturkammer der folk betaler kidnapperne for å torturere dem.

Helt elending screenplay og helt elendige skuespillere, men hvis du vil se en film som får t.o.m saw til å virke som en barnefilm, ser du denne.

 

2/6. Elendig story og skuespillere, torturen er bare sykt.

 

Og tilslutt Saw 2 på hjemmeanlegget:

 

To ord: Perfekt grøss. Denne filmen har alt du vil se, den er bedre en lillebroren og slutten er bare helt utrolig. Vær klar til å bli fascinert!

 

5/6. Drar ned på tilfeldigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...