Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Noen kjempeminianmeldelser av filmer sett den siste uka:

 

Taxi 3

Klarte det utrolige å kjøpe treeren i stedet for eneren. Bra underholding.

7/10.

 

Das Boot (directors cut)

Usedvanlig bra film. Så å si perfekt, tross 216 minutter.

10/10.

 

Pink Floyd The Wall

At det ikke er lett å lage film av en skive, er ganske tydlig. Helt grei, musikken veier veldig mye opp for karakteren.

7/10.

 

Life of Brian

Humoren i filmen sitter som den skal.

8/10.

 

Superman

Elendige "effekter", grei story, grei film.

6/10.

 

Minority Report

Sci-fi på sitt beste (nesten). Tom Cruise er en tøffing.

9/10.

Lenke til kommentar

Walk The Line

 

Med blant andre:

 

Joaquin Phoenix, Reese Witherspoon m.fl

 

Filmen omhandler livet og karrieren til Johnny Cash (Joaquin Phoenix) og vi følger ham fra barndommen og frem til den historiske konserten i Folsom-fengselet i 1968.

 

Etter min mening er dette en utrolig godt vellagd film, som skildrer personer og følelser på en god måte.

 

Vil anbefale denne til alle som har litt Cash i blodet.

 

9/10

Lenke til kommentar

V for Vendetta

 

Natalie Portman-Evey

Hugo Weaving-V

M.fl

 

I mine øyne en unik film av de geniale Wachowski brødrene (The Matrix Trilogy) om London i nær fremtid, og hvordan en mann og en kvinne starter en revulusjon (stavelse?) mot det diktaturiske styret, som holder England under ett strengt styre.

 

Meget bra film. Spennende, trist, du blir bare sittende og se. Anbefales på det sterkeste!

 

10/10

Lenke til kommentar
så skrik 1 i går kveld..

første filmen i en rekke på 3 er det vel.

Makan til shit skal du lete lenge etter!

Den er jo bare tåpelig. Lite skremmende.

 

Handler om en syk morder (eller 2) som løper rundt og dreper og har det moro.

 

Ligner vel kanskje litt på de aller gamleste halloween filmene egentlig.

Megadårlig film!

6596135[/snapback]

What? Dagens ungdom altså. Den første Scream-filmen er en av de mest minneverdige filmene jeg har sett. Husker fremdeles at hele vennegjengen satt nærmest bak sofaen da vi så Scream 1 - Uncut på barneskolen.

 

Ser at du sammenligner den med de originale Halloween-filmene. Du mener vel ikke at de og er dårlige filmer? :ohmy:

6596725[/snapback]

 

Hehe:P nei skrik var en lite skremmende film du :!:

De originale halloween filmene er ikke dårlige nei, men heller ikke så skumle akkurat;) Mener bare at skrik 1 var på en måte satt sammen på samme måte som disse gamle skrekkfilmene. syk morder, vennegjeng, stort party osv.. vist du skjønner hva jeg mener:P

 

Men etter min smak er ikke skrik 1 en film du burde bruke penger på vist du vil se en god skremmende grøssefilm;)

Lenke til kommentar

De to siste filmene jeg så var: Mortuary (2005) og Land of the Dead.

To "skrekkfilmer" om zombier.

Synes ingen av disse var noe å se på.

Bortkastet tid og penger;)

 

Mortuary handler om en mor, en sønn og en datter som flytter til et gammelt falleferdig hus ved siden av en gravlund.

Mens mor pusser opp og gjør om kjelleren i huset til et "likhus" får sønnen seg jobb i en fast food greie.

Her blir han kjent med en gutt og ei jente som blir med ham hjem.

Det skjer mystiske ting i huset, likene våkner til live, og den forsvunnede Bobby Fowler dukker opp. Som zombie:p

Det blir dramatisk for de 4 ungene etter hvert da også moren blir til zombie:p

Mortuary 2005 er en lavbudsjettsfilm laget av mannen bak The Texas Chain Saw Massacre.

(Og man ser tydelig at det er en lavbudsjettsfilm!)

Dårlige effekter, skuespillere mm.

Men faktisk synes jeg denne filmen var mere underholdning enn den andre jeg skal kommentere.

 

Land of the Dead

Zombier har tatt over verden og de siste menneskene har isolert seg i en innmuret by.

Da zombiene finner en vei gjennom murene og som leder til byen blir menneskene nødt til å forsvare seg.

Dette er egentli hva filmen går ut på.

Det bli masse blod og ekkelt gørr da hele dritten blir å løpe rundt å plaffe ned zombier:p

Møkkafilm!

Skulle jeg gitt terningkast på denne filmen ville det blitt en ener.

Filmen var ikke skremmende et sekund!

Mere en syko action film med mye vold og blod.

Anbefales kun til de som er dum og synes det er moro se folk få tarmer, hender, hode og alt annet revet av kroppen og bli spist:p

æsj...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Skrik er en slasher-parodi da, ikke en fullblods skrekkfilm. Den er underholdende selv om den ikke er skremmende.

6622864[/snapback]

 

hva er en slasher-parodi?? :dontgetit::p

6622872[/snapback]

 

Parodi på slasher-sjangeren...?

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm
Land of the Dead

Zombier har tatt over verden og de siste menneskene har isolert seg i en innmuret by.

Da zombiene finner en vei gjennom murene og som leder til byen blir menneskene nødt til å forsvare seg.

Dette er egentli hva filmen går ut på.

Det bli masse blod og ekkelt gørr da hele dritten blir å løpe rundt å plaffe ned zombier:p

Møkkafilm!

Skulle jeg gitt terningkast på denne filmen ville det blitt en ener.

Filmen var ikke skremmende et sekund!

Mere en syko action film med mye vold og blod.

Anbefales kun til de som er dum og synes det er moro se folk få tarmer, hender, hode og alt annet revet av kroppen og bli spist:p

æsj...

6622867[/snapback]

Nok et stikk i hjertet fra Vegkaar.. :thumbdown:

Lenke til kommentar
Land of the Dead

Zombier har tatt over verden og de siste menneskene har isolert seg i en innmuret by.

Da zombiene finner en vei gjennom murene og som leder til byen blir menneskene nødt til å forsvare seg.

Dette er egentli hva filmen går ut på.

Det bli masse blod og ekkelt gørr da hele dritten blir å løpe rundt å plaffe ned zombier:p

Møkkafilm!

Skulle jeg gitt terningkast på denne filmen ville det blitt en ener.

Filmen var ikke skremmende et sekund!

Mere en syko action film med mye vold og blod.

Anbefales kun til de som er dum og synes det er moro se folk få tarmer, hender, hode og alt annet revet av kroppen og bli spist:p

æsj...

6622867[/snapback]

Nok et stikk i hjertet fra Vegkaar.. :thumbdown:

6622976[/snapback]

 

:D har jeg dårlig smak når det gjelder skrekkfilmer?

Den var jo ikke skremmende i det hele tatt! :ohmy:

Pluss at den bare var dårlig. Kjedelig. Ingen historie, budskap eller noe sånt. Bare blod og gørr. Men det er min mening;)

Endret av vegkaar
Lenke til kommentar
Skrik er en slasher-parodi da, ikke en fullblods skrekkfilm. Den er underholdende selv om den ikke er skremmende.

6622864[/snapback]

 

hva er en slasher-parodi?? :dontgetit::p

6622872[/snapback]

 

Parodi på slasher-sjangeren...?

6622881[/snapback]

 

åja, sorry! hehe:p

er litt treig i dag

Lenke til kommentar
Anbefales kun til de som er dum og synes det er moro se folk få tarmer, hender, hode og alt annet revet av kroppen og bli spist:p

æsj...

*snip*

:D har jeg dårlig smak når det gjelder skrekkfilmer?

Den var jo ikke skremmende i det hele tatt!  :ohmy:

Pluss at den bare var dårlig. Kjedelig. Ingen historie, budskap eller noe sånt. Bare blod og gørr. Men det er min mening

6623024[/snapback]

Når du sier "Anbefales kun til de som er dum(me)" gir du inntrykk av å ikke bare forfekte egen mening, men at man må være dum for å like denne filmen (eller i og for seg andre splatterfilmer), mao ha annen smak enn deg.

Nå synes ikke jeg heller Land of the Dead var all verdens, men det er ikke fordi den er en splatterfilm (samme regissørs tidligere Dead-filmer er i mine øyne alle svært gode, og Night of the Living Dead også ganske skremmende).

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Land of the Dead er ikke laget for skremme deg ved at små jenter plutselig dukker opp på skjermen.

 

Ikke min favoritt i serien, men ganske underholdende. Historie har den absolutt (men jeg regner med at du ikke har sett i forgående filmene, og dermed ikke fått med deg alt), og budskap har du ganske klart.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm

Nope, Land er oppfølgeren til mr. Romeros gamle trilogi. Derimot ble det laget en remake av Dawn of the Dead. Denne funker greit som skrekkfilm men har mistet alt av symbolikk som originalen hadde. Jeg vil ikke gå så langt som å si at Land er en spesielt god film, men en ener er da ikke. Den har litt av den gamle systemkritiske sjarmen som originalfilmene hadde, og det holder egentlig for meg. Ville nok gitt den noe rundt fireren.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...