Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 28. juli 2006 Del Skrevet 28. juli 2006 Pirates of the Caribbean: Dead Man's Chest Jeg hadde større forventninger til denne enn til den første, som er en litt-over-middels film. Jeg kan ikke si at oppfølgeren er stort bedre. Jeg kommer ikke på mye å si uten å spoile, så jeg avslutter med å si at filmen hadde litt av alt (men ikke nok). 7/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Jurassic Park vel effektete er helt syke, bedre en mange filmer som kommer ut i dag. T-rex ser, vel virkelig ut. musikken og naturen er veldig passende og Jeff Goldblum er som vanlig perfekt i rollen som over the top smart guy 8/10 Lenke til kommentar
Manx Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Den fikk Oscar for "beste utenlandske film". Hadde ikke Oscaren vært amerikansk så skulle jeg gjerne sett årets film på denne her. 6571543[/snapback] Det er nok ønsketenkning fra din side, det var den spanske filmen The Sea Inside som vant oscar det året. Men den burde ha vunnet for å si det pent... Kilde: Oscar 2004. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Unforgiven en film som egntlig handler om å drepe folk uten at alt for mange blir drept. hvordan noen har et naturtalent for å drep et annet mennske mens andre har det ikke. kanskje en av de dypere western filmene. og kanskje den eneste som tar opp dette med drap i en seriøs måte. rollene er sterke, Eastwood og Hackman gjør noen av sine beste. sterk og god western med gode skuespillere. 8/10 Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Hitch Will Smith spiller en fyr som hjelper folk med kjærleiken, nærmere bestemt ved å kle dem bedre, lære dem mer om hva de bør si og hvordan tolke kvinners signaler. Helvete starter når han forelsker seg selv... Som de fleste har skjønt, er dette en komedie med romantiske undertoner. Den pirker i problemstillinger rundt det å date på en overbevisende, men overfladisk måte. Ingen av skuespillerne gjør en dårlig jobb (Eva Mendez er noe av det mest sexy jeg har sett i sommer, hvis det skulle ha noe å si), men de har ikke allverdens å henge fingrene i. Filmen faller litt mellom to stoler da den verken er spesiellt romantisk eller kjempemorsom, med unntak av Will Smith som student. 4,5/10 Endret 29. juli 2006 av JacEr Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 American Pie - The Wedding Dere får selv finne ut hva den handler om, tittelen sier mer enn nok. Ikke en så veldig god film, men perfekt å dra frem når du får uventet besøk av fjortisjenter som vil se på film. De elsker den. Jeg vil kalle det barnslig humor; mye bæsj, tiss og promp - helt klart. Karakter fra meg: 3/10 Karakter fra fjortisjenter: 10/10 Samlet karakter: 6/10 Konklusjon: Kjøp filmen, du vet aldri når du får brukt for den. ...så drar du lett disse her... Lenke til kommentar
SSSø Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 (endret) Hvem vil ha dem 6581272[/snapback] ...de fleste, ikke jeg. Og det er jo uhøflig å sette på filmer som Mullholland Drive osv når du har besøk av simple sjeler, ikke sant? Endret 29. juli 2006 av Jør2 Lenke til kommentar
Manx Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Er ikke sikker men er ganske sikker på at American Pie blir litt vel tung kost for paris hilton... Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 29. juli 2006 Del Skrevet 29. juli 2006 Memento Orker ikke skrive noen lang anmeldelse nå, vil bare si at den var meget bra. Laget på en veldig spesiell, men spennende, måte. Handler om en type som vil finne mannen som drepte og voldtok kona hans. Problemet er at han lider av hukommelsestap, og derfor må bruke egne metoder for å huske spora og slikt. Verdt en titt - 8/10. Lenke til kommentar
CurSe Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Scary Movie 4 Før jeg lastet ned denne filmen hadde jeg et ørlite håp om at jeg kunne le litt av denne filmen, det endte med bittebittelitt latter, noen få smil og resten var i grunn bare et stort gjesp. Kort fortalt så blir jorden angrepet av romvesener og Cindy(?) påtar seg oppgaven i å finne ut hvordan man skal slå dem. Filmer som jeg kjente igjen i Scary Movie 4 var: Saw, The Village, Klodenes Kamp, The Grudge, litt Bush og Oprah-parodi og nå kommer jeg ikke på flere i farten. Hvis du har sett traileren så er det i grunn nok, de få morsomme scenene er i den og resten blir bare for dumt(selv om det er snakk om en Scary Movie-film). 3/10 Lenke til kommentar
Hisoka Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Irreversibel En fransk film av Gaspar Noe, jeg siterer koveret: en nedsenkning i helvete fortalt baklengs. Denne beskrivelsen passer relativt bra. Filmen er kanskje en av de mest surrealistiske jeg har sett. Ser at noen nevner Takashi Mike ovenfor, og denne filmen passer ganske godt inn i hans groteske verden. Her blir idyllen snudd til tragedie, eller i dette tilfellet blir tragedien snudd til idyll. Dette ble sikkert litt knotete sagt, men uansett er dette nok en film som viser hvordan en tilfeldighet kan snu opp ned på menneskers liv. Kamerat kan til tider virke ufokusert og kaotisk, men dette er med på å framheve den kaotiske verden vi for et innsyn i gjennom homsebaren "Rectum". Humoristisk navn, men dette er ikke en film du ler av. Tror den fikk noen priser i Cannes det året den kom, men skal ikke si det sikkert. IMO så fortjener filmen det, anbefales. 9/10 Lenke til kommentar
master air Skrevet 30. juli 2006 Del Skrevet 30. juli 2006 Bad Taste Dette er en herlig film som alle med respekt må ha sett. Det er den første spillefilmen til Peter Jackson og kan nesten måle seg med Braindead. 8/10 Lenke til kommentar
Ligaya Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Poseidon Katastrofe film. En svær cruisebåt rammes av en enorm flodbølge og kantrer. Historien handler stort sett om en gruppe mennesker som etter best evne forsøker å overleve katastrofen. Uansett, handlingen er idiotisk. Dialogen er til tider så malplassert, klisjefylt og overfladisk at jeg vrei meg i stolen i frustrasjon flere ganger. Dette er dog ikke filmen du ser når du forventer dype intelligente dialoger og mening. Her det action nærmest fra start til slutt og hjemmekino'n min fikk virkelig jobba hardt. Lydbildet er kjempebra. Alt i alt OK popcorn underholdning, men thats it 4/10 Lenke til kommentar
Batnobbit Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Brødrene grimm Det handler om to brødre som liksom dreper monster og spøkelser men de bare jukser også blir de tatt og skal fjerne en siste ting og det er en skog med ekte monster og sånt 5/10 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. juli 2006 Del Skrevet 31. juli 2006 Magnolia (1999) Magnolia er en film som tar utgangspunkt i en rekke menneskers forskjellige liv. Vi møter blant annet politimannen Jim Kurring, Quiz Kid Donnie Smith, den døende tvkongen Earl Partridge, motivatoren Frank T.J. Mackey og junkien Claudia Wilson Gator. Paul Thomas Anderson inviterer oss på en filosofisk reise hvor disse menneskenes skjebner krysser hverandre og vi blir vitne til hvordan ens små, ubetydelige handlinger kan få fatale konsekvenser for andre mennesker. Dette høres kanskje velkjent ut for de aller fleste her inne. Fjorårets Oscarvinner Crash hadde det samme temaet, men det er en viktig forskjell på disse to filmene. Magnolia er nemlig en mye bedre film enn Crash. Hvor sistnevnte var forutsigbar og dessverre heller overfladisk så overrasker PT Anderson stort og leverer en sinnsyk film med flere nivåer enn en gjennomsnittelig løk. Dette er filmkunst på høyt nivå. Rollelisten burde dessuten være nok til gi de fleste gåsehud; Philip Seymour Hoffman, Julianne Moore, William H. Macy, Tom Cruise, John C. Reilly, Alfred Molina og Felicity Huffman (for å nevne noen av de største navnene). Magnolia er kanskje i lengste laget for mannen i gata med sine 188 minutter, men klarer man skjerpe sansene og ta inn alle inntrykkene så står man ovenfor over tre timer med filmatisk orgasme. Kongefilm! 10/10 Lenke til kommentar
Geir M Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Brotherhood of War (Taegukgi hwinalrimyeo) Denne filmen handler om to brødre som ble tvunget til å kjempe i Korea-krigen. Filmen er utrolig sterk. Den er glitrende teknisk og skuespillerne, spesielt hovedpersonene, er helt glimrende. I filmen får vi nok en påminnelse om hvor forferdelig krig kan være, og hva en krig kan gjøre med mellommenneskelige forhold. Filmen er trist og brutal, men også genial. 9,95/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 helt enig Taegukgi hwinalrimyeo er seirøst en av de beste filmen EVER jeg har sett. vi snakker The Shawshank Redemption bra. men den var så sterk og trist at jeg har liksom ikke greid å se den igjen. tar nok enda en stund før jeg setter den inn i dvd spilleren Lenke til kommentar
Mala Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Så altfor enig her eg sitter. Den filmen er rett og slett nydelig fantastisk. I slutten måtte eg nesten bare kaste inn hånkle for å si det slik. Anbefales virkelig! Lenke til kommentar
Bilet Skrevet 1. august 2006 Del Skrevet 1. august 2006 Aaah, nå gleder jeg meg til at Play greier å levere filmen til min kjære postkasse! Makan til skryt filmen får da Shawshank klasse er jo bare helt ekstremt! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå