Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Reservoir Dogs (1992)

http://www.youthink.ca/reviews/movies/May%...voir%20dogs.jpg

Dette må være tidenes mest geniale film. Fullt av sitater man husker, og scener man elsker. Flotte skuespillerprestasjoner. Selv om filmen er voldelig, så er det ikke det den spiller på. Det er 'kulheten'. Are you gonna bark all day little doggy, or are you gonna bite?. Introscenen er fantastisk. Det er igrunnen ingenting spesielt med den, bare en gjeng med folk som snakker. Det er faktisk slik hele filmen er; et ran som har gått galt, og vi møter ranerne etter ranet. Fullstendig normalt. Men den er ikke normal. Dialogene er geniale, det er ufattelig mange sitater fra den filmen som hadde gjort seg bra på en t-skjorte.

Jeg så filmen for N-te gang i natt, fortsatt like fantastisk. Den er ikke kjedelig et sekund, og er en perfekt blanding av humor og action.

10/10

6511067[/snapback]

Enig, en sterk klassiker den derre :)

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Transporter 2, masse action eksplosjoner kulehull og en "badass" helt, den når dermed ikke høyt etter mine standarer mye på grunn av elendig historie :(

2 av 10

Bare kjøp denne filmen hvis du vil ha hjerneløs action.

6521209[/snapback]

Noen av effektene var også totalt latterlige. Virka som noe av det var laga i paint :p

Men kul bil og kul hovedrolleinnehaver hadde filmen i alle fall... om ikke stort annet.

Lenke til kommentar

Impostor

Satte meg å for å se denne filmen sent i går kveld. Første inntrykket var en film som holdt god kvalitet, både bildet, stemning og skuespill. Jeg hadde aldri hørt om filmen før (2005), så var litt skeptisk.

Det er jo en Science Fiction film, men det vises ikke så godt. Ja selve historien er ganske action orientert, men mye av filmen er baster på drama. Den tar en spennende vri her og der, i akkurat det du trudde den var slutt, så tar den enda en vri, og enda en.

Det jeg synes er synd med filmen er at man får egentlig ingen hint om hva som kommer til å se på slutten. Joa, det er greit at det ikke er åpenbart å filmens ende ikke synes så godt før helt i slutten. Det finnes filmer det du skjønner hva som kommer til å skje gjennom hele filmen, dette er ikke en av dem.

Men kort sakt, ingen legendarisk film men slett ikke værst

8/10

Lenke til kommentar

Seven

Jeg husker at en av søstrene mine leide denne filmen en gang på 90-tallet, like etter at den hadde kommet ut på VHS. Jeg var jo en ung, liten pjokk da, som så vidt hadde kommet meg ut av bleiene, så jeg var ikke noe særlig interessert i slike filmer, og gadd dermed ikke se den da. Noe som kanskje var et lurt trekk, ettersom jeg sikkert ikke hadde forstått så mye i såpass ung alder.

Vel, nå har jo denne filmen blitt skrytt opp i skyene av de fleste, og det er vanskelig å finne noen som har noe negativt å si om den. Kvaliteten på filmen blir også understreket når man tar en titt på imdb.com, og finner filmen på plass 42 over de beste 250 filmene noensinne.

I går lånte jeg da filmen av en kompis av meg, og om kvelden satt jeg med ned foran laptopen og så filmen sammen med dama. Jeg visste at jeg kom til å like filmen etter de første fem minuttene. Det virker som om enkelte filmer har den effekten; de griper fatt i balla dine og lar deg ikke gå. To av favorittskuespillerne mine; Kevin Spacey og Morgan Freeman, storspiller i denne thrilleren fra 1995. En noe yngre Brad Pitt gjør heller ingen dårlig figur! Jeg elsker slike filmer. Jeg har iallfall ingenting å utsette på denne filmen, alt funker som bare det, og det oser gjennom av kvalitet. Filmen var på to timer, noe som passet perfekt. Det ble ikke langtekkelig i det hele tatt.

Det eneste jeg angrer på er at jeg ikke har sett filmen før nå, så de av dere som har begått samme feil som meg, se og kom dere ut til nærmeste videosjappe og lei denne filmen!

Så snart rulleteksten begynte å gjøre sin entre gjensto det bare å logge seg inn på imdb.com, og gi filmen en krystallklar tier.

10/10. :w00t:

Lenke til kommentar

200px-Prozac_Nation_film.jpg

Jeg fikk anbefalt denne filmen fra ei som vel...i hovedsak bare liker jentefilmer så jeg var litt motvillig til å se denne filmen, men jeg ble serriøst overrasket over filmen.

Christina Ricci spiller faktisk JÆVLIG bra, og jeg vil anbefale filmen på det sterkeste.

8/10

Lenke til kommentar
Transporter 2, masse action eksplosjoner kulehull og en "badass" helt, den når dermed ikke høyt etter mine standarer mye på grunn av elendig historie :(

2 av 10

Bare kjøp denne filmen hvis du vil ha hjerneløs action.

6521209[/snapback]

Noen av effektene var også totalt latterlige. Virka som noe av det var laga i paint :p

Men kul bil og kul hovedrolleinnehaver hadde filmen i alle fall... om ikke stort annet.

6523184[/snapback]

Enig at historien og slikt er tynn, men Transporter-filmene leverer det de skal... nemlig lett og god underholdning! :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Enig at historien og slikt er tynn, men Transporter-filmene leverer det de skal... nemlig lett og god underholdning! :)

6526722[/snapback]

Det er nettopp det de ikke gjør. Transporter-filmene er ikke gode dårlige filmer en gang, de er bare latterlige forsøk på tankeløs, kommersiell underholdning.

Lenke til kommentar

Lucky Number Slevin

Dette var en kuuuul film, minnet nesten om Ocean's eleven i oppbygging og stil, bare mye mørkere. den begynnte veldig mørt. så ble den litt lett og nesten tullete. før den ble veldig mørk igjen. syns de kunne spart seg for den lykkelgie slutten og latt døde folk vært døde. alle storspiller og Josh Hartnett er veldig god i rollen som slevin. og resten av stor navnene skuffer ikke de heller.

velidg fin film med veldig gode skuespillere

8.6/10

Lenke til kommentar

Kiss Kiss, Bang Bang

Må si at jeg ble fryktelig positivt overrasket over denne filmen. Hadde hørt mye bra, men den overgikk alikevel forventningene.

Historien dreier seg stort sett om en småkriminell New Yorker og hans første tur til L.A, resten får du se selv.

Robert Downey Jr. gjør en fantastisk rolle som Harry, hovedpersonen. Herlig - til tider svart - humor, og masser av morsomme situasjoner.

Rett og slett en utrolig kul og morsom film, anbefaler den til alle. :)

9/10

Lenke til kommentar

6526722[/snapback]

Det er nettopp det de ikke gjør. Transporter-filmene er ikke gode dårlige filmer en gang, de er bare latterlige forsøk på tankeløs, kommersiell underholdning.

6526743[/snapback]

Ganske enig i den påstanden egentlig. Spesielt oppfølgerfilmen er utrolig latterlig.

Lenke til kommentar

Kiss kiss er noe av det beste vi har sett fra Hollywood de siste årene.

--

The Conversation

Nevrotisk, kompleks, dyp og til tider skremmende; det gjelder både filmen og hovedpersonen, mesterlig spilt av Gene Hackman. Filmen er ikke kjedelig et øyeblikk, og mens tempoet holder seg lavt, så er filmen alltid interessant. Dette er en film jeg kommer til å se igjen om en uke eller to, så snart jeg har kommet over den stadige følelsen av at jeg blir overvåket.

Toppkarakter.

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

The Hills Have Eyes (2006)

Hadde ikke så store forventninger til denne filmen, men ble verken skuffa eller overraska! Splatterfilmer har en tendens til å bli kjedelige (House Of Wax), men denne var egentlig grei nok! Satt iallefall å følgte med på filmen hele tia! :thumbup: Ekkel og blodig nok var den også, men det tar lang tid før noe spennende skjer! Den skiller seg ikke nok ut fra andre splatterfilmer!

7/10

Endret av Mobilfriken
Lenke til kommentar

The Island

Bra film, ble positivt overrasket. Mange uventede vendinger, gode skuespillerprestasjoner, Scarlet Johanson, spennende historie, Scarlet Johanson, og stilige spesialefekter. Også spiller den flotte jenta Scarlet Johanson i den. :)

Alt i alt en spennende, stilig og underholdene film.

8/10

Lenke til kommentar

Poseidon (2006)

Filmen handler om luksuscruiseskipet Poseidon som velter etter at en stor kjempebølge treffer skipet.

Synes det var en bra katastrofe film. Hadde lave forventninger til denne filmen, men ble positivt overasket. Filmen var spennende, men det var litt dårlig handling, men ellers ok.

7/10

Endret av Alfen92
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Poseidon (2006)

Filmen handler om luksuscruiseskipet Poseidon som velter etter at en stor kjempebølge treffer skipet.

7/10

6534135[/snapback]

Og hvor er mini-anmeldelsen?

Edit: Ikke alle som synes det er like morsomt, co2. (jo, jeg lo)

Lenke til kommentar

The last samurai.

Tom Cruise spiller vinduerlig som samurai og jeg likte historien om hvordan japan blei

født. Gode actionscener ( slagscener) flink regi,manus og god handling.

9/10 :)

Endret av brd
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...