Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ser at de såkalte kritikerne igjen beviser sin udyktighet ved å strø om seg med 2'ere og 3'ere. Si meg, er de tilbakestående eller bare later de som at de er det?

6482340[/snapback]

De er tilbakestående møkkafolk som står først i køen foran ovnene når jeg tar makta.

Lenke til kommentar
Muligens historiens første velykkede spill til film adopsjon? :whistle:

6490317[/snapback]

Vel, du har jo f.eks Mortal Kombat og Tomb Raider, to filmer som jeg synes er meget gode (begge Tomb Raider-filmene, men kun den første Mortal Kombat-filmen).

Lenke til kommentar

Man on Fire (Scott, 2004)

Tony Scotts rå og skitne stil passer absolutt godt til det korrupte Mexico. Flott kinematografi kommer de fete action-sekvensene og sådan seeren til gode. Creasys karakter og problemer virker på mange måter litt anstrengt og påtvunget i starten, men etter hvert kommer det seg og det hele får en mer naturlig flyt. Walken, Washington, Fanning (!) og resten av laget leverer som vanlig varene. Det samme gjør Gregson-Williams' heseblesende soundtrack, som det ikke er umulig at er blitt inspirert av filmer som Gladiator og Ringenes Herre (mulig jeg her er på villspor, men det var faktisk det jeg tenkte et par ganger). 8/10

Endret av sep
Lenke til kommentar
Equilibrium

det er en bra film som flyter på matrix bølgen..mer kan jeg nesten ikke si utenom at den var dritt bra

9/10

(doom var dårlig)

6492066[/snapback]

Equilibrium sluker eg før noe annet Matrix styr, any time, any day. (ihvertfall om det er snakk om Matrix 2/3) Omba konge film det der.

Lenke til kommentar

Munich

en sterk og ganske realistisk film, Skyte senene komme nesten opp mot Mann, men ikke helt, litt for SPR og lydene er svakere en i manns sener. ganske lang og blir litt kjedelig de siste 15-20min(selv om det er en veldig logisk og naturligslutt og ikke et overdrivet klimaks)

8/10

edit, jeg glemte å ta med noe av det beste med filmen, den er amerikansk/hollywood bare 10 minuter av filmen tar sted i usa.

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Young Einstein (1988)

Carving-a-surfboard.jpeg

Dette er (den ikke helt historisk korrekte) historien om en ung mann, sønn av en Tasmansk eplebonde, som drømmer om å bli fysiker. Han møter ikke særlig forståelse for dette av sin far, som ønsker å overlate eplehagen til sin eneste sønn:

Albert Einstein: "So you see, Dad, I want to be a physicist."

Dad: "What do they grow, son?"

AE: "Physicist don't grow anything."

Dad: "What's the use of them, then?"

AE: "They study the basic laws and the principles of the universe."

Dad: "You can study the basic laws and principles of the universe in the evening, after you've done the washing up!"

Når det går opp for faren at sønnen ikke kommer til å bli en særlig god bonde, overlater han familiens store drøm til Alberts unge skuldre; hvordan få øl til å skumme! Underveis får vi vite hvordan han fant opp Rock 'n Roll, surfing, relativitetsteorien, elektrisk fele(!) og masse annet.

Dette er seriøst (no pun intended) en av verdens morsomste filmer, at jeg har glemt den i alle "hva-er-den-beste-komedien"-trådene vi har hatt her på forumet er en skam. Er lenge siden jeg har ledd skikkelig av en film, istedenfor å bare humre littegrann til en bra oneliner.

9,5/10

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

King Kong (Jackson, 2005)

Jeg likte Peter Jacksons eldre filmer, jeg likte Ringenes Herre og jeg likte King Kong. Fra filmen starter og gjennom de tre timene filmen varer, utspinner det seg et unikt og makeløst eventyr med Brody, Black, Watts og Kong i spissen. Når sant skal sies, så storkoste jeg meg gjennom store deler av filmen. Jacksons teft for store skapninger er unik og CGI-en redefinerer til tider uttrykket "vakkert". Det hjelper også litt at Watts er en av de vakreste skapningene i Hollywood. 8/10

Lenke til kommentar

Master And Commander

Detta er ein film du må settja deg inni for at den skal bli spennande!

Filmen handlar om Lucky Jack (Russel Crowe) som leder eit engelsk skip som kjemper fleire kampar mot franskmennene.

Alt skjer på Napoleon sin tid, og englands har mot franskmennene er kva som driv dei.

Fleire sterke karakterar, godt skodespel og innteressang historie er noko av det som gjer denna filmen god karakter!

Og at fargebruken som gjer det heile så veldig realistisk!

8/10

Lenke til kommentar

The Wild Bunch

Spoilers ahead!

Hele filmen jobber seg opp mot en sene, noe som gjør filmen bedre når du har sett den og vet at den kommer. filmen begynner som en litt over det vanlige voldlig western. og jobber sog sakte men sikkert opp til senen som gjør hele filmen. man vet den kommer og sitter å gleder seg gjennom hele filmen. når den endelig kommer utløses en volds orgie som ikke har blitt sett siden i amerikanske filmer man må HK for å komme i nærheten. i 5 minuter utløses helvete jo jord og skuddene ringer ikke bare inn slutten på de 4 "heltene" men ringer også slutten på den ville vesten.

9/10

Lenke til kommentar

Runaway Jury (Fleder, 2003)

Absolutt en severdig film. Flotte skuespillerprestasjoner og rettsdrama preger store deler av filmen. Filmen lever på historien og skuespillerene, ikke regissørens ubestridte genialitet. Slutten virker litt tatt ut av det blå, men er minneverdig for det. Gidder ikke skrive mer. 7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...