Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

V for Vendetta

Har nesten bare lest og hørt gode ord om filmen, noe som tilsier at den enten er veldig god eller rett og slett overvurdert. Jeg heller litt i mot det siste. For all del en flott og annerledes filmopplevelse, med en heller ujevn prestasjon av hovedrolleinnehaver Portman, men det blir liksom ikke originalt nok. Den skal ha for at den prøvde, selv om den ikke nådde helt frem. 7/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Pirates of the Caribbean: The Curse of the Black Pearl

Første gang jeg så den likte jeg den ikke. Tenkte jeg skulle gi den en ny sjanse siden oppfølgeren er rett rundt hjørnet og det funket faktisk. Andre gang jeg så den var en helt annen opplevelse. 7/10

Lenke til kommentar

Silent Hill (2006)

Plot:

Rose Da Silva oppsøker den forlatte spøkelsesbyen Silent Hill i håp om å få noen svar ang. hennes adopterte datter, Sharon som går i søvne og rabler like usammenhengende som Siv Stubsveen i Dis. Etterhvert som hun graver seg dypere og dypere ned i Silent Hills mildt sagt turbulente fortid så er det åpenbart at den lille byen har noen grusomme hemmeligheter. Ohh, scary!

Dette synes Lars:

HOHOHO, überninjakongefilm! Her har de ikke spart på noe som helst; CGI fra helvete, småjenter som morfer til Gammel Erik, 5 meter høye Manga-menn med Final Fantasy-sverd, zombiesykepleiere med grov utringing og sist, men ikke minst TIDENES hyllest av Hellraiser-filmene. Silent Hill starter som en skummel, skummel film, litt i samme gate som Event Horizon og The Ring, men etterhvert så setter den så til de grader opp tempoet og ender opp som en syntese av Braindead og Starship Troopers. Ikke misforstå meg, det er HIMLA positivt.

Avslutningen er en av de råeste jeg noensinne har sett på et kinolerret. Mens de fleste andre snudde seg bort så satt jeg der med en aldri så liten ereksjon og spurte meg selv: "ey, er dette normalt?".

Denne filmen er herved NINJA!

Ninja%20(Nunchaku).jpg

Lenke til kommentar
S.W.A.T

Helt grei underholding, men ikke noe mer.

2483495[/snapback]

Swat må jeg si er bra da...

Siste hele film jeg så var Keeping Mum. Den var morsom, noen ganger vel og merke :p

6472173[/snapback]

Swat starter lovende. Ting virker realistisk og bra. Men synes hele greia utvikler seg til en alt for middelmådig actionfilm fra midten av filmen til slutten.

Lenke til kommentar

Papillon (Schaffner, 1973)

Store forventninger fra min side til denne filmen. Disse ble innfridd. Historien er spennende, McQueen er barsk og Hoffman viser trekk av genialitet. Filmen er en flott og balansert varietet av typiske fengsels-, eventyr- og action-filmer. Dialogen er til tider genial, samtidig som den opprettholder en humoristisk tone. Intet problem at filmen varer i to og en halv time heller. Svak karakter. 10/10

Endret av sep
Lenke til kommentar

ragingbull.jpg

Ok, dette er teit sagt, men du må være blind/ dum for å ikke like denne filmen.

De Niro spiller som alltid fantastisk, Pesci er kulest og Scorsese fortjener heder og ære for regien. Boksescenene er vakre, dialogen i filmen er fet og det er uten tvil en av de illeste filmene som er lagd.

soleklar terning6.jpg

Lenke til kommentar

Don Chaffeys One Million Years B.C. (1966)

1mybc5.jpg

Historien er en fiktiv hendelse satt til hvordan man tror/trodde huleboerne kan kan ha levd. Handlingen er om en fyr som blir kastet ut av samlingen sin. Han finner en ny gjeng som lever langt mer fredelig og harmonisk enn sin forrige hvor han også treffer damen på bildet. Sammen prøver de å vende tilbake til den opprinnelige flokken. Innimellom dette er det flere "action"-scener hvor alt fra enorme edderkopper og skilpadder til dinosaurer og iguanaer lager et reint helvete for våre helter. Personlig syns jeg disse action-scenene ble for like, og de ble kjedelig i lengden. Det var også synd å se hvor lite som er nytt siden monstereffektene i den opprinnelige King Kong, svært mange av effektene er nærmest et plagiat av denne. Filmen er nesten uten dialog, noe den kunne trengt da hverken historie eller skuespill er noe som griper seeren. Filmmusikken er stortsett også prehistorisk, da den stort sett består av rytmeinstrumenter klasket vilkårlig sammen av noe som kan minne om en overentusiastisk førskolelærerinnne med svære smykker i tre og batikkskjørt (dere skjønner hva jeg mener), sansynligvis den værste filmmusikken i historien.

Alt i alt en kanonkjedelig film, det eneste som trekker opp er en skokk av überdeilige kvinns i mer eller mindre det samme antrekket som Raquel Welsh på bildet over.

2,5/10

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Don Chaffeys One Million Years B.C. (1966)

1mybc5.jpg

Vrøvletivrøvl...

Mer vrøvl.........

det eneste som trekker opp er en skokk av überdeilige kvinns i mer eller mindre det samme antrekket som Raquel Welsh på bildet over.

12,5/10

6477844[/snapback]

La meg påpeke en helt grunnleggende brist i logikken i karaktersettingen din;

Raquel Welch i minimal, upraktisk, fjollete pelsbikini kan ALDRI bli mindre enn 10/10.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...