Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Oliver Stones Platoon

Rett og slett en fantastisk film om Vietnamkrigen fra soldaten Chris' (spilt av Charlie Sheen) synsvinkel, tar uredd opp mord, plyndring og dopmisbruk på amerikanernes side. En meget sterk film hvor skuespillerne skinner, Tom Berenger er perfekt i sin rolle, Willem Dafoe er den vakreste stygge mannen jeg noensinne har sett og John C. McGinley har aldri vært bedre. Lenge siden jeg har sett den, må definitivt plukke denne perlen fram oftere.

9/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+9817234daf

Lange Flate Ballær

Norsk film er møkk, Lange Flate Ballær er møkk. Full av feil, helt ufullstendig, sjelløs og amatørmessig. 2/10

Lenke til kommentar
Oliver Stones Platoon

*snip*

6452770[/snapback]

Det er så ape å lese denne tråden. Da finner man raskt ut hvilke filmer som på merkelig vis ikkje har funnet veien heim. Det er mange år siden denne filmen rullet og gjikk for meg. Denne skal handles ved neste lønning :roll:

Lenke til kommentar
Oliver Stones Platoon

6452770[/snapback]

Det er så ape å lese denne tråden. Da finner man raskt ut hvilke filmer som på merkelig vis ikkje har funnet veien heim. Det er mange år siden denne filmen rullet og gjikk for meg. Denne skal handles ved neste lønning :roll:

6453594[/snapback]

Vil bare nevne at det er denne versjonen som har funnet veien til hyllen min. Har ikke fått sett igjennom ekstradiscen enda, men bare coveret i seg selv er verdt innkjøp :)

Lenke til kommentar

jeg har både Ultimate Edtion og Special edition.

forskjellen er bildene som følger med Ultimate og en ektra ting der man hører fra veteraner som nettopp har sett filmen.

resten er likt i begge filmene, begge har en veldig fin time lang making off, og 2 komentator spor(anbefaler på det sterkeste at dere ser gjennom filmen med komentator sporene på)

Lenke til kommentar

Lasse Hallströms Casanova

Filmen er ett fritt syn på hvordan Casanovas liv kunne vært, da filmen har svært få likheter med faktisk historie. Lasse Hallström blander komedie, drama og romantikk på samme måte han gjorde i Chocolat. Altså er det litt morsomt, litt romantisk og litt dramatisk, men alt på en litt kjedelig måte, da det ikke er nok av noen av delene til å gjøre det til en historie som griper ordentlig fatt i seeren. Når i tillegg filmens tre mest sentrale skuespillere (Heath Ledger, Sienna Miller og Lena Olin) totalt mangler glimtet i øyet som de pleier å ha, blir filmen vanskelig å redde fra å bli en lett forglemmelig flauhet.

Det som da hever den opp fra dette, er i hovedsak birollene. Oliver Platt, Omid Djalili, Ken Stott og Jeremy Irons leverer alle langt over pari. Da filmen er hovedsakelig skutt på lokasjon i Venezia, skal også kullissene trekkes fram, de er absolutt superbe. Musikken er hovedsakelig klassiskiske stykker, også brukt på en svært kjedelig måte, disse tilfører heller ikke filmen noe særlig.

Vet egentlig ikke hvem filmen skulle passe, da jeg tror jenter som gutter, kynikere som romantikere, vil finne filmen noe traurig. Underholdene, men ikke engasjerende på noen som helst måte.

Alt i alt en film som kunne vært så mye mer, får en sterk 4 av 10 av meg.

EDIT: Litt feil her og der...

Endret av JacEr
Lenke til kommentar
Gjest Slettet-XHLacM

Siste filme jeg så var "The Cable Guy".

Jeg hadde forventet meg noe helt annet enn det jeg fikk. Merkelig film, men som var skam-morsom på enkelte steder. Absolutt og anbefale for deg som vil se en anderledes film.

8/10

Lenke til kommentar

Da var jeg akkurat ferdig med å se Dr. Strangelove, Or How I Learned To Stop Worrying And Love The Bomb.

Hadde egentlig ikke noen veldig store forventninger til filmen, men visste jo at det var en klassiker. Må si at jeg ble utrolig positivt overrasket. Makan til gjennomtenkt og vanvittig plott har jeg ikke sett på lenge. :) Karakterene i filmen var alle vanvittig bra, men Peter Sellers som Dr. Strangelove himself var utrolig (noe som for så vidt gikk for alle hans tre roller, men jeg velger å dra frem Doktoren spesielt).

Alt i alt en utrolig bra film, fryktelig morsom, spennende og intelligent. Utrolige skuespillerprestasjoner. :)

10/10

Endret av edds
Lenke til kommentar

Cold Mountain

God film som blir trukket ned av alt for klisjeaktige scener. Denne gav meg frysninger til tider og enkelte scener fikk det til å knyte seg i magen min. Anbefales.

7/10 - God

Spider-Man

Sam Raimi bringer den kuleste superhelten som er til filmlerretet. Han gjør en usedvanlig god jobb, dog med endel småslurv her og der. Endelig en slik type film som treffer på spikeren når det kommer til kjærlighetsaspektet. Tobey Maguire og Kirsten Dunst er som skapt for rollene. Raimi har tatt sin frihet til å endre på endel personligheter og deler av konseptet fra bladene, men essensen av det hele har han beholdt. Han har tydeligvis latt seg inspirere av "Superman The Movie" oppskriften. Dette er hvordan superheltfilmer skal lages. En film man også fint kan ta damen med på, for den er i bunn og grunn en kjærlighetshistorie. Denne filmen er til og med å anbefale for de som ikke liker tegneseriehelter på film.

9/10 - Genial

Lenke til kommentar

Naboer

En herlig norsk psykologisk thriller som spiller på klaustrofobi, forvirring, frustrasjon, seksualitet og en liten dæsj med blod. Sakl ikke fortelle noe som helst fra denne filmen i frykt for å spoile, men filmen er så mye bedre enn hva uttrykket "god for å være norsk" vanligvis inneholder. Filmen er velspilt av samtlige skuespillere, det eneste som trekker ned er de litt for åpenlyse hintene i løpet av filmen. Leter man etter slutten på historien, kan man gjette seg til den ganske fort. En av filmens absolutte styrker er filmmusikken. Kan egentlig ikke huske hvor musikk har blitt brukt så stemningsfult gjennom en hel film på svært lenge.

8,5/10

Endret av JacEr
Lenke til kommentar

The Good, The Bad And The Ugly

Eli Wallach, Lee Van Cleef og Clint Eastwood spiller tre personer med tre forskjellige skjebner på jakt etter penger. Ingen av dem har spesielt lyst å dele dem med de andre, ingen av dem kan stole på hverandre og alle vet bare litt om hvor pengene befinner seg. Selv om karakterene er svært stereotype, er dette faktisk med på å trekke filmen opp. Musikken er fantastisk, det samme er plassene filmen er skutt (leter etter et dekkende norsk ord for "location", noen som har peiling?).

Har aldri vært noen stor western-fan (stort sett bare "The Magnificent Seven" jeg har likt), men det ser ut som om jeg må gi hele sjangeren en ny sjanse. Dette er en film jeg ikke har sett siden tidlige tenår, men den betyr så ufattelig mye mer nå.

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Stand-off scenen på slutten hvor det klippes raskt mellom blikkene og revolverne til samtlige er rett og slett fantastisk!

Anbefales alle!

10/10

Lenke til kommentar

Conan the Barbarian

Arnold får sine foreldre drept av den onde halvguden Thulsa Doom og blir satt i slaveri. Ca. 10 år senere har han bolet seg opp godt nok og blir med i en slags gladiator-lek. Han får hjelp til å rømme og allierer seg med en heit sexy dame og en psycho buemann, de får i oppdrag av en konge om å befri datteren som skal gifte seg med Thulsa Doom, samt får øyner Arnold en sjanse til en personlig hevn.

Filmen har mange morsomme scener, som der da Arnold kliner til en kamel i fylla, samt der han flørter med en homofil prest. Kampscenene er pure class også, hvertfall der Arnold dreper en kjempeslange! Thulsa Doom er også en herlig fyr, han leker halvgud og lirer av seg masse svada og propaganda. Han kan også gjøre seg om til slange! :dribble:

7.67/10

Lenke til kommentar
Lange Flate Ballær

Norsk film er møkk, Lange Flate Ballær er møkk. Full av feil, helt ufullstendig, sjelløs og amatørmessig. 2/10

6452789[/snapback]

Støtter den påstanden. Synes den fikk utrolig mye ufortjent ros. Men slik er det jo med de aller fleste norske filmer. Skuespillerne later til å være noen random uteliggere som regissøren har plukket opp fra gata.

Lenke til kommentar
Eg lurer på...var det snakk om ein oppfølger til Balle filmen? Meiner bestemt at ein av skuespillerne sa det i eit intervju :hmm:

Veldig mulig eg sitter å fjaser no.

6465918[/snapback]

Stemmer nok det. Det er jo tross alt en av de norske filmene som har inntjent mest. Både i DVD og kino. Er ikke helt enig med kritikken deres da :wee: . Jeg syns filmen er morsom nok jeg, ikke verdens beste skuespillere og noen dumme scener. Men 2/10 :nei: .

(Ja, jeg er fra Fredrikstad).

Endret av quakie
Lenke til kommentar

Da filmen ble anmeldt etter kinopremieren var kommentaren "tøvete morro for gutta". Og ja, dette stemmer på en prikk, men hvem påstår at det er negativt? Man trenger guttefilmer med glavold og tørre replikker. Etter å ha sett Be Cool, hvor The Rock spiller en country-spillende homse som tror han kan slåss, var det godt å roe ned med denne hvor han nærmest er udødelig. Det er en fryd å se The Rock spille den fryktløse Akkadieren Mathayus som tar opp kampen mot den legendariske, brutale og blodtørstige kongen Memnon. Enkel film? Ja så visst. Ser du den med dama? Nope!

Karakter: 7/10

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...