Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Dotten, enten er du syk på sinnet eller så er det feberen og/eller alkoholen som snakker nå. Supergirl er jo dritbra! Fikk lyst å se den igjen nå...

6383100[/snapback]

Helt enig, helt klart den beste supermann/kvinne-filmen.

6384600[/snapback]

:D Jeg eier knapt ord. Akkurat hva er det som er så bra? Peter O'Toole ble til og med nominert til Golden Raspberry Award for værste skuespillerprestasjon. Manuset er muligens det værste som har blitt skrevet noensinne og effektene er så latterlige at man bare blir trist.

Lenke til kommentar

Capote

Et massemord tar Capote(Phillipe Seymore Hoffman) sin oppmerksomhet. Det er noe som skiller seg ut ved disse drapene. Capote bestemmer seg og skrive en dokumentar- roman om drapene.Vi følger Capote, i noe som kommer til å bli hans største litterære verk noensinne.

Phillipe Seymore Hoffman passer utmerket til denne rollen. Han gjør en glimrende jobb som den homofile Capote. . Capote er en glimrende film om du vil vite mer om Capote sitt liv.

8/10

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar

Bringing Out the Dead

post-73595-1151392294_thumb.jpg

Filmen handler om ambulansesjåføren Frank Pierce. Etter å ha hatt nattskift i flere år, ser han daglig mye død og elendighet. Det begynner å gå på hans egen helse, og han blir etter hvert litt mental ustabil. Sammen med sine kompanjonger, klarer han å holde det gående med "besk humor og et bittert syn på verden" (coveret).

Brining Out the Dead har flere store stjerner i rollebesetningen, blant annet Nicolas Cage, Patricia Arquette, John Goodman og Tom Sizemore. Selv med disse stjernene, er det karakteren Noel (Marc Anthony) som får mye av min oppmerksomhet. Blant mange humoristiske karakterer, er det Noel som fikk meg til å le mest. For filmen er også morsom oppe i alt dramaet.

Regissør Martin Scorsese har gjort en god jobb, men dette er langt fra hans beste film:

7/10.

Endret av L@sse
Lenke til kommentar

Shaolin Soccer (2001)

Crouching Tiger, Hidden Dragon møter Goal og blir skampult av Airplane!. Sånn kan man egentlig sammenfatte Shaolin Soccer. Filmen er hysterisk morsom, bra laget og ekstremt underholdende for alle og enhver som besitter en viss humoristisk sans. Jeg anbefaler R0 Hong Kong - (Universe)-versjonen på det sterkeste siden de dårlige undertekstene alene gjør filmen til en udødelig klassiker.

*en undervannseksplosjon*

Oh my, what an exploration

uhmmm..

9/10

Lenke til kommentar

escape from new yourk

i den dystre framtid (1998 ^^) er USA et land i kaos. for å få bukt med kriminaliteten har myndighetene gjort om New yourk til et enormt fengsell. herfra kommer ingen ut og de kriminelle styrer seg selv uten noen innblandig fra omverdnen, i hvert fall helt til en gjeng terrorister kaprer Air force one og krasher det mitt in i manhatten. den tidligere krigshelten Snake Pliskin blir sendt in for å redde presidenten. denne filmen er først og fremst interesang siden den er en av de viktigste inspirasjonskildene til kanskje tidenes største spill epos: metal gear serien. metal gear fans vil finne masse snaks i denne filmen, men den klarer fint å stå på egene ben selv om det har gått et kvart århundre siden den ble laget.

en sterk 4

Lenke til kommentar

The Fast and the Furious:Tokyo Drift

I motsetning til brukererfaringen på imdb (som ga full pott) må jeg ikke si meg like begeistret over denne filmen. Filmen har ikke noen bånd med de to forrige filmene i serien, det handler om en gutt som er litt vilter i bilkjøringa og det hele ender med at han må flytte til Tokyo. Der møter han selvfølgelig en jente :ermm: , og søt musikk oppstår. Selvfølgelig er hun sammen med en såkalt Hakuza(skrivefeil sikkert) dvs. japansk mafia. Det blir selvfølgelig konflikt og som navnet, Tokyo Drift antyder blir det mye drifting. Litt vel mye etter min smak, dumt er det også at halve filmen har litt vel mye plagsom bakgrunnsmusikk.

Du sitter der halvengasjert under hele filmen, for du vet jo egentlig hva som kommer til å skje. Du har hørt og sett historien mange ganger før, musikken likeså. Høydepunktet kommer på slutten av filmen, da faren(som hater at han kjører) til hovedpersonen donerer sin Mustang til vilter kjøring ned et fjell. Hvorfor gjorde han det? Uansett, mye av filmen blir en smertefull affære å se på.

Terningkast 3.

Lenke til kommentar

Spielberg, Lucas og Williams som bidrar til en og samme film er ingen dårlig ide. Dette er Eventyr med stor E. Helt hærlig film, man blir som en unge igjen med en gang man ser den. Indiana Jones er muligens den største filmhelten som er. Denne har så og si alt, selv om Spielberg slurver endel med detaljene. Ikke noe for realismekåte seere, men slike mennesker bør aldri se film uansett. En klassiker, en juvel og rett og slett legendarisk

10/10 - Legendarisk

Snakk om magaplask. Denne oppfølgeren har mistet både sjarmen, stemningen og sjelen til den første. Et par bra scener og Indiana er fortsatt helt. Men når man makter å plassere to av tidenes mest plagsomme karakterer (Short-Round og Willie) i en og samme film, så blir selv Indiana Jones maktesløs.

5/10 - Middels

Spielberg oppga to grunner til å lage denne. For det første var han forpliktet til å lage tre filmer og for det andre ville han vise at han kunne bedre etter de dårlige kritikkene av forrige Indiana Jones film. Heldigvis kunne han bedre. Denne filmen bringer tilbake alt som er så fantastisk med Indiana Jones, i tillegg er det en fryd å se Sean Connery som hans far. Men Spielberg sitt slurv fortsetter, om da ikke Jones Sr. har for vane å lese avisen opp ned. Men slikt bryr man seg lite om. Dette er film man koser seg med, men vær forsiktig med å spise popcorn, man kan fort sette den i halsen idet noen slanger og lik spretter frem.

10/10 - Legendarisk

Lenke til kommentar
Jeg syns Temple of Doom var så spennende og skummel da jeg var liten. Disse inntrykkene har jeg aldri klart å riste meg av og dermed syns jeg den er på linje med de to andre. Barndomsminner er en sterk påvirkningskraft  :xmas:

6392072[/snapback]

Samme var det vel for meg. Holdt på å daue av spenning og selv i dag har jeg problemer med å se en av de kuleste middagsscenene som noen gang er laget. Noe som også trakk filmen opp til middels.

Jeg håper inderlig de får til en Indiana Jones IV. Om Ford holder koken da.

Man kan jo nesten undre om Sean Connery er i bedre form enn 12 år yngre Harrison Ford :wee:

Lenke til kommentar
5/10 til Temple er gavmildt. Forferdelig film, forferdelige biroller.

6393163[/snapback]

Indiana Jones pluss det makabre måltidet er mer enn nok å sikre 5'ern. Det er tross alt Indiana der er snakk om, og denne filmen hadde ingen Atom Man :mrgreen:

Men filmen ville fått en 9'er om de to birollene ble kverket. Er bare glad 3'eren ikke ble som Lucas ønsket. Han ville at det skulle finne sted i et hjemsøkt hus...

I tillegg ville han ha Tom Selleck som Indiana opprinnelig. Han var heldigvis opptatt med Magnum, så da ble det til Spielberg sitt førstevalg, den godeste Ford.

Lenke til kommentar

Leon

Leon er en proffesionell leiemorder. Han lever alene, jobber alene. Leon er naboen til en liten jente, Mathilde. Faren til Mathilde "oppbevarer" narkotika for en korrupt politiman. Han leverer ikke sakene. Familien hennes blir drept. Hun søker tilflukt hos naboen, hvor Leon (Jean Reno) bor. Leon nøler, men åpner døren. Lite viste han om at Mathilde skulle forandre livet hans dramatisk.

Leon forbauser meg like mye hver gang. Leon er selve oppskriften på en god action film. Jean Reno er perfekt i rollen som Leon, Jean Reno på sitt beste.Filmen inneholder noen av de feteste action scenene noensinne. Et mesterverk fra Luc Besson.

10/10

Endret av FrenChie
Lenke til kommentar

Sharpe's Rifles

jeg kaller dette en film selv om den var made for tv.

dette er første episode/film i serien som gjorde Sean Bean kjent i England, jeg tror ikke denne serien har blit vist i norge. noe som er litt rart da den er engelsk og NRK sender jo altid alt som er engelsk.

siden dette er førse film i serien viser det begynnelsen for Sharpe, som er en Sersjant som redder Gereral Arthur Wellesley(senere Duke of Wellington) fra noen slemme franskmenn. som "takk" blir Sharpe forfremet til Løyntant in 95th Rifles som er en elite innnen den engelske hær (tenk dere SAS i Napoleons krigene). mer skal jeg ikke røpe, men episoden/filmen er spenende, har en del morsome hendelser, hvis du har sett Hornblower og liker den, vil du virkelig like denne, hvis du ikke likte Hornblower bør du fremdeles ta å se denne. virkelig bra første film og gleder meg til å se videre er tilsammen 14 episoder(de holder vel på å lage flere nå)

8/10

Lenke til kommentar

Der Untergang

Denne filmen som viser Hitlers siste dager imponerer. Selv for de som kan sin historie er det øyeblikk i denne filmen som rett og slett gjør en målløs av forskrekkelse. Skuespillerprestasjonene og musikken er i øverste klasse. Filmen bærer preg av litt kaos til tider og alle klarer nok ikke helt å følge alle trådene i filmen, da det er så mange historiske skikkelser involvert at det nok blir forvirrende for de som ikke har en god del kunnskap om de fra før. Men filmen er bra, denne illustrerer virkelighetens galskap og gir lang sterkere inntrykk enn alt fiktive Hollywood fjaset.

8/10 - Veldig god

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...