Dotten Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 50 first dates Sandler spiller Henry, som forelsker seg i Lucy (Drew Barrymore) som hver morgen våkner uten å huske hva som skjedde dagen før, alt på grunn av en tragisk bilulykke. En overaskende bra film. Er Adam Sandler film da, men i tillegg til hans typpiske humorfilmer er den også ganske rørende og det skader ikke å se den flere ganger. Dette er en fin film å se med damen i armkroken. For jentene der ute som ønsker å dra typen vekk fra neandertalerfilmer med action og minst 100 som blir pepret ihjel, så lokk med denne. Den er en fin film som passer for de fleste. Anbefales. 7/10 - God Lenke til kommentar
Polar Pål Skrevet 23. juni 2006 Del Skrevet 23. juni 2006 (endret) Dog Soldiers Varulver i de skotske skogene hørtes ut som en god setting for en jævlig grøsser. Derfor må jeg innrømme at skuffelsen var stor etter å kommet meg gjennom 105 minutter med blod, gørr og ulvehyl. For dette var ikke særlig skummelt. Eller så veldig givende. For all del, Dog Soldiers funker fint som en hjernedød actionfilm, men ikke forvent å sitte ytterst på sofakanten, svettende som en feit julegris. For noe grøsser er det langtifra. For det første avslører de uhyrene altfor tidlig, og for det andre blir det altfor mye av dem. Dog Soldiers er litt for lang, litt for forutsigbar og litt for actionfylt. Men britene skal ha pluss i boka for å ha klart å smette inn en småmorsom kommentar her og der. 5/10 Endret 23. juni 2006 av Polar Pål Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) S.W.A.T. Etter å ha kjørt i gjennom 2 filmer (American Pie og Kopps) og 1,5 fotballkamp i dag, stod dagens tredje film for tur - S.W.A.T.. Filmen handler om et S.W.A.T.-team (Special Weapons And Tactics), som får i oppdrag å transportere en mann som er ettersøkt av Interpool og ett dusin land, til fengselet. Denne mannen, Alex Montel (Olivier Martinez) utropte på TV en belønning på 100 millioner dollar til den som klarte å sette han fri. Det byr på mange problemer for S.W.A.T.-teamet. Filmen er stjernespekket som bare det. I tillegg til nevnte Oliver Martinez, spiller Samuel L. Jackson (Pulp Fiction), Colin Farrell (Phone Booth), Michelle Rodriguez (The Fast and the Furious) og LL Cool J (Deep Blue Sea) andre større roller. Alle vet at Michelle Rodriguez egentlig er nok til å se en film. Men S.W.A.T. hadde liksom noe mer også. Tøffe actionscener, tøffe skuespillere og interessant handling (selvfølgelig ikke den dypeste handlingen, men det er vel heller aldri meningen). 8/10. Endret 24. juni 2006 av L@sse Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 The Hills Have Eyes. En film nær Motorsagmasakeren, Braindead og Wrong Turn. Hvis du har sett et par filmer i samme sjanger kan du sikkert gjette deg til hva som skjer i neste øyeblikk og når du har sett et stykke utti så kjeder du deg muligens, men så når filmen tipper halveis skulle en nesten tru at Takashi Miike, Peter Jackson og Tarrantino har slått seg sammen for å lage resten! Blod, gørr, skarpe og mindre skarpe gjenstander blir stukket både her og der, noe som får syke personer som meg til å bryte ut i en herlig latter og tilgi filmen for den svake starten! 6/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Butch Cassidy and the Sundance Kid må innrømme jeg aldrig hadde sett denne før(ja jeg vet, trenger en gå spanking) jeg trodde egentlig dette var en vanligvestern, men så feil kan man ta, dette var jo mer en Buddy Comedy, som tilfeldigvis var satt i en western theme. den var veldig morsom der de sier mye festlig, den virka nesten som en moderne film. flere ganger jeg lo veldig høyt. 8/10 Lenke til kommentar
master air Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Lost In Translation Dette er en herlig film som får alle i godt humør. Se den! Terningskast 6. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Final Destination 2: Filmens handling Clear Rivers (Ali Larter), er den eneste overlevende etter flyulykken hvor Flight 180 styrtet. For sin egen sikkerhets skyld har hun valgt å låse seg inn på et mentalsykehus, hvor hun lever i konstant frykt for at døden skal komme og gjøre det samme mot henne som den gjorde mot vennene hennes. Clear oppfattes som gal, men hun tar ikke feil… Døden beveger seg mot Route 23 og er på vei sørover. Kimberly Corman (A.J. Cook), har lagt ut på en helgetur med bilen full av venner når hun hjelpeløst blir vitne til en ulykke. En lastebilsjåfør mister kontroll over lasten, og når tømmeret raser ut på motorveien blir dette raskt en dødelig felle for bilene som kommer i motsatt kjøreretning. Kimberly er selv ett av ofrene. Et øyeblikk senere oppdager hun at hun fortsatt sitter i bilen sammen med vennene, og i den samme bilkøen, med de samme menneskene hun nettopp hadde sett omkomme i den grusomme ulykken. Det hun opplever må ha vært et uvirkelig mareritt. Eller var det et tegn - en advarsel. Min Meining: Dette var ein veldig bra film. Handlingen er nesten samme greia som i 1ern men mordene er mer brutale i denne enn 1ern. Eg mener likevel at denne var bedre enn 1ern. 7/10 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Puppet of Chain Det fine med over 35 år gamle filmer er at de som oftest, som med 80-talls spill, må ha en historie og grei nok gjenomføring for å bli god. Man kan ikke legge sin lit til effekter og CGI, akkurat som de første Monkey Island, Space Quest, Quest for Glory o.l spillene ikke kunne sette sin lit til tung 3D grafikk. For denne filmen fungerer det greit nok, men den roter det litt til for seg selv. Så den er langt fra noen klassiker, selv om Alistair Maclean står bak historien. I starten virker det temmelig spennendes og med en god stemning. En amerikansk etterforsker reiser til Holland for å avsløre en narkobande. Enkel og greit, men med små finesser man sjelden ser i filmer nå til dags. Om ikke annet så er det befriende å se på noe annet enn utkledde superhelter, storslåtte filmer om gigantiske aper eller spenningsfilmer hvor man må bruke mange hender for å telle antall døde. 5/10 - Middels Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Ax 'Em Så god var denne filmen: DRITT DRITT JÆVLA DRITT Ingen helvetes Hasselhofftruse engang. Orker ikke skrive noe om filmen. Fy faen. Endret 24. juni 2006 av Glint Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 (endret) Ax 'Em Så god var denne filmen: http://i12.photobucket.com/albums/a218/Glintern/DSC00096.jpg DRITT DRITT JÆVLA DRITT Ingen helvetes Hasselhofftruse engang. Orker ikke skrive noe om filmen. Fy faen. 6376532[/snapback] :!: Det må være den beste anmeldelsen jeg har sett på lenge. Endret 24. juni 2006 av cun Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 24. juni 2006 Del Skrevet 24. juni 2006 Seff måtte jeg kutte meg på mannskiten da jeg knakk DVDen også... Jeg HATER denne filmen. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Hahahaha! Medisiner for det skadde sinn på deg fremover da? Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 The Usual Suspects En av tidenes beste filmer, om man skal tro IMDB. Nå er den langt fra det, men den er underholdende og bra regissert. Spacey er som alltid meget god, men når man makter å gjette seg til hvem som er den mystiske mannen bak det hele før filmen er halvveis, så blir det til at man blir sittende for å få bekreftelse på at man har rett. Noe man også har. Så det blir i hvert fall tilfredsstillende. Denne bør absolutt sees og vil nok regnes som genial for de som ikke avslører hva som egentlig skjedde før mot slutten. 7/10 - God Grease Klassikeren som ikke trenger nærmere introduksjon når det kommer til historie. Har du ikke sett denne bør du gjøre som Silas i Da Vinci koden og straffe deg selv. Denne bør sees med surround og godt volum, og erstatt cola med en iskald øl. For etter denne filmen ønsker man å ta en tur på by'n for å drite seg ut på dansegulvet. Klager naboen på høy lyd så be han holde kjeft og forklare at du nyter ekte kultur i filmformat. Største utgiftspost i denne filmen er nok brylkremen Travolta og co bruker på hårsveisen, men hva gjør nå det når man har kul dansing og sanger med "rama lama lama ke ding a de dinga a dong" i teksten? I tillegg har den en utrolig søt blondine. Dette er en film man aldri kan se for mange ganger. Rett og slett genial 9/10 - genial Troy Episk drama om den sagnomsuste invasjonen av Troy. En kvinne skaper selvfølgelig krig mellom grekerne og trojanerne, ikke noe nytt der. I sentrum finner vi den pinglete prins Paris (Orlando bloom), hans storebror, den gode og store krigeren prins Hektor(Eric bana) og den ultimate krigeren, ustabil som få, Akilles (Brad Pitt). Denne er storslagen, den treffer bra på dramakategorien. Sikkert en skuffelse for prepubertale gutter som lar mengden med blod avgjøre hvor god en film er, men så vet nok de nok knapt bakgrunnen for utsagnet "akilleshel" og "trojansk hest". Man blir grepet av filmen, spesielt Bana gjør en god rollefigur. Selv om filmen er et hån mot hvordan sagnet egentlig er, da den bommer både her og der og omskriver historien. Men det får la gå, denne koser man seg med. 7/10 - God. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 I dag debuterte jeg i Lynch-film Hva skal jeg si? En kamerat fortalte meg for litt siden hva han syntes om filmen: Det er en dritkul film. Skikkelig sånn ekkel stemning i filmen. Men det er også sånn at du bare sitter der, og ikke skjønner en dritt. Og det er vel nesten slik jeg oppfattet filmen, også, bortsett fra dritkul. Den var spennende og til tider litt skummel, men i det store og hele blir kun det litt tynt til å bli den helt store produksjonen. Grunnen til at det blir en såpass spooky stemning i filmen, kan vel sies å være skuespillernes fortjeneste. Robert Blake, Bill Pullman, Jack Nance og Patricia Arquette, er de jeg mener gjør den beste jobben, uavhengig om de har store eller små roller. Hva skal jeg si om regiarbeidet til Lynch? Sært? - Definitvt. 6/10 (dog en sterk 6, men ikke helt 7). Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Supergirl Dette er noe av det værste som noen gang har havnet på filmlerretet. Helen Slater er nydelig som Supergirl, hun er både søt og vakker og drakten har aldri sett bedre ut på noen. Men ærlig talt, alt annet med denne filmen, muligens med unntak av en flyscene, er en stor skam. Det er ren voldtekt av den velkjente "S". Men om ingenting annet, så har jeg i hvert fall fått en god ide til nattdrakt for madammen. 2/10 - Svært dårlig Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Dotten, enten er du syk på sinnet eller så er det feberen og/eller alkoholen som snakker nå. Supergirl er jo dritbra! Fikk lyst å se den igjen nå... Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 25. juni 2006 Del Skrevet 25. juni 2006 Dotten, enten er du syk på sinnet eller så er det feberen og/eller alkoholen som snakker nå. Supergirl er jo dritbra! Fikk lyst å se den igjen nå... 6383100[/snapback] Akkurat hva er det som er bra med den (bortsett fra Helen Slater i drakten) ? Jeg likte den ikke som unge og liker den ikke nå. Men jeg setter mer pris på hun i drakten da... Selv musikken er plagsom. Jeg skjønner godt hvorfor Christopher Reeve trakk seg fra denne filmen kort tid før. Den er på nivå med Superman IV. Skammelig skammelig film. Men jeg anbefaler uansett alle å se den, om ikke annet for å le av hvor dårlig den er og for å sikle litt etter Supergirl Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Den var spennende og til tider litt skummel, men i det store og hele blir kun det litt tynt til å bli den helt store produksjonen. 6381687[/snapback] Hva er det som er tynt? Filmen har jo lag på lag med tolkningsrom. Hvis det er tynt så er nesten samtlige andre filmer anorektikere. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Wolf Creek En trio med reiselystne folk drar ut i den australske villmarken hvor en ukjent fare venter dem. Oppbyggingen av filmen er altfor langtekkelig og kjedelig. Det eneste som fungerer bra i oppbyggingen er frykten for at noen ekle, lokale folk skal forfølge protagonistene. Når filmen bryter ut i sin andre halvdel, funker den bedre. Da blir den en thriller som leverer varene greit nok: Suspensen og uforutsigbarheten blir holdt vedlike. Alt i alt er Wolf Creek en middelmådig film. Det er ikke noe å sette fingeren på når det gjelder skuespill, lydspor og det visuelle, men som sagt er filmen altfor uinteressant på starten og blir ikke noe mer enn en ok thriller. 3 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 26. juni 2006 Del Skrevet 26. juni 2006 Dotten, enten er du syk på sinnet eller så er det feberen og/eller alkoholen som snakker nå. Supergirl er jo dritbra! Fikk lyst å se den igjen nå... 6383100[/snapback] Helt enig, helt klart den beste supermann/kvinne-filmen. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå