Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Hvordan du klarer å like Goodfellas og Shawshank Redemption, men ikke Braindead er for meg en gåte.  :dontgetit:

6341997[/snapback]

Det blir som å like 2001 uten å like Space Mutiny!

6343039[/snapback]

Absolutt, hvor Space Mutiny er den klart beste av de to filmene.

6343645[/snapback]

Space Mutiny > 2001 >>> Blade Runner

Lenke til kommentar

16 Blocks

 

en spenende action fyllt thriller, kanskje ikke noe revlusjonerende men den godt laget både Bruce og Mos gjorde veldig gode roller, Brucern så veldig sliten og døende ut. og som sagt viktigst av alt den var spenende noe som er det viktigste for en thriller. det eneste som iriterte meg var at på coveret har bruce en USP men den har han ikke i filmen der bruker han for det meste en Glock og en liten snubnose.

 

7.5/10

Lenke til kommentar
Caché

 

Dette er en fransk perle jeg trygt kan anbefale til alle med sans for intense thrillere. Den tar, samtidig som å være en effektiv spenningsfilm, for seg svært aktuelle temaer i dagens samfunn og pakker det elegant inn i en gripende historie. Caché fremmer den tøffe virkeligheten mange lukker øynene for, men runder det hele av med en svært optimistisk slutt.

 

Caché kjemper kampen om tittelen fjorårets beste film, spør du meg.

5852766[/snapback]

Lenke til kommentar

The Fast and the Furious: Tokyo Drift

 

Advarsel. Dette er mer et handlingsreferat enn en anmeldelse. Derfor spoilertaggen. Om du har sett filmen eller ikke har noe planer om å se den kan du lese.

 

En kar fra Texas har lite venner, men liker bil. Han kjører bilrace der han kan vinne høl. Han vinner egentlig, men politiet tar han, og han får ikke noe høl. Siden han ikke vil i fengsel og bli brukt som høl, drar han heller til Tokyo der den faren hans bor. Han liker ikke faren så godt siden han ikke vil at han skal drive med bil.

Han begynner på skolen der han fort finner et høl han har lyst på. Hn møter også en amerikansk person som tar han med på en bilsamling i en garasje. Der møter han hølet han har lyst på. Det viser seg at hun er sammen med en annen som er flink til å kjøre bil, og som har en onkel som er i mafiaen. De kappkjører. Vår venn får låne en fin bil av en japse. Han knuser den helt. Han må derfor jobbe for japsa. De blir venner og han lærer han å kjøre bil sånn de gjør i Japan også kalt drifting.

Han flørter med hølet.

Vennen dør på grunn av han som er sammen med hølet. Han blir lei seg.

Han snakker med Onkel Mafia og arrangerer et race mot nevøen der han skal få være i fred mot nevøen hvis han vinner.

Han vinner og får hølet. De har det sikkert hyggelig.

 

 

Det skal nevnes at det er mye fine damer og biler i filmen.

3/6

Lenke til kommentar

Hostel

 

En trio backpackere havner i et slemt, europeisk land.

 

Det er sjelden jeg virkelig syns en film er guffen å se på. Saw-filmene klarte det ikke, denne klarte det. Hostel fungerte veldig godt som en spenningsoppbygger, sjokkhorror og thriller (i kronologisk rekkefølge). Starten bygger opp en guffen stemning sakte, men sikkert. Når først det inntreffer noe, kommer det som et skudd. Det er en ting denne filmen har med som jeg syns er eklest i verden, men jeg skal ikke si hva det er. Thrilleren filmen blir er helt knall. Jeg satt som spikret til stolen med øynene åpnet med fyrstikker. Ovasjoner! Jeg trodde dette bare kom til å være nok en dum, amerikansk grøsser, men det er bare å ta av seg hatten. Strålende stykke film!

 

5/6

Lenke til kommentar

Constantine:

 

Filmens handling:

John Constantine ser demoner vandre på jorda, og det har han tenkt å gjøre noe med: sende dem tilbake til helvete! Som Constantine kjemper Keanu Reeves fra ”The Matrix” mot en ny fiende fra en annen verden, i denne overraskende overnaturlige thrilleren basert på karakterer fra DC Comics/Vertigo ”Hellblazers” tegneserier. Handlingen er satt til en Englenes by der grensen mellom den jordiske og den spirituelle verden er brutt… og helvete bryter løs. Vievann. En flammekaster med dragepust. Et hagelgevær laget av et krusifiks. Bevæpnet med disse og assistert av en uredd politietterforsker (Rachel Weisz), er John Costantine en spirituell kriger som går til kamp mot undergangen. Vær glad han er på din side.

 

 

Min Meining:

Dette er ein veldig bra film som eg syns hadde stor underholdningsverdi.

8/10

Lenke til kommentar
The Shawshank Redemption og Braindead er jo to så forskjellige filmer som bare det. Hvorfor skal de ha noen sammenheng? :dontgetit:

6342038[/snapback]

Helt enig med deg.Å sammenligne The Shawshank Redemption og Braindead er jo helt bort i natta.Først nevnte er jo en kjempefilm med Morgan Freeman and Tim Robbins.Har sett Braindead også,den har sine "Morsomme" klipp.Personlig ment,er det en Møkkafilm.

Endret av TAS
Lenke til kommentar
The Shawshank Redemption og Braindead er jo to så forskjellige filmer som bare det. Hvorfor skal de ha noen sammenheng? :dontgetit:

6342038[/snapback]

Helt enig med deg.Å sammenligne The Shawshank Redemption og Braindead er jo helt bort i natta.Først nevnte er jo en kjempefilm med Morgan Freeman and Tim Robbins.Har sett Braindead også,den har sine "Morsomme" klipp.Personlig ment,er det en Møkkafilm.

6365383[/snapback]

Shawshank Redemption og Braindead er ca like gode filmer.

 

 

Braindead er dårlig. Skjønner ikke hvorfor den diskuteres en gang. Mens Bad Taste, folkens, er et fantastisk stykke film.

6365766[/snapback]

Braindead er ti ganger bedre enn den utrolig kule Bad Taste.

Lenke til kommentar

Lucky Number Slevin

 

IMDB: http://www.imdb.com/title/tt0425210/

 

Orker ikke å skrive noe langt handlingsreferat, men må si at dette er en av de bedre filmene jeg har sett i det siste. Handler om Slevin som skylder noen flere titalls tusen dollar, og disse pengene er det egentlig ikke han som skylder. Ganske innviklet handling.

 

Denne filmen anbefales på det sterkeste. Uforutsigbar, overraskende og en veldig god film.

 

Karakter: 6/6

Endret av Ole-Magnus
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...