LarsP Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Synes GSH var litt for mye etterligning av TFF. De skulle liksom være så jævlig hardcore og snakket om det. The Football Factory var mye mer realistisk. 6331021[/snapback] Jeg pratet med en fra Chelsea Headhunters om The Football Factory og andre hooligansfilmer; han sa at de glorifiserte hele opplegget og at filmene ikke kunne måle seg med virkeligheten når det kom til vold og narkotikamisbruk. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Final Destination: Filmens handling: Alex Brown og hans klassekamerater skal på klassetur til Paris. Alex, som ikke akkurat gleder seg til flyturen, får et øyeblikk en fornemmelse av at flyet kommer til å eksplodere. Han prøver å komme seg ut av flyet, noe som medfører at fem elever og en lærer blir kastet ut. Like etter skjer det Alex fryktet; flyet de skulle ha vært ombord i, eksploderer. Og ikke nok med det; litt etter dør én etter én av de overlevende. Da skjønner Alex det; man kan ikke lure døden. Eller kan man det? Min Meining: Dette var ein middelmådig film som begynte nokså bra men jo mer eg såg jo mer kjedet eg meg. 4+/10 Sin City: Filmens handling Sin City myldrer av kriminelle, tvilsomme politimenn, sexy kvinner, enten på jakt etter hevn eller forsoning, eller begge deler for den saks skyld. Filmen forteller en historie basert på tre av Millers tegneserier, ”Sin City”, ”That Yellow Bastard” og ikke minst ”The Big Fat Kill”. Rodriguez og Miller omskrev disse til film med en stortrofasthet mot det visuelle, stemningen og dialogen i bøkene. Hartigan (Bruce Willis) er en politimann med et mekanisk hjerte og en ekstra beskyttende arm rundt den vakre stripperen Nancy (Jessica Biel), Mickey Rourke spiller Marv, en utstøtt menneskehater på oppdrag fir å hevne drapet på sin eneste kjærlighet, Goldie, mens Dwight (Clive Owen), den hemmelige elskeren til Shirley (Brittany Murphy), tibringer nettene med å forsvare Gail (Rosario Dawson) og hennes ”Old Town Girls” fra Jacke Boy (Benicio Del Toro), en snuskete purk med en sterk forkjærlighet for vold. Min Meining: Dette er eit fyrverkeri av ein film og eg kan nesten ikkje vente til oppfølgeren kommer! 9/10 The Omen: Filmens Handling: Mange tror spådommen fra Åpenbaringen viser veien til en fryktelig fremtid... eller at den presenterer fragmenter av historien slik den har våknet til liv i vår tid. Tegnene, sier de troende, er overalt rundt oss: Terroristangrep, ekstremvær... listen er lang. Spesielt peker spådommen på at en Antikrist er i anmarsj, og at han er merket med tallrekken "666" - Dyrets tegn. Antikrist vil få sine krefter direkte fra Satan for å etablere et falskt kongedømme på jorden for slik å signalisere starten på Armageddon - Dommedag... Robert Thorn kjenner ingen slike dystre spådommer. Som amerikansk diplomat har han helt andre ting i tankene. Ikke minst nå som hans kone Kathryn har gjennomgått en vanskelig fødsel og ennå ikke fått vite at deres nyfødte barn døde. Knust av tapet tenker Thorn først og fremst likevel på Kathryn som har vært gjennom dette to ganger tidligere. Nyheten om hennes tredje dødfødte barn vil knekke henne. Sykehuspresten, fader Spiletto, har en løsning. Et annet barn er født den samme natten, og moren overlevde ikke fødselen. Presten overtaler Thorn til å ta barnet og oppdra det som sitt eget. Kathryn trenger ikke noen gang å få vite sannheten, og sønnen deres, som de kaller Damien, vil bli behandlet som om han er deres eget kjøtt og blod. Kathryn tar til barnet som om det var hennes eget og blomstrer i morsrollen. Alt tyder på at Thorn har tatt en riktig beslutning. Min Meining: Dette var ein film som eg syns underholdt meg men også kjedet meg av og til. 6/10 Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Synes GSH var litt for mye etterligning av TFF. De skulle liksom være så jævlig hardcore og snakket om det. The Football Factory var mye mer realistisk. 6331021[/snapback] Jeg pratet med en fra Chelsea Headhunters om The Football Factory og andre hooligansfilmer; han sa at de glorifiserte hele opplegget og at filmene ikke kunne måle seg med virkeligheten når det kom til vold og narkotikamisbruk. 6331106[/snapback] Selvfølgelig er det det. Man får et bra innblikk i hooligans-miljøet hvis man ser BBC's undercover-dokumentarer. Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 TFF er en skam, skikkelig møkka film. basta! Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 TFF er en skam, skikkelig møkka film. basta! 6332751[/snapback] k. Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Grumpier old men Oppfølgere pleier sjeldent å blir bra, spesielt ikke når det kommer til komedie. Men nå finnes det alltid unntak, og denne er av det slag. Jack Lemmon og Walter Matthau gjør begge, som alltid, solide fremføringer. Dessverre er begge skuespillerne nå døde (henholdsvis 2001 og 2000), men de fikk nå gitt oss denne filmen før "Gud husket dem", og fint er det. Om man ikke har sett den første (Grumpy old men), så anbefales det at man ser den først. Etter det, eller om man allerede har sett den, anbefaller jeg denne på det varmeste. Den er både morsom, romantisk og litt trist - en perfekt bridge blanding. En soleklar 7'er. 7 - God Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 (endret) Hostel http://www.imdb.com/title/tt0450278/ De amerikanske skolekameratene Paxton og Josh er ryggsekkturister på vei gjennom Europa, ivrige etter å få gode minner etter turen sammen med sin nye venn Oli, en Islending. Paxton og Josh blir til slutt lurt av en reisende til å reise til det som blir kalt for ”landet med melk og honning” for amerikanske ryggsekkturister – et herberge i en avsideliggende Slovensk by fult av øst europeiske kvinner like desperate som de er vakre. De to vennene ankommer byen og havner raskt med Natalya og Svetlana. Egentlig, for raskt… Distrahert av den flotte tiden de har, havner Amerikanerne raskt i en økende og farlig situasjon. Må innrømme jeg ble en smule skuffa, det som kunne blitt en skikkelig motbydelig og bra skrekkfilm ble egentli ikke det for meg.. greit nok, stemninga da han første blir kidnappa og skal tortureres er helt ekstremt bra, du sitter limt til skjermen og holder pusten.. men, det blir for lite av torturen, mener skal man først lage en slik film, så kan man ta det mye lenger enn det her.. men for all del, de scenene som er om torturen holder mål. og dessuten, slutten var altfor dårlig.. 6.5/10 Endret 18. juni 2006 av Freeman84 Lenke til kommentar
Jonnar Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 The Fast and the Furious: Tokyo Drift Jeg vil med én gang presisere at selv om jeg så filmen på kino betalte jeg ikke for å se filmen. Skattepengene til innbyggerne i Bergen Kommune kommer fint inn i det bildet - uten at vi skal gå videre inn på akkurat det temaet. Filmen var det så som så med. Underholdningen var til tider ok, men langt ifra toppnivå selv i denne filmklassen. Filmen er egentlig sterkt preget av moderat skuespill og relativt stereotype karakterer. Jeg hadde litt sansen for karakteren Han, men utenom det var det en kjedelig affære å smerte seg igjennom med min vonde rygg. Det ble litt mye drifting for min del. Hvilken sjåfør ved sine fulle fem drifter under en biljakt? Alle i denne filmen gjør det, og jeg skjønner rett og slett ikke hvorfor. Skal man flykte fra noe, hvorfor ikke gjøre det så fort som mulig istedet for så "stilig" som mulig? Fint at filmen var gratis (jeg måtte jo se den for å se hva som har skjedd siden sist), men den skal ikke sees igjen - gratis eller ei. Terningkast: 1/6 Underholdningsverdi: 2,5/6 Lenke til kommentar
P-in-P Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Se ghost rider 4 så ser du en som drifter med "politiet" (ghost rider utkledd som politi) bak Lenke til kommentar
Mala Skrevet 18. juni 2006 Del Skrevet 18. juni 2006 Har liten tro sjøl på Tokyo Drift,blir sikkert ein latterlig affære ja. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hooligans Selve konseptet hooligan er genialt filmmateriale. The Football Factory fra 2004 avduket fotballvold på sitt verste. Frem til nå. Hooligans er en ultra-voldelig, stemningsrik og semi-moralsk film som passer perfekt for alle som er på gråten nær når deres fotballag kommer videre i cupen eller setter det avgjørende straffesparket. Jeg elsker fotball og jeg elsker Hooligans. 8/10 Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Ronin Noen menn tar på seg et oppdrag av uvisst og mystisk bakgrunn, hvor hovedmålet er å få tak i en koffert med tilsynelatende verdifullt innhold. Virkemidlene brukt er masse våpen, forvirrede franskmenn og en Audi S-8 som bokstavelig talt virkelig får kjørt seg. Vi treffer Robert DeNiro og Jean Reno som begge nok en gang leverer et godt stykke skuespillerarbeid. Stellan Skarsgård er også med og er suveren som drittsekk. Personlig Kommentar: Den siste skikkelige bil-filmen som ble lagd! Karakter: 8/10 Lenke til kommentar
edds Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 The Punisher Så denne filmen nå, kun fordi jeg er en stor fan av tegneserien ved samme navn. En generellt grei nok actionfilm, men blåste bort mye av potensialet. De har endret mye fra tegneserien, men mest av alt forandret hovedpersonen. Frank Castle, som i tegneserien er en nådeløs, barsk drapsmaskin, har nå blitt en småfølsom gjennomsnittlig action-helt. Tamt. Filmen greier heller ikke å kapre stemningen fra serien, f. eks. kunne det vært mye flere voldelige scener for å understreke The Punisher's grusomme natur. Alt i alt grei nok underholdning, men absolutt ikke noe mer. Er dog litt spent på hvordan de skal gjøre oppfølgeren (hvis den blir noe av). 5/10 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Hvilken av filmene er det du har sett? Den nyere versjonen eller den som kom på 80/90 tallet med Dolph Lundgren? Lenke til kommentar
edds Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 (endret) Hvilken av filmene er det du har sett? Den nyere versjonen eller den som kom på 80/90 tallet med Dolph Lundgren? 6340745[/snapback] Oi, beklager. Den nye. Er den eldre bedre? Endret 19. juni 2006 av edds Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Etter å ha fått kritikk for å ha kjøpt The Ring fremfor Braindead i et tidligere DVD-kjøp, så måtte jeg nesten finne ut hva all kritikken kom av. Det hele starter da en sjelden rotteape biter moren til hovedpersonen Lionel i armen. Greia er den at alle som blir bitt av denne apen, blir til menneskeetende zombier, og de som blir bitt av zombien blir selv en zombie, osv. Lionel blir etter hvert, sammen med en Paquita, de eneste menneskene som ikke er bitt av en zombie. Sammen kjemper de for å unngå å bli spist av alle de som ikke har lidd samme sjebne. Jeg tror at hvis du skal like Braindead, er man avhengig av å ha den type humor gjennom hele filmen. Jeg sier ikke at jeg ikke dro på smilebåndene noen ganger i løpet av filmen, men det var kun fordi den var så dårlig på alle mulige plan - story, skuespill, bildeutsnitt... you name it! Hvis det finnes filmer som ligner på denne, vær så snill og fortell meg det 3/10. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 3/10? Du liker vel ikke Blade Runner, Goodfellas og The Shawshank Redemption heller? Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 Braindead er jo et herlig stykke film! Hele konseptet med å gjøre et halvkomisk periodedrama om til en blodig zombiefest = From Dusk til Dawn har noe liknende tematikk som det jeg nevnte ovenfor (selv om den ved andre aspekter er totalt ulik). Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 19. juni 2006 Del Skrevet 19. juni 2006 3/10? Du liker vel ikke Blade Runner, Goodfellas og The Shawshank Redemption heller? 6341921[/snapback] Blade Runner har jeg ikke sett, men skal love å kjøpe den etter sommeren, sammen med Sinbad of the Seven Seas, som jeg nesten må se siden den ligger så høyt på din YMDb Goodfellas er sammen med Scarface den beste mafiafilmen jeg har sett, og Shawshank ligger som du kan se i YMDb-lista mi på en 7. plass. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå