Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Filmen har aldri vært kul. Jeg husker jeg så den i 1997 eller 1998 og syns den var en av de verste filmene jeg hadde sett. 4/10 er for mildt.

6313451[/snapback]

4/10 er nok litt for mildt ja. Lagde nettopp pizza og irriterte meg litt over 4'eren. Men filmen var underholdende i 97, merkelig nok.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

The Amityville Horror

 

http://www.imdb.com/title/tt0384806/

 

Klokken 0315 natt til 13. november 1974 tok 23 år gamle Ronald DeFeo jr. en kraftig jaktrifle og myrdet hele familien sin mens de sov. Dette skjedde i den lille byen Amityville på Long Island i staten New York. Selv nå 30 år etter massakren er omstendighetene rundt drapene preget av mysterier. Ingen vet hvordan Ronald DeFeo kunne gå fra rom til rom i det store huset, som senere ble kalt ”The Amityville house of horror”, og skyte begge foreldrene, to brødre og to søstre uten at noen av dem våknet. Han brukte ikke lyddemper. Ronald hevdet at han hørte stemmer i huset som befalte ham til å utføre ugjerningen. Han soner nå seks livstidsdommer. I 1975 flyttet den nybakte familien Lutz inn i huset, som av ovennevnte årsak ble solgt under takst.

 

George og Kathy Lutz var nygifte og flyttet glade og fornøyde inn i huset med tre små barn, som Kathy hadde fra et tidligere ekteskap. Straks etter at de har flyttet inn synes de å høre lyder i huset, det lukter sterkt av gammel parfyme i kjelleren, og huset blir aldri varmt nok for George. Alle familiemedlemmene begynner å forandre personlighet. Det er noe overnaturlig med dette huse

 

Tenkte da jeg leste om filmen, jaja, dette har jeg sett før, og ja, det stemte nok, men denne her er faktisk hakket bedre enn det jeg har sett tidligere av slike filmer, til tider ganske spennende og skremmende.. men her er fylt opp av grøsser klisjeer. Tordenværr og regn, dyr som blir rastløse, ting som rører på seg osv osv.. det med tordenvær da det virkelig står på som værst irriterte meg lit.. hva med å la det bare være natta og mørkt? dette synes jeg ødelegger mye, da det egentli ikke gjør det noe skummlere når det tordner og regner.. men det er min mening.. uansett, jeg synes filmen var bra, veldig bra skuespill, og jeg skvatt faktisk ett par ganger å.. anbefaler denne

 

7.5/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+1242

Arlington Road

arlingtonroad.jpg

Filmen åpnes med at hovedpersonen, Michael Faraday (Jeff Bridges) finner en blodig gutt midt på veien i sitt trivelige nabolag. En fyrverkeriulykke. Det viser seg at han gutten fraktet på sykehus var de nye naboene sin sønn. Og etterhvert blir de to familiene gode venner, men vennskapet slår snart prekker. Michael mistenker nemlig naboen (Tim robbins) for å være en terrorist.

Skuespillet her er helt fantastisk. Både fra Jeff bridges og Tim Robbins, og de to klarer å holde spenningen opp under absolut hele filmen.

Filmen gikk rett på førsteplass første gang jeg så den, og den ligger der fortsatt.

 

6 av 6

IMDB link: http://www.imdb.com/title/tt0137363/

Endret av Slettet+1242
Lenke til kommentar

The Omen 666

 

post-73595-1150413911_thumb.jpg

 

Trodde aldri det skulle ta så lang tid før jeg fikk somla meg på kino for å se denne, da jeg har gleda meg til den siden jeg fikk høre den skulle komme. Filmen handler om Damien. Damien er tilsynelatende sønnen til Robert og Katherine Thorn. Det går dog ikke så lang tid før de skjønner at noe ikke er helt som det skal.

 

Skuespillerne Pete Postlethwaite og Liev Schreiber er med på å heve filmen. Julia Stiles syns jeg ikke var mer enn helt grei. Uansett, dette var verdt pengene - John Moore har gjort en god jobb (selv om mulighetene var begrenset siden det var en remake).

 

8/10.

Lenke til kommentar

Så nettop Versus.

Ganske kul viss du liker japansk action, det gjøre nemlig jeg :thumbup:

versusposter.jpg

 

Ok da ganske über-kul. :cool:

Rart hvordan alt som blir laged action i japan føles så mye mer... "ekte" en amerikanske filmer.

 

Rå film som du bare må se viss du liker japanske filmer!

 

Edit: Får skrive litt mer skryt da Lars P :p

Endret av Aqidon
Lenke til kommentar

Caché

 

Et ektepar og deres sønn i tolvårsalderen mottar videokassetter som viser lange opptak av huset deres med mer og kort med bisarre, tegnede bilder på. Hvem sender dem dette og hvorfor?

 

Det er utgangspunktet for denne franske mysteriefilmen. Den beveger seg stille og langsomt fremover, noe som fungerer som en utmerket kontrast til filmens konstante nerve: Hva i all verden er det som skjer?

 

Skuespill, lyd og bilde er det ingenting å utsette på. Regien er stram og regissøren ønsker tydeligvis å fremheve kontrasten som er nevnt tidligere. Man kan lure på hva filmen handler om. Er det en test for å vise hovedpersonens svakheter? Er det hevn? Man kan lure.

 

Alt i alt en merkelig film som er den første jeg har sett som ikke har musikk i det hele tatt. Dessuten har den et av filmhistoriens største sjokk.

 

5-

Lenke til kommentar

Ran

 

post-73595-1150546598_thumb.jpg

 

Dette er definitvt ingen Hollywood-produksjon. Ran går for å være en av de bedre filmene til Akira Kurosawa (som også regisserte Shichinin no samurai).

 

Filmen handler om Lord Hidetora, og hans tre sønner med sine respektive hærer. Hidetora begynner å dra på årene, og overlater herskeransvaret til sin eldste sønn, Taro. Yngstesønnen Saburo skjønner at alt ikke er helt som det skal, og tillater seg å si det høyt foran familiemedlemmene. Det resulterer i at han blir bannlyst fra familien, og må klare seg selv. Det oppstår mange interne problemer i familien, og Lord Hidetora aner ikke hva han skal gjøre.

 

Min mening om Ran er at den er veldig bra laget, men til tider litt kjedelig. Hadde det ikke vært for fargene på flaggene til de ulike hærene, hadde jeg ikke skjønt hvem som kriget med hvem :p

 

7/10.

Lenke til kommentar

War Of The Worlds

 

http://www.imdb.com/title/tt0407304/

 

Tom Cruise spiller Ray Ferrier, en havnearbeider som ikke har lyktes med alt her i livet, verken som ektefelle eller som far. Like etter at Rays eks-kone Mary Ann har levert tenåringssønnen Robbie og lillesøsteren Rache på et sjeldent helgebesøk, oppstår det helt uventet en elektrisk storm like ved huset. I et veikryss like ved får Ray se utrolige ting som skal komme til å forandre livene deres for alltid. En gigantisk, tårnende krigsmaskin på tre ben braser opp fra dypt under gatene og sprer ild over alt i nærheten.

Det som skulle vært en helt vanlig dag blir plutselig det villeste noen i familien har opplevd-det første angrepet i et katastrofalt angrep på Jorden av fremmede vesener. Ray kjemper for å redde barna, og de tre flykter ut av byen i håp om å unnslippe vesenene. Overalt rundt dem er mennesker på flukt fra de trebente fiendene fra Det ytre rom. Men hvor enn de flykter, finner de ikke skjul for de nådeløse inntrengerne. Når håpet om å finne et skjulested svinner blir deres siste håp Rays egen ubendige vilje til å beskytte sine nærmeste.

 

Først av alt, ser det er mange som ikke likte denne filmen, bl.a på imdb og vg-nett.. tror folk hadde venta seg noe helt annet, noe ala Independence Day kansje?.. filmen er på en måte lik, men på en annen side helt annerledes.. vi følger her en familie fars kamp for å overleve et massivt angrep fra utenomjordiske vesener.. lite dialog, og lite eller ingen handling, men bra skuepsill, veldig bra egentli og veldig spennende! .effektene er vel noe av det råeste jeg sett.. vanskelig å gi noe karakter, men gir den en høy score, det fortjener denne filmen så absolutt

 

9/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Så også nylig WOTW, så hvorfor ikke slenge ut en rask kommentar? Vel, det er for min del den beste katastrofefilmen jeg har sett, likevel var filmen en skuffelse. Det jeg liker er at filmen er ganske så blottet for patriotisme, man slipper den klassiske "hva gjør president og militæret nå" sekvensen, effektene er sinnsykt gode og skuespillerne gjør en meget god jobb.

 

Desverre er slutten svak og filmen har en del plothull. Dette skuffer i en film som faktisk er overlegen sine sjangerkolleger (les: Armageddon, Independence Day og Godzilla)..

Lenke til kommentar

Once a Thief

 

og dette er HK svar på en "lett" action/thriller/komedie.

den handler om 2 adoptiv brødre som er good old fashion Cat-Burglar

ting går som vanlig til helvete. hadde dette vært en amerikansk film av samme type, ville være "helter" ikke drepe noen da de bare skal være tyver og ikke drapsmenn, men siden dette er HK og folk ikke er så pysete dreper de folk over en lav sko. dette er en komdie men det slår de mest hardbarka action filmene du finner i hollywood når det kommer til bodycount.

 

de slår lett filmer som Bad boys I &II eller dødlig våpen filmene bare for å nevne noen eks. du må tilbake til gammle filmer som Kelly's Hero's (som også er en komedie) eller Where Eagels Dare får å snakke samme bodycount.

 

filmen er kul, den har god action morsom historie.

 

do'h glemte karakter, som blir 7/10

Endret av gunfreak19
Lenke til kommentar

Green Street Hooligans (2005)

 

A wrongfully expelled Harvard undergrad moves to London, where he is introduced to the violent undeworld of football hooliganism.

 

Det er sånn god film skal være. Rettelse: Det er sånn eksepsjonell film skal være. Green Street Hooligans er en fantastisk film som gjør varig inntrykk. Dette er en av de beste filmene jeg har sett på en god, god stund.

 

10/10

Lenke til kommentar
Green Street Hooligans (2005)

 

A wrongfully expelled Harvard undergrad moves to London, where he is introduced to the violent undeworld of football hooliganism.

 

Det er sånn god film skal være. Rettelse: Det er sånn eksepsjonell film skal være. Green Street Hooligans er en fantastisk film som gjør varig inntrykk. Dette er en av de beste filmene jeg har sett på en god, god stund.

 

10/10

6328663[/snapback]

'

Denne filmen er så oversett! Nice Larsp! :thumbup: Genial film.

Lenke til kommentar
Green Street Hooligans (2005)

 

A wrongfully expelled Harvard undergrad moves to London, where he is introduced to the violent undeworld of football hooliganism.

 

Det er sånn god film skal være. Rettelse: Det er sånn eksepsjonell film skal være. Green Street Hooligans er en fantastisk film som gjør varig inntrykk. Dette er en av de beste filmene jeg har sett på en god, god stund.

 

10/10

6328663[/snapback]

'

Denne filmen er så oversett! Nice Larsp! :thumbup: Genial film.

6330047[/snapback]

Ja den er bra, men 'The Football Factory' er så ufattelig mange ganger bedre.

Synes egentlig ikke Elijah Wood har noe å gjøre i en britisk hooligan-film.

Lenke til kommentar
Ja den er bra, men 'The Football Factory' er så ufattelig mange ganger bedre.

Synes egentlig ikke Elijah Wood har noe å gjøre i en britisk hooligan-film.

6330751[/snapback]

The Football Factory er knall den og, men når ikke helt opp til GSH. Elijah Wood var rett og slett fantastisk.

Lenke til kommentar
Ja den er bra, men 'The Football Factory' er så ufattelig mange ganger bedre.

Synes egentlig ikke Elijah Wood har noe å gjøre i en britisk hooligan-film.

6330751[/snapback]

The Football Factory er knall den og, men når ikke helt opp til GSH. Elijah Wood var rett og slett fantastisk.

6330954[/snapback]

Synes GSH var litt for mye etterligning av TFF.

De skulle liksom være jævlig hardcore og snakket om det.

The Football Factory var mye mer realistisk.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...