Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Filmen var kjedelig fra ende til annen. Hvis all dialog hadde blitt byttet ut med "Her står jeg uengasjert foran en blue/greenscreen", hadde dette gitt like stort utbytte. Podracingen var filmens høydepunkt, men klarte heller ikke engasjere meg noe særlig. Om dette var fordi jeg var lei filmen etter 10 min (og burde slått den av), eller om den bare var midt på treet, skal andre få svare på.

 

I forhold til de tre orginale filmene (som var sci-fi for alle, også et voksent publikum), ble Phantom Menace en fordummet og barnslig versjon av en triologi jeg elsker. Var noe med hele feelingen på filmen som var feil, de tre første var en mørk og dyster reise til fremmede verdener, episode 1 en fargerik tur til Star Wars-legoland (satt på spissen). Blir naturligvis nødt til å se episode 2 og 3 også en eller annen gang, men stort sett alt som måtte minne omm forventninger er knust, hovedsakelig av en lilla- og rødbedtfarget faen med talefeil.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
X-men 3

denne treide var bare sykt mye bedre, den hadde triste stunder(da en vis person forsvart som et poff, da felte jeg en tåre)

6210743[/snapback]

 

Regner med du ikke så klippet som kom etter rulleteksten?

6213584[/snapback]

 

 

jo men det viste jeg jo ikke når det det sa poff, ble lykelig etterpå

Lenke til kommentar
Må si at Episode 1 er langt fra så bra som de tre første som ble laget (4-6), men allikevel er Episode 1 en film som det går fint ann å se, og passer fint inn i samlingen.

 

Det minner meg på at jeg må få meg Episode 1-3 på dvd snart :hmm:

6212643[/snapback]

 

E3 var best av de nye. Mørk og dyster. Heldigvis rensket for "humoren" 1 og 2 har. Jeg er enig at Jar Jar er irriterende og ødelegger litt for helhetsintrykket.

Lenke til kommentar
Kan noen fortelle hva som skjer etter rulleteksten i X3?

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

Under en spoilertag selvsagt

6219846[/snapback]

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

I videoen Xavier viste til elevene sine var det en hjernedød mann. Han nevnte det etiske dillemaet om det var riktig å bruke kreftene sine til å fytte over en døende manns "bevisshet" over i denne kroppen. I klippet etter rulleteksten våkner mannen opp og sier "good morning Moira" til sykepleieren. Med Xavier sin stemme.

 

Så han tok tydeligvis et etisk valg der ;)

Lenke til kommentar

Flight of the Navigator (1986)

 

 

David Freeman er 12 år, plaget av foreldre som ikke forstår, en irriterende lillebror, en hund som nekter å fange freesbier, og en avstandsforelskelse han ikke vet hva han skal gjøre med. En dag forsvinner han i skogen uten å bli funnet, etterhvert som årene går blir han erklært død. Etter 8 år dukker han opp igjen, uten å ha blitt en dag eldre, totalt uvitende om at han i det hele tatt har vært borte....

 

Dette var favoritt filmen min i oppveksten, den har fortsatt det kuleste romskipet noensinne vist på film, og har fortsatt all den sjarmen en familiefilm skal ha. Og her ligger også problemet, det er en familiefilm, dvs at den passer best for 10-åringer. Den er aldri skummel eller så spennende som den var, som da jeg så den som barn. Filmens plot minner sterkt om en stil skrevet av en overivrig nerd på barneskolen, alt er forenklet og man vet hva som skjer hele veien. Enhver klisjè som måtte finnes er tatt i bruk. Filmmusikken består av en 2-3 sanger, pluss en haug med instrumentaler av et enmannband med syntiziser med sånn derre elektrisk trommeboks-sak. 80-tallet på sitt sterkeste!

 

Alt i alt var filmen et kjærkomment gjensyn, den har en varm humor, skuespillerne stråler ikke, men jeg blir ikke flau heller. Om dagens 10-åringer vil elske filmen like mye som min generasjon gjorde tviler jeg på, til det er 1986 for fjernt (hvem går på Twisted Sisters konsert i dag?). Det er ikke en film for alle, men anbefales alle som vokste opp med plakater av Ghostbusters på veggen.

 

IMDbs score på 6,5 passer den svært godt.

Lenke til kommentar

Flesh Eating Mothers (1989)

 

En film som går ut på at mødre i suburbia blir utsatt for et grusomt virus som gjør at de plutselig får veldig lyst på menneskekjøtt. Dette innebærer en del ungespising og annen kos som gjør filmen ganske uforglemmelig.

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

snapshot20060506223952.jpg

 

Likevel er skuespillerprestasjonene noget under gjennomsnittet, og sminken på mødrene, som etterhvert oppfører seg mer og mer som tradisjonelle zombier, får dem ofte til å se mer ut som klovner enn noe annet:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

snapshot20060506223817.jpg

 

Når de leter etter en kur for viruset får du se noen meget gjennomførte tegnefilmmikroskopscener der viruset blir banket opp av noe jeg antar er T-celler:

 

Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten):

snapshot20060506224017.jpg

 

Alt i alt er det en skikkelig elendig film, men har du noen venner og en del øl tilgjengelig er det en potensiell latterkule. God fornøyelse ;)

Endret av araziel
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...