Cuneax Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Grizzly Man En mann med ekstremt fancy aksent på engelsken er forteller og regissør på denne hjertevarme dokumentaren om en klin sprø kar som valgte å leve og til slutt dø blant bjønn og rever oppe i Alaska. Fine naturbilder og morsomt innblikk i Timothys (den riv ruskende gale fyren) verden, men til tider mangler dokumentaren det store drivet. De kunne godt ha kuttet ned lengden litt. Stort minus at vi ikke fikk høre ham dø :---------( 4 Alone in the Dark Filmer åpner på sedvanlig Uwe Boll-vis: En slapp fortellerstemme med liten interesse for det som blir sagt. Hmm, akkurat det samme kan sies om resten av filmen. Uwe klarer ikke å dy seg med å legge på en fortellerstemme for Christian også, latterlig. Den egyptiskaktige musikken passet ikke inn i det hele tatt, selv om den var fin i seg selv. Selvfølgelig var det med store mengder skyting, men Uwe klarte ikke å overgå seg selv som han gjorde i House of the Dead. Synd (fint ord til å avslutte anmeldelsen av denne filmen). 2+ Lenke til kommentar
IBalic Skrevet 28. mai 2006 Del Skrevet 28. mai 2006 Jarhead Omhandler USAs rolle i Irak-krigen, der vi følger en gruppe meg amerikanske soldater fra deres dager i forsvaret hjemme i USA til de er i dramatiske kamper i Irak. Hovedpersonen er soldaten Anthony Swofford. Til tider en del humor (som man ler av), men ellers forholdsvis lite action. Godt over middels lørdagsunderholdning er min konklusjon. Karakter: 4+. Klarer ikke å gi den bare 4, men den holder likevel ikke til en femmer. Lenke til kommentar
Wheeljack Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 When a Stranger Calls (IMDB) Filmen omhandler ei ung jente som er barnevakt for et par unger i et stort, avsidesliggende hus. Hun blir plaga av mystiske oppringninger, som kan minne fælt om M.O'en fra mord begått tidligere i samme område. Filmen er stappa med klisjeer av beste sort. Forutsigbare sådan, og hele plottet har vi sett om igjen og om igjen. Gir alikevel et lite pluss da den opp til et visst punkt faktisk klarer å sette seeren ganske godt inn i jentas noe pussige og skremmende situasjon. Skjult tekst: (Marker innholdet i feltet for å se teksten): Slutten trekker dette imidlertid ganske bra ned igjen, da den aldeles ikke holder mål i det hele tatt. Filmens karakter og anmeldelse i det hele tatt berges av det vakre utseendet til Camilla Belle. Karakter: 3/10 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) The Legend of Zorro Oppfølgeren til "The Mask of Zorro" bommer allerede i starten. Zorro har ikke bart i filmen. Det blir som Supermann uten kappe. Filmen kjører en helt annen stil enn den første, noe som går fullstendig galt. Man trekker på smilebåndet et par ganger, men mest sitter man og undrer på hvordan i all verden Zeta-Jones og Banderas tok seg tid til dette makkverket her. Leste de ikke manus før de sa ja? Er merkelig at regissøren er det samme og at til og med Spielberg har vært involvert. Den morsomste scenen, hvor Zorro sitter full på hesten sin som lener seg til veggen med bena i kors, er attpåtil en ren plagiat av en gammel westernfilm. Denne filmen er alt Zorro ikke skal være. 3/10 Endret 29. mai 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 La Cité des Enfants Perdus (De Fortapte Barns By) Det visuelle i denne filmen er fantastisk. Videre har den gode skuespillere, interessante rollefigurer, snodig historie og en spesiell stemning som jeg føler at bare franskmenn (spesielt Jeunet) klarer å mane frem. Effektene imponerte meg kraftig, men det samme kan ikke sies om Ron Pearlmans fransk 5 The Fourty Year Old Virgin Okei, den var morsom og hadde noen ålreite budskap her og der. Men den var veldig amerikansk ("You are a kid, you are riding a bicycle to work!LOL"), men det gjorde ikke så veldig mye, egentlig. Grei underholdning, som er perfekt å ha gående når man er flere samlet og kan prate litt underveis. En fin setning som kan oppsummere filmen (som en venn som kom etter en time inn i filmen sa): "Jeg føler at jeg ikke har gått glipp av noe selv om jeg ikke har fått med meg den første timen". Jeje 4- Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Axby2kEH Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Mission impossible III Grei underholdning som ikke var like full i dødtid som de to andre filmene. MI prøver aldri å være realistisk, og det funker stort sett helt fint, bortsett fra gjennom enkelte sinnsvake stunts der jeg sitter og rister litt oppgitt på hodet . To ting jeg bet meg merke i i filmen er at det må være forferdelig upraktisk å løpe så fort som han gjør i så trange jeans, og tennene hans er plagsomt hvite. Ellers er det lite som plager. Dessuten var det definitivt den beste skurken noensinne, som gjorde en herlig rolle. Litt mindre kjærlighetsdrama og litt mer skyting, så hadde den vært en klar favoritt 6.5/10 Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 Mission impossible IIIGrei underholdning som ikke var like full i dødtid som de to andre filmene. MI prøver aldri å være realistisk, og det funker stort sett helt fint, bortsett fra gjennom enkelte sinnsvake stunts der jeg sitter og rister litt oppgitt på hodet . To ting jeg bet meg merke i i filmen er at det må være forferdelig upraktisk å løpe så fort som han gjør i så trange jeans, og tennene hans er plagsomt hvite. Ellers er det lite som plager. Dessuten var det definitivt den beste skurken noensinne, som gjorde en herlig rolle. Litt mindre kjærlighetsdrama og litt mer skyting, så hadde den vært en klar favoritt 6.5/10 6205437[/snapback] Huff, jenter nå til dags. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 29. mai 2006 Del Skrevet 29. mai 2006 (endret) Kristin er ikke akkurat stereotypejenten Endret 29. mai 2006 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Born On The Fourth Of July Tom Cruise maler et gripende og sterkt portrett av vietnamveteranen Ron Kovic i Oliver Stone Oscarsbelønte mesterverk. Den kritikerroste filmen er basert på en sann historie, og vi følger den unge Kovic fra å være en tjenestevillig tenåring som melder seg frivillig til Vietnamkrigen, til å bli en bitter krigsveteran som er lammet fra livet og ned. Den svært patriotiske Kovic reiser tilbake til et USA som er svært forskjellig fra det han forlot, og kjemper seg tilbake til livet og menneskeverdet og blir en ny og modig stemme for de desillusjonerte. Filmen er veldig sterk, og en utrolig bra film. Rekker ikke helt opp til toppkarakter, men allikevel verdt å se. 8/10 (sterk!!) Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Enig med Born On The Fourth Of July, tror jeg har gitt den samme karakter her en gang før Ble nettopp ferdig med en film her også: Rumor Has It.... Ville i utgangspunktet bare se denne på grunn av Jennifer Aniston. Og det skulle vise seg at det ikke var stort mer enn ho å se på. Greit, Kevin Costner gjør en helt grei figur, men alt er liksom så forutsigbart. Det blir ikke mer en en middels romantisk komedie. 5/10. Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Bubble Boy En helt grei film, som du kan se når du ikke har noe som helst annet å gjøre. Grei nok underholding, men det blir litt for dum humor etter min smak. 5/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 (endret) X-men 3 å fy fitte for en drit kul film, filmene blir bare bedre og bedre, den første var en bra film, den andre var super, der man endelig fikk se wolverine gjøre det han gjør best, nemelig å kutte seg gjennom horder av henchmen, denne treide var bare sykt mye bedre, den hadde triste stunder(da en vis person forsvart som et poff, da felte jeg en tåre) og den har syke action sener der man sitter og hopper i stolen. fantastike effekter som man faktisk bryr seg om(i motsetting til SW III der effektene var kjdelige) det er så nærme et perfekt action/evetyr man kommer(da perfekt i sin sjanger ikke perfekt innen all film) enkelt og greit 12/10. edit, en annen ting som gjør alle 3 filmene til noe helt egent er samspillet mellom Patrick Stewart og Ian McKellen, to så fantastike skuespillere på samme skjerm, er en film nytelse. Endret 30. mai 2006 av gunfreak19 Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeg har sett film. Filmen fortjener ikke omtale. Skyt Jar-Jar Binks. Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Når kombinasjonen Natlie Portman/Keira Knightley ikke klarer å dra en film opp av søla, er det ILLE. har enda ikke sett episode 2 og 3, vet ikke om jeg gidder, vil heller ligge i fosterstilling og kose på de tre orginale. Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Jeje, en god begrunnelse er uansett alltid velkommen. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Når kombinasjonen Natlie Portman/Keira Knightley ikke klarer å dra en film opp av søla, er det ILLE. har enda ikke sett episode 2 og 3, vet ikke om jeg gidder, vil heller ligge i fosterstilling og kose på de tre orginale. 6212103[/snapback] Du nekter å se 2 filmer som er bra, fordi den første er dårlig? LATTERLIG. Nummer 3 er faktisk den tredje beste Star Wars-filmen, kun slått av Empire og New Hope. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Nå får du gi deg. 6212070[/snapback] Enig,Jar-Jar blir masete,men filmen er jo rå da! Pod racinga er jo til å få gyserhud av Mye deilig fekting og effekter hevnt over. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Podracinga er jo bare effektrunking på malen til Flåklypa Grand Prix :´( Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 30. mai 2006 Del Skrevet 30. mai 2006 Episode I hadde en varme jeg syns var uforglemmelig. Når jeg tenker tilbake på filmen, får jeg en veldig god følelse med mange gode minner innblandet. Ufattelig at man ikke engang gidder å skrive anmeldelse (og infantilt, ikke minst). Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå