Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

King Kong

Peter Jackson viser med denne tre timer lange filmen hvor ustabil han er når det kommer til å lage film. Fra det geniale til det tåpelige. Fra å få den nydelige Naomi Watts og dyktige Adrien Brody til å heve filmen betraktelig til å gi Jack Black en rolle han overhodet ikke kler. Så videre til å få pulsen til å stige til nye høyder i enormt spennendes scener, for så å gå over til å få hvilepuls og vanskeligheter med å holde øynene åpne. For ikke å nevne hans trang til å skape emosjonelle øyeblikk, eller mer mangel på øyeblikk, da han haler det ut i det uendelige. Et øyeblikk for Peter Jackson er en lang affære. Vi så det i Ringenes Herre trilogien og han fortsetter det samme her. Det blir alt for mye av det gode. Og CGI effektene varierer fra det utrolige til det lett gjenomskuelige.

En film som anbefales om man har ekstremt god tid. Filmen vil både glede og irritere. Men jeg fatter ikke hvordan denne filmen er blitt så enormt kritikerrost. Det er Peter Jackson som ene og alene presterer å rote bort toppkarakteren her.

7/10 - God

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

Spiderman 2

Oppfølgeren til kassasuksessen Spiderman skuffer ikke. Sam Raimi er fryktelig dyktig i dette her og lykkes med det meste. Molina er litt ustabil i rollen som onde Dr. Octopus, men på sitt beste er det virkelig bra. Effektene er ingenting å utsette på og både humoren og actionen er upåklagelig. Men filmen er, som eneren, først og fremst en kjærlighetshistorie.

Sam Raimi kopierer bevisst mye fra Supermann I og II filmene, men han gjør det så bra at det merkes fin lite. Som i Superman II så velger helten å gi slipp på kreftene til fordel for kjærligheten. Etter en stund innser de at drømmekvinnen ikke kan måle seg med superheltstatus, så da er det tilbake i trikoten. Men filmen ender godt for helten vår.

Mange mener den er bedre enn den første filmen, her er jeg uenig. Sluttkampen i Spiderman I, hvor han får seriøst juling, i tillegg til at filmen har tidenes kyss (opp ned kysset), gjør at eneren fortsatt er et lite hestehode foran. Men for en film Spiderman II er uansett.

Anbefaler den virkelig. Den er som en superheltfilm skal være. Den er også en fin oppladning mens vi venter på Spiderman III som kommer neste år, hvor Spiderman må bryne seg på Venom, Sandman og Hobgoblin. I tillegg til at en ny jente, Gwen Stacy, dukker opp og skaper et lite trekantdrama. Det må bli bra.

8/10 - Veldig god

Endret av Dotten
Lenke til kommentar

The Jackal (1997)

Underholdende og spennende actionfilm med Bruce Willis og Richard Gere i hovedrollene.

Filmen handler om en sjakal som blir leid inn for å drepe en amerikansk soldat pga. russisk-amerikansk politi tok liv av en russisk undergrunnsleder.

2 timer med rein underholdning! Verdt en titt...

8/10

Lenke til kommentar

Siste Filmen jeg så. Var The Ringer

The Ringer

Alt handler om Steve Barker (Johnny Knoxville) - han jobber i en middelsmådig jobb. Som mangen andre. Han klager til sjefen og får en "høyere" jobb innen firma. Han blir nødt til å sparke utlendingen Stavi (Luis Avalos) dette får han selvsagt dårlig samvittighet av. Så han ansetter han hjemme til å klippe plenen.

Under jobbing i hjemmen blir Stavi skadet (dumming som tar handa under grasklippern) og kapper av tre fingre. Og dette dekker jo ikke sykehuset/forsikring-selskapet. Og Steve (Knoxville) sitter igjen med en rekning som er meget stor.

Dette får onkelen hans vite. Og han bestemmer at dem skal "Fikse" Special Olympics. Steve går mer sagt som "undercover" og leker en tilbakestående person med navn Jeffy. Alt dem skal er å hindre at "Jimmy Washington" - En helt og mestvinnende innen retard OL, til å vinne dette OL og.

Dette kommer jo inn under mangen forviklinger og morsome kommentarer. Meget morsom film som anbefales sterkt.

8/10

Lenke til kommentar

Red Eye

Handling:

Lisa Reisert (Rachel McAdams) hater å fly, men redselen på flyet til Miami har ingenting med hennes flyskrekk å gjøre. Kort til etter takeoff, avslører Lisas setenabo, Jackson (Cillian Murphy), på en truende måte den virkelige grunnen til at han er om bord i flyet: Han medvirker i et komplott for å drepe en rik og mektig forretningsmann… og Lisa er nøkkelen til han suksess. Dersom hun nekter å samarbeide, vil faren hennes bli drept av en morder som bare venter på en oppringning fra Jackson. Fanget i et jetfly i 30,000 fots høyde har ikke Lisa noen mulighet til å slippe unna og ingen til å be om hjelp uten at det vil sette både farens, medpassasjerenes og hennes eget liv i fare. Mens milene flyr av gårde, vet Lisa at hun begynner å få liten tid, og desperat leter hun etter en utvei til å motarbeide sin nådeløse gisseltaker og forhindre et forferdelig mord.

Min meining:

Denne filmen begynte ganske bra men eg begynte å kjede meg når de var komt av flyet. Da vart alt liksom så opplagt.

4,5/10

Lenke til kommentar

The New World (2005)

Langt, stillferdig og absolutt fantastisk filmepos om de første engelskmennenes møte med amerika. Deilig, deilig, deilig film. Men heller ikke rosa. Langt der i fra.

New_world_NLR39058.jpg

Oppsummering: SE!

9/10

Endret av pwd3679
Lenke til kommentar

Killa Season

Handlingen er lagt til Harlem. Dipset gjengen selger dop på hjørnet og blir veldig rike. Hele filmen handler om at Cam'ron skal være den største langeren på gata. De som utfordrer han blir drept.

Filmen er en 2 timer og 7 minutter lang tortursession; filmet med et shaky DV-kamera og lyd som nesten er på nivå med mobilens taleopptaker, ikke så veldig langt under.

Dette er amatørskuespill på sitt aller beste.

vlcsnap-5370809.jpg

Trailer til Killa Season.

kokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpg av kokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpgkokain_1.jpg cokebags.

Lenke til kommentar

X-Men III

Applaus er en fin ting. I 1996 opplevde jeg dette på Forum kino i Bergen. Filmen var "Independence Day" og scenen var hvor Will Smith slo ned et romvesen. 10 år er gått og jeg har sett filmer som Matrix, Star Wars I, II og II, Ringenes Herre trilogien, Titanic og Spiderman på samme kino uten applaus. Nå, 10 år etter, i MB2 på den nye kinoen i Bergen opplevde jeg igjen applaus. Denne gang i X-Men III av alle filmer.

Det sier sitt. Filmen må ihvertfall ha noe å by på. Og det har den. I de to første ble alle mutantenes evigvarende komplekser utfoldet til det uendelige. Hvor hardt det var å være mutant og hvor synd det var i mutantene. Med tilsammen over 3 1/2 time med dette så tar man poenget. Det er vanskelig å være mutant.

Den nye regissøren Brett Rattner har skjønt dette. Dette tones ned i 3'eren og gir plass til annet kos. Filmen begynner litt kjedelig, i stil med de to foregående. Men så tar den så til de grader av. Filmen kunne med fordel vært litt lenger og Brett Rattner er en regissør uten særlig særpreg i sin stil. Det er ganske rett frem, men det funker fint for denne filmen, med enkelte få unntak.

Men det er flisespikkeri. Det mest negative med denne opplevelsen var at jeg i et svakt øyeblikk valgte å kjøpe iste fremfor Cola som tilbehør til popcorn og snop. Det irriterte under filmen.

En meget sterk 8'er.

8 - Svært god

Endret av Dotten
Lenke til kommentar
Trodde ei stund jeg var den eneste som syntes Jack Black ikke passa i rolla.

Oh well :)

6155115[/snapback]

Da er vi tre...

Motor Home Massacre:

Prepare for the gripping story of seven young friends who climb aboard a vintage RV - and ride straight into hell. Sabrina, just coming off a recent breakup, agrees to join her friends for a weekend away, hoping she can escape and relax. As the group journey deeper and deeper into the woods, they do not realize that they are being stalked by a military-grade, machete-wielding psychopath. And as the killer gets closer and the night becomes darker, it becomes clear that there is no escape, and what started as a thrill ride quickly becomes a terrifying torture chamber.

Hva kan man si om denne filmen som er positivt, ikke mye. Den har noen av de verste skuespillerprestasjonene jeg har sett på flere år. Dialogen er horribelt dårlig og det er stort sett vondt å se på. Dette er et hjemmesnekkret makkverk av en film som aldri skulle hvert gitt ut på dvd, de som har laget den har sikker hatt det veldig moro i løpet av den helgen den ble spilt inn.

De hopper i alle klisjeer som det er mulig å finne, dette var rett å slett forferdelig...

Jeg gir pluss poeng for T&A, og jeg ender da opp med karateren:

1.25/10

Lenke til kommentar

Lucky Number Slevin

Et blodig hevndrama som har alle de rette ingrediensene av brutalitet, komedie, kjappe replikker og drama, og hvor den ferdige retten er en velsmakende bouffet av god film, selv om krydringen visse steder oser av å være glætt.

Lenke til kommentar
Høres jo ut som en kryssning mellom Joy Ride, Friday the 13th. og Hostel. Er vel sikkert et bomkjøp ut av en annen verden men nå og da så kan man jo ha flaks :whistle:

6163802[/snapback]

Hva kan man si om denne filmen som er positivt, ikke mye. Den har noen av de verste skuespillerprestasjonene jeg har sett på flere år. Dialogen er horribelt dårlig og det er stort sett vondt å se på. Dette er et hjemmesnekkret makkverk av en film som aldri skulle hvert gitt ut på dvd, de som har laget den har sikker hatt det veldig moro i løpet av den helgen den ble spilt inn.

De hopper i alle klisjeer som det er mulig å finne, dette var rett å slett forferdelig...

Jeg gir pluss poeng for T&A, og jeg ender da opp med karateren:

1.25/10

6177600[/snapback]

Du hadde altså ikke flaks denne gangen Manx? :wee:

Lenke til kommentar

Fire nyanser av brunt.

Filmen drar deg igjennom en hel del sinnstemninger. Noen ganger sitter du og ler, mens andre kan du nesten gråte. En topp svensk tragedie som får deg til å le av mest spesielle ting.

Filmen viser fire historier som utspiller seg noe tragisk og til tider absurd.

På DVD-coveret står det "En komedie fra sveriges svar på Team Antonsen". OK. Jeg er enig i at de er morsomme, men de er så uenderlig mye dypere.

Bare ta deg tid til å se den. De tre timene flyr av gårde.

8,5/10

Lenke til kommentar

Chinatown

En klassiker. Jack Nicholsen i kanskje sin beste rolle (etter The shining selvfølgelig). Han spiller superslick privatdetektiv, og blir viklet inn i et komplisert plott ledsaget av vakre damer. I stil kan den kanskje ligne den litt på L.A. Confidential, evt. motsatt siden Chinatown er mye eldre. 8.5/10 og top 250: #43 er godt fortjent; jeg gir den 9/10

Endret av Nemo}
Lenke til kommentar

A Better Tomorrow 2

Må se denne nå og da, filmen bygger seg sakte opp med sporadisk action og en del triste hendleser før begeret renner over og det ender i en orgie av vold. ingen andre filmer tar livet av ca. 100 folk på 10 minuttter.

vakkert. hvorfor Woo ikke lage slike filmer lengre vet ikke jeg, men det er synd.

20x ganger bedre enn face off, og 20000000000000000000x ganger bedre en den elendige filmen MI2

Lenke til kommentar

Terkel I Knipe (med norske stemmer)

JA! Endelig en norsk film (dvs. norske stemmer) med god og naturtro dialog. Dette har jeg savnet i alle årene jeg har vært intr. i film. Norsk film generelt preges av å være skrevet av gamlinger eller under press for å holde språket så "pent" og norsk som mulig, og de gangene de putter inn slang så ender man opp med Pelle & Proffen. I TiK så føler jeg språket er naturtro, kanskje litt overdrevent mye banning. Umoralsk ungdomsfilm, det liker vi. Tror jeg må se den filmen en gang til. Den var rett og slett uhyrlig morsom. 10/10

Endret av tjalla
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...