Dotten Skrevet 16. mai 2006 Del Skrevet 16. mai 2006 (endret) X-Men En stund siden jeg så denne her sist og må si det var et ganske gledelig gjensyn. Filmen begynner veldig bra, men makter ikke helt å følge opp, til dels på grunn av et svakt og kjedelig "evil plot", men også fordi man overhodet ikke blir kjent med slemmingene Toad og Sabretooth. Sistnevnte har regissør Singer bommet fullstendig med når det kommer til skuespiller og hvordan han blir portrettert. Regissøren har valgt å stort sett fokusere på Wolverine, Xavier og Magneto, noe som er spennendes, men filmen burde vært litt lenger og gått mer i dybden på de andre karakterene også. Halle Berry gjør for ordens skyld en jobb like dårlig som parykken ser latterlig ut på henne. Heldigvis er Hugh Jackmann et funn av Singer og Ian Mckellan og Patrick Stewart gjør en veldig god jobb. Filmen gjør jobben og er en artig affære. Men for de som kjenner X-men fra før så vet man at det kunne bli gjort bedre. Men den legger grunnlag for spennende oppfølgere. 7/10 - God Endret 18. mai 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Haisommer 2 Det er på slutten av 70 tallet og filmen er oppfølgeren til en av de store skrekkfilmene gjennom tidene. Det er snakk om blodtørstig stor hai som gyver løs på både mennesker, båter og helikopter. Filmen er en grei opplevelse den, om den stakkars politimannen som frykter at haien er der ute, men uten å få gehør andre steder. Litt merkelig at folk fortsatt ikke hører på mannen, da han hadde rett forrige gang. Bare det at manusforfatter har vært tøff nok til faktisk å ta med en scene hvor haien angriper et helikopter er dømt til å gi denne filmen ekstrapoeng. Jaws themen komponert av John Williams (Star Wars, Superman, Indiana Jones m.m) får alltid hårene til å reise seg litt og gjør denne filmen til litt bedre enn den faktisk er. 4 - Nokså dårlig Lenke til kommentar
ttd Skrevet 18. mai 2006 Del Skrevet 18. mai 2006 Jeg har nettopp sett verdens beste U-båtfilm, nemlig: The Life Aquatic with Steve Zissou Denne er rett og slett et unikum av en fantastisk film. Så koselig at du får vondt i munnen av å smile. Bill Murray spiller fantastisk bra som utbrent "oceanographer"(hvordan oversette?). Jeg vet ikke hva mer jeg skal si om filmen, har ikke sett noe som ligner før. Soundtracket med David Bowie(både orginalt og framført på portugisisk akkompagnert av kassegitar), Iggy & The Stooges, The Zombies, 70-talls techno og Sigur Rós gjør filmen verdt å se alene. Dette er en liten diamant, ikke gå glipp av den! 9/10 Lenke til kommentar
Lidskjalv Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) Tristan and Isolde. Basert på et eldgammelt sagn. Middelalderens Romeo og Juliet. Irene og Britene ligger i stadige slag mot hverandre. Etter et slag blir Tristan, Briten skylt opp på en Irsk strand. Isolde redder livet til den slagne soldat. Dette er starten på et fatalt kjerlighetsforhold mellom to som aldri kan få hverandre. http://www.imdb.com/title/tt0375154/ God film. Koste meg under hele filmen. Anbefales på det varmeste. Endret 21. mai 2006 av pwd3679 Lenke til kommentar
ttd Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 (endret) TV'n min er fortsatt varm etter visning av: Starship Troopers Denne er så dårlig at den blir bra. Går fra å være ultrahøytidelig jeg-blir-kvalm-film til en direkte parodi av storebror USA, propagandakrig, innom insektsplatter og et kvalmt firkantdrama. Replikkene er så cheesy at det svir, og Dina Meyer samt Denise Richards nærvær framkaller spontanutløsninger. Du bryr deg deng om jordas, månens eller for den saks skyld universets skjebne, men sitter og venter på neste eksplosjon/splatter/puppescene. Folk overlever penetrering av brystkasser som ingenting skulle ha skjedd, og insektene stopper pent og pyntelig invasjonen av en base mens de venter på at menneskene skal sippe over en tapt soldat og bli reddet. Og de anser faktisk det å bli pisket av en kraftig sexy neger som en straff. Om du greier å le: 7/10 Om du ikke greier å le: 3/10 Endret 20. mai 2006 av Nemo} Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 19. mai 2006 Del Skrevet 19. mai 2006 The Da Vinci Code Etter å ha lest så mange middelmådige anmeldelser, hadde jeg ikke store forventninger. Jeg hadde ikke lest boka, bare hørt snakk om den 24/7 den siste tiden. Jeg for min del, hadde en fin kinoopplevelse. Jeg tror ikke de som allerede har lest boka vil like den like mye som meg, da de allerede vet hva som skjer, i en film uten den altfor store visuelle opplevelsen. Jeg er ikke i nærheten av kristen, derfor synes jeg denne teorien virker mer sannsynlig (eller mindre usannsynlig) enn den som står skrevet i Bibelen. Jeg brukte et par minutter under filmen til å finne ut hva den egentlig meningen var. Når jeg skjønte poenget, var den egentlig ikke så dum. Kult å se Jean Reno i denne rollen. En totalt annen karakter fra slik han er i Leon. Hanks og Tautou var også strålende. Det jeg trekker filmen for, er en liten kjedelig periode halvveis i filmen, og at den ikke er best på det visuelle. Jeg mener at de kunne fått mer ut av en film som har kostet såpass mye som den har gjort (husker ikke eksakte tall). Uansett, en absolutt severdig film: 7/10 Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Da Vinci koden: Handling: Den berømte symbolforskeren professor Robert Langdon (Tom Hanks) blir innkalt til museet Louvre i Paris en kveld en kurator er blitt myrdet, og det ligger tilbake et mystisk spor av symboler og ledetråder. Med sitt eget liv på spill, avdekker Langdon, med hjelp fra politikryptologen Sophie Neveu (Audrey Tautou), en serie forbløffende hemmeligheter som ligger gjemt i arbeidene til Leonardo Da Vinci. Alle peker i retning av et mystisk brorskap som er viet til å vokte en eldgammel hemmelighet som har vært bevart i 2000 år. Duoen legger ut på en intenst spennende jakt gjennom Paris, London og Skottland, der de samler stadig nye ledetråder mens de desperat forsøker å knekke koden og avsløre hemmeligheter som vil ryste menneskeheten i grunnvollene. Min Meining: Eg kan ikkje forstå at denne filmen har blitt slaktet av kritikerene. Dette var ein veldig bra film. Hanks og Tautou var gode, Reno var god, men ingen av disse kan sammenlignes med Ian McKellen som mildt sakt var genial i sin rolle. 8/10 Lenke til kommentar
Fatty Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Fikk du karakter av læreren din på denne anmeldelsen? 6076146[/snapback] Jepp. Jeg fikk 5. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Torque Etter jeg så Trippel-X; 2 trudde jeg ikke det fantes noen mer oppblåste og mindre realistiske filmer, men det var helt til jeg så Torque, som mangler ALT bortsett fra fine sykler. MC kjører Cary Ford blir framet av en gammal rival og MC leder for mordet på ett annet gjeng medlem i en annen gjeng som er broren til lederen i gjengen (spillt av Ice Cube). For å bevise sin uskyld må han kjøre mer MC med korrupt purk og litt av hvert i hæla. 2/10 + 1 på grunn av kule sykler Endret 20. mai 2006 av enuR. Lenke til kommentar
Sidious Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 To andre i denne tråden har allerede skrevet flotta anmeldelser av Da Vinci Koden, så jeg nøyer meg med å gi min karakter. 7/10. Lenke til kommentar
TheDarkListener Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 The Da Vinci-code. Ja, hva kan jeg si. Hele greia led av alt for mye effekter, ikke alt for bra skuespill av mr. Hanks og "Look at me! It's the Da Vinci-code!". Denne filmen skulle aldri ha vært lagd, men den kunne vært gjort bedre. Den eneste positive overraskelsen var mannen som spilte Silas, selv om fyren var litt liten og spinkel mestret han rollen utrolig bra. 5/10. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 The Time Machine (2002) tja. er ikke så mye igjen av boka i denne filmen, men det gjør egentlig en helt ok jobb som "stand alone" akurat passe lengde og den holder deg passe underholt i ca. 90min. Musikken var veldig fin så det trekker opp, 6.7/10 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 Superman III Mannen av stål møter en av sine største utfrordinger - I form av en datanerd. Ja, tema i filmen er tydelig datamaskinens inntog som kom sterkt på 80 tallet. Datanerden spilles av Richard Pryor, som gjør sin vante greier. Dette er en 80 talls komedie med Supermann i. Det funker for så vidt greit nok og effektene er topp. Ujevne og cheesy ja, men de slår det meste i Lois&Clark og Smallville selv om filmen er lagt på begynnelsen av 80 tallet. Selv i dag ser det ut til at mannen faktisk flyr i de beste scenene. Mens det er temmelig avslørende i andre. Margot Kidder(Lois Lane) er nesten ikke med i filmen, noe som er positivt. Dessverre mangler Gene Hackman. Christopher Reeve får denne gangen spille ond Supermann, en rolle han kler utmerket. Fryktelig som han lignet på Punisher i sin onde tilværelse. En fryd å se Supermann mer interessert i å sjekke opp jenter fremfor å redde folk. Man ler godt når han blåser ut den olympiske ild fordi han kjeder seg. Filmen mangler en scene som gir gåsehud, noe en Supermann film skal inneholde. Men vi lærer fort at en full Supermann med peanøtter som våpen ikke er trygt å være i nærheten av. Anbefaler denne, men vær klar over at dette er 80 talls komedie med de tåpelighetene som der følger med. Historien er tynn, men det var nok ikke det som var hensikten å servere i denne filmen. Her skal man le og man skal se Supermann i aksjon. Noe den leverer. Ikke noe for de som ønsker realitet eller som ikke liker 80 tallets filmstil. En svak 7'er. 7/10 - God. Lenke til kommentar
Jaukim Skrevet 20. mai 2006 Del Skrevet 20. mai 2006 (endret) Pitch black Dette er kanskje en av de beste science fiction filmen jeg har sett! Ikke nokk med det filmen er utroligt spennende og jeg fikk en god stemning når jeg så den. Oppfølgeren til denne filmen er "The Chronicles Of Riddick", og jeg kan ikke se så mye likhetstrekkuten om at Riddick er med i denne filmen også. Et romskip er på vei gjennom det ytre rom med en broket skare passasjerer om bord. Blant dem er morderen Riddick og politimannen Johns. Romskipet rammes av teknisk svikt og piloten Carolyn Fry må i løpet av sekunder ta drastiske beslutninger. Hun nødlander på en øde planet og må stri med å holde spenningsnivået nede blant passasjerene. Frykten for Riddick er stor, men likevel inngår morderen snart i en anspent ledertrio sammen med Carolyn og Johns. Planeten de har landet på består av ørken som ligger brennhet og tørr under hele tre soler og det finnes ikke tegn til liv. Så finner de overlevende en ubebodd leir som virker forlatt i all hast. Mysteriet avdekkes når natten senker seg for første gang på mange år. I stummende mørke møter den hardt prøvede gruppen en langt større fare enn kræsjlandingen... 9/10 Endret 20. mai 2006 av Ljå Lenke til kommentar
Ustedalen Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 The Da Vinci Code Gidder ikke å lage et sammendrag av filmen, siden det allerede har blitt gjort. Filmen gikk utrolig i skyggen av boken. Boken klarer du såvitt å legge fra deg, mens denne filmen ble litt for lang. Handlingen var grei, og jeg fant ikke noe vesentlig stort de hadde utelukket. Skuespillet var greit nok! Men det er nok en film som må i samlingen 6/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Independence Day denne filmen holder seg godt, den er jo 10 år gammel i år effektene er mer en godkjente selv i dag. hitorien er jo klassisk og gjort på en god måte. Jeff Goldblum og Will Smith er et morsomt team. en underholdene og kul film 9/10 Lenke til kommentar
Litejk Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 xXx og xXx 2 Ja, har du noen gang vert kvalm? det blir jeg etter å se disse filmene, makan til oppblåste filmer skal du lete lenge etter, og jeg kan søren ikke sjønne hvorfor disse filmene er så godt likt, jo kanskje fordi de har gode spesialeffekter og "kule" folk med. Og bare det at Samuel L Jackson er med i disse filmene gjør meg betenksom, hvorfor stiller han opp til å bruke tiden sin på noe så drittslikkende som disse filmene? 1/10 til begge to Lenke til kommentar
master air Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 A Clockwork Orange Filmen om den ultra-voldelige Alex. Er ikke så mye jeg skal si om denne filmen annet enn at jeg elsker den, men at det er synd Kubrick ikke lagde filmen etter den engelske utgaven av boka. Hadde han gjort det tror jeg filmen hadde blitt enda bedre. (For de som ikke har lest boka så har den orginale utgaven 21. kapittler, mens den utgaven Kubrick lagde filmen av hadde bare 20.) Vis du ikke har sett den før, se den nå! Vis du har sett den før, se den igjen! 9/10 Lenke til kommentar
Registrert Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 mission impossible 3 Da har jeg vært på kino og sett filmen, som skulle være en så knakende god action film Den skulle gi James Bond en skikkelig trøkk. Aldri i mitt liv har jeg blitt så skuffet, ingen gadgets, ingen god orginal story. Eneste plusset i boken må bli at Ethan Hunt kan spille udødelig superman. av 5 Lenke til kommentar
Ender Skrevet 21. mai 2006 Del Skrevet 21. mai 2006 Ed Wood, av Tim Burton, 1994. Om filmregissøren Ed Wood, som på femtitalet laga herlege filmperler som "Glen or Glenda" og "Plan 9 from Outer Space", filmar som har blitt legendariske fordi dei er så dårlege. Ein ung Johnny Depp er herleg i rolla som filmregissøren som etter sin død vart kalla "verdens verste regissør". Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå