krizkriz Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Ocean's Eleven (2001) Jeg må først si at det er første gang jeg ser filmen. Så Oceans Twelve for et par måneder siden og syntes den var bra. Men jeg må si denne var bedre. Godt gjennomført og mange morsomme øyeblikk/kommentarer. Likte historien og måten de gjennomførte "bruddet" på. Regner med at de fleste har sett den, men for de som ikke har: SE DEN! 9/10 Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 11. mai 2006 Del Skrevet 11. mai 2006 Super Size Me Handling: Dette er historien om en mann som hensynsløst bruker seg selv som prøvekanin for moderne matvaner. Morgan Spurlock bestemte seg for å komme til bunns i frityrgryta og skille fete fakta fra mektige myter om den globale menyen av hamburgere, pommes frites og brus. Hurtigmaten er blitt en vesentlig del av livsstilen for millioner av mennesker over hele kloden. Men til hvilken pris? Spurlock bestemmer seg for å leve utelukkende på mat fra McDonalds i 30 dager. Før forsøket blir han undersøkt grundig. Han er på alle måter en sunn og frisk ung mann. Under hele eksperimentet måles, veies og overvåkes han nøye av eksperter. Kiloene begynner snart å legge seg rundt midjen. Det er den minste overraskelsen. Legene blir mildt sagt forbauset over omfanget av kroppens forfall, og kjæresten hans klager på at sexlivet skranter. Spurlock selv merker at han er deprimert - unntatt når han spiser. Tåler helsa hans å bli med på den fete ferden 30 dager til ende? Min Meining: Dette er ein veldig bra dokumentar som setter mc donalds i eit kritisk søkelys. 9/10 Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 13. mai 2006 Del Skrevet 13. mai 2006 Mission Impossible 3 PSH er perfekt. Mannen kan spille absolutt alt, jeg blir like imponert hver gang jeg ser ham i en film. Blikket, smilet, replikkene... Den beste MI-skurken så langt; jeg gleder meg til å se Kevin Spacey forsøke å slå Hoffman. Tom Cruise var også visstnok med i filmen. Abrams kan spenning, men jeg følte at det ble litt lite Mission Impossible og litt mye løping. Den beste MI-filmen så langt 5/6 Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Gin gwai (The Eye) Lenge siden jeg hadde sett en skrekk film (med unntak av re-maken til The Texas Chainsaw Massacre, som absolutt ikke var skummel), så jeg håpet å bli skremt. Og skremt ble jeg Litt uvant at alle snakker cantonesisk/mandarin, men det gjorde egentlig ikke no'. Filmen handler om en dame som får innplantert et nytt øye. Med det nye øyet begynner ho å se mørke skygger. Skal ikke si så mye mer, men jeg kan nesten love at du blir skremt. Mange ganger. Spesielt når Mun er hos han skrivelæreren. Det var frysninger, det! 8/10. Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 The Wedding Crashers Handling: Vince Vaughn og Owen Wilson spiller de to advokatene og kompisene som aldri har blitt utestengt fra et bryllup de ikke har fått invitasjon til. De har sine egne teknikker og ritualer, en slags oppskrift på hvordan man kræsjer brylluper. Kompisparet sniker seg inn på nye fester hver uke, alltid på ny måter, og alltid med mål om å stjele et nytt hjerte. Aller helst brudepikens. Men når de en helg krasjer sesongens virkelige bryllupshappening faller en av våre to helter for datteren til brudgommen, en innflytelsesrik og eksentrisk politiker. Og får å fange henne er det klart at reglene de to lever etter må brytes. En vill weekend er i gang på familiens flotte eiendom. Hvor de to festglade blindpassasjerene raskt forstår at de begge har tatt seg vann over hodet. Min meining: Dette var film som til tider var sykt morsom, andre ganger bare morsom og noen ganger direkte kjedelig. Vince Vaughn var kanon morsom mens Owen Wilson var heller litt tam. For å vere ein komedie syns eg filmen gått kunne ha vert litt kortere. 6/10 Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Rettelse: Owen Wilson er alltid morsom. Vince Vaughn er aldri morsom. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Rettelse: Owen Wilson er alltid morsom. Vince Vaughn er aldri morsom. 6101469[/snapback] Støttes 2 ganger. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Slipp Jimmy Fri (2006): Sinnsyk utførelse uten substans. Det grafiske arbeidet er helt på topp og går selv Final Fantasy en høy gang, men det hjelper så lite når innholdet er platt, kjedelig og langt ifra engasjerende. Det som redder filmen er paradoksalt en gjeng trøndere med jaktrifle og RBK-emblem på feltjakka. 5/10 Waking Life (2001): En film blant filmer. Hvordan kan man beskrive en film som bryter alle regler og sprenger alle grenser for det man trodde en film kunne være? 10/10 Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) Cast away Robert Zemeckis kan virkelig det å håndtere en av de store utfordringer innen filmskaping. Det å ha kun en person og så gjøre vedkommende interessant i de godt og vel to timene filmen varer. Det at den personen spilles av eminente Tom Hanks hjelper nok godt på. Det finnes få skuespillere som er så dyktig som denne mannen. Det er ingenting å utsette på hans prestasjoner i Cast Away som en moderne Robinson Crusoe. Filmen er gripendes, spennende og morsom. Volleyballen Wilson gjør også en utmerket prestasjon. Anbefales. 8/10 - Svært God Hart's War En film om krigsfanger under 2.verdenskrig. Den er stappet med samfunnsaktuelle temaer som rasisme, behandling av krigsfanger m.m. Filmen er litt vel patriotisk og spenningen når aldri klimaks. Bruce Willis og Collin Farrel hever filmen og den blir et greit tilbehør til popcornen. 5/10 - Middels Endret 18. mai 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Festen Et herlig stykke filmkunst. Jeg var helt forberedt på å hate denne filmen og hele Dogme-konseptet. Jeg leste om det på forhånd, og for meg virket det som arrogant elitisme, men når det visuelle forsvinner og filmen fortsatt er enestående, ble forventninger visket vekk. Denne filmen er 100% substans, og herlig er det. Tankevekkende, skremmende og ikke minst en mulighet til å granske sin egen holdning (selv om kritikken er rettet mot det danske samfunnet, har nordmenn en god del å kjenne igjen). En utrolig film, og en av få jeg virkelig anbefaler til alle nordmenn, som forhåpentligvis vil kjenne seg igjen i Christian og ikke Michael. Jeg innså dessverre at 90% av de rundt meg har mer Michael i seg. 10/10 Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Kan noen forklare ordet substans? Jurrasic Park Her kommer jeg 13 år etter premieren på en film de aller fleste har sett. Artig actioneventyr. Sliter med litt tynn historie, men det gjør egentlig ikke no'. Hvorfor må jenteungen skrike så mye? 8/10. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Kan noen forklare ordet substans? 6104948[/snapback] substan's m1 (fra lat., eg 'det som står under, bærer noe') 1 filos: det konstante, som en antar ligger bak fenomenenes ytre egenskaper og forandringer; indre vesen, kjerne 2 stoff, materie en kjemisk s- / en gjenstand av en ubestemmelig s- Jeg bruker det som et litt videre begrep enn "innhold", men det er mye av det samme. Her er det ikke Tony Scott på gang; her er handlingen, replikkene, følelsene, blikkene og tankene det som gjør filmen så utrolig. Jeg tenkte først at den var fra "for å være Dogme", men mot slutten la jeg ikke merke til det en gang. Utenom visse kamerabevegelser som var ujevne, var opplevelsen like sterk som ellers. Det er grunnlaget for 10ern; substans. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Denne filmen er 100% substans, og herlig er det. Mener du med det da at filmen er veldig innholdsrik og meningsfylt? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 Denne filmen er 100% substans, og herlig er det. Mener du med det da at filmen er veldig innholdsrik og meningsfylt? 6105013[/snapback] Nettopp. Den tjener ingenting på det visuelle, men har nok innhold til mangfoldige filmer. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 14. mai 2006 Del Skrevet 14. mai 2006 (endret) An Unfinished Life Jeg ventet det verste når jeg ble invitert på filmkveld av en jentegjeng og fikk beskjeden "filmen er kanskje litt trist...". Onsdagsfilm på TVN, here I come. Men smilet kom fram da jeg sjekket coveret: En glimrende regissør (Lasse Hallström), hot hunk(Robert Redford) samt han negern uten afro (Morgan Freeman). Også Lopez da(TIF). Becca Gardner er søt og spiller meget bra. Dessuten er hun 16 Selve filmen er grei underholdning. Det går sakte, og dramahatere bør skygge unna. Endret 14. mai 2006 av Nemo} Lenke til kommentar
Dotten Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Superman II Supermann vil ha lite problem med å hoppe etter Wirkola, men han sliter med å fly etter sin egen skygge, da denne oppfølgeren får en ganske tøff landing. Med Mario Puzo til å skrive historien (mannen som skrev Gudfaren I&II), Gene Hackman, Terence Stamp og selvsagt Christopher Reeve som mannen av stål er mye lagt til rette for at denne filmen skulle makte å følge opp en av tidenes klassikere. Men dessverre bærer filmen klart preg av regissøren bak den første filmen, Richard Donner. Han gjorde en ypperlig jobb med den første filmen og regisserte store deler av oppfølgeren, for så å bli sparket etter uenigheter med sjefene og erstattet av Richard Lester. Slikt setter klare spor. Mye ble endret og mye ble rot. Marlon Brando ble skandaløst kuttet ut av filmen for å spare penger og det er en merkbar endring av filmens atmosfære i forhold til eneren. Historien er tidvis veldig svak og det blir rett og slett for mye tull med de tre skurkene. Viktige scener med Brando som er kuttet fører til merkelige hull. Idiotiske krefter som en kryptoner aldri har hatt blir gitt til både Supermann og skurkene. Det er blant annet merkelig hvordan noen makter å snakke på månen, superkrefter eller ikke. Handlingen er enkel nok; Mannen av stål må gi fra seg kreftene for å være med sin store kjærlighet Lois Lane. Samidig lander, bokstavelig talt, general Zod og hans to disipler. I bakgrunnen lurer som alltid Lex Luthor. Det er med andre ord ikke så alt for god timing Supermann velger for å pleie sine "følelsesmessige" behov. Filmens stumper blir reddet av Christopher Reeve, han spiller helt fenomenalt. Denne mannen var som skapt for rollen, er imponerende hvordan han veksler mellom rollen som Clark Kent og Kryptons fortapte sønn. Hårene reiste seg når Supermann vendte tilbake fra en tilværelse uten superkrefter. Dette på tross av at filmen er sett mange ganger før. Om litt kommer en "Richard Donner versjon" av filmen, den vil nok være merkbart bedre. Denne er grei nok, men lever ikke opp til den første, noe den i bunn og grunn nok ville om ikke Donner fikk fyken. 6/10 - Nokså god Endret 18. mai 2006 av Dotten Lenke til kommentar
Wooho Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 (endret) Mission Impossible 3PSH er perfekt. Mannen kan spille absolutt alt, jeg blir like imponert hver gang jeg ser ham i en film. Blikket, smilet, replikkene... Den beste MI-skurken så langt; jeg gleder meg til å se Kevin Spacey forsøke å slå Hoffman. Tom Cruise var også visstnok med i filmen. Abrams kan spenning, men jeg følte at det ble litt lite Mission Impossible og litt mye løping. Den beste MI-filmen så langt 5/6 6098958[/snapback] Enig beste i serien, men at det var litt lite Mission Impossible er jeg uenig. Det hoppet fra den bygningen i Japan og når Cruse slegner seg og detter ned litt vel feil det var saker det og virkeligt noe man ikke burde prøve selv. 10/10 Ellers så jeg The Rock på nytt (1 år siden sist jeg så filmen) og hver gang jeg ser filmen inser jeg hvorfor denne er favoritten min. Skuespillet, regien og ikke mins musikken er helt konge i denne filmen. Ikke mins samspillet mellom Cage og Connery er knaskende bra utført. Her er det action all the way fra første til siste stund og veldig proft korografert. Let`s finde som rockets! EDIT: på vegne av Deathie og Mala tar jeg en direkte sitat fra filmen selv om det ikke var min hensikt med den setningen ovenfor. Connery: Did you know it was originaly a Civil War fort? Cage: Oh Really? Huh. Yeah, wow. You know, I like history, too,maby when this is all over, you and I can stop by the souvenir shop together. But right now I just -- I just -- I wanna find som rockets. 10/10 Endret 15. mai 2006 av Wooho Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Let`s finde som rocets! 6110569[/snapback] Vær så snill å korriger denne setningen, for min skyld. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 Let`s finde som rocets! 6110569[/snapback] Vær så snill å korriger denne setningen, for min skyld. 6110677[/snapback] Og min Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 15. mai 2006 Del Skrevet 15. mai 2006 La den være, den var jo legendarisk skrevet! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå