Dorian Gray Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Husk at matrix-regissørene kun var manusforfattere... det var ikke de som stod for regi. Derfor der vi ingen matrix-fakter i filmen. 5837054[/snapback] Det var nå flere ting som antydet til at Matrix-folka stod bak, blant annet slosscenene, men også dialogen til V som ikke står i bøkene. Noen av de mer dramatiske talene hans minnet om en viss arkitekt med en viss forkjærlighet for fremmedord. Lenke til kommentar
Dødskalkunen Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Naboer Filmen handler om John som nettopp har blitt forlatt av sin samboer Ingrid. En dag møter han Anne og Kim som er naboene hans. Det begynner og skje mystiske ting mellom han og hans naboer. Filmern er en psykologisk thriller med Kristoffer Joner i hovedrollen. Synes det var en grei film, men av og til litt kjedelig. 4/6 Endret 30. mars 2006 av Alfen92 Lenke til kommentar
moray Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 Så Salto, salmiakk og kaffe tidligere i dag.. IMDB Utrolig dårlig skuespill, og dårlig manus. Holdt på å skru av flere ganger, men samboeren syntes den var litt bedre enn meg, så vi ble sittende og se begge to. Makkverk fra ende til annen. Rotete kompososjon. Minner litt om en wam og wennerød-film fra 70-tallet. De fikk faktisk til å vise en komplett fødsel underveis i "handlingen". Sterkt. Dårligste filmen jeg har sett på lenge. Styr unna! Lenke til kommentar
GBD Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 V for Vendetta SE DENNE FILMEN. 5806781[/snapback] I mangel av noe bedre å skrive så quoter jeg denne Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. mars 2006 Del Skrevet 30. mars 2006 (endret) Hyeongsa aka The Duelist (2005) Sør-Koreansk kunstfilm med syltynn handling, lefling med dusinvis forskjellige sjangere, nydelige koreografi og ikke minst noen av de mest spektakulære bildene som har blitt tatt opp på film. Bare synd at den hverken engasjerer eller gir den helt store Wow-følelsen i ettertid. 5/10 ----------------- The Hills Have Eyes (2006) Wow, jeg trodde ikke det var mulig å lage en film som krysset The Devil's Rejects (2005), The Texas Chainsaw Massacre (2003) og Dawn of the Dead (2004), men alikevel ende opp som komplett søppel. Dette var en grusom film med ekstremt mye blod og gørr, men intet driv eller substans. Jeg og mine to medsvorne skapte trampeklapp i salen da den var ferdig. 2/10 (eneste grunnen til at den ikke fikk 1 var at vi fikk se Emilie de Ravin (Claire fra Lost) i en meget flott bikini.) Endret 30. mars 2006 av LarsP Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Caché Dette er en fransk perle jeg trygt kan anbefale til alle med sans for intense thrillere. Den tar, samtidig som å være en effektiv spenningsfilm, for seg svært aktuelle temaer i dagens samfunn og pakker det elegant inn i en gripende historie. Caché fremmer den tøffe virkeligheten mange lukker øynene for, men runder det hele av med en svært optimistisk slutt. Caché kjemper kampen om tittelen fjorårets beste film, spør du meg. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Battle of Britain En veldig god film fra gamle dager, da de sprengte et lite land når de lagde filmene og en veldig lang og god rolle liste. historien tar jo naturlig nok for seg Battle of Britain og pilotene som fløy i den, mye mye kul flyving, ting som de sikkert ikke hadde fått lov til i dagens filmer, alt ville blitt gjort digitalt. et must 10/10 Lenke til kommentar
SkyMarshall Arts Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) The Brothers Grimm / Brødrene Grimm [2005] 1/10 ... faktisk en JÆVELIG dårlig dritfilm. Haha, jeg måtte le så dårlig den var. Jeg er veldig glad i det meste av filmer i en medieval fantasy-setting, men det her var så lavmåls møkkdårlig at jeg ikke orka se hele engang. Effektene er forresten gode nok til å tilfredstille dine behov om dette var 1989! ÆSJ!! Edit: Liten opptur er Peter Stormare da, han drar jo opp alt han spiller i. Endret 2. april 2006 av SkyMarshall Lenke til kommentar
Gjest Slettet+7412534 Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Jeg så Lange Flate Ballær igår, og må si at filmen svarte til mine forventninger. Harald Zwart har gjort en kjempebra jobb. Det som er bra med denne filmen er at alt kunne skjedd i virkeligheten. Utenom at Norge kommer til fotball VM da. Skuespillerne var veldig flinke, og bidra til å skape flere latterbrøl i salen. Dette er norsk komedie på sitt beste. Se filmen, en soleklar 6 fra meg. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Harald Zwart har gjort en kjempebra jobb. 5853564[/snapback] Det vel først og fremst Bjørn Fast Nagell som har gjort en god jobb? Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 (endret) Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain En film jeg har ergret meg lenge over ikke å ha sett. Begynner fantastisk med en nydelig credit-sekvens og holder samme høye kvalitet gjennom hele filmen. Fantastisk å se på, utrolig sjarmerende karakterer og en søt historie gjør dette til en av tidenes romantiske komedier. En opplevelse jeg unner alle og enhver. 9/10 Havoc Stephen Gaghan er en veldig dyktig manusforfatter og var ene og alene grunnen til at jeg ga denne filmen et forsøk. Det skulle jeg aldri gjort. Jeg visste ikke om jeg skulle gråte eller le, men valgte ingen av delene, da denne filmen ikke fortjener noens engasjement. Denne elendige produksjonen må oppleves, men aller helst unngås. 1/10 Endret 2. april 2006 av Slettet+9817234daf Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 2. april 2006 Del Skrevet 2. april 2006 Inside Man Kick-ass. Perfekt heistfilm, Clive Owen er herlig. Interessant, intens, intelligent. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 4. april 2006 Del Skrevet 4. april 2006 Støtter alt det positive som er sagt om "V for Vendetta" 9/10 Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) "The Thing (1982)" Har du ikke sett den, så burde du så absolutt gjøre det. En av de beste Horror / Sci-Fi / Thriller filmene som har blitt laget. Måtte de la denne være i fred og ikke lage enda en dårlig remake...... Det hele finner sted i "Antartica", plutselig kommer det en "gal" nordmann som skyter etter en bikkje. Vil du vite fortsettelsen, må du se filmen. 88/100 Endret 5. april 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
xkharonx Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 "The Thing (1982)" Har du ikke sett den, så burde du så absolutt gjøre det. En av de beste Horror / Sci-Fi / Thriller filmene som har blitt laget. Måtte de la denne være i fred og ikke lage enda en dårlig remake...... Det hele finner sted i "Antartica", plutselig kommer det en "gal" nordmann som skyter etter en bikkje. Vil du vite fortsettelsen, må du se filmen. 88/100 5870250[/snapback] Det er allrede en remake av The Thing from Another World (1951). Så vi får håpe de er kloke nok til ikke å lage en remake av en remake. Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 5. april 2006 Del Skrevet 5. april 2006 (endret) Joda det stemmer det, kanskje verdens beste remake. Men det blir jo uansett en remake. Endret 5. april 2006 av ^fmj Lenke til kommentar
Elmek38 Skrevet 6. april 2006 Del Skrevet 6. april 2006 (endret) Lord of War: Handling: Den russiskfødte amerikaneren Yuri Orlov (Nicholas Cage)er våpensmugler. Han er en nedrig mann som leker med andre menneskers liv og død for å gjøre seg selv rik. Han kjøper billige våpen og stridsvogner fra de tidligere Sovjetstatene og selger dem dyrt til terroristgrupper og regjeringer i krigsherjede områder i Afrika og Midtøsten. Han har tatt i bruk alle tenkelige knep for å komme seg til topps, men så møter han, helt uventet, sin verste fiende; samvittigheten. Min meining: Nicholas Cage rocker! Kanon film! 9/10 Domino: Handling Domino Harveys liv var ikke som alle andres. Hun tilhørte en rik og berømt familie og livnærte seg som fotomodell, men var en rebelsk villstyring som søkte adrenalinpumpende spenning og satset på et liv som dusørjeger. Ved å gå i lære hos den beryktede og nådeløse Ed Mosbey, ble hun del av en knallhard dusørjegertrio. Frem til hun døde 35 år gammel i 2005, levde hun villere, farligere og mer intenst enn de fleste! Dette er en hesblesende historie inspirert av en virkelighetens råeste kvinnelige dusørjegere. Heads you live, tails you die! Min meining: Dette var ok film, men ikkje den type film eg vanligvis ser. Endret 6. april 2006 av mafiaman Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 King Kong Peter Jackson er i mine øyne en av nåtidens mest talentfulle regissører, men King Kong er et bevis på at han ødsler bort muligheten til å lage virkelig gode filmer. Det er greit nok at han har muligheten til å lage verdens mest fanfariske scener, men det blir for mye av det gode. PTs King Kong er ikke i nærheten av originalen. Fin å se på, av og til, men CGIen imponerer meg på ingen måte. Den varierer i kvalitet utover filmen, og er like ugjevn som de lite troverdige skuespillerprestasjonene. Jeg skjønner egentlig ikke hvordan denne filmen har høstet så gode kritikker. Jeg kunne sagt at det var godt tidsfordriv, men når den varer i drøye 180 minutt blir det for mye av "det gode". 6/10 Lenke til kommentar
Øyh Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Inside Man En spennende film om et bankran i New York, som fort utvikler seg til et realt gisseldrama. Smart detektiv spilt av Denzel Washington prøver å finne ut av tankegangen til den enda smartere sjefen for bankranerne, spilt av Clive Owen. Filmen beholder spenningen helt til siste scene, og overrasker opptil flere ganger. Anbefales! The Wolf Man (1941) Grøsser fra 1941, hovedrollen fylles av Lon Chaney Jr. som spilte Lennie i "Of Mice and Men" fra 1939. Vi ser også Bela Lugosi i en liten birolle. En god gammeldags grøsser, som fortsatt evner å engasjere. I korte trekk handler den om Larry Talbot som fra å være en freidig rikmannssønn på jakt etter kjærligheten er uheldig, og plutselig har vi en ung jente som har blitt drept av et stort dyr... Spennende og morsomt, men kanskje ikke så uforutsigbar. Men likevel blir konklusjonen: Herlig! 67 velbrukte minutter, uten tvil. Og til sist: Ondskan Svensk film basert på Jan Guillous roman om sin egen oppvekst. Da filmen (og boka) kom ut høstet den mye pepper; folk mente at den godeste Jan hadde overdrevet i stor grad. Og Guillou er jo ikke akkurat kjent for å være forsiktig, for å si det mildt. Men ser man filmen trenger man jo ikke å bry seg om det er sant eller ikke, og filmen utfordrer okke som. En ung gutt ved navn Erik Ponti blir slått av sin stefar, og aggresjonen dette forårsaker fører til at han blir utvist fra skolen. derfor begynner han på en internatskole, hvor de eldste elevene trakasserer de yngre på verst tenkelige måte. Etter en stund syns man virkelig synd på hovedpersonen. Vil man se hvordan ting går får du kjøpe eller leie filmen, det er vel verdt pengene. Lenke til kommentar
L@sse Skrevet 8. april 2006 Del Skrevet 8. april 2006 Top Gun (1986) Genial film med masse action, glimrende musikk (som den forøvrig vant Oscar for) og stjerneskuespillere i fleng! 9/10 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå