Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Walk the line

Filmen gir et innblikk i Johnny Cashs liv. Vi følger ham fra han var liten gutt til han blir den suksessrike country-sangeren vi kjenner han som. Filmen viser oss hvordan Cash levde, oppturene og nedturene.

Jeg kjente ikke noe særlig til Johnny Cash før jeg så denne filmen (som en kompis anbefalte), men føler nå at jeg har fått et godt innblikk i livet hans. Filmen er knall den. Noen ganger kan den virke unødvendig lang, men alt i alt gir jeg filmen 4 av 6.

Lenke til kommentar
"Filmen handler om rasisme som er en av rasene nazistene krenket."

Hvilken rase er rasisme?

5697014[/snapback]

Jeg har da ikke skrevet dette. :innocent: *Vise fingen*

5698644[/snapback]

Det ble ikke så mye mer meningsfylt etter at du redigerte det:

Filmen har da ikke noe dypere budskap om rasisme. dontgetit.gif Filmen handler om rasisme som er en av nazismen.

Dette innlegget har blitt redigert av Deathie: 04/03-2006, 15:13

:!:

Endret av Njål
Lenke til kommentar

Den siste filmen jeg så var Walk The Line.

Den handler fra livet til Johnny Cash og om hans kjærlighetsforhold til June Carter Cash. Filmen er kalt opp etter sangen I Walk the Line. I hovedrollene er Joaquin Phoenix og Reese Witherspoon. Veldig bra film, anbefales.

Jeg gir den en sterk femmer.

Lenke til kommentar
Det ble ikke så mye mer meningsfylt etter at du redigerte det:

Det var da som faaen. Filmen handler om rasisme som er del en av nazismen.

5702658[/snapback]

Hva er del to av nazismen?

5702682[/snapback]

Jeg gir opp. Samma faen hva som står der, i mitt hode er det riktig. :p

Uansett... Helgens filmer:

Freddy Got Fingered

Tom Green, gal mann, grei film.

5/10

Der Untergang

Virkelighetsnær krigsdrama fra 2. verdenskrig med Hitler i spissen.

9/10

Batman Begins

Bale overbeviser igjen.

9/10

Wedding Crashers

Owen Wilson eier uansett film. Film man kan se mange ganger.

7/10

Hitch

Kunne ønske jeg hadde dame da jeg så denne filmen.

7/10

Texas Chain Saw Massacre

Kulere morder skal man lete lenge etter. En klassiker?

8/10

Siste dag før skole igjen i morgen. Noen filmer MÅ sees.

Endret av Deathie
Lenke til kommentar

Pink Panter, elendig komedie, elendig skuespill og lite underholdningsveri, eneste positive, småfniste kanskje noen ganger 2/10

Handler om en dyr diamant som blir bort når en fotballtrener blir skutt, de setter en sykt bæd politimann på saken for og løse den, mens de egentlig finner ut saken sjøl :p

Endret av Best0
Lenke til kommentar

Hipp Hipp Hora!

Svensk drama fra 2004

IMDB link

Hva den handler om

Filmen handler om tenåringsjenter som prøver å finne seg til rette i ett helt nytt miljø på ungdomskolen. Det starter fryktelig galt Sofie som drikker seg sanseløs på en fest og blir tatt bilder av mens hun ligger der...

Hva jeg synes om den

En helt grei svensk film. Har begynt å se etter svenske filmer i det siste for å se om de har noen bra å levere. Denne leverer greit. Kjenner seg litt igjen i episodene som skjer. Mye intriger. Men jeg likte den

7/10

Endret av krizkriz
Lenke til kommentar
The Longest Yard

Jeg har sett Mean Machine, og dermed ble det sammenligning fra første stund. Konklusjon: Mean Machine var veldig mye bedre. Platt, dårlig humor i The Longest Yard gjentok seg i det uendelige.

5706756[/snapback]

Mean Machine er igjen en remake av orginale The Longest Yard med Burt i hovedrollen. Jeg liker best orginalen, så denne remaken med Adam Sandler på andre, å Mean Machine på siste. Kan være fordi jeg liker Amerikansk Fotball mye bedre enn Soccer.

Lenke til kommentar

The Shawshank Redemption

Andrew blir fengslet på dobbel (!) livstid for mordet på konen og elkseren. Vi følger hvordan livet utvikler seg i fengslet. (Sier ikke mer, kommer til å spoile. :p )

Fantastisk film! Ble helt satt ut her jeg satt alene i sofaen. Musikken, skuespillerne, filmingen og settingen var førsteklasses. Alle disse faktorene var med på å skape en unik stemning som tar pusten fra deg. En vakker og til tider rå (_ikke_ rå som i "kult", men mer "virkelighetsnær") filmopplevlse.

Lenke til kommentar

Jeg fikk meg endelig til å se Sen to Chihiro no kamikakushi/Spirited Away/Chihiro og Heksene på lørdag.

Filmen er noe av det mest nydelige, fenslende og fantastiske jeg har sett. Detaljgraden og animasjonene er på et helt villt høyt nivå. Gir Løvenes Konge sterk konkurranse om tittelen Beste Barnefilm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...