Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så

tjalla

Anbefalte innlegg

The Brotherhood of War eller Taegukgi hwinalrimyeo

vet ikke hva det var som gjorde det, men dette var den sterkste, tristeste mest rørende filmen jeg har sett NOEN GANG og har sett mye filmer og MANGE krigsfilmer..

på slutten kjente jeg øyene ble våte og en klump i halsen...

kanskje ikke den lengste andmelelsen, men noen ganger trenger man det heller ikke

110/100

5509418[/snapback]

Satt med akkurat samme følesen.En sterk og vel regisert film som fortjener å bli sett.Eg satt faktisk med overveldende tårer i slutten, dette var en fantastisk film. Eg kjenner preget no også,en utrolig film som MÅ sees. :cry:

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
Stolthet og fordom (Pride and prejudice)

En ganske så strålende film. Perfekt er det ikke, spesielt ikke hvis du har lest boken (eller sett BBC-utgaven) og forventer at den skal være "bibeltro". Ei heller komplett, det er bare så mye du kan få med av en roman i en filmatisering, selv om den varer i over 2 timer.

Keira Knightley bærer filmen, den er klippet rundt hennes person, og fallhøyden er stor. Jeg synes hun klarer det strålende. Spesielt med tanke på at hun bare er 20 og at dette er hennes første "tunge" rolle. Matthew Macfadyen er god som Darcy, selv om det tar litt tid før manus lar oss få se det. Jeg skal ikke måle ham mot Colin Firth, det er for lenge side jeg så den utgaven.

5444953[/snapback]

Må bare si det var en god anmeldelse, og at jeg sier meg enig, selv om jeg tror likte den ørlite grann dårligere enn deg.

Jeg begynte etterhvert å irritere meg over Macfadyen sin etter min mening litt stusselige tolkning av Darcy, en rolle jeg synes Firth passet mye bedre til i sin tid.

For øvrig ville jeg heller anbefale den seks deler lange BBC-serien, hvis man liker drama generelt kommer man til å elske den, en del hendelser blir liksom forbigått litt for fort/utelatt i filmen. Men for all del, en meget severdig film.

7/10.

Walk the line

Jeg satt litt halvskuffet hjemme en fredag kveld pga. en bytur som av ymse årsaker gikk i vasken, men jaggu er jeg i ettertid glad for at det ble som det ble.

For det er ellers lite sannsynlig at jeg hadde sett denne filmen på en god stund, og for en film!

Det hele handler om livet til rock/country-legenden Johnny Cash, fra barndom og frem til starten på hans berømte fengselskonserter, hvor hovedtemaene er musikken og kjærlighetshistorien med hans blivende kone og musikalske partner, Jane Carter. Der andre biografiske filmer tenderer mot å bli en slags oppramsing pent innpakket i kjedelig Hollywoodpapir, er dette et fyrverkeri av en historie, *utrolig* godt spilt av Reese Witherspoon og Joaquin Phoenix. De har brukt langt tid på forbereding til opptakene, hvor de begge har gått til sangpedagog, og har også lært seg å spille henholdsvis gitar og autoharpe. All sang i filmen er autentisk fra skuespillerne, og selv om det er som å banne i kirken, må jeg si at Reese Witherspoon sin stemme faktisk gjør seg bedre til låtene enn originalen.

Det skal også nevnes at Cash & Carter selv var med på å håndplukke de to til rollene før de begge gikk hen.

Et par scener går inn i minneboken sammen filmer som "Gudfaren" som noe av det aller beste jeg noen gang har sett, selv etter fire visninger i helgen får jeg fortsatt frysninger og gåsehud av de.

Det er trist at bransjeapparatet i Hollywood i praksis allerede har blitt enige med seg selv om å dele ut Oscar til Phillip Seymoure Hoffman for hans fremdragende tolkning av Truman Capote i den ellers nokså uniteressante og kjedelige filmen "Capote" før "Walk the Line" kom ut, for dette fortjener både Witherspoon og Phoenix statuetter for!

En sterk 9.5/10.

Lenke til kommentar

The Chronicles of Narnia: The lion, the witch and the wardrobe.

Denne filmen hadde jeg virkelig sett fram til å se, og dette ble da realitet i går kveld. Har lest boka for mange år siden, så det skulle bli interessant å se hvordan den hadde blitt filmatisert.

Jeg synes filmen var veldig bra! Skuespillerne gjorde en kjempejobb (bedre enn de i Harry Potter), scenene så ganske realistiske ut, og den fantasifølelsen jeg forventa skulle være over filmen var også tilstede. En veldig bra filmatisering av en kjær barnebok, med andre ord. Personlig gir jeg filmen 8/10 og venter spent på neste kapittel.

PS! Aslan var akkurat som jeg hadde forestilt ham. Og hva som bedre var; en av favorittskuespillerne mine, Liam Neeson, har stemmen til Aslan.

Lenke til kommentar

Serenity:

Det hele utspiller seg fem hundre år inn i fremtiden og i sentrum for handlingen har vi kaptein Mal Reynolds (Nathan Fillion) og resten av mannskapet om bord romskipet Serenity. Det eneste målet denne nomade-lignende gjengen har er å holde seg i luften. For å få til dette gjør de diverse jobber rundt om i universet. Om jobben befinner seg på den rette siden av loven spiller liten rolle så lenge betalingen er god. Hverdagen deres blir raskt mer komplisert da de tar Dr. Simon Tam (Sean Maher) og hans plagede, men geniale søster River (Summer Glau) ombord. River er en del av en konspirasjon som involverer den galaktiske supermakten The Alliance som har sendt ut sin beste mann, The Operative (Chiwetel Ejiofor) for å hente inn River.

Jeg hadde hørt mange lovord om denne filmen, men også noen som ikke likte den. Jeg er faktisk litt usikker på hva jeg skal synes. På den ene siden var den kanskje litt uoriginal, men den var da også overaskende frisk og vittig i forhold noen nyere sci-fi filmer... Handlingen var helt grei og det var massevis av herlig action. Men mest av alt syns jeg dialogen og replikkene var friske og "menneskelige". Slipper den stivheten som kan være i denne typen filmer. Jeg må nesten se den en gang til for å få et mer helhetlig inntrykk.

Tror jeg går for: 8/10.

Lenke til kommentar

Taegukgi

Nå har filmen stått i hylla i stund, og siden det er blitt sagt så mye postivt om den her på forumet i det siste, tenkte jeg å endelig se den.

Selve handlingen er sikkert forklart her før. Men den handler om to koreanske brødre som blir med i koreakrigen som "frivillige". Her begynner to de brødrene å sakte skli fra hverandre.

Det første som slo meg var at dette var et forsøk på lage noe liknende som Band of Brothers og Saving Private Ryan. Dessverre ble det bare et forsøk. Det var noe som manglet, så det ble bare uengasjerende og kjedelig. Den veldig plutselige hoppingen hit og dit likte jeg heller ikke. Men heldigvis tok det meste seg litt opp utover i filmen. Likevel fant jeg en del scener bare latterlige (den siste kampscenen f.eks), men den klarte likevel å gjøre meg å vekke en del følelser i meg i visse øyeblikk.

6/10

Lenke til kommentar
Serenity:

Det hele utspiller seg fem hundre år inn i fremtiden og i sentrum for handlingen har vi kaptein Mal Reynolds (Nathan Fillion) og resten av mannskapet om bord romskipet Serenity. Det eneste målet denne nomade-lignende gjengen har er å holde seg i luften. For å få til dette gjør de diverse jobber rundt om i universet. Om jobben befinner seg på den rette siden av loven spiller liten rolle så lenge betalingen er god. Hverdagen deres blir raskt mer komplisert da de tar Dr. Simon Tam (Sean Maher) og hans plagede, men geniale søster River (Summer Glau) ombord. River er en del av en konspirasjon som involverer den galaktiske supermakten The Alliance som har sendt ut sin beste mann, The Operative (Chiwetel Ejiofor) for å hente inn River.

Jeg hadde hørt mange lovord om denne filmen, men også noen som ikke likte den. Jeg er faktisk litt usikker på hva jeg skal synes. På den ene siden var den kanskje litt uoriginal, men den var da også overaskende frisk og vittig i forhold noen nyere sci-fi filmer... Handlingen var helt grei og det var massevis av herlig action. Men mest av alt syns jeg dialogen og replikkene var friske og "menneskelige". Slipper den stivheten som kan være i denne typen filmer. Jeg må nesten se den en gang til for å få et mer helhetlig inntrykk.

5525227[/snapback]

Hvis du liker denne filmen, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å se serien FireFly som er forgjengeren til denne filmen. :thumbup:

Lenke til kommentar
Serenity:

5525227[/snapback]

Hvis du liker denne filmen, så anbefaler jeg deg på det sterkeste å se serien FireFly som er forgjengeren til denne filmen. :thumbup:

5526285[/snapback]

Ja, har ikke fått sett den enda. Må vel få sjekka det ut.

Lenke til kommentar

Best of The best 4 ( :!:)

Dette var en av 4 filmer jeg fikk til bursdagen av søsteren min, og det er kjøpt på Europris.

Og ja det lyser lang vei at denne filmen er kjøpt på Europris, jeg ble nemlig så umåtlig kvalm når jeg så denne filmen.

Effektene er helt elendige, og mange av tingene de gjør er så inni svarte unødvendig!!

Ja, jeg satt å spiste mens jeg så denne filmen, og det var nett før jeg spydde det ut igjen.

Ikke nok med det , så var tekstingen helt elendig, mange ord var helt feil, og bokstaver manglet, dette gjør helhets inntrykket enda dårligere.

Dette er riktig nok nr 4 av filmene , men de andre er ikke mye bedre akkurat, men litt

Lyd:2/10

Bilde: Ikke skikkelig DVD kvalitet, bare en konvertering...1/10

Effekter:0.1/10

Skuespill: 2/10

Totalkarakter 1/10

Anbefales, for folk som liker ekstremt dårlige filmer, og det betyr NEI jeg annbefaler ikke denne filmen, og jeg skammer meg som har denne filmen i samligen

Lenke til kommentar
Best of The best 4 ( :!:)

Dette var en av 4 filmer jeg fikk til bursdagen av søsteren min, og det er kjøpt på Europris.

Og ja det lyser lang vei at denne filmen er kjøpt på Europris, jeg ble nemlig så umåtlig kvalm når jeg så denne filmen.

Effektene er helt elendige, og mange av tingene de gjør er så inni svarte unødvendig!!

Ja, jeg satt å spiste mens jeg så denne filmen, og det var nett før jeg spydde det ut igjen.

Ikke nok med det , så var tekstingen helt elendig, mange ord var helt feil, og bokstaver manglet, dette gjør helhets inntrykket enda dårligere.

Dette er riktig nok nr 4 av filmene , men de andre er ikke mye bedre akkurat, men litt

Lyd:2/10

Bilde: Ikke skikkelig DVD kvalitet, bare en konvertering...1/10

Effekter:0.1/10

Skuespill: 2/10

Totalkarakter 1/10

Anbefales, for folk som liker ekstremt dårlige filmer, og det betyr NEI jeg annbefaler ikke denne filmen, og jeg skammer meg som har denne filmen i samligen

5557642[/snapback]

Best of the Best er jo konge filmer :w00t: Skal bestille samleboxen ;)

Lenke til kommentar

Immortel (ad vitam) (2004). Immortal (Ad Vitam) (International: English title).

Dette er en underholdene fransk film basert på en tegneserie, historien gir assosiasjoner til The Fifth Element. Burde være grei skuringen for en sci-fi freak, m.m. man er allergisk mot CGI (ettersom alt er filmet foran bluescreen/ greenscreen og mange karakterer/ scener er data-animert).

Handler om Horus (ja, den egyptiske Guden) som kommer til New York, året er 2095. Teaser eller trailere finner du her.

8/10

Filmens main babe er Linda Hardy (Miss France 1992) :love:

post-15775-1139259159_thumb.jpg

Endret av Nisje Olm
Lenke til kommentar

Tre nye filmer sett siden fredag.

Pinvingenes Marsj

Nydelig film. Kjærlighetsscenen mellom pingvinene når de finner hverandre og blir et par er simpelten noe av det vakreste jeg har sett på et lerret noensinne. Gåsehuden kom i bølger som en kraftig orgasme. Tør ikke anbefale den til mange, men du dæven jeg koste meg.

6/6

München

Grei nok, som forventet egentlig, med mengden blod og gørr som unntak. Rett og slett mye kulehull og blodsprut. Ikke at jeg klager. En skikkelig spionfilm som virker troverdig (selv om den ikke nødvendigvis er historisk korrekt). God underholdning, solid håndtverk. Stiller(som seg hør og bør) et par spørsmål om politikk i midtøsten som er like gjeldende den dag i dag. Eric Bana spiller bra, men han jeg kommer til å huske heter "Papa". Man må bare elske kraftige franske kjøkkenkunstnere som prater med en hviskende rolig stemme som er så elegant og respektfull at selv Jern-Erna ville smeltet og fått roser i kinnene.

5/6

Brotherhood of War

Fantastisk krigsfilm, rett inn på top10 i sin sjanger. God historie og nydelig skuespill. Blod og fordervelse i bøtter og spann. Flere scener som framkalte gåsehud og hurtigpuls. Forøvrig en film om en konflikt som kanskje ikke er så kjent som den burde være.

5/6

Lenke til kommentar

Zule Dawn, en overaskende balangsert film og britenes, store tap under zulu krigen..

nemlig slaget ved Isandlwana, der 20 000 zulu krigere slakter ca. 1200-1400 britiske soldater..

greit nok, alle filmens hovedroller er britiske, og meste parten av filmen blir sett gjenom britiske øyne, men den viser hvordan de vel ut danete britene blir rundt lurt av "simple" busk menn, de viser at zulu'ne hadde taktisk sans og drieie på politik.

er også ganske spesielt å se hele sletter drukne i nesten helt sorte krigere som løper over dem.

en veldig fin krigs film 8/10.

har bestilt zulu som tar for seg et annet slag som skjedde på same dag bare et lite stykke unna Isandlwana, den vil jeg renge med er mer pro britisk siden der vinnner de faktisk..

Lenke til kommentar

Good Night and Good Luck

Practice (Lord of War, The Constant Gardner) makes perfect. Den beste politiske filmen siden Mr. Smith. Begrenset med kjærlighetshistorie for en gangs skyld, kun hardtslående kritikk når ingen andre hadde ballene til å gjøre det. Clooney, jeg bøyer meg i støvet; denne mannen er den neste Redford/Eastwood.

Lenke til kommentar

Carlito's Way. Rise to Power (2005)

Skal innrømme at jeg var litt skeptisk til denne da jeg kjøpte den. Jeg elsket Carlito's Way, og hadde litt problemer med å se for meg at denne kunne bli bra uten Pacino, men på en eller annen merkelig måte klarte også denne filmen å få meg trollbundet.

Den tar, som tittelen hinter til, for seg Carlito Brigantes kamp for å bygge seg et narkotikaimperium. Historien er litt så som så, men på en måte jeg ikke er i stand til å forklare så fungerte det.

Prøv å gjem unna Carlito's Way fra '93 langt bak i hodet så skulle det ikke være noe problem å like filmen.

4/6

Lenke til kommentar

Transporter 2.

Ikke har jeg sett eneren, og ikke gidder jeg etter å ha sett denne. Traileren var kul, masse pow-pow-ing og hopping og spretting og eksplosjoner og undertøy-dame med 2x maskinpistoler.

Filmen, derimot, var skikkelig rompe. Ingen spiller bra. Ikke hovedfyren, ikke ondingen, ikke undertøy-damen (Lola.. :roll:), ikke ungen, og ikke foreldrene. Historien er syltynn, klisjéene og de vittige kommentarene kommer som perler på en snor, og hvorfor går Lola rundt i bare undertøyet hele tiden? Hvorfor går hun fra normal øyesminke til vaskebjørn-look bare på grunn av litt vann?

Velvel, den er sikkert kul for prepubertale gutter.

Én av ti edamer-oster.

308188_k.jpg av 308188_k.jpg308188_k.jpg308188_k.jpg308188_k.jpg308188_k.jpg308188_k.jpg308188_k.jpg308188_k.jpg308188_k.jpg308188_k.jpg

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...