Deathie Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Dette hadde blitt en evigvarende sirkel, så tror vi stopper den her 5180704[/snapback] Nei. Fordi jeg påstår ikke at Det var en dårlig anmeldelse. Du derimot angriper Glint og gjør akkurat det samme selv. Glint insinuerer bare at han kunne brukt litt mer tid på anmeldelsen sin. 5180795[/snapback] Du er tydeligvis et av de menneskene som må diskutere for det minimale Men for å svare på den døde diskusjonen som er veldig irrelevant for tråden: Ja, jeg gjorde akkurat det samme selv, men jeg skjønner ikke hvorfor han klager, når han ikke presterer noe bedre selv. Jeg derimot, bruker min kommentar som en Heads' up for Glint for å indikere poenget mitt, der jeg ikke tar noen side i saken. Hvis det er veldig viktig for deg å diskutere videre, kan du vel sende meg en PM, i steden for at vi spammer til tråden her som noen andre spammere Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jeg så Sympathy For Mr. Vengeance isted. KJEMPEBRA FILM!!1 Handler om hevn! Anbefales til alle! Så bra er den! Se, jeg presterte bedre. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Du er tydeligvis et av de menneskene som må diskutere for det minimale Men for å svare på den døde diskusjonen som er veldig irrelevant for tråden: Ja, jeg gjorde akkurat det samme selv, men jeg skjønner ikke hvorfor han klager, når han ikke presterer noe bedre selv. Jeg derimot, bruker min kommentar som en Heads' up for Glint for å indikere poenget mitt, der jeg ikke tar noen side i saken. Hvis det er veldig viktig for deg å diskutere videre, kan du vel sende meg en PM, i steden for at vi spammer til tråden her som noen andre spammere 5181041[/snapback] Jeg vet ikke helt hva du prøver å si, men nå gjør du det igjen. Hvordan er foten? Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) :!: GG Master D, fortsatt sånn. -- Den siste filmen jeg så var nok en fantastisk film fra PTA; Boogie Nights. Den kan ikke måle seg med Magnolia, som er en av de beste filmene jeg har sett, men den er fortsatt kjempegod. Rollebesetningen er omtrent den samme som forrige gang, unntaket er en Wahlberg som overraskende nok imponerer. Macy er, som alltid, høydepunktet, han er rett og slett enestående i sin framstillig av urtragiske karakterer. Man kan ikke ha annet enn sympati for karakterene hans. Artig gjensyn med Burt'ern. 5/6 Endret 20. november 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Kelly's Heroes en film med herlig blanding av humor og nazi slakting.. en av de morsomste rollene til Donald Sutherland som spiller verdens første hippie. ca. 20 år før hippie bevegelsen begynner i usa..(en nok så dårlig hippie da han og tanksen hans tar livet av noen 100 mennseker,) men det er ikke så farlig får så lenge de har på seg tysker uniform er det fritt fram å drepe folk.. kul action gode effekter og drit kult hippie theme gjør at man får lyst til å se den igjen og igjen.. alle bør se denne, ellers går dere glipp av mye morro og kul action.. 8.9/10 Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Han nissen som føler seg kjekk og ikke kan andre uttrykk enn skyting av føtter kan klappe igjen, ingen bryr seg nevneverdig om deg. Så Harry Potter and the Goblet of Fire i sted. Må si barnefilmer har blitt noget røffe med årene. Jeg hadde iallefall blitt skremt vannet av om jeg var et par år yngre. Filmen var forsåvidt grei den. Fine spesialeffekter, en del spenning og til tider søt humor. Noe mer enn det blir allikevel ikke The Goblet of Fire, som kjedet meg mye mot slutten. Nå skal det sies at jeg ikke er noen stor Potter-fan, selv om jeg syntes forige film var god. 4-/6 Lenke til kommentar
Zeph Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 (endret) Så Harry Potter and The Goblet Of Fire. For det første står eg ved at frå bok (og film) 4 (GoF) er ikkje HP like barnevennleg som det var i begynnelsen. Eg såg ei mor som hadde ein på maks 8 år med seg...og tenkte...stakkars gutt. Vel, filmen er grei nok, ikkje noko å hoppe i taket for, den glir greit gjennom på navnet, karakterane og spesialeffektane, men er langt frå noko barnefilm. Den tok liksom aldri heilt av, og fokuset var litt feil etter min meining. Skodespelarprestasjonane er heller ikkje heilt der oppe. Nå skal det væra sakt at eg las boka for 2 veker sidan, og brukte sikkert meir tid på å irritere meg over kor lite du faktisk får frå ei bok og inn i ein film enn å glede meg av filmen. For ein som ikkje veit kva som skjer er den sikkert ein ok film. Opplevelsen vart tidvis veldig dårlig på grunn av 530 andre som desverre var i salen samtidig. Etter å ha sett traileren hadde eg tru på at den kanskje ikkje vart så dårleg, men eg vart skuffa. Terningkast 4- Endret 20. november 2005 av zeph Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Bowling for Columbine: Så denne dokumentaren for tredje gang og jeg blir fremdeles fascinert som ved første visning. Michael Moore er en intellligent jævel som vet eksakt hvilken knapper han skal trykke på for å gi seerne det de vil ha. Hva vil vi se? Dumme, syke, utrolige USA selvsagt. Ekstremt godt laget og poengene kommer haglende, men pass på å vær nogenlunde kritisk til alt som blir sagt i denne dokumentaren. Det er så til de grader vridd for å vise en side av saken. 9/10 Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Helt enig LarsP. Bowling for Colombine er topp underholdning, i motsetning til dokumentarer som ofte blir kjedelige. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Han nissen som føler seg kjekk og ikke kan andre uttrykk enn skyting av føtter kan klappe igjen, ingen bryr seg nevneverdig om deg. 5183338[/snapback] Utenom deg mener du? Takk for ditt meget konstruktive innlegg. Skal nevne kasting av stein i glasshus neste gang for variasjon. Siste film jeg så var 'Shin Zatôichi: Yabure! Tojin-ken'. Eller 'Zatoichi Meets the One Armed Swordsman' på et litt mer velkjent språk. Dette er den 22. filmen om Zatoichi - Japans lengste filmserie. For de som ikke kjenner til Zatoichi, er han en blind omreisende massør, landets beste sverdfekter, en velkjent yakuza, og ikke minst beskytter av det gode. I denne filmen møtes to verdener; Zatoichi møter Yu Wang som er kjent for sin en-armede sverdmann og en-armede bokser - som banet vei for blant annet Bruce Lee og Jackie Chan. Zatoichi møter den kinesiske en-armede sverdfekteren som er kommet til Japan for å få fred. Dessverre er han kommet i klammeri med noen "boss'er" og er på flukt. Zatoichi bestemmer seg for å hjelpe han dit hvor han skal, men dette byr på mange problemer - ikke bare på språksiden. Jeg likte denne Zatoichi-filmen veldig godt. Den hadde en relativt utradisjonel handling når det gjelder Zatoichi-serien, noe som ikke var noe negativt i dette tilfellet. 8/10 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+891234 Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Oldboy An average man is kidnapped and imprisoned in a shabby cell for 15 years without explanation. He then is released, equipped with money, a cellphone and expensive clothes. As he strives to explain his imprisonment and get his revenge, he soon finds out that not only his kidnapper has still plans for him, but that those plans will serve as the even worse finale to 15 years of imprisonment. Oioi. Jeg ser få asiatriske filmer, blir sjelden helt revet med, men denne var både engasjerende og forstyrrende. Plottet var fiffig, og enkelte scener var bare grusomme. De er ikke mye bluferdige, disse asiatene. For øvrig må Woo-jin Lees (?) plan være blant av de mest utspekulerte og onde noensinne. Anbefales. A Night at the Roxbury Will Ferrell and Chris Kattan co-star as Steve and Doug Butabi. They are club hopping brothers whose father only wants them to work in his fake plant store. Steve and Doug share one dream - to open their own nightclub. This is complicated however by the fact that they can't even get into the one club that they'd give anything to be in. Things start to look up for them when one night they get into a car accident with Richard Grieco (played by himself) who gets them into the club where they meet two "hotties", Elisa Donovan as Cambi and Gigi Rice as Vivica. Molly Shannon also stars as the goody-two shoes college girl who Steve's father wants him to marry. Ikke mye å si om denne filmen. Av en eller annen grunn hadde jeg fått inntrykket av at den skulle være helt hysterisk morsom. Det var den egentlig ikke. Mye billig humor og hovedpersonenes idioti irriterte meg. Nåja, kanskje jeg ikke var i riktig komediehumør i kveld. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Han nissen som føler seg kjekk og ikke kan andre uttrykk enn skyting av føtter kan klappe igjen, ingen bryr seg nevneverdig om deg. 5183338[/snapback] Utenom deg mener du? Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig. Nok til å mislike deg, dog. Lenke til kommentar
Gjest Slettet-dUuoCe48tm Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Jøss dette er jo i ferd med å bli ubarbeef! Lenke til kommentar
Cuneax Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Han nissen som føler seg kjekk og ikke kan andre uttrykk enn skyting av føtter kan klappe igjen, ingen bryr seg nevneverdig om deg. 5183338[/snapback] Utenom deg mener du? Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig. Nok til å mislike deg, dog. 5183852[/snapback] The War of the Roses Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 20. november 2005 Del Skrevet 20. november 2005 Var med en kompis for å forhindre at han ble 3.hjul på vognen The Exorcism og Emily Rose PLOT: Pater Richard Moore , presten som utførte den kontroversielle eksorsismen. Når den unge jenta dør under den dramatiske eksorsismen blir presten tiltalt for uaktsomt drap. Erin Bruner, en høyprofilert forsvarsadvokat, går motvillig med på å representere pater Moore i bytte mot en garanti om partnerskap i advokatfirmaet. Etter hvert som rettssaken går fremover utfordres Erins kynisme og ateisme av pater Moores urokkelige tro og av de uhyggelige og uforklarlige hendelsene som omgir saken. MIN MENING: Grøsser er oppgitt sjanger, men synes det grenser til grøsser/drama. Filmen er veldig personelig og inviterer litt til å ta et personelig standpunkt. Den for deg til å tenke men inviterer på feil måte kanskje. Terningkast blir vanskelig å gi ettersom personlig tro ligger høyt til grunn hvor vidt du vil like denne eller ei. Men anbefales til de som er interessert eller de som er nysgjerrige på de mindre kjente sidene av kristendommen(?) Er du 15 og tror det er _skrekkfilm_ så er nok ikke dette noe for deg. Den inviterer til langt mer enn som så selv om det er en mainstream kinofilm. Lenke til kommentar
ttd Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 The Big Red One 3dl Band of Brothers 200gram Saving Private Ryan 150gram Kelly's Heroes 1stk STEINHARD Lee Marvin i hovedrollen En dæsj galgenhumor 1ss veldig sære krigsfilmscener 5-6 store WTF-moments Bland vått med tørt og la stå til heving i 40min. Stek så i 2t til, gjerne sammen med massivt inntak av kald cola og potetgull. Obligatorisk kameratfilm. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 (endret) Kan ikke si jeg bryr meg nevneverdig. Nok til å mislike deg, dog. 5183852[/snapback] Ja, du er derimot er virkelig flott fyr som må påpeke slikt. Jaja. Nevneverdig ditt, nevneverdig datt. Du bryr deg i alle fall såppas mye at du må påpeke det opptil flere ganger Endret 21. november 2005 av _Julenissen_ Lenke til kommentar
sweetness Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 The Big Red One 3dl Band of Brothers 200gram Saving Private Ryan 150gram Kelly's Heroes 1stk STEINHARD Lee Marvin i hovedrollen En dæsj galgenhumor 1ss veldig sære krigsfilmscener 5-6 store WTF-moments Bland vått med tørt og la stå til heving i 40min. Stek så i 2t til, gjerne sammen med massivt inntak av kald cola og potetgull. Obligatorisk kameratfilm. 5184477[/snapback] Jeg bøyer meg i støvet. Faaan tastisk! Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 21. november 2005 Del Skrevet 21. november 2005 The Big Red One 3dl Band of Brothers 200gram Saving Private Ryan 150gram Kelly's Heroes 1stk STEINHARD Lee Marvin i hovedrollen En dæsj galgenhumor 1ss veldig sære krigsfilmscener 5-6 store WTF-moments Bland vått med tørt og la stå til heving i 40min. Stek så i 2t til, gjerne sammen med massivt inntak av kald cola og potetgull. Obligatorisk kameratfilm. 5184477[/snapback] Jeg bøyer meg i støvet. Faaan tastisk! 5188409[/snapback] Noen som vet å bruke fantasien sin i alle fall Lenke til kommentar
synsing Skrevet 27. november 2005 Del Skrevet 27. november 2005 THE LADY VANISHES (A. Hitchcock) DVD-utgave Dette er en av Hitchcocks tidligere filmer, fra 1938. Den er herlig gammel, bildet falmer nesten bort innimellom i tillegg til at det er uklart, lyden er preget av støy osv. Vi møter Iris som på en reise gjennom Europa opplever en del merkelige hendelser. En medpassasjer og venn av henne forsvinner på et tog i fart, og hun sliter med å overbevise de andre reisende om at det er sant. Mens spenningen stiger viser det seg at løsningen er full av intriger, spionasje og annet knask. En ting som virkelig fascinerte meg med filmen var tekstingen. Utenpå står det at den er tekstet på svensk, dansk og norsk. Jeg opplevde det som en blanding av alt. Enkelte plasser hadde det også lurt seg inn tilfeldige tall i teksten. Morsomt. Anbefaler folk å se den, den gir en god stemning av gammel, god film. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå