Dorian Gray Skrevet 21. oktober 2005 Del Skrevet 21. oktober 2005 (endret) Du har rett, jeg ventet ikke at filmen skulle inneholde alle scenene eller replikkene, det bryr jeg meg ikke om. Det jeg reagerte på var hvor annerledes humoren var. Den var så åpenbar og direkte, i stedet for den litt mer subtile humoren som var å finne i boken. Det var også langt mellom de artige øyeblikkene, og mye av det gode fra boken forsvant til fordel for ting i boken jeg synes var irrelevante. Jeg anbefaler boken til de fleste, ihvertfall de som har sett filmen og likte den. Jeg skal være ærlig, jeg tror filmen forsøkte å fange så mange som mulig ved å ta litt Adams-humor og slenge inn litt andre typer humor for at så mange som mulig skal like den, og det gjorde at jeg synes den ble kjedelig til tider. edit: Jeg skulle likt å se en hel Hitchhikers-film som var på samme måte som "bowl of petunias"-scenen, det øyeblikket i filmen jeg synes var mest Adams. Endret 21. oktober 2005 av SteffyBoy Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) Ninja Terminator: Fantastisk perle av en film som er fylt med stockfootage, ekle sexscener og menn med eyeliner og blonde parykker. Karakter: 9/10 Versus: Verdens kuleste film. Ingredienser: - Braindead - Lone Wolf and Cub - Die Hard - Enter the Dragon Karakter: 10/10 Power Rangers: The Movie: Flyvende tenåringer, universets verste CGI, dialog som minner mistenkelig om ridderost, navn som "Goldar" og ikke minst herlig musikk. Hva mer kan man ønske seg? Karakter: 8/10 Space Mutiny (MST3K): Kalgan: Take that, you space bitch! Se MST3K-versjonen, kanskje beste episoden de har laget. Karakter: 10/10 The Final Sacrifice: Ruled by the evil Satoris, an ancient cult of Canadian wrestlers, the Ziox, are bent on world domination. Instrumental to their plan is a map to the ancient Ziox cult idol, recently discovered by a young boy, Troy. When the Ziox invade his home to recover the map, he flees and ends up in the bed of a passing pickup truck, driven by Rowsdower. Rowsdower and Troy become friends, and together search for the lost idol before the Ziox can claim it and take over the world. INGENTING kunne redde denne filmen. Styr unna om du ikke har doktorgrad i dårlig film. Karakter: 1/10 Link: Ninja Terminator Versus Power Rangers: The Movie Space Mutiny The Final Sacrifice Endret 23. oktober 2005 av LarsP Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 23. oktober 2005 Del Skrevet 23. oktober 2005 (endret) dialog som minner mistenkelig om ridderost 5047879[/snapback] [yrkesstolthet]Har du et problem med ridderost eller?[/yrkesstolthet] EDIT: Nydelig chrome eh? Legg ut bilde fra sluttkampen...når den jævla bra laget kometen kommer flygende. FOR en scene. Endret 23. oktober 2005 av Glint Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 24. oktober 2005 Del Skrevet 24. oktober 2005 Ble noen andre bilder i stedet: PHEAR! Lenke til kommentar
Döden Skrevet 26. oktober 2005 Del Skrevet 26. oktober 2005 (endret) Element of Crime - Mon tro om det var trøttheten og tanken på skole neste dag som fikk filmen til å virke enda mer dyster enn den virkelig var? Jeg tviler; Europa føles som det er blitt kraftig 'forbrent' og ødelagt fra roten av, for så deretter å ha blitt dyppet i tjære. Det ekle og bisarre uttrykket forsterkes av sepiafargen som tillegges filmens stil, og seerens øyne. Å oppleve Fisher's retrospektive dykk tilbake til en mordetterforskning i Europa er en langtekkelig, men spennende reise. Ved hjelp av en del visuelle perler som overgår det meste jeg tidligere har sett, pirres man ytterligere, og man undrer seg virkelig på hva som kan ha foregått i Europa - både angående selve kontinentet og med Fisher selv. Fans av Lynch, Lang og Gilliam vil nok elske denne filmen. 8/10 Endret 26. oktober 2005 av sep Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) Elephant Directed By: Gus Van Sant http://www.imdb.com/title/tt0363589/ Handling Hva var det som fikk to unge gutter til å plaffe ned klassekamerater og lærere på Columbine High School? Plagsomme klassekamerater? Uoppmerksomme foreldrer? Voldelige videospill? Den generelle våpenkulturen i USA? Eller kombinasjon av alle disse tingene? Min Mening Filmingen i denne filmen kunne vært gjort på vilken som helst skole, du følger forskjellige elever på en _helt_vanlig_ dag, og de første 50 minuttene skjer det NADA.. men så begynner marerittet.. utrolig hvor virkelighetsnær denne filmen var, akkurat som om det var helt på ordentlig(var vel i 1999 2 gutter gjorde dette på en skole i Usa).. en film jeg anbefaler sterkt! 9/10 Endret 27. oktober 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Godfather Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Godfather Lenke til kommentar
Jørgen Sørheim Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Ja, det var jo fantastiske anmeldelser. Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 The Ultimate Ninja Plot: Jeg har ikke peiling. Godfrey Ho tar en eller annen ukjent japsefilm, filmer litt scenes med hvite ninjas i rosa/gule/grønne/røde/svarte ninjadrakter, klipper de to filmene sammen og prøver å skape en handling og sammenheng mellom de to filmene ved hjelp av en solid dose hysterisk dubbing. I dette tilfellet skjønte jeg nesten ingen ting. Det var noe med den beryktede (for oss som har sett en del Godfrey Ho-filmer) Golden Ninja Warrior og en annen skitstygg magisk statuett... Åja, og så var det noe hevngreier involvert. IMHO: Det som bærer denne filmen er den ultrahysteriske dårlige dialogen. Det ene gullkornet etter det andre velter ut, og Stuart Smith er "kongen" av overdrevne og teatralske ansiktsuttrykk. Stuart Smith er faktisk en av tidenes verste skuespillere, prestasjonen hans i denne filmen var fryktelig farlig for urinblæren min. Hvite ninjas med bart og pannebånd som det står "NIN-JA" på får alltid mine safter til å boble. Kampscenene er patetiske, men heldigvis så varer de bare i 10 sekunder hver siden Stuart Smith bare er helt über til å slåss. Unntaket er sluttkampen, men som vanlig i disse blir slemmingen helt plutselig slått og filmen er over på et blunk. Her må man følge nøye med altså! En katastrofalt dårlig film, men himmel og hav så underholdende! Anbefales kun for Godfrey Ho-fans though. Ninja Terminator anbefales om du vil "sette deg inn i" denne typen film. Karakter: 4 av 5 Hasselhoff-truser. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 27. oktober 2005 Del Skrevet 27. oktober 2005 Full Metal Yakuza Plot: En ubrukelig Yakuza blir drept sammen med sitt store kriminelle forbilde. Resultatet blir det at en gal forsker kjøper kroppene deres på ebay og skaper en über-Yakuza med jyplingens hjerne og superskurkens kropp (inklusive hans 40cm lange penis!). Nå er det paybacktime (NEI, ikke To tøffe karer). Verdict: Nå og da kommer det en film så gripende, så utrolig bra laget, så fantastisk regissert og ikke minst så sinnsykt genial at du rett og slett faller inn i en euforisk tilstand. Full Metal Yakuza er ikke en slik film. Er du derimot på jakt etter en hysterisk morsom, ultravoldelig ninjasplatter så er Full Metal Yakuza midt i blinken. Frem med Dahls, Soletti og gutta fra Calcutta. Her skal det festes. Takashi Miike, jeg elsker deg - Du er verdens beste regissør! 8/10 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 30. oktober 2005 Del Skrevet 30. oktober 2005 Charlie and the Chocolate Factory Tim Burton og Johnny Depp er gull. Denne filmen var rett og slett fantastisk. Jeg er målløs. 10/10 The 40 Year Old Virgin Den var morsom og sjarmerende. Jeg forlanger egentlig ikke noe mer av en slik film. 7/10 Harry Potter and the Prisoner from Azkaban Harry Potter slåss mot übergrimme Dementors from Hell. Filmen var morsom, intelligent, skummel og fantastisk. Beste fra den siden så langt. 8/10 Kung Fu Hustle Stephen Chow er idolet mitt. Han lager kung fu-filmer etter midt hjerte. Etter alle de grusomme sverdfilmene (Crouching Tiger, Hidden Dragon, Hero, House of flying Dagger) så er det herlig å se at man fremdeles kan lage skikkelig action. Den er dog hakket svakere enn Shaolin Soccer. 8/10 SNARVEIER: Charlie and the Chocolate Factory (2005) The 40 Year Old Virgin (2005) Harry Potter and the Prisoner of Azkaban (2004) Kung fu (2004) Alt i alt en flott filmhelg med kjæresten. Lenke til kommentar
Gunfreak_old Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Where Eagles Dare Oldschool eventyr action med en bodycount man må til HK for å slå. veldig gode effekter, EKTE snø og kan bli forvirrende hvis man ikke følger med... Richard Burton og Clint Eastwood i stor form. 9/10 Lenke til kommentar
JacEr Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 The Office Sesong1 (Den amerikanske versjonen med Steve Carell i hovedrollen) Plottet er som i den britiske, en lissom-dokumentar fra kontorlandskapet hos et firma som selger papir. Sesongen består av seks episoder, som er litt for lite. Seriens store svakhet er at den er alt for lik dens britiske motpart. Alle karakterene har bare fått nye navn, men er ellers de samme som hos Wernham&Hogg. Den første episoden er kliss lik i begge land. Skuespillerne er dyktige nok til å stå på egne bein, serien er fantastisk morsom når den tør å bevege seg bort ifra UK-versjonen, noe den bare sporadisk gjør. Alt i alt vil jeg anbefale denne til alle som ikke har sett "The Office"-UK, eller alle som er fantiske tilhengere av denne serien. Hvem av dem (UK/US) som er best er vel opp til hver enkelt, personlig mener jeg at når en serie/film prøver å etterligne en annen, kan den aldri bli bedre enn nest best. 6,5/10 Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Where Eagles Dare Oldschool eventyr action med en bodycount man må til HK for å slå. veldig gode effekter, EKTE snø og kan bli forvirrende hvis man ikke følger med... Richard Burton og Clint Eastwood i stor form. 9/10 5085873[/snapback] Som jeg skulle sagt det selv. Så denne filmen for ett par uker siden, å må bare si at dette er en av de gode gamle klassikerene som jeg bare setter mer å mer pris på. Var morro å se Clint'ern i ung alder igjen også. Lenke til kommentar
Papillon Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Goal! Santiago drømmer om proffkarriere med medfølgene gull og grønne skoger. En agent oppdager han ved et tilfelle, og blir straks betatt av denne unge ballkunstneren. Han tilbyr Santiago prøvespill for Newcastle, noe som ikke faller i smak hos guttens far. Jeg tror jeg aldri (og det er medregnet parodier) har sett en så klisjefylt film som dette. Historien er dønn kjedelig og skuespillerprestasjonene ligger langt under par. Goal er så lite engasjerende som overhode mulig, og jeg er småflau fortsatt. Klarer ikke trekke fram noen lyspunkter ved denne filmen. Det måtte isåfall vært David Beckhams totalt meningsløse opptreden i en av scenene. Han sto der og gliste mot oss i et par sekunder før han forsvant like fort. 1/6 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 Awww, den hadde jeg forhåpninger til. Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 31. oktober 2005 Del Skrevet 31. oktober 2005 (endret) Hang`em High Western film med Clint Eastwood i hovedrollen der de skyter først og spør etterpå. En av de beste filmene fra Clinter'n. Etter at Clint Eastwood blir forsøkt hengt etter å visstnok ha rappet eiendommen fra en gammal krok er det så vidt han overlever. Han blir oppnevnt til sheriff for å fakke skurkene og gjør det på sin egen måte. Annbefales for westernfilm fans! 7/10 (er så trøtt nå at jeg får finne Leif imorra!) Edit: Leif'ern! Endret 1. november 2005 av ^FeKtus Lenke til kommentar
Acrid Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Annbefales for spagetti western fans! 5087841[/snapback] Klassisk amerikansk jallawestern IMO. Har ikke mye med spagettiwestern å gjøre. Lenke til kommentar
b-real Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 The Woodsman (2004) Kevin Bacon spiller en pedofil mann som har sonet 12 år i fengsel og slippes ut i for å starte et nytt liv. Sterk film som jeg må sitere noen andre med "Man får nesten medfølelse for den pedofile mannen, selv om man har lyst til å slå han til blods". Meget bra film imo og Bacon spiller faktisk bra, meget bra Lenke til kommentar
Flexo Skrevet 1. november 2005 Del Skrevet 1. november 2005 Annbefales for spagetti western fans! 5087841[/snapback] Klassisk amerikansk jallawestern IMO. Har ikke mye med spagettiwestern å gjøre. 5088264[/snapback] Som sagt, var veldig trøtt. Skal rette på det. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå