UAM Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Så Scarface enda en gang etter mange års opphold. Har noen fortsatt ikke sett den filmen bør man få fingern ut. Dette er virkelig en klassiker! Lenke til kommentar
Njål Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Så Scarface enda en gang etter mange års opphold. Har noen fortsatt ikke sett den filmen bør man få fingern ut. Dette er virkelig en klassiker! Den virkelige klassikeren (Howard Hughes med Paul Muni fra 1932) eller remaken (De Palma fra 1983), som i og for seg også er en klassiker? Lenke til kommentar
UAM Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ikke en eneste gangsterfilm fra før 70 er verdt å kaste bort tiden på. Så gjett hvilken jeg mener! Lenke til kommentar
Njål Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ikke en eneste gangsterfilm fra før 70 er verdt å kaste bort tiden på. Så gjett hvilken jeg mener! Regner med at du har sett allle siden du kommer med et slikt altomfattende utsagn. Kan bare si at jeg er sterkt uenig med deg. Uansett, når man snakker om filmer med samme navn (uansett om det er snakk om remake eller ikke) bør man vel kanskje spesifisere hvilken. Lenke til kommentar
G2Petter Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Feil tråd Endret 7. oktober 2005 av G2Petter Lenke til kommentar
UAM Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Nei, jeg har selvfølgelig langt fra sett alle. Ville jo vært rart om jeg har fordypet meg i en sjanger fra en tidsperiode jeg finner høyst uinterrresant. At du som genuint filminteressert er programforpliktet til å like hva vi andre dødelige bare fnyser av får jo være så. Letteteste måten å gjenkjenne dårlige, utdaterte gangsterfilmer på, er å se på hvordan de holder pistolene. Skyter de fra hofta vet du at den kun er for nostalgiske pensjonister og andre som liker å skille seg ut. Endret 7. oktober 2005 av UAM Lenke til kommentar
Njål Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ikke en eneste gangsterfilm fra før 70 er verdt å kaste bort tiden på. Nei, jeg har selvfølgelig langt fra sett alle Med andre ord, du uttaler deg bastant altomfattende om noe du åpenbart ikke vet mye om. Lenke til kommentar
Andrull Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Ikke en eneste gangsterfilm fra før 70 er verdt å kaste bort tiden på. Så gjett hvilken jeg mener! Er enig med deg. Synes nå ganster filmer lagd før 1990 er elendige! (er 16 år), ikke det at jeg har sett så mange, bare det at nesten alle filmer laget før 1990 suger så inni ******. Elendig kvalitet osv.. (tviler sterkt på at de hadde skikkelige kameraer da. + at spesialeffektene er møllslitte! Ikke det at jeg er noe keen på ganster filmer. hmm er også ganske dårlige filmer på 1990 tallet når jeg tenker meg om. (film kvaliteten teller MYE og lyd). Endret 7. oktober 2005 av andrull Lenke til kommentar
UAM Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Ikke en eneste gangsterfilm fra før 70 er verdt å kaste bort tiden på. Nei, jeg har selvfølgelig langt fra sett alle Med andre ord, du uttaler deg bastant altomfattende om noe du åpenbart ikke vet mye om. Jeg vet nok og har uheldigvis sett et titalls slike støvete flikker. Jeg vet også at Robinson og Cagney bl.a er hedret for sin innsats på området, sier igrunn det meste. Eneste halvgode rollen Robinson har spillt var i Soylent Green. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 Er enig med deg. Synes nå ganster filmer lagd før 1990 er elendige! (er 16 år), ikke det at jeg har sett så mange, bare det at nesten alle filmer laget før 1990 suger så inni ******. Elendig kvalitet osv.. (tviler sterkt på at de hadde skikkelige kameraer da. + at spesialeffektene er møllslitte! Ikke det at jeg er noe keen på ganster filmer. hmm er også ganske dårlige filmer på 1990 tallet når jeg tenker meg om. (film kvaliteten teller MYE og lyd). Ahaha. Seriøst? Du prøver å si at nesten samtlige filmer laget før 90-tallet er elendig? Ja. Jeg kan jo forstå at kvaliteten på utstyret filmskaperne brukte er mye viktigere enn kvaliteten på selve filmen. Hjerneløs hollywood-film ftw! PS. The Godfather er elendig. Den ble jo laget på 70-tallet Lenke til kommentar
moray Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 PS. The Godfather er elendig. Den ble jo laget på 70-tallet Enig, skikkelig ræva... Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 7. oktober 2005 Del Skrevet 7. oktober 2005 (endret) Er enig med deg. Synes nå ganster filmer lagd før 1990 er elendige! (er 16 år), ikke det at jeg har sett så mange, bare det at nesten alle filmer laget før 1990 suger så inni ******. Elendig kvalitet osv.. (tviler sterkt på at de hadde skikkelige kameraer da. + at spesialeffektene er møllslitte! Ikke det at jeg er noe keen på ganster filmer. hmm er også ganske dårlige filmer på 1990 tallet når jeg tenker meg om. (film kvaliteten teller MYE og lyd). Helt enig. Det er filmer som "Santa with Muscles(1996)", "Troll 2(1990)", Uwe Bolls to mesterverk: "House of the Dead(2003)" og "Alone in the Dark(2005)", "Turbo: A Power Rangers Movie(1997)", "Glitter(2004)", "Gigli(2003)" og ikke minst "The NeverEnding Story III(1994)" som ROCKER!111EinZweiDrei Endret 7. oktober 2005 av LarsP Lenke til kommentar
Det Dvergiske Kaffebord Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Er enig med deg. Synes nå ganster filmer lagd før 1990 er elendige! (er 16 år), ikke det at jeg har sett så mange, bare det at nesten alle filmer laget før 1990 suger så inni ******. Elendig kvalitet osv.. (tviler sterkt på at de hadde skikkelige kameraer da. + at spesialeffektene er møllslitte! Ikke det at jeg er noe keen på ganster filmer. hmm er også ganske dårlige filmer på 1990 tallet når jeg tenker meg om. (film kvaliteten teller MYE og lyd). Helt enig. Det er filmer som "Santa with Muscles(1996)", "Troll 2(1990)", Uwe Bolls to mesterverk: "House of the Dead(2003)" og "Alone in the Dark(2005)", "Turbo: A Power Rangers Movie(1997)", "Glitter(2004)", "Gigli(2003)" og ikke minst "The NeverEnding Story III(1994)" som ROCKER!111EinZweiDrei Ja Di R zJæmPe KwLE gAmle FiLmEr R tEiT andrull jeg skjønner at du er glad i nye filmer. Men jeg anbefaler deg å sette deg ned med noen av de gamle klassikerne. Mange av disse filmene har faktisk ikke sjenerende effekter, personlig så mener jeg (og tror jeg har mange her inne på forumet med meg) at mange av klassikerne er mye penere å se på enn en vanlig moderne film. Men hvis du ikke liker gamle filmer er jo det greit, vi har jo forskjellig smak. Men du burde kanskje se litt av de gamle gode filmene før du sier at ALLE filmer før 1990 er dårlig. Lenke til kommentar
Juleniss1 Skrevet 8. oktober 2005 Del Skrevet 8. oktober 2005 Etter en kveld der jeg ikke hadde noe å gjøre ble det filmtitting. Dessverre har jeg sett alle filmene jeg har der jeg er nå alt for mange ganger, utenom en da selvfølgelig. Filmen jeg aldri blir lei av: The Pumaman som MST3K-versjon. En utrolig morsom film - særlig som MST3K-versjon. Filmen har en ganske uforjent 30.-plass på imdb's bottom 100, noe jeg rett og slett ikke kan fatte. Filmen handler om Tony Farms. En tilsynelatende vanlig mann, helt til han får besøk Vadinho - azteker-presten fra Andesfjellene (geografi var visst ikke filmskapernes yndlingsfag). Vadinho kan fortelle Tony at han er Pumaman, og må redde verden fra den onde Kobras. Tony får også et belte av Vadhino som gir Tony flott Pumaman-klær og et sett med like flotte krefter. Blant kreftene finner vi flyving (visste du ikke at pumaer kunne fly?), teleport (..og teleportere seg?), evnen å se rødt, og han kan leke død i en time. Grunnen til at Tony må stoppe Kobras er fordi Kobras har en gullmaske som gjør at Kobras har kontroll over den han peker gullmasken på. Dette vet selvfølgelig Kobras å utnytte, så hans plan er å ta over verden, men først må han rydde Pumaman av veien. Dette er en gladfilm rett igjennom. Ikke bare ler man godt gjennom hele filmen, men den har også en god stemning hele tiden. Dette er sannsynligvis pga. glad-musikken som spilles hele tiden. Til og med når Tony tar med seg en stakkars skurk langt oppe i lufta spilles glad-musikken. Andre uforglemmelige scener er når Vadhino må sloss mot hele skurkegjengen mens du ser Pumaman hopper frem og tilbake i bakgrunnen. Når Pumaman slipper en skurk ned fra langt oppe i luften, og skurken faller i en 60° graders vinkel. Og selvfølgelig når Pumaman skal fly - noe som er en av de beste filmscenene noensinne. En rett og slett genial film 10/10 Lenke til kommentar
Deathie Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Er enig med deg. Synes nå ganster filmer lagd før 1990 er elendige! (er 16 år), ikke det at jeg har sett så mange, bare det at nesten alle filmer laget før 1990 suger så inni ******. Elendig kvalitet osv.. (tviler sterkt på at de hadde skikkelige kameraer da. + at spesialeffektene er møllslitte! Ikke det at jeg er noe keen på ganster filmer. hmm er også ganske dårlige filmer på 1990 tallet når jeg tenker meg om. (film kvaliteten teller MYE og lyd). Tenkte meg at du kom til å bli skutt for det utsagnet der ja Lenke til kommentar
^fmj Skrevet 9. oktober 2005 Del Skrevet 9. oktober 2005 Ikke en eneste gangsterfilm fra før 70 er verdt å kaste bort tiden på. Så gjett hvilken jeg mener! Er enig med deg. Synes nå ganster filmer lagd før 1990 er elendige! (er 16 år), ikke det at jeg har sett så mange, bare det at nesten alle filmer laget før 1990 suger så inni ******. Elendig kvalitet osv.. (tviler sterkt på at de hadde skikkelige kameraer da. + at spesialeffektene er møllslitte! Ikke det at jeg er noe keen på ganster filmer. hmm er også ganske dårlige filmer på 1990 tallet når jeg tenker meg om. (film kvaliteten teller MYE og lyd). Altså nå må jeg bare le :!:, svada er det. Jeg kan forsikre deg om at de hadde ordentlige kameraer før 1990. Det virker som du mener at kvaliteten på bilde og lyden har fryktelig mye å si for at en film skal være bra? Hadde vært skikkelig moro om du kunne udypet den posten der litt. Prøvd å bygge litt opp under dine fatale uttalelser. Tittet gjennom Fantastic four idag, det var en fornøyelig opplevelse. Det er greit at det er forutsigbart, regner klisjeer, klassiske kjærlighetsgreiene og så er det lassa på med special effekter laget på en eller annen pc. Men jeg likte det, vi trenger slikt også. Er jo ikke akkurat som å se et dukkehjem der du kan analysere hver eneste replikk, det er godt å la hjernen få fritt spillerom innimellom. Anbefales, det var trivelige minutter foran tven. Lenke til kommentar
Griznah Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Gi meg MST3k! jeg eeeeeeelsker MST3K Lenke til kommentar
Anonym234 Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Bring it On Again, noe av det dårligste jeg har sett. Bring it On er jo en drøm i forhold. Får 2 av 6. Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Gi meg MST3k! jeg eeeeeeelsker MST3K Jeg har over hundre episoder på VHS og snart 160 på disk. Lenke til kommentar
W Skrevet 10. oktober 2005 Del Skrevet 10. oktober 2005 Gi meg MST3k! jeg eeeeeeelsker MST3K Hva er MST3K ? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå