Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hehe...

Sitere LarsP;

 

Freeman84 er stemplet som idiot for all fremtid. Evil Dead 2 er en av verdens beste filmer"

 

:roll:

 

Er faktisk bare smak og behag det kommer ann på, så drar du inn nazismen når alle veit ka eg hinter til i en tråd om film/tv? Ser poenget ditt, men så skulle mitt poeng vere ganske så inlysende. ;)

 

No er det Nintendo Revolution nerver :w00t:

Endret av Mala
Lenke til kommentar
pfft, det blir som å gi Citizen Kane eller Gudfaren teningskast 1. Blasfemi. :(

Vel, alle er forskjellige. Ta f.eks Apocalypse Now, den fikk terningkast 5/6 overalt, men spør du meg så er den rett og slett MØKK kjedelig. Hele filmen er piss fra start til mål, men så er det min mening(og forsåvidt kompisene jeg så den med).

 

Blasfemi? Kanskje for enkelte...

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Jeg blir faktisk provosert når noen rakker ned på en fantastisk film som Evil Dead 2.

Evil Dead er bedre enn Dead by Dawn, uansett hva du sier. Jeg likte Dead by Dawn bedre før, but things have changed. Den første er faktisk helt fantastisk.

 

Og LarsP snakket faktisk generelt: ikke kødd med en filmnerd som nettopp har returnert fra byen.

 

Så faktisk Full Metal Jacket på vors i kveld.

Lenke til kommentar

Ooooh, FMJ... :love:

 

Freeman84(og forsåvidt Mala/CurSe): Ja, det kommer an på smak og behag. Ikke anmeld Kaizers hvis du foretrekker Mozart. Ikke gidd å høre på det engang.

 

Det ER de ultradårlige monstrene, ultradårlige lydeffektene og de fenomenale skuespiller prestasjonene som gjør filmen bra. Tøff hyling og skriking og helt knalltøffe filmeffekter.. Helvete, Evil Dead 2 er bra!

Lenke til kommentar

Hitch

 

Handling

 

Møt Hitch (Will Smith), New Yorks største ”dateekspert”. Kjærlighet er jobben hans, og hank an gi deg drømmekvinnen på bare tre enkle “Dater”, garantert! Det er nettopp det som skjer når Albert Brennaman vinner hjertet til den glamorøse kjendisen Allegra Cole. Så når sladrespaltisten Sara Melas bestemmer seg for å avsløre hemmeligheten bak den klønete revisorens suksess, får hun sjokk når hun oppdager at Alex Hitchens, den sjarmerende unge mannen hun har vært ute med, er den legendariske ”Datedoktoren” i egen person. Avslørt på et forside-scoop er det opp til Alex å prøve og redde både forholdet til Albert og Allegra og sitt eget. Noe som viser at når du tror du har funnet den sanne kjærligheten, er det alltid en HITCH

 

Min Mening

 

En fin film, mange morsomme scener og noen seriøse scener.. Kevin James er konge, will smith er å bra.. en skikkelig bra film som anbefales

 

8/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Crash(2004)

 

Et ektepar. En persisk butikkeier. To politietterforskere som også er elskere. En afro-amerikansk TV regissør og hans kone. En meksikansk låsesmed. To biltyver. En politimann. Et middelaldrende koreansk par.

 

Alle bor i Los Angeles. Og i løpet av de neste 36 timene skal deres veier krysses

 

CRASH tar et provoserende og utilslørt blikk på de komplekse sidene ved rasediskriminering i dagens Amerika. Vi kastes hodestups inn i den opphetede smeltedigelen Los Angeles i tiden før 11. september. I gråsonen mellom svart og hvit, offer og angriper, finnes ingen lettvinte løsninger

 

CRASH er en sjelden filmopplevelse - en film som utfordrer publikum til å sette spørsmålstegn ved egne holdninger. Morsom, provoserende, rørende, sterk og konstant uforutsigbar.

 

 

 

Dette var en film som jeg absolutt kan anbefale. Må si jeg tenkte mine tanker da jeg så den filmen og det var like før jeg tok til tårene i en scene.

 

8.5/10

Lenke til kommentar
Crash(2004)

 

Et ektepar. En persisk butikkeier. To politietterforskere som også er elskere. En afro-amerikansk TV regissør og hans kone. En meksikansk låsesmed. To biltyver. En politimann. Et middelaldrende koreansk par.

 

Alle bor i Los Angeles. Og i løpet av de neste 36 timene skal deres veier krysses

 

CRASH tar et provoserende og utilslørt blikk på de komplekse sidene ved rasediskriminering i dagens Amerika. Vi kastes hodestups inn i den opphetede smeltedigelen Los Angeles i tiden før 11. september. I gråsonen mellom svart og hvit, offer og angriper, finnes ingen lettvinte løsninger

 

CRASH er en sjelden filmopplevelse - en film som utfordrer publikum til å sette spørsmålstegn ved egne holdninger. Morsom, provoserende, rørende, sterk og konstant uforutsigbar.

 

 

 

Dette var en film som jeg absolutt kan anbefale. Må si jeg tenkte mine tanker da jeg så den filmen og det var like før jeg tok til tårene i en scene.

 

8.5/10

Dette cosigner jeg. Det er rett og slett en fengende, gripende og utrolig fin film. Måten historiene er satt sammen på er kjempebra utført, og skuespillerne gjør alle strålende jobber. Jeg vil særlig trekke fram Miguel Peña (tror det var det han het) som spiller låsreparatør-latinoen, og Ludacris som viser at han kan noe annet enn å lage tidvis dårlig hiphop. Anbefales på det aller varmeste.

 

9/10

Lenke til kommentar

Ett hål i mitt Hjärta:

 

Så den nettopp for andre gang. Denne gangen henger alt mer sammen. Beklager Lars, Liv, Ingmar m.fl, Lukas er nordens beste regissør gjennom tidene.

 

Fullstendig anmeldelse kommer senere når jeg har et ordentlig keyboard.

 

9/10

Endret av LarsP
Lenke til kommentar

Crash

 

Handling

 

Filmen tar for seg et par dager i livet til en gruppe forskjellige sjeler i Los Angeles som får livene sine krysset via forskjellige hendelser. Som tittelen tilsier altså kollisjoner. I stedet for å falle for fristelsen ved å bruke én kollisjon, slik som Alejandro González Iñárritu gjorde med den mesterlige Amores Perros. Her brukes det isteden flere mindre kollisjoner og andre hendelser som har med biler å gjøre.

 

Min Mening

 

dette er en av de aller beste filmene jeg har sett.. enig med curSe, en sjelden filmopplevelse.. tror jeg skal se den en gang til i morgen.. jeg gir den 10 uten tvil

 

10/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Sorority House Vampires From Hell

 

Handling? Noen studenter vekker opp ei vampyrdame, Natalia, og folk dør. Hun lager en zombievampyrhær av en eller annen grunn. Yay! Dette var faktisk det eneste jeg greide å få med meg av handlingen...

 

Verste vampyrfilm noensinne. Hver gang hun drikker blod så dukker det opp et sånn "power" meter eller noe sånt...vettafaen hvorfor. Tror filmen prøvde å være "ironisk", men det forsøket ble bare "idiotisk" som igjen gjorde meg "morderisk". Det dukker opp undertekster/kommentarer med vitser hele tiden, jeg følte jeg ble eldre og eldre for hver gang de dukket opp. Plutselig blir filmen til en musikkvideo med zombievampyrhæren...og så sluttkampen hvor de dårlige forsøkene med humor blir kvalmende.

 

Et stort pluss for tusenvis av puppe-scener da. :)

 

Smakebit: http://www.badmovies.org/multimedia/movies...orityvamps1.mpg

 

2 / 10

 

Føler meg litt skitten nå, må dusje igjen.

Lenke til kommentar

Indiana Jones-triologien

 

Er en stund siden jeg endelig fikk boxsettet mitt ut fra posten og fikk sett disse tre klassikerne. Jeg ble meget positivt overrasket over denne serien. Spielbergs regi, Lucas sin produksjon og Harrison Fords attityd er rett og slett en perfekt kombinasjon. Det er meget "enkle" filmer, på den måten at de ikke har noen slags form for dypt budskap å komme med, men som ren underholdning er de rett og slett geniale imho. Film nr. 2 (Temple of Doom) var seriens klare lavmål etter min mening, men triologien som helhet holder lett bra nok kvalitet til at jeg kan gi 8.5/10 og en anbefaling.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...