Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Kanskje ikke Direkte film men:

 

Enterprise Sesong 1&2

 

Dette er vel den svakeste a av Star Trek seriene, noe av grunnen er at de har godt tilbake i tid og lagd en prequal, men meste parten av grunnen er the main bad guys, som sender serien inn i en Temporal Cold war, noe som de ikke greier å skildre spesielt bra og som ikke passer inn.

 

Men som alle star trek serier er noen episoder bedre en andre, og når de holder seg til det jeg syns er !!Star Trek!! pleier episodene til å bli gode..

 

Karakterene i filmen trekker en del opp, noe som er viktig i en serie som er satt til er Romskip.

 

Scott Bakulas karakter, Capt. Jonathan Archer er mer en capt. Kirk en enn Picard eller Janeway

 

fra hva jeg har hørt er sesong 3&4 en del bedre en de 2 første sesongene(noe som er vanlig for Star Trek serier)

 

sesong 3 kommer nå til slutten av måneden, så får jeg se..

 

PS. sesong 2 slutta på en skikelig Cliffhanger.. og er spent på å se hvordan det går videre.

 

gir ikke noe karakter da det er litt vansklig for en serie i 2x26 episoder

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

SAW

 

Thriller om en psykotisk "seriemorder" som ikke dreper ofrene sine, men som setter opp feller for sine ofre, som stort sett ender opp med at de dør allikevel.

 

Likte denne filmen svært godt da den tråkket litt utenom det vante sporet. Skuespiller-prestasjonene var så-som-så, noe jeg syntes ga filmen et mer realistisk preg, da menneskelige reaksjoner ikke alltid er så sympatiske eller tårefremkallende som film skal ha de til å være. Likte også at filmen åpenbart ikke hadde verdens største budsjett å leke seg med.

 

Det ironiske ved meningen min om denne filmen er at jeg sannsynligvis ikke hadde likt den så godt som jeg gjør, hadde den fått det budsjettet den fortjener, eller dyktige skuespillere.

 

8,237/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

The Jacket

 

Jeg føler denne filmen ligger i samme gate som The Butterfly Effect og The I Inside, og ettersom jeg likte førstnevnte ganske godt, så hev jeg meg på denne også. First things first: Jeg hater Keira Knightley. Hun er anorektisk, oppskrytt og en elendig skuespiller. Adrian Brody er dyktig, men like anorektisk. The Jacket er en annerledes film som spiller mye på eksistensielle spørsmål. Dette kan bli kvalmende av og til, og i motsetning til filmer som Jacob's Ladder, blir det for mye av det gode i The Jacket. Zaeira kalte det kunnskapsløs filosofi, og det er vel en ganske nøyaktig beskrivelse.

 

5/10

Lenke til kommentar

The Boondock Saints 1999

 

 

Hva den handler om,

IMDB

Two irish brothers in Boston become by accident the "saints" of the neighbourhood by killing some Russian wise guys - and having once started they might as well get rid of all evil men in the city. The police and especially FBI agent Smecker (Willem Dafoe) are on their trail - but isn´t it the right thing the "Saints" are doing?

 

Hva syns eg om filmen

Eg fyrte igang denne filmen etter anbefalinger fra kjente,og tidligere anmeldelser her på forumet.Forventningene var høge(farlig farlig folkens). Og denne gangen infridde filmen, mye mer en forventet.Eg blei klistra til skjermen fra åpningsmusikken ljoma(slik irsk musikk er fantastisk) til slutten av end credits.Så mye bra humor,skyte scener kombinert har eg aldri sett i en film før, ikkje på samme måten ihvertfall.Alt fungerer perfekt, og Willem Defoe sin tolkning av FBI agenten er rett og slett hysterisk bra, utrolig bra fremført. Eg holdt på på å le meg ihjel av visse scener, og folk som har sett den skjønner ka eg mener når eg sier "tau" og "katten".Hysterisk! Det er også følelsesladde scener igjennom filmen som eg likte, og dette bdiro til en litt balansert film.

 

Absolutt verdt å se, denne skal rett inn i DVD samlinga.

 

9/10

 

"And Shepherds we shall be, for Thee, my Lord, for Thee, power hath descended forth from Thy hand, that our feet may swiftly carry out Thy command. So we shall flow a river forth to Thee, and teeming with souls shall it ever be. In Nomine Patri et Fili Spiritu Sancte."

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Napoleon Dynamite

 

Det er litt vanskelig å gå inn på alt som gjør denne filmen til en middelmådig opplevelse, med tanke på at det er så vanvittig mange som elsker den. Den starter helt greit med et par morsomme øyeblikk, men så ender den opp med å spille på noen karakterers idioti til det kjedsommelige. Det er en film uten mål, mening eller moral og den funket særdeles dårlig som vittig no-brainer. 4/10

 

Nå forventer jeg at dere hardcore fans sier hva som er så bra med den.

Lenke til kommentar

Det er en film uten mål, mening og moral, det er nettopp det som gjør den så god. Det er en samling av geniale quotables, sammen med originale og utrolige morsomme karakterer. Den kan ikke måles som andre filmer, for den er helt unik.

Jeg nevner noen av de beste replikkene:

 

Napoleon Dynamite: I spent like three hours doing shading the upper lip. It's probably the best drawing I've ever done.

 

Kip: Napoleon, don't be jealous that I've been chatting online with babes all day. Besides, we both know that I'm training to be a cage fighter.

 

Kip: Don't worry Napoleon, I'm sure there's a babe out there for you too. Peace out.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Mars Attacks!

 

Jeg falt ikke helt for denne stjernespekkede multiparodien til Tim Burton. Burton er en genial regissør, men han passer bedre i det nedtonede og okkulte, eventuelt i pastellfargede suburbans, enn i denne settingen. 5/10

 

Lady Snowblood

 

En av Tarantinos hovedinspirasjonskilder til Kill Bill. Noen scener er sprekkfulle av stemning, mens andre er mindre bra. Den varierende kvaliteten ødelegger en del. Filmen er litt treg i midtpartiet, men både begynnelsen og slutten er veldig bra. 7/10

Lenke til kommentar

Blade Runner

 

Imdb: Deckard, a blade runner, has to track down and terminate 4 replicants who hijacked a ship in space and have returned to earth seeking their maker...

 

Jeg så denne filmen for første gang når jeg hadde arbeidsuke på en videosjappe i 9. klasse og en gryende filminteresse. Den gang forsto jeg ikke så mye av den, men den ble heller aldri kjedelig og pirret sansene mine på en måte jeg ikke helt forsto. Tenkte for meg selv at denne skal jeg se igjen med nye øyne om noen år. Nå er vel dette 5 år siden, og først nå har jeg tatt mot til meg og sett den igjen. Den skuffet ikke.

 

Ridley Scott lager en perfekt futurisk ramme rundt en egentlig enkel detektivhistorie. Utover filmen utvikler den seg derimot til å stille spørsmål rundt livet kontra "kunstig liv". Stemningen er helt fantastisk dyster, og musikken gir deg gåsehud langt oppover ryggen. Kulisser/spesialeffekter er rett og slett spektakulære, især med tanke på at filmen er lagd i -82. Harrison Ford spiller akkurat passe deppet/livstrøtt og passer utmerket i rollen som filmens "helt", Rick Deckard. På den andre siden har vi Rutger Hauer som spiller kanskje tidenes beste filmskurk, Roy Batty. Mot slutten fyrer han av en av de beste monologer framført på film. Gååååsehud.

 

Å pirke på "feil" i en klassiker av denne kategorien blir i mine øyne feil. Men har du ikke interessen for film kan jeg skjønne deg hvis du synes den er langtrekkelig. Anbefaler forøvrig boka, tittelen er "Do Androis Dream of Electric Sheep", evt. bare Blade Runner. Selv kjøpte jeg den som pocketutgave på Free Record Shop. Annen historie, men liker du Blade Runner vil du antagelig blir facinert av boka.

 

10/10

 

Bah, LarsP har rett. 9,5 er faktisk for dårlig karakter på denne filmen. Jeg inbilte meg at det var et par filmer jeg likte bedre enn BR, men etter noen timer i tenkeboksen kom jeg fram til at jeg "bare" likte de LIKE GODT som BR

Endret av Nemo}
Lenke til kommentar

Nemo}, hvordan er det mulig å gi en så dårlig score til Blade Runner?

 

Seom / The Isle (2000)

 

Hee-Jin jobber som en slags resepsjonist ved en liten innsjø hvor folk kan leie små flytende hus. På dagtid selger hun agn, kaffe og vann, men om natten selger hun kroppen sin til sportsfiskerne. En dag kommer Hyun-Shik og leier en av de små hyttene. Han har valgt ut innsjøen som sin grav, men Hee-Jin har ikke tenkt å la sin nye kjærlighet ta livet sitt sånn uten videre.

 

Her ble jeg faktisk tatt skikkelig på sengen. Ki-duk Kim gir oss en salig blanding av Misery, Oldboy og Realm of the Senses. Filmen er uhyre vakker, men på samme tid ekstremt ekkel; de små flytende hyttene, det mørke vannet og ikke minst stillheten gjør at dette er noe ganske så spesielt. Denne filmen er og den første på flere år som har fått meg til å sperre opp øynene, den inneholder nemlig noe av de mest grusomme scenene jeg noensinne har sett på film. At denne har 15-årsgrense skjønner jeg absolutt ingenting.

 

Alt i alt en skikkelig perle av en film. Fåes kjøpt på blant annet Platekompaniet for 99,-. Norsk versjon i pappcover. Yummy!

 

8/10

Lenke til kommentar

Duplex

 

Handling

 

Det unge, suksessrike paret Alex og Nancy finner endelig svaret på sine boligdrømmer da de kjøper et 2-etasjers hus i Brooklyn. Med huset følger også leieboeren av andre etasje, den søte, eldre og svake mrs. Conelly. Men skinnet bedrar og fru Conelly viser seg å være frisk som en havørn og en helt vanvittig dame! Etter å ha drevet Alex og Nancy til vanvidd, gjort dem begge arbeidsløse ... og søvnløse, begynner de å overveie hvordan de kanskje kan rydde henne av veien...

 

Min Mening

 

Skikkelig bra og morsom film, koste meg gjennom hele filmen.. Ben Stiller spiller bra.. det gjør forsåvidt de andre også.. mange morsomme scener.. anbefales

 

8/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar

Requiem for a Dream 2000

 

 

Handling

IMDB;

Drugs. They consume mind, body and soul. Once you're hooked, you're hooked. Four lives. Four addicts. Four failures. Doing their best to succeed in the world, but failing miserably, four people get hooked on various drugs. Despite their aspirations of greatness, they succumb to their addictions. Watching the addicts spiral out of control, we bear witness to the dirtiest, ugliest portions of the underworld addicts reside in. It is shocking and eye-opening but demands to be seen by both addicts and non-addicts alike.

 

Min mening

 

Tja, veit ikkje heilt ka eg skal si om denne filmen.Har lest mye godt om den, men eg satt igjen med bra blanda følelser etter å ha sett den, ikkje hadde eg noen forventninger til den heller.Skuespiller prestasjonenen er det ingenting å si på.Fikk litt gufs gjennom meg da eg såg"virkningen" av stoff fremført gjennom filmen, autentisk vil eg si ut i fra det eg har sett i det virkelig liv.Men eg har vanskelig for å like denne filmen, den blir ihvertfall ikkje sett i ettertid, det er sikkert.Men på en måte så er det ikkje en dårlig film fordi, den bare føltes litt spesiell rett og slett.Litt vanskelig å sette ord på.Det dramatiske lydsporet derimot er jo bare genialt og bidrar med at scenene fremstår som fortvilende og håpløst, slikt er bra.

Alt i alt en film som du hater eller liker, men i mitt tilfelle fallt igjennom to stoler. Eg velger å ikkje sette en karakter på den, da eg må tenke litt over filmen egentlig.

 

Eg sier det er en ok film og ingenting meir, ikkje heilt min smak.

Endret av Mala
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

The Dukes of Hazzard

 

Sean William Scott og Johnny Knoxville spiller de to galne fetterne Bo og Luke Duke hvis eneste formål er å lage bråk i den lille byen Hazzard. Det tredje søskenbarnet, Daisy, er plassert i filmen for å vise rumpe og bryster. Samtlige skuespillere i filmen gjør en elendig innsats - Burt Reynolds er ikke bedre enn debutanten Jessica Simpson en gang. Dette må være en av de få filmene i verden som det ikke finnes en eneste grunn til å se. 1/10

Lenke til kommentar
The Dukes of Hazzard

 

Sean William Scott og Johnny Knoxville spiller de to galne fetterne Bo og Luke Duke hvis eneste formål er å lage bråk i den lille byen Hazzard. Det tredje søskenbarnet, Daisy, er plassert i filmen for å vise rumpe og bryster. Samtlige skuespillere i filmen gjør en elendig innsats - Burt Reynolds er ikke bedre enn debutanten Jessica Simpson en gang. Dette må være en av de få filmene i verden som det ikke finnes en eneste grunn til å se. 1/10

Den skal sees på grunnlag av det du sa :thumbup:

Lenke til kommentar
The Dukes of Hazzard

 

Sean William Scott og Johnny Knoxville spiller de to galne fetterne Bo og Luke Duke hvis eneste formål er å lage bråk i den lille byen Hazzard. Det tredje søskenbarnet, Daisy, er plassert i filmen for å vise rumpe og bryster. Samtlige skuespillere i filmen gjør en elendig innsats - Burt Reynolds er ikke bedre enn debutanten Jessica Simpson en gang. Dette må være en av de få filmene i verden som det ikke finnes en eneste grunn til å se. 1/10

Var den virkelig så utrolig dårlig. ? Hva med handlinga i filmen da? Orker ikke se filmen bare for jessica S eller da. :roll:

Lenke til kommentar
xanth0s: Hvorfor skal du vite handlinga? En enkel "plot outline" kan jo være rakende irrelevant i forhold til om filmen er god eller dårlig... Anyway, alle burde vite at imdb har svaret på alt.

I give to you: http://imdb.com/title/tt0377818/plotsummary

Hvorfor bruke imbd når jeg kan spørre wh1te som har sett filmen ?

Kansje white hadde noen innsyn på filmen som imbd ikke har. + at wh1te snakker norsk :p. Jeg vil ikke vite alt som skjer i filmen. Men om det er handlig i heletatt

eller om det bare er en dama som drar rundt å vrikker rompa.

Lenke til kommentar

Beklager, men jeg kan ikke skjønne hva mer du vil vite av handlinga i filmen enn det du får vite av anmeldelsen til wh1te og resumèet på imdb. Kan vel med trygghet si at det ER handling i filmen. Når jeg i tillegg ser at den går under kategorien "Action / Adventure / Comedy" vet ivertfall JEG nok om den.

 

Beklager at jeg oppfører meg som en kverulerende idiot, men jeg liker ikke folk som spør konsekvent før de søker info selv. Jeg kommer sikkert til å synde for det i evigheter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...