CurSe Skrevet 30. august 2005 Rapporter Del Skrevet 30. august 2005 Sin City Vet ikke helt hvordan jeg skal forklare handlingen i filmen siden det virker som om at filmen består av flere historier. Kan være at jeg har misforstått en smule, men jeg klarte ikke koble alle historiene opp mot hverandre. Det virker som om at enkelte av dem er uavhengig av de andre. Ble en smule rotete forklart, men historiene påvirker ikke hverandre.(Tror jeg...) Uansett, det var en delvis kul film. Var litt rart at det meste av bildet var svart/hvitt, men samtidig så var det stilig. Kampscenene er kule og ganske nådeløse spør du meg. Filmen var en smule spesiell og falt kanskje ikke helt i smak så karakteren blir: 5/10 Klodenes kamp/War Of The Worlds Romvesener kommer til jorden for å utslette menneskeheten. De sender ned sine styrker i "ting" som er begravd under bakken og bruker disse "tingene" som redskap når det kommer til menneskeslakting. Tom Cruise og familien hans prøver å unnslippe disse "tingene", men uansett hvor han drar så er de like i nærheten. Filmen var veldig bra i starten da det var en del action, men i mine øyne så kjører de samme greia gjennom hele filmen. Pang pang pang, løpe til neste plass, pang pang pang, løpe til neste plass osv. Ble litt kjedelig etter hvert, men fremdeles så var det en helt greit film. Jeg fikk også en liten HL2 feeling 6/10 Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 30. august 2005 Rapporter Del Skrevet 30. august 2005 (endret) The Lost Battalion (2001) Handling Faankrike 1918.Første verdenskrig er inne i sin siste skjelvende time.I skogene ved Argonne blir en amerikansk bataljon på 500 soldater avskåret av tyskerene og forlatt bak fiendens linjer. Dette er opptakten til den sanne historien om en av første verdenskrig største bragder. Min mening Det som slo meg her en dag var min mangel på antall sette WW1 filmer, og det klinket en bjelle på en film ved navnet "The Lost Battalion" hadde hørt en venn pratet smått om den, så eg lette etter den på videosjappa, den fant eg raskt. Uten å ha lest noe, eller sett noe fra filmen, leigde eg den i håp om 1t og 16 minutters god underholdning, men...Det eg fikk var ett heseblesende kaos av bly of avrevne lemmer sterkt og utrolig bra gjengitt fra slagmarken Frankrike under WW1. Veldig veldig godt gjennomført film, som gjikk over mine forventninger uten tvil.Man sitter og ergrer seg over kor kyniske generalene var, der alt var akseptable døstall, sålenge en greidde å rykke frem noen par 10 meter. Men i skyttergravene blir vi ikkje sittendes lenge, rask fremrykking i kuleregn og eksplosjoner og inn i Argonne skogen, fortsetter intensiteten heile filmen igjennom. Eg kjedet meg ikkje et sekund, og skuespillerprestasjonen fenger også. Det er også ett par tankevekker scene i filmen tysk/amerikansk soldat sett (nei ingen slike holywood vennskap ting) Uten å dra dette for langt, filmen er absolutt verdt pengene og lever opp til de hektiske kamp scenen vi kjenner fra Saving Private Ryan( that camera feeling, gotta love it ) 9/10 (vil egentlig sette en 10`er, men det vil virke litt gledesrusutbrudd aktig) Stoler på at vi har samme smak Mala, for nå bestilte jeg den filmen Å så en liten review av hva jeg har sett i det siste: The Shield Man følger egentlig en politiavdelingen, gjennom all dritten de må rydde opp i. Her før man innblikk i alt fra Politibetjenter i uniform til detektiver, å også en liten Spesial avdeling. Hver episode er det noe nytt å rydde opp i, men noen går selvsagt over flere episoder. Her må alt fra Pedofili, til Incest, seriemordere å voldtekt ryddes opp i. Rått å usminket. Synes denne serien er helt genial. Har nå sett de første 4 sesongene, å den 5 begynner nå til høsten. Denne serien gir ett veldig uredigert bilde av hvordan livet til politiet, å forsåvidt også sivile kan være i storbyene i Statene. Er nok likt i de fleste storbyer, ikke bare USA. Synes "strikeforce" som er en liten avdeling gjør en sinnsykt bra jobb. Greit nok at de lever litt i grenseland, å tildels over til tider, men det blir alikevel de man holder med. De vet hva som må til for å få de store "fiskene" i fengsel, å er ikke redde for å bli skitne med å ordne det. Utenom en liten ting i Sesong 1 ( skal ikke røpe hva ) så holder jeg faktisk med de hele veien. Denne serien anbefales på det sterkeste for folk som liker politi serien. Er ikke uten grunn at denne får sinnsykt bra kritikk på IMDB. Quoter her : The best TV show ever!! Tror faktisk jeg må si meg enig Karakter: 8 av 10 Endret 30. august 2005 av JimRamse Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 @JimRamse; ja liker du Band of Brothers, Saving Private Ryan, eller troverdige krigsfilmer generelt liker du garantert denne, legg inn ditt syn på saken etter å ha sett det, så for vi se Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 After the Sunset Ufattelig full av klisjèer, tåpelige punch lines og sterotypiske karakterer. En elendig film av en regissør som faktisk pleier å levere. 3/10 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 (endret) The Lost Battalion (2001) Handling Faankrike 1918.Første verdenskrig er inne i sin siste skjelvende time.I skogene ved Argonne blir en amerikansk bataljon på 500 soldater avskåret av tyskerene og forlatt bak fiendens linjer. Dette er opptakten til den sanne historien om en av første verdenskrig største bragder. Min mening Det som slo meg her en dag var min mangel på antall sette WW1 filmer, og det klinket en bjelle på en film ved navnet "The Lost Battalion" hadde hørt en venn pratet smått om den, så eg lette etter den på videosjappa, den fant eg raskt. Uten å ha lest noe, eller sett noe fra filmen, leigde eg den i håp om 1t og 16 minutters god underholdning, men...Det eg fikk var ett heseblesende kaos av bly of avrevne lemmer sterkt og utrolig bra gjengitt fra slagmarken Frankrike under WW1. Veldig veldig godt gjennomført film, som gjikk over mine forventninger uten tvil.Man sitter og ergrer seg over kor kyniske generalene var, der alt var akseptable døstall, sålenge en greidde å rykke frem noen par 10 meter. Men i skyttergravene blir vi ikkje sittendes lenge, rask fremrykking i kuleregn og eksplosjoner og inn i Argonne skogen, fortsetter intensiteten heile filmen igjennom. Eg kjedet meg ikkje et sekund, og skuespillerprestasjonen fenger også. Det er også ett par tankevekker scene i filmen tysk/amerikansk soldat sett (nei ingen slike holywood vennskap ting) Uten å dra dette for langt, filmen er absolutt verdt pengene og lever opp til de hektiske kamp scenen vi kjenner fra Saving Private Ryan( that camera feeling, gotta love it ) 9/10 (vil egentlig sette en 10`er, men det vil virke litt gledesrusutbrudd aktig) filmen i seg selv var bra, selv om jeg fikk en litt bitter ettersmak av SPR klone bilde delen av filmen var veldig god, med farger og effekter(dette er en made for tv movie) MEN og dette er et stort MEN for meg, lyden sugde mer en en støvsuger på extesy spesielt våpen lydene, jeg kjente igjen flere av skuddene i filmen som de man får med et 1000kr redigerings program msn kan kjøpe på data butikk, de var bare ille, doom våpen lydene var bedre. dette ødla MYE for meg og trekker ned filmen noe voldsomt da jeg bare satt og iriterte meg over dette. 4/10 Endret 31. august 2005 av gunfreak19 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 JimRamse: 8/10 til verdens beste TV-serie? Wh1te: Den fungerer til sitt bruk, men er så absolutt enig med det du skriver. Richard Linklater er den eneste som klarer å lage filmer om solopp/nedganger. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 The Fifth Element Handling Drosjesjåføren Korben Dallas (Bruce Willis) lever i det 23. Århundrenes New York. En vanlig dag får han en vanlig passasjer, og blir dratt inn i jakten på det femte element. Det eneste som kan redde jorden fra undergang. Den kvinnelige hovedpersonen Leeloo (Lilla Jovovich) viser seg å stå i sentrum for jakten, der den grusomme Zorg (Gary Oldman) og hans undersåtter kjemper mot verdens herskere. Luc Besson(Nikita, Leon, Det Store Blå) har skapt en fantastisk blanding av action, thriller, komedie og science fiction. Filmen er blitt en verdensomspennende suksess, godt hjulpet av Hollywoods enorme ressurser og moteskaperen Jean-Paul Gaultiers utrolige klesdesign. Min Mening liker du sci-fi så kommer du til å like denne, mye humor og bra effekter.. Bruce Willis spiller bra.. selv om jeg liker litt mer "seriøse" sci-fi filmer så var denne utrolig bra.. anbefales 8/10 Lenke til kommentar
JimRamse Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 JimRamse: 8/10 til verdens beste TV-serie? Wh1te: Den fungerer til sitt bruk, men er så absolutt enig med det du skriver. Richard Linklater er den eneste som klarer å lage filmer om solopp/nedganger. Ja, for den er jo ikke så bra som en skikkelig film. Jeg synes ihvertfall ikke det. Dessuten har jeg enda ikke sett en film som jeg vil si er perfekt. Altså karakteren 10. Så jeg synes nå 8 er bra jeg. Er en ting som drar den ned fra 9 til 8, men skal ikke ødlegge å si hva. Skjer i første episoden, men serien drar seg opp etter dette. Irriterer meg ikke lengre nå, bare når jeg tenker på det Lenke til kommentar
co2 Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 @JimRamse; ja liker du Band of Brothers, Saving Private Ryan, eller troverdige krigsfilmer generelt liker du garantert denne, legg inn ditt syn på saken etter å ha sett det, så for vi se Beklager å si det men den filmen er ikke i nærheten av SPR, BoB. Skytingen så helt tåpelig ut, en får ikke følelsen av at våpnene er "ekte". -Å sammenligne filmen med de er forkastelig, filmen er ikke i nærheten av det en gang *spytte på* -Jeg er forresten stort fan av krigsfilmene som har noe med Spielberg å gjøre, det er han den herlige ekte feelingen på skytingen kommer fra. Lenke til kommentar
Mala Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 (endret) @JimRamse; ja liker du Band of Brothers, Saving Private Ryan, eller troverdige krigsfilmer generelt liker du garantert denne, legg inn ditt syn på saken etter å ha sett det, så for vi se Beklager å si det men den filmen er ikke i nærheten av SPR, BoB. Skytingen så helt tåpelig ut, en får ikke følelsen av at våpnene er "ekte". -Å sammenligne filmen med de er forkastelig, filmen er ikke i nærheten av det en gang *spytte på* -Jeg er forresten stort fan av krigsfilmene som har noe med Spielberg å gjøre, det er han den herlige ekte feelingen på skytingen kommer fra. Nja forkastelig for deg trenger jo ikkje vere forkastelig for andre Vil eg sammenligne filmen me de(sikter da til den kaotiske kameraføringe som birdar til den "å vere til stede feelingen" ) så sammenligner eg den med, de er du uening så godtar eg det. Vanskeligere er det ikkje "-Jeg er forresten stort fan av krigsfilmene som har noe med Spielberg å gjøre, det er han den herlige ekte feelingen på skytingen kommer fra." Eg har ikkje sagt noe annet heller, og takk Gud for den kamerateknikken han brakte inn i filmens verden i SPR Endret 31. august 2005 av Mala Lenke til kommentar
co2 Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 For ikke å snakke om fargen på filmen Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 Eg har ikkje sagt noe annet heller, og takk Gud for den kamerateknikken han brakte inn i filmens verden i SPR Har jeg gått glipp av noe? Nøyaktig hvilken kamerateknikk er det Steven Spielberg har brakt inn i filmens verden? Lenke til kommentar
co2 Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 Eg har ikkje sagt noe annet heller, og takk Gud for den kamerateknikken han brakte inn i filmens verden i SPR Har jeg gått glipp av noe? Nøyaktig hvilken kamerateknikk er det Steven Spielberg har brakt inn i filmens verden? Ikke nødvendigvis brakt inn. Den han bruker på omaha, 1.persons view liksom. Han gjorde det slik, men et lite kamera, for å simulere hvordan det ville vært for en krigsfotograf. Lenke til kommentar
UnZane Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 Sin City : Fet DET kaller jeg MINI-anmeldelse. Lenke til kommentar
Dorian Gray Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 Ah yes, førstepersonsvinklingen, den er ny. Apocalypse Now, people. Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 Assault on Precinct 13 (2005) Selv om originalen har fått kult-film status, likte jeg faktisk remaken bedre. En perfekt popcornfilm for dagene der du har lyst å være sofahelt. 7/10 Lenke til kommentar
LarsP Skrevet 31. august 2005 Rapporter Del Skrevet 31. august 2005 MDP Psycho: (2000) Herlig syreserie som kombinerer god fortellerkunst og frisk redigering. Miike er vår generasjons største kunstner. Det eneste som irriterer meg er at han har så utrolig sær humor. Hvorfor sensurerer han egne filmer? Møkkamann! 7/10, hadde de vært usensurert så hadde jeg nok strukket meg til 8/10. Obs: det finnes ingen usensurerte versjoner av MDP Psycho. Lenke til kommentar
Simkin Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 (endret) The Game Handling Nicolas Van Orton "Michael Douglas" er mannen mange i dag ønsker å være. Med hus på størrelse med et slott, en hårete BMW i garasjen, og likevel nok penger igjen til å kjøpe et afrikansk land eller to. Og som han selv sier, så består jobben hans stort sett i å flytte penger fra en plass til en annen. Et skjær i sjøen er det likevel: Takket være at hans samvær med andre mennesker stort sett går ut på å vri mest mulig penger ut av dem, er 48-åringen Nicolas blitt en ensom og gretten mann. Nicolas bror og rake motstykke, Conrad (Sean Penn), gir ham en bursdagsgave som han nok aldri vil glemme. Hva skal man så gi til en som tilsynelatende har alt? Conrad gir bort et rollespill fra firmaet CRS, som består av merkelige utfordringer og overraskelser. Nicolas selv er hovedperson i spillet og må ta del i det som settes i stand for ham. Rollespillet viser seg å være langt fra noen lek. Ting som at TV-apparatet snakker til ham og at kofferten plutselig nekter å la seg åpne, er bagateller i forhold til hva som venter. Mørke bilder akkompagnert av riktig musikk forteller historien om en mann som havner lenger og lenger bort fra sin tidligere trygge tilværelse. Som tilskuer er vi like vis på hva som egentlig skjer som hovedpersonen selv. Det hele lukter konspirasjon, men hvem står bak? Min Mening Denne filmen går inn blant de beste filmene jeg har sett så langt.. for en utrolig vellaget og bra gjennomført film.. filmen har en mørk dyster stemning, bra dialoger, og meget bra og troverdig skuespill, Douglas spiller meget bra her.. når jeg så den så trodde jeg litt av vært ettersom filmen gikk, hvem sto bak og hva var det som egentli skjedde. ble på kanten til rotete men det gikk fint å få med seg det som skjedde.. og slutten var............ ja spektakulær.. så denne åker rett til topp hos meg.. 10/10 Endret 1. september 2005 av Freeman84 Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 Crimes and Misdemeanors Woody Allen leverer filmer med varierende kvalitet. Noen er bra og noen ikke fullt så bra. Crimes and Misdemeanors er sånn midt i mellom. Den blir litt flat og usammenhengende og det kan kanskje forklares med at Allen skjøt mye av filmen på ny. Om ikke Allen er en stor regissør så er han en fantastisk skuespiller og jeg elsker å se ham tolke roller. Fantastisk fornøyelig. 7/10 Lenke til kommentar
Godfather Skrevet 1. september 2005 Rapporter Del Skrevet 1. september 2005 (endret) ==== Slettet ==== Endret 24. mai 2006 av Godfather Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå