Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Der Untergang

 

Handling

 

I april 1945 begynte Den røde armé en storoffensiv mot de tyske forsvarsverkene rundt Berlin. Stalin sendte inn 2,5 millioner soldater, 6 250 stridsvogner, 41 600 kanoner og 7 500 fly for å legge resten av Hitlers imperium i grus. Veien til slutten ble preget av ufattelig brutalitet på begge sider, men innimellom med glimt av humanisme og uselvisk offervilje. Vanlige berlinere og soldater kjempet mot eller rømte fra den russiske overmakten. Hitler og hans nærmeste og mest lojale støttespillere hadde søkt beskyttelse i Førerens bunker under Berlin.

Dekket av fire meter tykk betong, under bakken bak det gamle rikskanselliet, ble Føreren et speil av ruinen Tyskland. Plaget av sykdom og et lunefullt sinn forsøkte han å sette i verk en motoffensiv, men styrkene han ønsket seg var beseiret eller for langt unna til å gi russerne verdig motstand.

 

Min Mening

 

en film om Hitlers siste timer kunne vel ikke vært lagd bedre enn det her, Bruno Ganz spiller Hitler utrolig bra, alt er bra.. men slike filmer appelerer ikke så mye til meg, men en film verdt å se..

 

7/10

 

 

Old School

 

Handling

 

Gjør deg klar for den USENSURERTE og KAOTISKE versjonen av Old School! Hva kan en fyr gjøre når han tar et tidlig fly hjem og finner kjæresten i senga med en stokk nakne, ukjente folk? Drar tilbake til college og starter en studentforening for gutta! Før du rekker å si "Vill, våt bryting" har Frank "The Tank" (Will Ferrell, Saturday Night Live), Mitch (Luke Wilson, Legally Blonde) og Beanie (Vince Vaughn, Swingers) sin egen studentforening med voldsomme, ville påfunn. Men når det blir for vilt, bestemmer dekanen seg for å legge ned foreningen. Vittighetene i denne suksesskomedien fra regissør Todd Phillips (Road Trip) får toppkarakterer (selv om disse fyrene ikke gjør det!).

 

Min Mening

 

Utfra det som står beskrevet om filmen skulle man tro dette var en hysterisk morsom film, tvert om, synes den var mest kjedelig og platt og rotete.. gret nok den hadde noen scener som var morsomme, men det var kun noen få scener

 

4/10

Endret av Freeman84
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Legend of the red dragon:

 

A young father and his infant son are beset by forces of evil and corruption. They wander China, upholding their sense of honor and protecting the weak. When they are forced into combat, spectacular and hilarious fast-motion kung fu sequences follow. In the end, they must call on all of their abilities in a battle royale, to attempt to vanquish a supernatural man-monster or die trying.

Absolutt noe av det bedre jeg har sett av "kung-fu"-filmer. Morsom og selfølgelig ganske overdrevet. God underholdning.

9/10

Lenke til kommentar

Saw (2004) imdb.com

 

csawt.jpg

 

Litt om filmen...

En "thriller" som handler om en sadistisk morder, som får ofrene sine til å begå selvmord. To personer våkner opp på et nedslitt, offentlig toalett bundet fast på hver sin side. Det ligger et lik i midten som har skutt seg selv. De er nå med i den syke morderens spill...

 

Hva jeg synes...

Dette var en av de bedre filmene jeg har sett på lenge. Bra fra begynnelse til slutt. Man vet aldri hva som kommer til å skje. Anbefales!

 

:thumbup:

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf

Madagascar

 

Jeg har likt nesten alle de animerte filmene jeg har sett. Finding Nemo, Shark Tale, Shrek, Monsters Inc. og Toy Story-filmene er alle fornøyelige filmer. Madagascar ligger et hakk under disse, men er fortsatt en grei film. Den har ikke like mange referanser til "ekte filmer" som disse animerte verkene pleier å ha, og det er et minus. Jeg likte den, men ble skuffet da slike filmer pleier å være bedre. 7/10

Lenke til kommentar

13 moons

 

Så den tilfeldig vis på videosjappa og så rollelista. Måtte bare leie den!

 

Dette er en av de rareste filmene jeg har sett, virker som om skuespillerne har tatt med seg et kamera og bare leker igjennom hele filmen. Skikkelig sprø og fin historie om mange mennesker som prøver og hjelpe et barn som egentlig ikke forstår så mye.

Steve Buscemi - Spiller deprimert klovn i denne filmen.

Peter Stormare - Spiller manisk Julenisse som ikke vet verken opp eller ned.

mange flere kjente - Spiller andre gærninger.

Virkelig god low budget film.

 

7.5\10

 

edit: leif

Endret av Loffelur
Lenke til kommentar

Så på "Ghost in the shell" og...ja den er etter min mening oppskryt. Likte ikke animasjonen (Altfor gamller 2d aktig papir tegnefilm) og filmen ga meg ikke noe film følelse i det hele tatt. Historien skjønte eg ikke noe mye av helle. Kanskje eg ikke var i humør for slik film ikveld.

 

Den får 4/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817234daf
Synes Goodfellas er tidenes mafiafilm jeg.

Jeg kan ærlig talt ikke fatte og begripe hvordan du kan synes den er bedre enn Gudfaren. Men men, hver sin smak, I guess.

Gudfaren er vel og bra den, Goodfellas er bare bedre. Scorsese er en større regissør enn Ford Coppola imo.

 

Dessuten er Gudfaren III den beste av de tre filmene, det gidder jeg ikke diskutere en gang. Og 2 Fast 2 Furious var en helt grei film ... også noe jeg ikke vil diskutere.

 

Platoon er bedre enn både Apocalypse Now og Full Metal Jacket, Stefan.

Lenke til kommentar

It's all gone Pete Tong

År:2004

Sjanger: Drama/Komedie

 

poster.jpg

 

Frankie Wilde er en av verdens beste DJ'er. Men som de fleste DJ'er, blir hørselen dårligere og dårligere. Og til slutt blir han fullstendig døv. Og da er det ikke lett å vere DJ. Han blir deprimert, bruker dop og drikker. Han låser seg inne i villaen sin i lang tid i håp om at fullstending stillhet vil bringe hørselen hans tilbake. Til slutt oppsøker han en klinikk for å lære seg å kommunisere med folk. Han forelsker seg læreren, Penelope, som også er døv. Men til slutt begynner han så smått å produsere igjen. Han "ser" rytmen og musikken. Han leverer en single til manageren sin, og den blir veldig godt mottatt. Og når han endelig står "behind the decks" igjen, er det ingen som kan si noen på det; man kan virkelig DJ'e når man ikke hører en dritt! Men til slutt forsvinner han helt, og ingen vet hvor han er...

 

terning5.gif

 

"It's not much you can do as a DJ, when you can't hear..."

Lenke til kommentar
Eg var SÅ nær på å kjøpe Gudfaren trilogioen for 360 spenn i dag på en butikk, er det verdt det? *Og stormen lar ikkje vente på seg :whistle: *

Sjekk toppen på IMDb topp 250 listen :D Den er verdt å kjøpe, det skal jeg love deg!

Jess, ska se om eg for spasert bort på butikken i løpet av noen dager å få kjøpt de, er jo en serie eg virkelig vil se! :cool:

Lenke til kommentar

Good Will Hunting

good_hunting.jpg

Jeg siterer først Scott Mosier og Kevin Smith:

Matt Damon is acting gold.

Yeah, Affleck's awful though.

 

Jeg siterer også Family Guy:

MD: There; Good Will Hunting, by Matt Damon

BA: Hey, think we could put my name on there?

 

Disse semi-sitatene oppsummerer nøyaktig hva jeg mener om denne filmen; Damon er fantastisk, Affleck er dritt. Damon spiller rollen han var født til å spille med geniet Will Hunting, et karismatisk geni uten penger eller mål, og problemer med å slippe folk til. Robin Williams som Maguire viser at han ikke bare er verdens morsomste mann, men også en flott skuespiller. Han viser et bredt spekter i denne filmen, og er alltid overbevisende, uten å overspille slik han har en tendens til å gjøre. Forholdet mellom ham og Hunting er meget interessant å studere, fra det første møtet til det siste. Yndlingssvensken vår er stabil som Lambeau, selv om jeg synes han ble en smule for brutal mot slutten (kun min mening, og prestasjonen ble ikke dårligere av den grunnen).

 

En smule svak i begynnelsen, men den tar ikke lang tid før den tar seg virkelig opp, og i 126 minutter ble jeg underholdt av Damon's tolkning av en karakter som man ser blir en del av ham, og det gjør hele rollen desto mer "realistisk". Det var øyeblikk der jeg glemte at det var Matt Damon jeg så på, og måpte over hvor flink Hunting var. :wee:

 

En meget sterk avslutning runder av en av mine nye yndlingsfilmer, og jeg gir min kudos til en mann jeg virkelig har undervurdert tidligere; Matt Damon.

 

9/10

Endret av SteffyBoy
Lenke til kommentar

Livsfarlig Anrop (Cellular)

 

Handling

 

Hva om du plutselig ble oppringt. En fremmed kvinne og stemme i den andre enden, med et desperat rop om hjelp for å redde hennes liv? Ville du lagt på, tatt det for å være en grotesk spøk? Hva om det faktisk var sant, at du var hennes eneste og siste sjanse? Oscar-vinner Kim Basinger spiller Jessica, en foreleser på high school som opplever det grusomme å bli kidnappet i sitt hjem. Av fem ukjente, som tar henne med til et mystisk gjemmested.

 

Min Mening

 

Meget bra film, her er det spenning så å si hele veien og det skjer noe hele tiden.. synes dette var skikkelig god underholdning.. anbefales :thumbup:

 

8/10

Lenke til kommentar

The Lost Battalion (2001)

 

Handling

 

Faankrike 1918.Første verdenskrig er inne i sin siste skjelvende time.I skogene ved Argonne blir en amerikansk bataljon på 500 soldater avskåret av tyskerene og forlatt bak fiendens linjer. Dette er opptakten til den sanne historien om en av første verdenskrig største bragder.

 

Min mening

 

Det som slo meg her en dag var min mangel på antall sette WW1 filmer, og det klinket en bjelle på en film ved navnet "The Lost Battalion" hadde hørt en venn pratet smått om den, så eg lette etter den på videosjappa, den fant eg raskt.

 

Uten å ha lest noe, eller sett noe fra filmen, leigde eg den i håp om 1t og 16 minutters god underholdning, men...Det eg fikk var ett heseblesende kaos av bly of avrevne lemmer sterkt og utrolig bra gjengitt fra slagmarken Frankrike under WW1. Veldig veldig godt gjennomført film, som gjikk over mine forventninger uten tvil.Man sitter og ergrer seg over kor kyniske generalene var, der alt var akseptable døstall, sålenge en greidde å rykke frem noen par 10 meter. Men i skyttergravene blir vi ikkje sittendes lenge, rask fremrykking i kuleregn og eksplosjoner og inn i Argonne skogen, fortsetter intensiteten heile filmen igjennom. Eg kjedet meg ikkje et sekund, og skuespillerprestasjonen fenger også. Det er også ett par tankevekker scene i filmen tysk/amerikansk soldat sett (nei ingen slike holywood vennskap ting)

 

Uten å dra dette for langt, filmen er absolutt verdt pengene og lever opp til de hektiske kamp scenen vi kjenner fra Saving Private Ryan( that camera feeling, gotta love it )

 

9/10 (vil egentlig sette en 10`er, men det vil virke litt gledesrusutbrudd aktig)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...