Gå til innhold

Mini-anmeldelse av den siste filmen du så


tjalla

Anbefalte innlegg

Gjest Slettet+9817234daf

Hotel Rwanda

 

Jeg elsker filmer som er basert på sanne historier. Denne filmen var spesielt appellerende i og med at jeg ikke hørte om massakrene i Rwanda, 1994. Sykt nok ble 1 million mennesker drept foran ansiktet til tiltaksløse stormakter. Don Cheadle gjør sitt livs rolle og bærer hele filmen på sine skuldre. En rørende film. 8/10

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Goodfellas

 

Så denne på NRK1 igår, og jeg synes den var rimelig bra. Hvis man skal sammenlikne den med andre gangsterfilmer når den imho ikke helt opp, er mye mer glad i f.eks. Scarface og ble mer revet med når jeg så den. Dog, dette er ingen dårlig film. Joe Pesci var helt sinnsykt bra i denne filmen, og jeg synes absolutt han fortjente Oscaren han fikk for rollen sin. Ray Liotta gjør også sitt livs rolle, det er det ingen tvil om. Når det gjelder De Niro har jeg sett ham bedre mange ganger før, men han gjør også rollen sin bra. Alt i alt er dette en høyst severdig film, selvom jeg er uenig i at den er et mesterverk.

 

8/10

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-CkrM7QVpfE
Uno

 

39p.jpg

 

Filmen handler om noen fantastiske mennesker fra Oslos dårlige side, og at man er på den siden legger man heller ikke skjul på. Her er det pakistanere i BMWer, Jarles Fitness, "gunnere" etc i hopetall.

 

Pappa ligger døden nær i det hovedpersonen blir arrestert, og han slipper ikke ut før han "tyster" på hvem de anabole steroidene og pistolen funnet på treningssenteret tilhører. Han tyster, de andre er ikke særlig begeistrert, og i det hele tatt, det blir temmelig ukoselig.

 

Broren til hovedpersonen er mongloid, dog har han ingen direkte funksjon i filmen og ikke skjønner jeg hva han har der å gjøre.

 

Uno fikk jo da den kom gode karakterer av mange, og også på IMDB. Hvorfor, er for meg et godt spørsmål. Maken til makkverk skal du lete lenge etter. Kan ikke tenke meg en verre film - det er ren tidssløsing å se den. Ekkel er den og, i det en pakistaner finner frem en drill/stikksag og skal ordne et kne på en av de andre. Selv snudde jeg meg bort under den scenen.

 

Jeg ser absolutt INGEN grunn til hverken å anbefale eller å se denne filmen.

 

1/10

Er det lov til å kommentere dårlige anmeldelser her?

 

til anmelder. vet du hva en film er for noe?

 

 

EDIT: Her er en riktig beskrivelse av UNO

Endret av KRAFortune
Lenke til kommentar
Synes Goodfellas er tidenes mafiafilm jeg.

Jeg kan ærlig talt ikke fatte og begripe hvordan du kan synes den er bedre enn Gudfaren. Men men, hver sin smak, I guess.

Mens jeg ikke skjønner hvordan folk kan mene Platoon er bedre enn Apocalypse Now eller Full Metal Jacket, men det er mange som ikke AN i det hele tatt.

Takk og pris at vi ihvertfall er enig om én ting: 2fast2furious er en skam for alt som heter film.

Lenke til kommentar
Synes Goodfellas er tidenes mafiafilm jeg.

Jeg kan ærlig talt ikke fatte og begripe hvordan du kan synes den er bedre enn Gudfaren. Men men, hver sin smak, I guess.

Mens jeg ikke skjønner hvordan folk kan mene Platoon er bedre enn Apocalypse Now eller Full Metal Jacket, men det er mange som ikke AN i det hele tatt.

Takk og pris at vi ihvertfall er enig om én ting: 2fast2furious er en skam for alt som heter film.

You got that right :D

Lenke til kommentar
Synes Goodfellas er tidenes mafiafilm jeg.

Jeg kan ærlig talt ikke fatte og begripe hvordan du kan synes den er bedre enn Gudfaren. Men men, hver sin smak, I guess.

syns goodfellas er en god del bedre en gudfaren, da den faktisk handler om ekte personer og hendelser, har sett intervjuer med den ekte Henry Hill, han er mafia advisor på samme måte tidliger SF folk er military advisors på militærfilmer..

Lenke til kommentar
Synes Goodfellas er tidenes mafiafilm jeg.

Jeg kan ærlig talt ikke fatte og begripe hvordan du kan synes den er bedre enn Gudfaren. Men men, hver sin smak, I guess.

syns goodfellas er en god del bedre en gudfaren, da den faktisk handler om ekte personer og hendelser, har sett intervjuer med den ekte Henry Hill, han er mafia advisor på samme måte tidliger SF folk er military advisors på militærfilmer..

Jeg gidder ikke å begynne en lang diskusjon, men synes det blir for teit at en film rangeres som bedre enn en annen fordi den er basert på en sann historie. Og jeg vil ikke diskutere dette noe mer. Som sagt, hver sin smak.

Lenke til kommentar
jeg syns bare det gir et mer realstisk syn på mafia virksomheten i usa en gudfaren der det ender med at vito er miliader i 3eren

Jeg snakker om Gudfaren, ikke Gudfaren III.

 

Gudfaren III blir ikke regnet blant de to andre filmene i min bok.

 

Samme her. :yes:

Endret av Oovz
Lenke til kommentar

den går ikke lager du 3 filmer må du faen meg regne med den også...

 

kan ikke bare spytte ut masse filmer i en serie og late som de dårlige ikke tells. akuratt som matrix, 1eren var ok, 2 og 3 ødlegger 1eren

 

en ting er serier der det er forskjellige folk som lager dem(alien serien)

 

men når samme resigjør og manusforfater står for alle 3 filmene er det ingen undskyldnig

Lenke til kommentar
den går ikke lager du 3 filmer må du faen meg regne med den også...

 

kan ikke bare spytte ut masse filmer i en serie og late som de dårlige ikke tells. akuratt som matrix, 1eren var ok, 2 og 3 ødlegger 1eren

 

en ting er serier der det er forskjellige folk som lager dem(alien serien)

 

men når samme resigjør og manusforfater står for alle 3 filmene er det ingen undskyldnig

Det er omtrent det latterligste jeg har lest. Noensinne.

Selvfølgelig kan man velge ut de filmene man liker i en serie, de er jo hver sin film! Mener du at Gudfaren (nummer 1) hadde vært bedre om de ikke laget 3eren? Det finnes jo ikke logikk i det du sier!

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...